Moses Napisano 4 Listopada 2017 Share Napisano 4 Listopada 2017 Pora na nowy warsztat, tym razem maszyna bardzo ważna w historii lotnictwa morskiego. FJ-2, czyli morska wersja słynnego F-86, był pierwszym prawdziwym myśliwcem przewagi powietrza który mógł operować z lotniskowca. Model za który się wziąłem to jeszcze ciepły wypust firmy Sword. Model wykonam w barwach dywizjonu VMF-312 Checkerboards, przedstawiać będzie maszynę Whiskey Sierra Five stacjonującą w MCAS Cherry Point w 1955 roku. Póki co wyciąłem i przygotowałem do malowania cześci kadłuba, kokpitu i silnika, następnie pomalowałem korzystając z farb Model Master oraz Vallejo Składając na sucho dużo uwagi i szpachli będzie trzeba użyć przy łączeniu kadłuba z kanałem wlotu powietrza, oprócz tego wszystko pasuje całkiem ok Kokpit pomalowany został zgodnie z panującym wtedy trendem kolorem Dark Gull Gray z palety Model Master (1740). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepociufakers Napisano 4 Listopada 2017 Share Napisano 4 Listopada 2017 Fajnie, że ta maszyna tak szybko trafiła na warsztat, z chęcią będę podglądał, jak dużo szpachli i papieru ściernego wymaga ten model;) Sam mam FJ-3m na składzie, a podejrzewam, że Sword już ma w swoich tajnych planach wydanie FJ-4. Może już widziałeś, a jeśli nie to tutaj-> http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235028559-sword-fj-2-fury/&tab=comments#comment-2855993 jest też relacja z budowy tego modelu, może się przydać. Pzdr. Jaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 4 Listopada 2017 Autor Share Napisano 4 Listopada 2017 Fajnie, że ta maszyna tak szybko trafiła na warsztat, z chęcią będę podglądał, jak dużo szpachli i papieru ściernego wymaga ten model;)Sam mam FJ-3m na składzie, a podejrzewam, że Sword już ma w swoich tajnych planach wydanie FJ-4. Może już widziałeś, a jeśli nie to tutaj-> http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235028559-sword-fj-2-fury/&tab=comments#comment-2855993 jest też relacja z budowy tego modelu, może się przydać. Pzdr. Jaro Dzięki za linka, co fakt nie przewiduję żadnych ingerencji w bryłę modelu, ale może się przydać. Co do pasowania modelu, ze złożenia na sucho i z tego co widzę na Brittmodellerze trochę czasu zejdzie na dopasowaniu skrzydeł z kadłubem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 4 Listopada 2017 Autor Share Napisano 4 Listopada 2017 Kokpit po otrzymaniu warstwy z Super Glossa GX-100, zwashowany został Panel Linerem Deep Grey od AK, na koniec poszedł mat od Valejo. Trochę razi brak pasów na fotelu, niestety nie znalazłem żadnych fototrawionek które mógłbym użyć. Następnie wkleiłem części w połówkę kadłuba, nim to zrobimy warto połówki przeszlifować na dużym arkuszu papieru ściernego, i połączyłem połówki kadłuba ze sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 12 Listopada 2017 Autor Share Napisano 12 Listopada 2017 Skleiłem skrzydła i dołączyłem je do kadłuba. Po pierwsze trochę szlifowania pilnikiem wymagało poprzeczne łączenie skrzydła z kadłubem, po drugie warto sklejając skrzydła najpierw na sucho połączyć kadłub z dolną połówką skrzydeł i wtedy doklejać górne połówki skrzydeł, w szczególnosci że dodatkowo sporego slifowania wymagały też ścianki komór podwozia względem górnej połówki skrzydeł Jak widać nie uniknąlem całkiem sporych szpar na łaczeniach w kilku miejscach które wymagają wypełnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin K. Napisano 12 Listopada 2017 Share Napisano 12 Listopada 2017 Żeby zlikwidować szpary na łączeniach kadłuba ze skrzydłem spróbuj wpasować w kadłub rozpórki z ramki itp. Nie są szczególnie duże i jak trochę pokombinujesz to może szpachla nawet nie będzie w tych miejscach potrzebna. Ewentualne niedokładności na spodzie będzie Ci łatwiej skorygować niż styk kadłub-skrzydło na górze. Zastanawiam się też skąd ta duża szpara na górze kadłuba? Może to wina tego że jak mi się wydaje nie dopracowałeś dostatecznie tego elementu ( wręgi) za fotelem i czy później szkło będzie "leżeć" tak jak powinno. Pasy możesz zrobić z taśmy Tamiya czy podobnej, albo z pasków grubszej folii alu a imitację klamer z tejże folii lub jakiegoś blaszkowego złomu. Podglądam i kibicuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 12 Listopada 2017 Autor Share Napisano 12 Listopada 2017 Takie duze szpary klajstruje dwuskladnikowym poxipolem. Daje mi to sporą kontrole w szczegolnosci przy polaczeniach skrzydlo-kadlub. Pasy mam miec fototrawionki. Jak nie beda mo pasowaly pomysle nad zakupem pasow z AMLa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 21 Listopada 2017 Autor Share Napisano 21 Listopada 2017 W zasadzie posklejane, jutro mazianie modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 23 Listopada 2017 Share Napisano 23 Listopada 2017 Nieśmiało zapytam: Co z pasami na fotelu? Bo na razie to tak jakoś "pusto" Zerkam tak przy okazji na swojego Sabra i wyczuwam tu ciekawy temat w odmianie "wodnej" ale brakuje mi tu takich "smaczków" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 14 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 14 Grudnia 2017 Pasy, pasy. Nie wiem co z pasami. Moze zakupie paski od AMLa. Jeszcze oszklenia nie zamykam więc coś pomyśle ;) Było troche szlifowania, aby wyprowadzic porządnie powierchnie pod malowanie. Model dostał podkład z Surfacera czarny i biały, aby nadać delikatne rozróżnienie paneli. Wobecnej chwili model już polakerowany metalizerami modelmastera. I nakładam kalki, nie udało mi się niestety uwiecznić pomalowanego modelu. Niestety co do kalek mam średnie odczucia. Techmod z jednej strony wydrukował cienkie świetnie wchodzące we wszelakie linie, nawet bez chemi/. Z drugiej strony, większe elementy o skomplikowanych krztałtachm jak naprzykład napisy MARINES z oznaczeniem dywizjonu i numerem seryjnym zawijają się marszczą się i nie dają sie porządnie ułożyć. Kalkomanie dodatkowo są jakieś takie gumowate, i w momencie gdy mamy długi element potrafią się rozciągnąć przy ściąganiu ich z papierka. W związku z tymi wszystkimi przypadłościami, teraz załatwiam sobie nowy zestaw kalek od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 21 Grudnia 2017 Share Napisano 21 Grudnia 2017 Bardzo ładnie to wygląda. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 21 Grudnia 2017 Share Napisano 21 Grudnia 2017 Wobecnej chwili model już polakerowany metalizerami modelmastera. Bardzo mnie ciekawi wygląd powierzchni przy takiej "formie" podkładu. Czy nie powstał efekt przebijania się tej bieli przez kolor? Jak się domyślam, (na podstawie regularności i powtarzalności białych paneli) chodziło o uzyskanie efektu zróżnicowania wyglądu paneli. Trochę to inna technologia niż ogólnie przyjęta ale muszę przyznać, że efekt może być całkiem ciekawy POPROSZĘ o fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 2 Stycznia 2018 Share Napisano 2 Stycznia 2018 Haloooooooooooo! Przepraszam, czy tu jeszcze coś się robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 2 Stycznia 2018 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2018 Chwilowo nie, czekam na nowy arkusik kalkomanii od Sworda ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.