Skocz do zawartości

Dragon Stug III G Dec. 1943 Production 1/35


krzy65siek

Rekomendowane odpowiedzi

Z mojej strony to to coś metalowe co ma udawać drewniany klocek pod lewarek to straszna lipa. Wymieniłbym na Dragonowy plastik, albo najlepiej wystrugał z kawałka drewna. Oczywiście okucia jak najbardziej metalowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym. Niestety Dragonowy jest do bani, a dodatkowo jest mniejszy niż ten Edka. Wystruganie fakt, nie przyszło mi do głowy. Zobaczymy jak wyjdzie po pomalowaniu.

Pozdrawiam
Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2019 o 20:04, krzy65siek napisał:

... pomiędzy pancerzem czołowym nadbudówki jest szpara widoczna na zdjęciu powyżej. Tak powinno zostać, czy zamazać to szpachlówką?

Nie powinno tam być tej szpary.

17 godzin temu, krzy65siek napisał:

Przy okazji mam pytanie - w jakim kolorze powinny być wg Was miejsca gdzie odłupał się zimmerit?

Zawsze elementy stalowe czołgów niemieckich były malowane farbą antykorozyjną RAL 8012 Rotbraun.
Sama pasta występowała w dwóch kolorach - jasno kremowy i jasno szary (brudny biały). Nakładano ją w dwóch warstwach co jest dość istotne.

Co do koloru w miejscu gdzie się odłupał "zimmerit".
Pojazdy wyprodukowane do października 1943 roku ( z małymi wyjątkami).
Czyli pojazdy na które nakładano pastę w warsztatach polowych - nakładano pastę na istniejący już kamuflaż.
W tych pojazdach - może przebijać  RAL 7021 Schwarzgrau, lub jeden z kolorów używanych od lutego 1943 roku - RAL 7028 Dunkelbelg; RAL 6003 Olive Grün;  RAL 8017 Schokoladenbraun.

Pojazdy produkcji późniejszej  - już po wprowadzeniu pasty - malowane były tylko farbą antykorozyjną i na to nakładano pastę "zimmerit" i dopiero kamuflaż.
W tych pojazdach - widać dobrze kolor podkładu RAL 8012 Rotbraun. 

P1130115.thumb.jpg.796247c48aea3796aba5c1932250586d.jpg

P1130122.thumb.jpg.4d56065b56bba974c5bea8c456d50e27.jpg


Maże też być widoczny - tylko kolor odłupanego "zimmeritu" - odpadła tylko pierwsza warstwa. Druga warstwa nadal jest na miejscu - fotka poniżej.

IID97GG.jpg.0547a1a834ee8f6eca50bdf8020a43fe.jpg

Kolejna możliwość to widoczny kolor podkładu i wokół kolor pasty "zimmerit" jak widać na fotce powyżej.

Teraz sam "zimmerit" na modelu. Popatrz na fotki bo nie wszędzie kładli tę pastę.

1a.jpg.acb96ca0ac80b68f472bf98b6ea20e02.jpg

1b.jpg.6bbe4cb9b1149cedc1265098d58e589d.jpg

1c.jpg.a9075750c05cd9e61dea5d1ae03d7d31.jpg

Na połączeniu płyt.

1e.jpg.38168f48154bf3fecc70e69ca9b9549b.jpg

Przy haku.

1f.jpg.41bb9e7ca9f901f395bb7b6f5c08a23a.jpg

Zaślepka otworu doskonale widoczna, połączenia płyt.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi. Nie wydaje Ci się, że te miejsca gdzie brakuje zimmeritu różniły się w zależności od egzemplarza? Mam wrażenie, że widać różnice pomiędzy egzemplarzami z Alkett.

Jeśli chodzi o kolory, to mam wrażenie zgodne z Twoimi obserwacjami - tj. czasem po odłupaniu zostawał ślad zimmeritu, a czasem widać było podkład. Na pewno też odłupane elementy mogły być w warsztacie malowane kamuflażem (czy po prostu Dunkelgelb).

Natomiast jeśli chodzi o zimmerit, to gdzieś przeczytałem, że pasta była jednowarstwowa, tylko początkowo barwiono ją na żółto (dodawano ochry), a potem przestano dodawać pigment i była jasno-szara.

Jak myślisz?

Pozdrawiam
Krzysiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krzy65siek napisał:

... miejsca gdzie brakuje zimmeritu różniły się w zależności od egzemplarza?

Na pewno trochę się różniły. Robili je pracownicy i od ich chęci, umiejętności i wiedzy zależało jak ją położyli. Trzeba pamiętać że pojazdy te przechodziły kontrole jakości.
Zakres prac i powierzchnie na pewno były określone. Zapewne chodziło o dostępność - możliwość założenia ładunku. Na przykład przy mocowaniach anten, przy hakach nadbudowy kierowcy itp.

 

Godzinę temu, krzy65siek napisał:

... czasem po odłupaniu zostawał ślad zimmeritu, a czasem widać było podkład. Na pewno też odłupane elementy mogły być w warsztacie malowane kamuflażem

Tak po odłupaniu pozostawała :
- przyklejona pierwsza warstwa i wtedy kolor pasty - tylko - jasno szary/jasno kremowy - jak na fotce z Tygrysem - plama po prawej stronie

- wokół dziury tylko farba podkładowa wokół kolor pasty - jak na fotce z Tygrysem 

- przez resztkę pasty prześwitywał kolor podkładowy

TSimmerit.jpg.07518bda8214c3f2e63d0ee8eedb1df2.jpg

Jeśli pojazd przemalowywano/remontowano to malowano kamuflaż na "zimmericie".

Godzinę temu, krzy65siek napisał:

... gdzieś przeczytałem, że pasta była jednowarstwowa, tylko początkowo barwiono ją na żółto (dodawano ochry), a potem przestano dodawać pigment i była jasno-szara.

"Zimmerit" nakładano w 2 warstwach : 
- pierwsza warstwa "zimmeritu" (podkładowa) bardzo dobrze przylegała do powierzchni pancerza.
- druga warstwa miała silnie pofałdowaną powierzchnię w celu zmniejszenia powierzchni przylegania. Fajnie to widać na tej fotce z Tygrysem, na plamie jasnego koloru widać wyraźne paski poziome jaśniejsze i ciemniejsze. Druga warstwa odpadła, warstwa podkładowa pozostała.
"Brudny biały" pochodził z zastosowanych białych pigmentów, których w paście bywało nawet 60%.
"Szaro-kremowy" - kolor był spowodowany dodatkiem pigmentu ochry - około 15%. Później zaprzestano go dodawać z powodu kłopotów z tym barwnikiem.
Lecz mówimy o pojeździe z początku kładzenia tej pasty więc w grę wchodzą obydwa kolory - do wyboru.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.