okonek Napisano 8 Lutego 2008 Share Napisano 8 Lutego 2008 Tj starty będą odbywać sie w wykorzystaniem całej długości lotniskowca, ale nikt nie będzie sie bał o awarię katapulty :-)))) Szczegolnie Su-33 bedzie to mial gleboko w ....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 8 Lutego 2008 Share Napisano 8 Lutego 2008 okonek, wiem ,że pusty samolot potrzebuje mniej miejsca do startu :-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 8 Lutego 2008 Share Napisano 8 Lutego 2008 - a ja mysle ze na tej fotce zostal uwieczniony moment przelotu nad pasem. Jakies probne podejscie czy cos takiego. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lutego 2008 Share Napisano 9 Lutego 2008 - a ja mysle ze na tej fotce zostal uwieczniony moment przelotu nad pasem. Jakies probne podejscie czy cos takiego. Zdecydowanie tak. Żeby tak wyglądał realny start Su-33 musialby mieć własności Harriera... Na forum modelwarships podano, że obecnie po stracie w katastrofach 2 maszyn na Kużniecowie jest tylko 13 szt. Su-33. Na Balancerze ponadto pojawiła sie informacja, że okręt ma być pozbawiony Granitów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 9 Lutego 2008 Share Napisano 9 Lutego 2008 Jesli startowalby z konca pokladu nawet bez pomocy pokladowych hamulcow to przy takim zapasie ciagu jak i konardach, ktore posiada wystartuje na 100 % w ten wlasnie sposob. Nie zapominajmy, ze Su-33 czy np. Eurofighter zaliczane sa do samolotow STOL i wcale nie musi to byc Harrier aby tak wystartowac. Jak wyglada dlugosc startu i ladowania widac na ponizszym filmie. Jednoczesne starty i ladowania sa jak najbardziej wykonalne. http://de.youtube.com/watch?v=0Nx_hHXoFhY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 9 Lutego 2008 Share Napisano 9 Lutego 2008 okonku a masz jakis "papier" na wykonywanie takich startow z pokladu lotniskowca ? Bo ta fotka to malo. Na filmie widac klasyczne starty z trampolina - tak to nawet Su-25UTG potrafi, a on duzego stosunku ciagu przecie nima. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 9 Lutego 2008 Share Napisano 9 Lutego 2008 PKD jesteś bystrzak !!!!! Ewentualnie jakieś nieudane lądowanie, i odlot na drugi krąg(otwarte podwozie) Chciałem jeszcze dodać, że biorąc pod uwagę historię rozwoju rosyjskich lotniskowców, poziom organizacyjny tego państwa, ich kulturę techniczną, nawet byłbym w stanie uwierzyć,że su-33 startuje pionowo z lotniskowca. Po prostu w tym państwie wszystko jest możliwe, trzeba tylko chcieć w to wierzyć :-)) Pozdrawiam Ps. proszę zauważyć kontrast, miedzy ilością dymu, i prędkością. Imponująca grzywa piany przy dziobie :-)))) A może to zdjęcie zimowe, i chłopaki po prostu palą walonkami, w celu uzyskanie wyższej temperatury na okręcie :-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lutego 2008 Share Napisano 9 Lutego 2008 spiton znowu sie czepiasz i to wbrew zainicjowanej wczoraj odwilży... A na poważnie to współczuje matrosom i starszym miczmanom mycia nadbudówek od tego dymu. Sprawdzone empirycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 9 Lutego 2008 Share Napisano 9 Lutego 2008 PKD jesteś bystrzak !!!!!Ewentualnie jakieś nieudane lądowanie, i odlot na drugi krąg(otwarte podwozie) Chciałem jeszcze dodać, że biorąc pod uwagę historię rozwoju rosyjskich lotniskowców, poziom organizacyjny tego państwa, ich kulturę techniczną, nawet byłbym w stanie uwierzyć,że su-33 startuje pionowo z lotniskowca. Po prostu w tym państwie wszystko jest możliwe, trzeba tylko chcieć w to wierzyć :-)) Pozdrawiam Ps. proszę zauważyć kontrast, miedzy ilością dymu, i prędkością. Imponująca grzywa piany przy dziobie :-)))) A może to zdjęcie zimowe, i chłopaki po prostu palą walonkami, w celu uzyskanie wyższej temperatury na okręcie :-)) Hm… biorąc pod uwagę poziom twojej wiedzy o FR i byłym ZSRR zaczynam sądzić, że musiałeś sam się onegdaj czegoś nawdychać, co przysłoniło ci ogląd na rzeczywistość ciebie otaczającą, i tracąc trzeźwość oceny to jest głównym powodem wypisywaniem tu „michałków”. Powiem ci Spiton, ze męczące jest wysłuchiwanie ciągle tych samych docinek, tym bardziej, ze, jakość tych ostatnich górnych lotów nie jest. Przestałeś być śmieszny. Zaczynasz w swym pierniczeniu być irytujący. Jednym słowem, proszę ciebie zanim następnym razem zaspamujesz swoim postem temat, weź głęboki oddech. Spróbuj poszerzyć swoją wiedzę przed zabraniem głosu, bo wypisywaniem wszem i wobec o swoich poglądach na temat wschodu jakoś nic nowego do swojej wiedzy nie dokładasz. Ps. Ten jest lepszy... http://de.youtube.com/watch?v=yKBrBVoOyzk&feature=related http://de.youtube.com/watch?v=qa2E6X-xnnw&feature=related http://de.youtube.com/watch?v=9J05XhJ-N_U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 9 Lutego 2008 Share Napisano 9 Lutego 2008 okonku a masz jakis "papier" na wykonywanie takich startow z pokladu lotniskowca ? Bo ta fotka to malo. Ja (...) co za papier ? Myslalem, ze to tylko w innych miejscach krzycza o papiery ale zaczyna sie i u nas Nie mam i nie jestem pewien sam do konca czy to moment startu. Wstawilem fotke bo taka mialem wlasnie pod reka. Moglem lepiej dac tylko link do filmu. Chcialem pokazac, ze samolot ten nie potrzebuje katapulty jak i calego pokladu do rozbiegu bez niej. Juz po fakcie widzialem kilka filmow, gdzie w ten wlasnie sposob Su-33 przelatuje nad pokladem i moze to wlasnie taka sytuacja Kto sie choc troche zna na tym typie wie co potrafia maszyny z rodziny Su-27 i jak potrafia startowac i jakis tam papier do udowadniania czegokolwiek jest tu zbedny. Dlatego tez dziwi mnie bardzo, ze to Ty o to wlasnie pytasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 hehe slowo "papier" dobre jest jak kazde inne - jezeli Cie urazilo to sorry. Piszac mojego wczesniejszego posta chcialem grzecznie (tak mi sie wydawalo) poprosic o jakis film wlasnie z takim "beztrampolinowym" startem - ja takiego jeszcze nie widzialem. Taka jest moja historia. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 Pawel nie uraziles mnie i jest OK Ja tez takiego filmu nie widzialem. Su-33 do startu bez trampoliny potrzebuje < 200 metrow co daje 2/3 dlugosci pokladu startowego. Znajac Rosjan i ich pomysly klade wiec moja durna glowe pod topor jesli jeszcze tego nie wyprubowali. Musza miec jakas alternatywe startu w razie awari stanowisk startowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 http://de.youtube.com/watch?v=3MSTEvXgusA http://de.youtube.com/watch?v=J6DB_uNjFI8&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 Grzegorz, masz dzień na wyszukiwanie filmików? :P Mają niezły ruch na tym lotniskowcu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 A tak czasem...dla odreagowania... Ten też jest niezły.... http://de.youtube.com/watch?v=NqLe5ttSHo4&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 okonek Musza miec jakas alternatywe startu w razie awari stanowisk startowych. Co masz na mysli z tą awarią ? Tak się zastanawiam i w sumie tam nie ma nic do zepsucia się, poza awarią hydrauliki ( o ile to jest system hydrauliczny albo elektryczny ) podnoszącej deflektory gazów wylotowych z dysz silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 No nie tylko deflektory bo sa tez blokady podwozia glownego wychodzace z pokladu co widac na jednym z filmow. O ile te drugie moga miec naped elektryczny to przy tych pierwszych musi byc hydraulika. Zbyt duze i ciezkie. Czasami podnosza sie nierownomiernie co mozna wytlumaczyc roznym lub skaczacym cisnieniem. To tylko maszyny i maja prawo sie zepsuc a na naprawe moze nie byc czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 okonekMusza miec jakas alternatywe startu w razie awari stanowisk startowych. Co masz na mysli z tą awarią ? Tak się zastanawiam i w sumie tam nie ma nic do zepsucia się, poza awarią hydrauliki ( o ile to jest system hydrauliczny albo elektryczny ) podnoszącej deflektory gazów wylotowych z dysz silników. Raczej chodzi o hipotetyczna sytuację, w której samoloty nie mogłyby skorzystać z wyznaczonych stanowisk startowych, albo nie mogłyby startować przez uszkodzenie powierzchni pokładu „trampoliny”. Można założyć, ze piloci również ćwiczą start z całego odcinka „pokładu lotniczego” Sztorm na Kuzniecowie... http://de.youtube.com/watch?v=neBVG7HUhT8&feature=related http://de.youtube.com/watch?v=F7ADSZLjx0w&feature=related http://de.youtube.com/watch?v=4CQAY7poRjE&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 Mają niezły ruch na tym lotniskowcu... No właśnie o tym mówię. Lotniskowiec określa się często jako najniebezpieczniejsze miejsce na świecie. Ciągle panuje tam ruch, faceci w różnokolorowych bluzach, wykonują swoje zadania, a w ich ruchach wyczuwa się pełen profesjonalizm.Nikt nie pałęta sie tam bez celu. A na Kuzniecowie luz............ http://de.youtube.com/watch?v=qa2E6X-xnnw Wszystko fajnie, ale zauważcie, że te Su-33 z filmików, mają zdemontowane nawet węzły do podwieszania uzbrojenia. Prawdopodobnie minimalny zapas paliwa itp. Z jakimkolwiek podwieszeniem startują już z 2/3 pasa, czyli zaczynają start z punktu, w którym lądujące maszyny przyziemiają. No i pytanie, Po co wysyłać w powietrze pusty samolot????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 Wszystko fajnie, ale zauważcie, że te Su-33 z filmików, mają zdemontowane nawet węzły do podwieszania uzbrojenia. Prawdopodobnie minimalny zapas paliwa itp. Z jakimkolwiek podwieszeniem startują już z 2/3 pasa, czyli zaczynają start z punktu, w którym lądujące maszyny przyziemiają.No i pytanie, Po co wysyłać w powietrze pusty samolot????? Za duzo filmow amerykanskich sie naogladales Jak to po co ? Chocby po to aby trenowac wlasnie starty i ladowania. A uzbrojenie....hmmm... nie przypominam sobe aby rosjanie wysylali go w jakies konfliktowe rejony swiata. Amerykanie za to wszedzie wciskaja ten swoj nos, wiec ich samoloty musza byc uzbrojone dla ochrony wlasnego lotniskowca. Kuzniecov potrafi obronic sie sam a nawet niezle przywalic i to bez uzycia lotnictwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 Na tych filmach widac ze liny aerofiniszera strasznie dlugo sa przywracane do stanu gotowosci. Ciekawe jakie czasy osiagaja "operacyjnie" ? Jak to po co ? Chocby po to aby trenowac wlasnie starty i ladowania. - tak jak pisal okonek - takie "kangurki" to normalna czesc treningu na okretach tej klasy. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 Budować lotniskowiec, którego główna bronią są pociski woda-woda to tylko rosjanie potrafią :-))))))))))))))). ciekaw jestem jaki zasięg mają takie pociski. I w jaki sposób są naprowadzane na cel?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 okonek A uzbrojenie....hmmm... nie przypominam sobe aby rosjanie wysylali go w jakies konfliktowe rejony swiata. Amerykanie za to wszedzie wciskaja ten swoj nos, wiec ich samoloty musza byc uzbrojone dla ochrony wlasnego lotniskowca. Kuzniecov potrafi obronic sie sam a nawet niezle przywalic i to bez uzycia lotnictwa Moim skromnym zdaniem najlepszą obronę lotniskowca stanowią samoloty. Przechwycenie i zniszczenie przeciwnika poza rubieżą jego środków rażenia jest najskuteczniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maqui Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 Hej Arkady masz rację najskuteczniejsze jest zniszczenie przeciwnika poza zasięgiem rażenia jego środków bojowych. Jednakże, jeśli takim przeciwnikiem są wystrzelone już pokpr, to amerykańskie lotniskowce są całkowicie bezbronne - nie uznaje Phalanxów za jakikolwiek skuteczny system przeciwrakietowy, podobnie jak przestarzałe Sea Sparrowy - Jedynie RAM mógłby coś zdziałać. Natomiast Kuzniecow poza 8 kasztanami posiada 4 baterie po 6 wyrzutni SA-N-9 (każda z wyrzutni posiada 8 prowadnic) co razem daje 192 rakiety plot - charakteryzujące się doskonałymi parametrami. Jak wspomniał okonek - kuzniecow może też przywalić - dla informacji Spitona - SS-N-19 posiadają zasięg ok 500 km. Podawane są tekże zasięgi większe 390 Mm = do 722 km (najczęściej), chociaż można spotkać także i 625 km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 10 Lutego 2008 Share Napisano 10 Lutego 2008 ........................................................................jaki zasięg mają takie pociski. I w jaki sposób są naprowadzane na cel??Pozdrawiam Przeciw okrętowa rakieta P-700 GRANIT. Start podwodny i nawodny z przeznaczeniem do rażenia morskich „grup” „lotniskowych „. • Przyjęta na uzbrojenie w 1983r. • Prędkość lotu z silnikiem 4D-04 pozwala osiągać prędkość 4,0M • Zasięg rażenia do 600km • W wariancie z głowica jądrową moc ładunku 500 kT. • Dwu systemowy sposób naprowadzania: jedna na jeden (okręt…), lub jedna (rakieta…)na jeden w reżymie pracy jedna rakieta naprowadza kilka rakiet na jeden okręt. (w przypadku zestrzelenia rakiety naprowadzającej w automatycznym reżymie pracy te funkcje przejmuje kolejna…) • Rakiety same klasyfikują i wybierają cele według wcześniej określonych danych ważności okrętów wojennych (lub innych celów morskich…) Wprowadzone dane pozwalają rakietą rozpoznawać grupy okrętów, klasyfikować ich ważność (np. z pośród konwoju, grupy lotniskowej czy grupy desantowej wybierze najważniejsze dla powodzenia ataku cele…) • Po starcie rakiet same wybierają algorytm naprowadzania i po zniszczeniu okrętu, sklasyfikowanego, jako najważniejszy automatycznie wybierają drugi w kolejności celów…) • Rakiety znajdują się na wyposażeniu AOP (949A...), AKR (1144...), I również K. Kuzniecow (12szt. Wyrzutni SM233A…). Ps.Według informacji o sposobie ataku grup lotniskowych, należy założyć, ze Kuzniecow, lub AKR nigdy nie wypływają w morze (na ćwiczenia lub patrole bojowe…) bez podwodnej asysty AOP z takim samym uzbrojeniem w rakiety P-700) Wniosek taki można wysnuć z zakładanej efektywności rakiet P-700 w sytuacji otwartego konfliktu. Zakłada się ze do trwałego wyeliminowanie współczesnego lotniskowca, jest niezbędne od 8-10 rakiet P-700. Do trwałego wyeliminowania połowy grupy uderzeniowej (lotniskowej…) jest niezbędne od 70-100rakiet P-700. Biorąc pod uwagę zakładana ilość rakiet potrzebna do efektywnego zwalczania okrętów, należy sądzić że okręty nawodne ściśle współdziałają z AOP będącymi nosicielami tych rakiet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.