GenKamyk Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Witam ponownie! Planuje dioramę z warsztatem polowym niedaleko Sidi bau Zid, z dnia 15 lutego 1943r., czyli nazajutrz po pierwszym starciu. Mam do niej przygotowanego m.in panzera III N ale jako że Krzysiek go aktualnie robi to nawet nie będę się ośmieszał robiąc karykaturę w 1/48. Tak więc przyszedł czas na Tygrysa i obserwując to forum od dawna, zaczynam się już bać ilości czekających mnie poprawek i modyfikacji. Jeśli chodzi o sam model i tamtą bitwę to Tygrysy były tylko na walentynki i 15 lutego rano nie brały udziału w walce. Chciałem zbudować jakiegoś Tygrysa z 1. kompani 501 batalionu a z dostępnych na rynku kalek chyba tylko 111 i 112 z techmodu jest w poprawny. Tutaj pojawiają się moje wątpliwości, czy 111 lub 112 potrzebuje takich samych modyfikacji jak 731 czy może coś innego jest do zmiany? lista modyfikacji dla Tamiya na dole strony Model i dawca Dodatki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 E tam, cudów przy tej trójce raczej nie będzie. Ale na Tygrysy też się cieszę. Co do merytoryki to może Meser262 wpadnie i podpowie. A warsztat widzę na bogato będzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerzype Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 111, 112 takich samych modyfikacji co 731? Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. 731 to ex 131 po przejściu na etat 10PzDiv, szukaj zdjęć tamtego. W kwestii koloru to meser wie, podobnie jak z wielkością cyferek, to jeden z pomijanych w kalkach detali na który uwagę mi zwrócił właśnie meser. Ten Tiger na dole to nie do końca pasuje bo 501 miał wersje z m.in. giętymi chlapakami z przodu, bardziej pasuje 504. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GenKamyk Posted April 27, 2018 Author Share Posted April 27, 2018 111, 112 takich samych modyfikacji co 731? Nie bardzo rozumiem co masz na myśli W linku, który podesłałem jest lista modyfikacji dla Norberta i zastanawiam się czy takie same zmiany będą potrzebne przy 111 i 112 Ten Tiger na dole to nie do końca pasuje bo 501 miał wersje z m.in. giętymi chlapakami z przodu, bardziej pasuje 504. Tiger na dole to tylko potencjalny dawca części, ma m.in fajniej zdetalowane koła itp Ale jak go bardzo nie okalecze to będzie 131 z 504 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerzype Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Jeśli chodzi o 712 i 112 oraz sam model to macierzysty pododdział ten sam a 112 to prawdopodobnie Norbert. Chociaż ja w mojej 732 bez mesera nie doszedłbym że to ex 132:) Jeśli chodzi o modyfikacje "pierwotne" to obydwa mają je tak jak to w pierwszej kompanii 501 było bo obydwa są pojazdami 1k tylko z innego okresu. Natomiast zmiany późniejsze to temat abstrakcyjny bo kiedy powstała 7 kompania to tym samym przestała istnieć 1 kompania 501, zmieniono z reguły pierwsze cyfry na wieżach, dlatego nie rozumiem do końca o co chodziło. Na pewno 731 to pojazd "po przejściach" (sam zmagam się z 732) i jest w gronie kilku szczęśliwych które dotrwały do końca, jest w zestawieniach z połowy kwietnia 43. Model afv mnie korci i jest bardzo fajny ma dobrą jakość w dobrej cenie, jak porównanie do tamki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GenKamyk Posted April 27, 2018 Author Share Posted April 27, 2018 Jeśli chodzi o modyfikacje "pierwotne" to obydwa mają je tak jak to w pierwszej kompanii 501 było bo obydwa są pojazdami 1k tylko z innego okresu Właśnie to miałem na myśli, dzięki śliczne! Model afv mnie korci i jest bardzo fajny ma dobrą jakość w dobrej cenie, jak porównanie do tamki? Cyknąłem Ci trochę fotek ale ogólnie to AFV (góra) ma fakturę a tamka (dół) to tak różnie Do "Initiala" Tamiya dodała nową ramkę z połówką wieży ale o fakturze to już sobie zapomnieli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markuz Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Tamka to porażka jakaś. Ten model tyko z braku laku w 1:48 można wykorzystać. No i te narzędzia odlane razem z kadłubem masakra. Niemniej zasiadam i podpatruję. Tygrysek z AFV leży w szafie i czeka na wenę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 ... czy 111 lub 112 potrzebuje takich samych modyfikacji jak 731 Tygrys No.111 Fgst.250017 - wczesna - wczesna produkcja - ma wczesny układ liny+ inne drobiazgi Tygrys No.112 Fgst.250012 - wczesna - wczesna produkcja - ma wczesny układ liny+ inne drobiazgi Tygrys No.131 Fgst.2500?? - wczesna - MID produkcja - ma zmodyfikowany układ liny + inne drobiazgi Dodam dla formalności że Tygrys No.111 później otrzymał oznaczenie No.71 z nazwą "Geiserich" Tygrys No.112 później otrzymał oznaczenie No.724 Tygrys No.131 "Norbert" - później otrzymał oznaczenie No.731 Z tych dwóch Tygrysów (No.111 i No.112) więcej zdjęć jest do Tygrysa No.112 Jeśli chodzi o 712 i 112 oraz sam model to macierzysty pododdział ten sam a 112 to prawdopodobnie Norbert. Jeśli chodzi o sam początek to Tygrys No.112 to 1/501 ; natomiast Tygrys 221 to 2/501 - dlaczego piszę o No.221? Tygrys No.221 Fgst.250031 posiadał ten numer do 31-01-1943 roku, następnie otrzymał No.21 - podczas operacji Ochsenkopf, oznaczenie zmieniono na No.81. Gdy Tygrysy zostały połączone w siódmą kompanię wtedy otrzymał No.712. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GenKamyk Posted April 27, 2018 Author Share Posted April 27, 2018 Tamka to porażka jakaś. Ten model tyko z braku laku w 1:48 można wykorzystać. No i te narzędzia odlane razem z kadłubem masakra Stąd ilość gratów, które kupiłem bo potrzebuje Tygrysa z 1./501 Narzędzia wytnę w pierwszej kolejności Tygrys No.111 Fgst.250017... I to jest mięsko na które czekałem Dzięki Krzysztof, nigdy nie zawodzisz! Teraz wyjeżdżam na odwyk od wąchania kleju ale za tydzień biorę się ostro do roboty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerzype Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Meser...jak zwykle nie zawodzisz☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GenKamyk Posted June 13, 2018 Author Share Posted June 13, 2018 Witam serdecznie po przerwie Nie wiem co mi strzeliło do głowy z tym serwisem 112-ki, namęczyłem się bardziej niż przy wszystkich swoich poprzednich modelach razem wziętych a końca nie widać. Nawet nie jestem w połowie robienia wanny Co mi się "udało: zrobić to -przedział silnika od cmk jakoś poskładać i dorobić wszystkie rury, przewody i kabelki (nie dysponowałem dobrymi zdjęciami komory silnika więc jest tak trochę na słowo) -ramkę na pokrywę silnika (ma ktoś zdjęcia?) chyba zrobiłem mniej więcej poprawną -ogarnąłem trochę tą metalową wannę od tamki i zrobiłem teksturę oraz wcięcia z przodu i nowe dziury na szekle (ogólnie to polecam, świetna zabawa i złamałem tylko 3 wiertła) -usunąłem stare narzędzia i rozlokowałem nowe (zapinki dokończę po malowaniu kadłuba i wstawieniu pomalowanych narzędzi) -zrobiłem teksturę i poprawiłem dwa spawy, resztę spawów będę robił od nowa Normalnie nie zawracałbym głowy ale muszę posklejać wannę i później silnika nie wyciągnę Poproszę o łagodny wyrok i dłubię dalej Pozdrawiam Kamil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted June 13, 2018 Super Moderator Share Posted June 13, 2018 Tyle że jakość pierwszych Tygrysów byłą typowo "niemiecka" zobacz sobie na Tigerku z Bovington https://skarachsworld.files.wordpress.com/2011/06/tigeri_2.jpg boki przedniego pancerza frezowane co by były gładkie ;) 0 śladów po palniku itp Także odlewane i walcowane ale zależnie od okresu, przypuszczam że późniejsza "masówa" mogła wyglądać gorzej ale początki... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GenKamyk Posted June 13, 2018 Author Share Posted June 13, 2018 Racja, zasugerowałem się modelem AFV ale poprawie póki nie wklejone Dzięki!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 ... do głowy z tym serwisem 112-ki ... . To jednak No.112. No wyzwanie - jest . Tym bardziej będę kibicował. ... później silnika nie wyciągnę. Tyle było widać po otwarciu pokrywy. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GenKamyk Posted June 18, 2018 Author Share Posted June 18, 2018 Dzięki Krzysztof, zawsze człowieka poratujesz w potrzebie! Widzę, że silnik nieźle odrapany, chyba wyjmowanie filtrów i grzebanie przy gaźniku to był chleb powszedni a ja głupi bałem się zbytnio go pobrudzić Dorobię jeszcze gumowe łączniki z metalowymi obejmami, tą rurkę „szlaczek” a potem biorę się z wygładzanie wanny. Przesunę też, może nieco bardziej na zewnątrz, te klamry na liny i wycior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 ... silnik nieźle odrapany, ... . Ja raczej bym powiedział - miejscami wytarty np. z brudu. Silniki w tych pojazdach miały blok z aluminium - nie z żeliwa.(wczesne Tygrysy) Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.