Stojkovic Napisano 24 Listopada 2018 Share Napisano 24 Listopada 2018 Co jakiś czas prócz pancernych, na mój stół trafia coś "innego". Po ostatniej przygodzie z Audi Quattro (obecnie przygotowuje podstawke pod ten model) postanowiłem zbudować jedną z ikon rajdowych ery lat '90. Lancia Delta HF Integrale z roku 1992, zwana tez "Superdeltą" - mocarny wóz, stylowa sylwetka i ryk silnika. Skorzystam z zestawu Hasegawy. In-box Dla tych, którzy chcą sobie przypomnieć jak to fruwało na trasie: Filowe podsumowanie sezonu WRC 1992 Planuję wykonanie oświetlenia LED i podstawki wraz z figurkami kierowców wewnątrz pojazdu. Czego będę od Wass, bardziej doświadczonych potrzebował: - pomocy przy ogarnięciu i złożeniu pasów (ten czerwony materiał chyba trzeba pociąć w odpowednie paski?) - pomocy przy malowaniu (farba + lakierowanie) - podpowiedzi merytorycznej gdy cos zauważycie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 24 Listopada 2018 Share Napisano 24 Listopada 2018 1 godzinę temu, Stojkovic napisał: Czego będę od Wass, bardziej doświadczonych potrzebował: - pomocy przy ogarnięciu i złożeniu pasów (ten czerwony materiał chyba trzeba pociąć w odpowednie paski?) W temacie pasów to zależy jakiej masz firmy. Niektóre zestawy jeśli posiadają materiał na pasy to albo jest to cały prostokąt materiału, albo pocięty na kawałki czasem samoprzylepny znajdujący się na arkusiku, albo też gotowe paski odpowiedniej szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 24 Listopada 2018 Autor Share Napisano 24 Listopada 2018 W tym zestawie, jak i w standardzie Hasegawy jest jeden cały arkusz materiału. Pytanie czym najsensowniej to ciąć? nożyk, nożyczki czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 24 Listopada 2018 Share Napisano 24 Listopada 2018 Ja tego typu materiał zawsze tnę nowym ostrzem do skalpela i to wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 24 Listopada 2018 Autor Share Napisano 24 Listopada 2018 Dzięki za info odnośnie czym ciąć, pytanie w jaki sposób? Linijka i mierzyć długość x szerokość? Teoretycznie prosta sprawa takie pasy, ale wolę zapytać niż odwalić manianę. Co dokładnie i jak trzeba przerobić w zawieszeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 24 Listopada 2018 Autor Share Napisano 24 Listopada 2018 To w takim razie ja odpuszczam i jadę z pudła prosto. Tym bardziej, że mam kalki z Monte Carlo, a tam jest też asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 24 Listopada 2018 Share Napisano 24 Listopada 2018 52 minuty temu, Stojkovic napisał: Dzięki za info odnośnie czym ciąć, pytanie w jaki sposób? Linijka i mierzyć długość x szerokość? Najpierw trzeba sobie odmierzyć szerokość tak by wycięty pas przeszedł przez klamry. Potem miejsce cięcia zaznaczam rysując linię ołówkiem i tnę z pomocą metalowej linijki. Co do długości to lepiej sobie zrobić je trochę dłuższe i skracać już podczas układania na fotelu. W kwestii materiału to ze swojej strony polecam również zwykłą najtańszą parasolkę za kilka złotych. Materiał z nich ma fajny splot, dobrze się układa, dostaniesz wszystkie kolory w jakich są pasy i jedna taka parasolka starczy dożywotnio na pasy w konkretnym kolorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 24 Listopada 2018 Autor Share Napisano 24 Listopada 2018 4 godziny temu, riderZ056 napisał: Ten model ma ogromny problem, mianowicie pierwotnie był sprzedawany w konfiguracji z szutrowego rajdu Portugalii, a kiedy Hasegawa postanowiła wydać go jako egzemplarz z Tour de Corse, po prostu wrzucili do pudełka inne kalkomanie, a model został bez zmian. No i klops, bo teraz mamy samochód z rajdu asfaltowego na szutrowym zawieszeniu. Ja po prostu jadę z pudła, chce się nieco zrelaksować przy tym projekcie, a przerabianie zawieszenia czy zakup ekstra kalek po prostu sprowadza mnie na ścieżkę merytoryki brrrr… Dzięki za podpowiedź w sprawie pasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 26 Listopada 2018 Autor Share Napisano 26 Listopada 2018 W tak zwanym międzyczasie zakupiłem zestaw kierowców co by wnętrze uzupełnić i nadać sens planowanej podstawce z Lancią. Ostatnio, przy budowie Audi wyszła mi ta załoga tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Madmax Napisano 3 Grudnia 2018 Share Napisano 3 Grudnia 2018 W dniu 24.11.2018 o 21:16, Stojkovic napisał: Ja po prostu jadę z pudła, chce się nieco zrelaksować przy tym projekcie, a przerabianie zawieszenia czy zakup ekstra kalek po prostu sprowadza mnie na ścieżkę merytoryki brrrr… Witam, dawno mnie nie było na tym forum. Jeśli chodzi o materiał na pasy który daje Hasegawa to jest to bardziej folia niż materiał który w dodatku ma jakby trochę połysku, osobiście używam do pasów roletę okienną ale w przypadku gdy będziesz robił model z załogą może ona być ciut za sztywna. Zastanów się dobrze nad decyzją w sprawie zawieszenia, wbrew pozorom nie jest to aż tak trudne, wiem bo sam przez to przechodziłem i uważam to za jedyne rozsądne rozwiązanie - ten model z asfaltowymi kołami na szutrowym zawieszeniu wygląda pokracznie - dużo czasu nie trzeba poświecić żeby znaleźć sobie zdjęcia modelu w necie - prosty przykład z pierwszy z brzegu zawieszenie bez zmian a tu po zmianie zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2018 Ja także będę wdzięczny za jakiś opis tego co i jak zmienić by było mniej "pokracznie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Madmax Napisano 6 Grudnia 2018 Share Napisano 6 Grudnia 2018 (edytowane) Z opisem ciężko bo budowałem ten model bardzo dawno temu i mam już zestaw na ponowne zbudowanie tego modelu ale to za kiedyś. Ogólnie w pierwszej kolejności musicie wyciąć podwozie oraz elementy zawieszenia oraz koła i przy pomocy np. taś maskujących (albo słabego kleju) złożyć je w całość oraz nałożyć karoserię - następnie przy pomocy suwmiarki zmierzyć odległość między oponą i nadkolem (wyjdzie coś koło 2-3mm) - następnie o taką wartość należy skrócić kolumnę zawieszenia (ja dodatkowo po skróceniu nawierciłem ją i włożyłem mały kawałek drutu żeby kolumna zawieszenia była bardziej sztywna i mniej podatna na jakieś uszkodzenia. Z tego co pamiętam to wahacze i półośki były tylko podcinane i wyginane a nie skracane. Cała reszta elementów podwozia płyty osłaniające, wydech itp. tam nie ma nic do ruszania. Tyle z grubsza. Edytowane 6 Grudnia 2018 przez Madmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 6 Grudnia 2018 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2018 Spróbuję się do tego jakoś przymierzyć. Ostatecznie i tak od spodu modelu nikt oglądał raczej nie będzie, więc ryzyko powikłań niewielkie. Dostosuje go do asfaltu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 23 Grudnia 2018 Autor Share Napisano 23 Grudnia 2018 Zacząłem przeróbki. Zawieszenie trzeba obniżyć o jakieś 1 milimetr względem fabrycznych elementów. Zacząłem od obniżenia elementów zawieszenia z amortyzatorami. Etap 1: - skrócenie o 1 mm Etap 2: Nawiercenie wiertłem i wstawienie wzmocnienia z drutu i sklejenie na CA - drut daje możliwość regulacji gdyby było coś nieco za dużo spiłowane. Porównanie wysokości z nieprzerobionymi jeszcze przednimi elementami: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 29 Grudnia 2018 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2018 (edytowane) Zawieszenie już przerobione. Skróciłem tylne amortyzatory wraz z drążkami. W skrocie proces: - przód: trzeba skrócić amortyzatory, podciąć i wygiąć drążek napędowy i odciąć wachacze: - tył: dopasować drążęk napędowy do piast i usztywnienie z rurek: poniżej lewa strona podcięta i wygięta, prawa fabrycznie teraz można już na spokojnie kontynuować. Edytowane 29 Grudnia 2018 przez Stojkovic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 5 Lipca 2019 Autor Share Napisano 5 Lipca 2019 Kasta oklejona, jako że jest to moja druga rajdówka na poważnie, jestem umiarkowanie zadowolony. Są miejsca, które nie wyszły idealnie i jest to raczej jeszcze moja niewiedza jak oswajać duże płaty kalek na zakamarkach. Micro set i sol sporo pomogły, ale idealnie nie jest. Walczymy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocasch Napisano 5 Lipca 2019 Share Napisano 5 Lipca 2019 Fajnie to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 7 Lipca 2019 Autor Share Napisano 7 Lipca 2019 Wrzucam lepsze zdjęcia, co by nie zakłamywac rzeczywistości - jest tak sobie. Myślę, że przy czwartym lub piątym modelu rajdówki będę lepiej kładł kalki. Szczególnie zaskoczyły mnie wloty powietrza na masce - chcąc lekko podciąć kalkę w tym miejscu miałem "babola" bo kalka się porwała i trzeba było maskować naddatkiem z nadkoli. Uszczelki okien tez z aero po maskowaniu trzeba robić, bo ręka w miarę pewna i stabilna, ale gdzieniegdzie nie da rady tak idealnie tego pomalować - przynajmniej w moim przypadku. Co więcej w instrukcji nie ma słowa o tym, że trzeba spiłować kawałek plastikowej wypustki pod wersje cywilną (prostokąt z plakietką na tylnej klapie) - dostrzegłem to dopiero kładąc kalki... nie ładnie Hasegawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 29 Października 2019 Autor Share Napisano 29 Października 2019 Tak w wolnej chwili udało mi się znaleźć w Polsce zestaw waloryzacyjny Studio27 do Lancii Delty HF Integrale. Nie dopatrzyłem jedynie, że Delty miały dwa typy oświetlenia: Superdelta miała ten drugi typ, ja natomiast mam obudowy z tego pierwszego. Nic to, najważniejsze, że grille pasują i będą wymienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTiStyle Napisano 1 Listopada 2019 Share Napisano 1 Listopada 2019 Tak się zastanawiam... gdzie w PL trafić takie ciekawy zestawy waloryzacyjne? Przypadek jakiś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 1 Listopada 2019 Autor Share Napisano 1 Listopada 2019 Kupiłem w Banzai, ale naszukałem się w bardzo wielu miejscach... no na ebay te zestawy od 350 do 550 + przesyłka bywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Madmax Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 Oklejenie tej karoserii nie jest najprostsze i można to było zrobić trochę lepiej. Sprawdź też czy na pewno masz wszystkie kalki na kaście bo widzę że na przykład brakuje na plastronach Gitanes Blondes oraz małej HF z tyłu na klapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocasch Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 Gitanes Blondes to wiadomo gdzie, ale to HF to gdzie dokładniej ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Madmax Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 z tyłu w rogach na klapie - kalkomania nr.24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 6 Listopada 2019 Autor Share Napisano 6 Listopada 2019 1 godzinę temu, woocasch napisał: Gitanes Blondes to wiadomo gdzie, ale to HF to gdzie dokładniej ma być? Zgłupiałem, bo nie mam takich kalek w tym zestawie na plastrony. Możliwe że Hase przeoczyła to? 3 godziny temu, Madmax napisał: oraz małej HF z tyłu na klapie O tym wiem i mam przygotowane te kalki, jednak trzeba wykonać pewien zabieg, który w instrukcji przez Hasegawę został w całości pominięty. Mianowicie kasta jest identyczna z wersją Integrale cywilną gdzie z tyłu był inny, podłużny znaczek na klapie. Został on też odlany z tyłu w wersji rajdowej. Innymi słowy pomalowałem kastę i okleiłem i gdy doszedłem do klapy z tyłu zauważyłem wystający odlany znaczek, który najpierw trzeba zeszlifować, by nakleić z lewej strony klapy znaczek HF. Czeka mnie więc szlifowanie i powtórne malowanie klapy w tym miejscu przed nałożeniem HF-ów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.