Skocz do zawartości

Kuzniecow


imt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 178
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

- a ja mysle ze na tej fotce zostal uwieczniony moment przelotu nad pasem. Jakies probne podejscie czy cos takiego.

Zdecydowanie tak. Żeby tak wyglądał realny start Su-33 musialby mieć własności Harriera...

Na forum modelwarships podano, że obecnie po stracie w katastrofach 2 maszyn na Kużniecowie jest tylko 13 szt. Su-33. Na Balancerze ponadto pojawiła sie informacja, że okręt ma być pozbawiony Granitów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli startowalby z konca pokladu nawet bez pomocy pokladowych hamulcow to przy takim zapasie ciagu jak i konardach, ktore posiada wystartuje na 100 % w ten wlasnie sposob. Nie zapominajmy, ze Su-33 czy np. Eurofighter zaliczane sa do samolotow STOL i wcale nie musi to byc Harrier aby tak wystartowac. Jak wyglada dlugosc startu i ladowania widac na ponizszym filmie. Jednoczesne starty i ladowania sa jak najbardziej wykonalne.

 

http://de.youtube.com/watch?v=0Nx_hHXoFhY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

332c1e84f81bc2b7.jpg

 

okonku a masz jakis "papier" na wykonywanie takich startow z pokladu lotniskowca ? Bo ta fotka to malo. Na filmie widac klasyczne starty z trampolina - tak to nawet Su-25UTG potrafi, a on duzego stosunku ciagu przecie nima.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PKD jesteś bystrzak !!!!!

Ewentualnie jakieś nieudane lądowanie, i odlot na drugi krąg(otwarte podwozie)

Chciałem jeszcze dodać, że biorąc pod uwagę historię rozwoju rosyjskich lotniskowców, poziom organizacyjny tego państwa, ich kulturę techniczną,

nawet byłbym w stanie uwierzyć,że su-33 startuje pionowo z lotniskowca.

Po prostu w tym państwie wszystko jest możliwe, trzeba tylko chcieć w to wierzyć :-))

Pozdrawiam

Ps. proszę zauważyć kontrast, miedzy ilością dymu, i prędkością. Imponująca grzywa piany przy dziobie :-)))) A może to zdjęcie zimowe, i chłopaki po prostu palą walonkami, w celu uzyskanie wyższej temperatury na okręcie :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spiton znowu sie czepiasz i to wbrew zainicjowanej wczoraj odwilży...

A na poważnie to współczuje matrosom i starszym miczmanom mycia nadbudówek od tego dymu. Sprawdzone empirycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PKD jesteś bystrzak !!!!!

Ewentualnie jakieś nieudane lądowanie, i odlot na drugi krąg(otwarte podwozie)

Chciałem jeszcze dodać, że biorąc pod uwagę historię rozwoju rosyjskich lotniskowców, poziom organizacyjny tego państwa, ich kulturę techniczną,

nawet byłbym w stanie uwierzyć,że su-33 startuje pionowo z lotniskowca.

Po prostu w tym państwie wszystko jest możliwe, trzeba tylko chcieć w to wierzyć :-))

Pozdrawiam

Ps. proszę zauważyć kontrast, miedzy ilością dymu, i prędkością. Imponująca grzywa piany przy dziobie :-)))) A może to zdjęcie zimowe, i chłopaki po prostu palą walonkami, w celu uzyskanie wyższej temperatury na okręcie :-))

 

Hm… biorąc pod uwagę poziom twojej wiedzy o FR i byłym ZSRR zaczynam sądzić, że musiałeś sam się onegdaj czegoś nawdychać, co przysłoniło ci ogląd na rzeczywistość ciebie otaczającą, i tracąc trzeźwość oceny to jest głównym powodem wypisywaniem tu „michałków”.

 

Powiem ci Spiton, ze męczące jest wysłuchiwanie ciągle tych samych docinek, tym bardziej, ze, jakość tych ostatnich górnych lotów nie jest. Przestałeś być śmieszny. Zaczynasz w swym pierniczeniu być irytujący.

 

Jednym słowem, proszę ciebie zanim następnym razem zaspamujesz swoim postem temat, weź głęboki oddech. Spróbuj poszerzyć swoją wiedzę przed zabraniem głosu, bo wypisywaniem wszem i wobec o swoich poglądach na temat wschodu jakoś nic nowego do swojej wiedzy nie dokładasz.

 

 

Ps. Ten jest lepszy... http://de.youtube.com/watch?v=yKBrBVoOyzk&feature=related

http://de.youtube.com/watch?v=qa2E6X-xnnw&feature=related

http://de.youtube.com/watch?v=9J05XhJ-N_U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okonku a masz jakis "papier" na wykonywanie takich startow z pokladu lotniskowca ? Bo ta fotka to malo.

 

Ja (...) co za papier ? Myslalem, ze to tylko w innych miejscach krzycza o papiery ale zaczyna sie i u nas

Nie mam i nie jestem pewien sam do konca czy to moment startu. Wstawilem fotke bo taka mialem wlasnie pod reka. Moglem lepiej dac tylko link do filmu. Chcialem pokazac, ze samolot ten nie potrzebuje katapulty jak i calego pokladu do rozbiegu bez niej. Juz po fakcie widzialem kilka filmow, gdzie w ten wlasnie sposob Su-33 przelatuje nad pokladem i moze to wlasnie taka sytuacja Kto sie choc troche zna na tym typie wie co potrafia maszyny z rodziny Su-27 i jak potrafia startowac i jakis tam papier do udowadniania czegokolwiek jest tu zbedny. Dlatego tez dziwi mnie bardzo, ze to Ty o to wlasnie pytasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe slowo "papier" dobre jest jak kazde inne - jezeli Cie urazilo to sorry. Piszac mojego wczesniejszego posta chcialem grzecznie (tak mi sie wydawalo) poprosic o jakis film wlasnie z takim "beztrampolinowym" startem - ja takiego jeszcze nie widzialem.

Taka jest moja historia.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel nie uraziles mnie i jest OK

Ja tez takiego filmu nie widzialem. Su-33 do startu bez trampoliny potrzebuje < 200 metrow co daje 2/3 dlugosci pokladu startowego. Znajac Rosjan i ich pomysly klade wiec moja durna glowe pod topor jesli jeszcze tego nie wyprubowali. Musza miec jakas alternatywe startu w razie awari stanowisk startowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okonek

Musza miec jakas alternatywe startu w razie awari stanowisk startowych.

Co masz na mysli z tą awarią ? Tak się zastanawiam i w sumie tam nie ma nic do zepsucia się, poza awarią hydrauliki ( o ile to jest system hydrauliczny albo elektryczny ) podnoszącej deflektory gazów wylotowych z dysz silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tylko deflektory bo sa tez blokady podwozia glownego wychodzace z pokladu co widac na jednym z filmow. O ile te drugie moga miec naped elektryczny to przy tych pierwszych musi byc hydraulika. Zbyt duze i ciezkie. Czasami podnosza sie nierownomiernie co mozna wytlumaczyc roznym lub skaczacym cisnieniem. To tylko maszyny i maja prawo sie zepsuc a na naprawe moze nie byc czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okonek
Musza miec jakas alternatywe startu w razie awari stanowisk startowych.

Co masz na mysli z tą awarią ? Tak się zastanawiam i w sumie tam nie ma nic do zepsucia się, poza awarią hydrauliki ( o ile to jest system hydrauliczny albo elektryczny ) podnoszącej deflektory gazów wylotowych z dysz silników.

 

Raczej chodzi o hipotetyczna sytuację, w której samoloty nie mogłyby skorzystać z wyznaczonych stanowisk startowych, albo nie mogłyby startować przez uszkodzenie powierzchni pokładu „trampoliny”.

 

Można założyć, ze piloci również ćwiczą start z całego odcinka „pokładu lotniczego”

 

Sztorm na Kuzniecowie... http://de.youtube.com/watch?v=neBVG7HUhT8&feature=related

 

http://de.youtube.com/watch?v=F7ADSZLjx0w&feature=related http://de.youtube.com/watch?v=4CQAY7poRjE&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają niezły ruch na tym lotniskowcu...

No właśnie o tym mówię. Lotniskowiec określa się często jako najniebezpieczniejsze miejsce na świecie. Ciągle panuje tam ruch, faceci w różnokolorowych bluzach, wykonują swoje zadania, a w ich ruchach wyczuwa się pełen profesjonalizm.Nikt nie pałęta sie tam bez celu. A na Kuzniecowie luz............

http://de.youtube.com/watch?v=qa2E6X-xnnw

Wszystko fajnie, ale zauważcie, że te Su-33 z filmików, mają zdemontowane nawet węzły do podwieszania uzbrojenia. Prawdopodobnie minimalny zapas paliwa itp. Z jakimkolwiek podwieszeniem startują już z 2/3 pasa, czyli zaczynają start z punktu, w którym lądujące maszyny przyziemiają.

No i pytanie, Po co wysyłać w powietrze pusty samolot?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale zauważcie, że te Su-33 z filmików, mają zdemontowane nawet węzły do podwieszania uzbrojenia. Prawdopodobnie minimalny zapas paliwa itp. Z jakimkolwiek podwieszeniem startują już z 2/3 pasa, czyli zaczynają start z punktu, w którym lądujące maszyny przyziemiają.

No i pytanie, Po co wysyłać w powietrze pusty samolot?????

 

Za duzo filmow amerykanskich sie naogladales

Jak to po co ? Chocby po to aby trenowac wlasnie starty i ladowania. A uzbrojenie....hmmm... nie przypominam sobe aby rosjanie wysylali go w jakies konfliktowe rejony swiata. Amerykanie za to wszedzie wciskaja ten swoj nos, wiec ich samoloty musza byc uzbrojone dla ochrony wlasnego lotniskowca. Kuzniecov potrafi obronic sie sam a nawet niezle przywalic i to bez uzycia lotnictwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych filmach widac ze liny aerofiniszera strasznie dlugo sa przywracane do stanu gotowosci. Ciekawe jakie czasy osiagaja "operacyjnie" ?

Jak to po co ? Chocby po to aby trenowac wlasnie starty i ladowania.
- tak jak pisal okonek - takie "kangurki" to normalna czesc treningu na okretach tej klasy.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budować lotniskowiec, którego główna bronią są pociski woda-woda to tylko rosjanie potrafią :-))))))))))))))). ciekaw jestem jaki zasięg mają takie pociski. I w jaki sposób są naprowadzane na cel??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okonek

A uzbrojenie....hmmm... nie przypominam sobe aby rosjanie wysylali go w jakies konfliktowe rejony swiata. Amerykanie za to wszedzie wciskaja ten swoj nos, wiec ich samoloty musza byc uzbrojone dla ochrony wlasnego lotniskowca. Kuzniecov potrafi obronic sie sam a nawet niezle przywalic i to bez uzycia lotnictwa

Moim skromnym zdaniem najlepszą obronę lotniskowca stanowią samoloty. Przechwycenie i zniszczenie przeciwnika poza rubieżą jego środków rażenia jest najskuteczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Arkady masz rację najskuteczniejsze jest zniszczenie przeciwnika poza zasięgiem rażenia jego środków bojowych. Jednakże, jeśli takim przeciwnikiem są wystrzelone już pokpr, to amerykańskie lotniskowce są całkowicie bezbronne - nie uznaje Phalanxów za jakikolwiek skuteczny system przeciwrakietowy, podobnie jak przestarzałe Sea Sparrowy - Jedynie RAM mógłby coś zdziałać. Natomiast Kuzniecow poza 8 kasztanami posiada 4 baterie po 6 wyrzutni SA-N-9 (każda z wyrzutni posiada 8 prowadnic) co razem daje 192 rakiety plot - charakteryzujące się doskonałymi parametrami. Jak wspomniał okonek - kuzniecow może też przywalić - dla informacji Spitona - SS-N-19 posiadają zasięg ok 500 km. Podawane są tekże zasięgi większe 390 Mm = do 722 km (najczęściej), chociaż można spotkać także i 625 km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........................................................................jaki zasięg mają takie pociski. I w jaki sposób są naprowadzane na cel??

Pozdrawiam

 

 

Przeciw okrętowa rakieta P-700 GRANIT.

Start podwodny i nawodny z przeznaczeniem do rażenia morskich „grup” „lotniskowych „.

 

• Przyjęta na uzbrojenie w 1983r.

• Prędkość lotu z silnikiem 4D-04 pozwala osiągać prędkość 4,0M

• Zasięg rażenia do 600km

• W wariancie z głowica jądrową moc ładunku 500 kT.

• Dwu systemowy sposób naprowadzania: jedna na jeden (okręt…), lub jedna (rakieta…)na jeden w reżymie pracy jedna rakieta naprowadza kilka rakiet na jeden okręt. (w przypadku zestrzelenia rakiety naprowadzającej w automatycznym reżymie pracy te funkcje przejmuje kolejna…)

• Rakiety same klasyfikują i wybierają cele według wcześniej określonych danych ważności okrętów wojennych (lub innych celów morskich…) Wprowadzone dane pozwalają rakietą rozpoznawać grupy okrętów, klasyfikować ich ważność (np. z pośród konwoju, grupy lotniskowej czy grupy desantowej wybierze najważniejsze dla powodzenia ataku cele…)

• Po starcie rakiet same wybierają algorytm naprowadzania i po zniszczeniu okrętu, sklasyfikowanego, jako najważniejszy automatycznie wybierają drugi w kolejności celów…)

• Rakiety znajdują się na wyposażeniu AOP (949A...), AKR (1144...), I również K. Kuzniecow (12szt. Wyrzutni SM233A…).

 

 

Ps.Według informacji o sposobie ataku grup lotniskowych, należy założyć, ze Kuzniecow, lub AKR nigdy nie wypływają w morze (na ćwiczenia lub patrole bojowe…) bez podwodnej asysty AOP z takim samym uzbrojeniem w rakiety P-700)

Wniosek taki można wysnuć z zakładanej efektywności rakiet P-700 w sytuacji otwartego konfliktu.

Zakłada się ze do trwałego wyeliminowanie współczesnego lotniskowca, jest niezbędne od 8-10 rakiet P-700.

Do trwałego wyeliminowania połowy grupy uderzeniowej (lotniskowej…) jest niezbędne od 70-100rakiet P-700.

Biorąc pod uwagę zakładana ilość rakiet potrzebna do efektywnego zwalczania okrętów, należy sądzić że okręty nawodne ściśle współdziałają z AOP będącymi nosicielami tych rakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.