pepociufakers Posted September 30, 2018 Share Posted September 30, 2018 Kiedy modele sa w malowaniu i czekaja na ostateczne wykończenie, wtedy warsztat wydaje się pusty i aż chce się coś znowu "poskrobać". A, że u mnie chęć cięcia jest większa od chęci malowania to warsztat szybko zapełnił się, tym razem, pierwszą rurą USA. P-59 Airacomet to jakaś zapomiana konstrukcja; bo pewnie Me-262 to wszyscy znają, brytyjskiego Meteora pewnie też większość, ale Airacomet to już tak możliwe że troche mniej. Może to i nie dziwne, bo wyprodukowano go w ok. 50 sztukach, używany był głównie do treningu i badań, a i osiągów rewelacyjnych nie miał. No ale był to pierwszy odrzutowiec USA, a za sprawą Special Hobby można go skleić w skali 1:72, więc trafił u mnie na warsztat, i przy okazji na forum. I na poczatek na sucho zlozylem kadłub i wkleilem z jednej strony elementy kabiny pilotow(latwiej pozycjonować te elementy gdy kadlub już spasowany) Pogrzebałem trochę przy skrzydłach, wypełniając ścianki komory podwozia masą Mulliput: I jak narazie wygląda to tak: Pierwsze kabinowe szlify: I mały "w pudle" już po "wypudłowaniu": Pzdr. Jaro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ksc Posted October 2, 2018 Share Posted October 2, 2018 Zaryzykuję, że jest to pierwowzór polskiej iskry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepociufakers Posted October 4, 2018 Author Share Posted October 4, 2018 Zaryzykuję, że jest to pierwowzór polskiej iskry. Oj dość ryzykowna teza:). Jeśli chodzi o temat polskiej Iskry to polecam artykuł: http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/03_TS-11_Iskra.pdf Wspominają tam, że układ Iskry był wzorowany na: Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ksc Posted October 6, 2018 Share Posted October 6, 2018 Zaryzykuję, że jest to pierwowzór polskiej iskry. Oj dość ryzykowna teza:). Jeśli chodzi o temat polskiej Iskry to polecam artykuł: http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/03_TS-11_Iskra.pdf Bardzo ciekawy artykuł. Trzeba wziąć pod uwagę, że czasy kiedy powstawała Iskra to okres zimnej wojny i dostęp do zachodniej technologii był bardzo ograniczony. Nie orientuję się, jak bardzo zaawansowany był wywiad polski w USA w tamtych czasach, ale mimo wszystko widzę duże podobieństwo między TS-11 Iskra i P-59 Airacomet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepociufakers Posted October 7, 2018 Author Share Posted October 7, 2018 Zaryzykuję, że jest to pierwowzór polskiej iskry. Oj dość ryzykowna teza:). Jeśli chodzi o temat polskiej Iskry to polecam artykuł: http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/03_TS-11_Iskra.pdf Bardzo ciekawy artykuł. Trzeba wziąć pod uwagę, że czasy kiedy powstawała Iskra to okres zimnej wojny i dostęp do zachodniej technologii był bardzo ograniczony. Nie orientuję się, jak bardzo zaawansowany był wywiad polski w USA w tamtych czasach,... Jeśli chodzi o układ aerodynamiczny maszyny, to wzorowanie się na innych konstrukcjach jest dość częste, i nawet wywiadu do tego nie trzeba, wystarcza zdjecia, rysunki, dostępne we wszelkiego rodzaju periodykach. Ciekawa też jest historia linia aerodynamicznej następny Iskry czyli Irydy. No ale powracając do tematu, troche zdjęć z budowy: I mała zagadka dla chętnych - z jakiego modelu pochodzą silniki na poniższym zdjęciu? Silniki użyte w P-59 były pochodną tych zaprezentowanych tutaj. Przy okazji mała zapowiedź kolejnego warsztatu. Pzdr. Jaro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted October 8, 2018 Share Posted October 8, 2018 Przy okazji mała zapowiedź kolejnego warsztatu. Gloster Meteor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepociufakers Posted October 22, 2018 Author Share Posted October 22, 2018 Przy okazji mała zapowiedź kolejnego warsztatu. Gloster Meteor Tak, tak to Gloster Meteor, czeka w kolejce na warsztat, aby stanąć obok P-59. A tymczasem, trochę szpachli zużyłem A po szlifowaniu okazało się, że w rzeczywistości tej szpachli jest potrzebne trochę mniej: Pzdrex. Jaro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepociufakers Posted December 9, 2018 Author Share Posted December 9, 2018 Jedziemy, a może raczej lecimy z tematem dalej: Środek: I po fazie szpachlów i szlifów i podkładów ostatecznych Surfacer 1500: Teraz czas na faze polerki i jakiegoś czarnego podkładu pod metalizer. Na skłądzie mam czarną pactre błyszczącą, ale przymierzam się do czegoś ala czarny podkład Guzne. I tu pytanie do szanownego gremium, bywalców forum. Czy mieliście może już doczynienia z tym specyfikiem? Warto w niego iść jako podkład pod metalizer(ten który stosuję to: AK Xtreme Metal), czy może poprostu czarną farbę błyszczącą dać? Pzdr. Jaro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubert Kendziorek Posted December 11, 2018 Share Posted December 11, 2018 Jeżeli myślisz o NMF, to moim zdaniem jeszcze za wcześnie na malowanie. Na powiększeniu zdjęć widać, że trzeba wyrównać fragmenty kadłuba za kabiną, poprawić łączenie skrzydeł i kadłuba, pasowałoby też odtworzyć zaszpachlowane linie podziału, zwłaszcza w okolicach klap na spodzie. Wszelkie niedoskonałości metalik tylko podkreśli. Zdecydowanie warto też użyć czarnego błyszczącego podkładu, a nie farby, głównie z uwagi na efekt dodatkowego wygładzenia powierzchni, którego zwykły czarny lakier lub akryl nie da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepociufakers Posted December 30, 2018 Author Share Posted December 30, 2018 Dzięki Hubert za radę. Troche jeszczę przetarłem powierzchnię. Czarny podkład MR. Hobby przetestuje przy kolejnym modelu, tutaj jako podkład dałem czarną pactrę błyszczącą. Jako metalizer użyłem specyfiku AK. W rezultacie: I z wg. mnie bardzo dobrym metalizerem AK w tle: Może nie jest to mistrzostwo świata, bo powierzchnia gdzieniegdzie miała swoje ułomności(zabrakło cierpliwości do wyłapywania każdej rysy), i po nałożeniu to wyszło, ale mimo wszystko jak dla mnie ok. Kolejny raz przekonuję się też, że ta linia metalizerów AK to świetna sprawa. Praca z nim to sama przyjemność, nie zapycha aerografu, nie potrzeba rozcieńczać, nie śmierdzi za bardzo, także tylko lać i dmuchać. Teraz kilka zagwostek - czy polerować tą powierzchnie? jeśli tak to czym polerować? Przy okazji - też macie problem z elektryzowaniem powierzchni i przyciągamiem kurzu przez modele? Może szanowna brać modelarska ma jakiś patent na odelektryzowanie powierzchni? Jakieś chusteczki antystatyczne? Pzdr. Jaro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.