bazylms Napisano 19 Października 2017 Share Napisano 19 Października 2017 Gąsienice wyszły ok, I jak kolega pisał - trzeba je będzie zgrać. Ale test wyszedł pozytywnie. Dobra robota z klejenie tych plastikowych. Ja sam używam gun metal pigment. Polecam do tego gumowy pędzel Możesz jakiś namiar na to podrzucić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 19 Października 2017 Share Napisano 19 Października 2017 Wpisz w eBay "rubber brush' w Crafts Category. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 19 Października 2017 Share Napisano 19 Października 2017 Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisher Napisano 20 Października 2017 Autor Share Napisano 20 Października 2017 Spawy po raz trzeci. Zmiana techniki, paski taśmy, mr surface 500, wykałaczka, poprawka 1200. Juz nie są takie wielkie, ale boje się ze znikną pod farba, na zdjęciach bardzo się zlewają i wyglądają trochę gorzej niż w realu. Jeszcze nie jestem całkowicie zadowolony :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 20 Października 2017 Share Napisano 20 Października 2017 Wiesz? One są jak dla mnie za szerokie. Zresztą ze zdjęć (są w moim wątku - dziękuję TakiJeden) widać, że są one delikatne. Jakaś burżuazujna ręka je kłaść musiała. Albo inteligent jakiś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 20 Października 2017 Share Napisano 20 Października 2017 Spawy spawami, Koledzy już napisali co i jak ale wg mnie nie powinieneś malować pędzlem podkładu ( za gruba warstwa powstaje i do tego zalewa spaw). Spróbuj coś takiego: kup w Castoramie szary, uniwersalny spray - podkład Diall (ok. 20zł) i lekko spryskaj, nie dopuść do zalewania. Efekt będzie na 100% lepszy niż podkład z pędzla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 20 Października 2017 Share Napisano 20 Października 2017 Lewy na tyle za szeroki, jak ci się chce to popraw. Generalnie to musisz uważać na jedną rzecz. A mianowicie żeby nie zatracić przyjemności i zabawy z klejenia. Czasami przykładanie zbyt dużej wagi do szczegółów może spowodować wystąpienie niechęci do modelowania. Jeżeli przy malowaniu pędzlem nie będziesz zalewał modelu farbą to nie znikną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisher Napisano 21 Października 2017 Autor Share Napisano 21 Października 2017 Bazyl rozumiem o co chodzi, dlatego ciągle zmieniam to co robię żeby własnie znudzenie nie wystąpiło Rack dzięki za rade, ale do castroramy mam 30km i trochę duzo zęby specjalnie po to jechać, jak masz jakiś zamiennik to podrzuć chetnie się wypróbuje. Kolejna próba, ale zdjęcia wyszły fatalne, prześwietliły daje 2 na których coś widac. Tym razem surface 500 ze strzykawki. Z prawej nowe, z lewej stare z multipli. Na dużym przybliżeniu struktura wygląda kiepsko ale normalnie jest akceptowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 21 Października 2017 Share Napisano 21 Października 2017 Na drugim zdjęciu są zbyt szerokie. Na kadlubie są okej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 21 Października 2017 Share Napisano 21 Października 2017 Te już są wg mnie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 21 Października 2017 Share Napisano 21 Października 2017 W sumie jak Krzysiek pisał, skupiska się spawach do porzygu i ten model będzie twoim ostatnim. Zrób jak ja - idź dalej. Jak idą blaszki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisher Napisano 23 Października 2017 Autor Share Napisano 23 Października 2017 Zerwałem resztę starych spawów i nałożyłem nowe, teraz jestem w miarę usatysfakcjonowany, wysokość mi się podoba, szerokość w większości tez, a zewnętrzna faktura mam nadzieje ze się wygładzi dzięki farbie. Zabrałem się tez za wieże, nie przyklejona jest jeszcze blaszka i zewnetrzna osłona działa dlatego tak odstaje. Włazy też nie są sklejone na amen. No i cała została od razu pospawana. Tutaj był jeden z bubli, po zamontowaniu osłony nie można było zamknąć drzwi tylnich, musiałem spiłować o milimetr osłonę, radze przymierzyć komuś a potem dopiero przyklejać. Teraz muszę popracować nad wykończeniem i dopasowaniem działa, jest tam delikatna przerwa, blaszka jeszcze trochę odstaje, a osłonę działa jeszcze podpiłować. A na zdjęciach zauważyłem ze lufa tez masz szparę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 23 Października 2017 Share Napisano 23 Października 2017 Nie pilowalem u siebie. Zawsze to jakaś zasłona przed pustka w wieży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 23 Października 2017 Share Napisano 23 Października 2017 Według mnie, prawie każdy podkład w spray'u jest lepszy od pędzlowania podkładem. Można je kupić w dowolnym sklepie budowlanym lub z chemią samochodową czy Allegro. Motip, Dupli Color ( w sumie to też Motip ) - testowałem są ok; Boll, Troton - nie sprawdzałem . Na pewno nie polecam natomiast podkładu firmy Novol - tworzy pył na powierzchni po wyschnięciu - co w naszym przypadku nie jest wskazane ( gubi detal ). Polecam Diall, bo przetestowałem już kilka razy. Ma pojemność 400ml ( starczy na całkowite zapodkładowanie 2 lub więcej modeli ) i jest tani. P.S. A możesz wskazać, które spawy na wieży dorabiałeś? Mam ten model na półce w poczekalni i chętnie bym dorobił co trzeba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisher Napisano 25 Października 2017 Autor Share Napisano 25 Października 2017 Na poprzednich zdjęciach widać tylko spawy które poprawiałem po Trumpetowych. Spawy firmowe są, ale trochę za delikatne wiec wszystkie poprawiam. Wzoruje się na zdjęciach KV z muzeum są na googlu dostępne bardzo ładne zbliżenia na poszczególne elementy. Na zdjęciach poniżej są już wszystkie spawy na wieży, plus te których brakowało. Zamontowane juz jest tez działo i blaszka na stałe. Tutaj widać pierwszy spaw którego brakowało jest to ten na jarzmie działa zaczynający się od blaszki i idący w dół, u mnie na modelu był tam tylko plastikowy pasek a na zdjęciach widać go dosyć wyraźnie. Występuje on z obu stron. Na górze wieży spawy występują na tych 3 chyba peryskopach, ale oryginalne są ładne i ciężko byłoby zrobić lepsze i na tych otworach wentylacyjnych ale one musiały by być bardzo małe po moich próbach, skończyło się tym ze na jednym lekko tylko pociągnąłem pędzelkiem, a drugiego nie ruszałem jestem ciekaw czy po malowaniu będzie jakaś różnica. Z tyłu spawów brakowało na zawiasach drzwiczek i przy uchwycie, nie jestem z nich zadowolony ale ciężko zrobić ładniejsze, może zostawię tak jak jest, a tez zanieczyszczenia które są wokół usunę, wczoraj chyba już zmęczony bylem bo ich nie widziałem. Zabrałem się już za przód, położyłem największe spawy na łączeniach płyt i zacząłem dokładać drobniejsze elementy, dorobiłem tez z drucika kabelek zamiast tego prostokątnego z zestawu. Na razie ja i super glue się nie rozumiemy. Kwestie podkładu przemyśle, coraz bardziej skłaniam się do zakupu aero. Zobaczymy. edit Ale mi te posty długie wychodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Machine Napisano 25 Października 2017 Share Napisano 25 Października 2017 Kolega bawi się w blaszki i dorabianie spawów a brzydki plasticzany uchwyt zamontował na drzwiczkach z tyłu wieży. Czy kabel do lampy nie jest za cienki? Spawy do poprawienia są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 25 Października 2017 Share Napisano 25 Października 2017 ... dorobiłem tez z drucika kabelek zamiast tego prostokątnego z zestawu ... Akurat w tym przypadku zestawowy element jest prawidłowy, ponieważ przewody do lampy i i klaksonu były poprowadzone w kawałku rurki i tylko sama końcówka była widoczna. Ogólnie zakres spawania robi wrażenie, jednak w mojej opinii nie wszystkie spawy należało poprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisher Napisano 26 Października 2017 Autor Share Napisano 26 Października 2017 Kolega bawi się w blaszki i dorabianie spawów a brzydki plasticzany uchwyt zamontował na drzwiczkach z tyłu wieży. Czy kabel do lampy nie jest za cienki? Spawy do poprawienia są. że sam nie pomyślałem o podmianie tej raczki, jak znajdę tej grubości drucik to podmienię. Poprawiłem tez spawy na zawiasach drzwiczek z tyłu, któreś jeszcze rzucają się tak w oczy? Markuz - podmieniłem kabelek na grubszy który może imitować tez rurkę, oryginalna cześć nadal mnie nie przekonuje. Które spawy według Ciebie sa do poprawy? Jak będę miał chwile wrzucę zdjęcia z poprawkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 26 Października 2017 Share Napisano 26 Października 2017 Markuz - podmieniłem kabelek na grubszy który może imitować tez rurkę, oryginalna cześć nadal mnie nie przekonuje. Które spawy według Ciebie sa do poprawy? Popatrz na zdjęcia. Kabel był poprowadzony w rurce i tylko końcówki wystawały wyprowadzone do klaksonu i lampy. Jak bierzesz się za poprawianie zestawu to polecam stronę ze zdjęciami z epoki KLIK Co do spawów to, pisałem, że nie wszystkie należało poprawiać. Natomiast z tych które przerobiłeś moim zdaniem część jest za gruba nawet jak na radzieckie standardy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisher Napisano 27 Października 2017 Autor Share Napisano 27 Października 2017 Znam ta stronkę, wraz z innym fotkami znalazłem je w warsztatach KV nie wiem czy nie własnie w Twoim albo Bazylams. Co do rurki na razie dalej kombinuje, zestawowa mnie nie przekonuje. Które Twoim zdaniem spawy najbardziej rzucają się w oczy i są za grube? Poprawiłem spawy przy drzwiczkach bo były nie do przyjęcia, wymieniłem uchwyt drzwiczek na druciany. Grubość się zgadza, kształt tylko minimalnie większy. Wstawiłem tylna część, chyba mam pecha do tyłu tego czołgu, z przodu wszystko znowu pasowało, a z tyłu nie dość ze wanna zrobiła się za wąska to jeszcze ta ostatnia cześć zupełnie nie pasowała i trzeba było piłować. Mam problem z założeniem tych siatek, instrukcja pokazuje jakbym miał na te plastiki po prostu nakleić te metalowe, ale wydaje mi się ze lepiej to by wyglądało jakby wydłubać środek tych plastików i tylko na ramkę przyklei siatkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 27 Października 2017 Share Napisano 27 Października 2017 Ja miałem tak samo z siatkami, Bazyli też miał. Ale wiesz, wytnij ostrym skalpel, prostym, nowym ostrzem ramkę I w nią wklej. Ja tak zrobiłem. Wygląda jako tako, ale nie najgorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 27 Października 2017 Share Napisano 27 Października 2017 Zdaje się że masz blachy Eduarda. Podaj nr jaki to konkretnie zestaw. Z mojego doświadczenia wiem ze powinieneś mieć w zestawie blaszki by wykonać całą osłonę wlotòw powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 27 Października 2017 Share Napisano 27 Października 2017 Ja wyciąłem środki i od dołu przykleiłem blaszkę. Ale chyba za słabo pocienkociłem plastik - teraz bym pewno te siatki z samej blachy zrobił, ale wtedy skill był za mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 27 Października 2017 Share Napisano 27 Października 2017 Mam ten sam zestaw. Tu jest sam mesh, nie ma ramek. Natomiast mam ramki do Simplified turret i tam jest siatka z ramką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisher Napisano 31 Października 2017 Autor Share Napisano 31 Października 2017 To były ciężkie dni próby, siadałem do tych siatek i wydechów na 5 minut, wyzywałem, odpuszczałem, po półgodziny znowu siadałem i tak w kolo macieju. Nie wyszły najgorzej ale zadowolony tez nie jestem, boje się już bardziej poprawiać. Mam nauczkę, debonder zakupie jak najszybciej, wywalę zwykle kropelkę i poszukam jakiegoś dedykowanego kleju. Im dłużej walczyłem tym operacja klejenia szła lepiej wiec progres jakiś mam, ale kosztem którym widać na zdjęciach. Fotki mimo tego ze nic nie zmieniałem też wyszły kiepsko. Tak wygląda kolega w całości, błotniki przyłożone na sucha. Przód, błotnik tylko przyłożony dlatego tak odstaje. Światło zamontuje na samym końcu żeby go nie urwać. Klakson jak widać zmontowany, jest imitacja "rurki" i dwa wychodzące z niej przewody, nie jest idealnie, zalane za mocno klejem, na zdjęciach wydaje się ze jest szpara ale jest tam CA po pomalowaniu powinno być ładnie połączone, zobaczymy. No i lecimy z tyłem, generalnie nic nie pasowało, ani plastiki ani blachy ale "jakoś" skleiłem to do kupy. Troche wydech "zakleiłem" poprzebijałem już igła ale liczę ze debonderem całkiem usunę. Jak widzicie, mam tez metalowe końcówki od lin, obok plastikowe, które lepsze? Metalowe trochę wydaja sie wielkie. Siatki, na szczęście producent dal dwa komplety siatek, pierwsza ramka rozpadła mi sie w rekach, dwie kolejne już było lepiej. Przyłożone na sucho. I tutaj porównanie zestawów Trumpa i Zvezdy, z lewej "lufy" do km Trumpa, z prawej KMy Zvezdy. Prawdopodobnie wytnę lufy Zvezdy i one trafia na model. No to teraz slucham Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.