Jump to content

AUDI QUATTRO S1 - 1986 Rally Monte Carlo


subaroman
 Share

Recommended Posts

Dzis chcialbym przedstawic Wam model wyjatkowego samochodu, jakim jest Audi Quattro S1 w barwach HB, za starami ktorego zasiadal slawny Walter Rohrl.
Kit zostal wyprodukowany przez Beemaxa i jest w skali 1/24. Dodatkowo uzylem dedykowanych blach, rowniez produkcji Beemaxa. I tutaj musze powiedziec, ze spodziewalem sie troche lepszej jakosci po zestawie wypuszczonym w 21 wieku. Czesc blach nie nadaje sie do uzycia, czesc trzeba modyfikowac a ich cena, jak wiemy, do najnizszych nie nalezy. Sam model jest w miare ok, jednak podwozie bardziej pasuje do slot cara niz do profesjonalnego modelu. Swietnej jakosci sa za to kalki, ale tutaj znow napotykamy na problem ze zle oznaczona instrukcja ich aplikacji (dodatkowo nazwisko kierowcy jest zle przeliterowane). O pomylke nie trudno a sprawa jest tym trudniejsza, ze na sieci dostepne sa slabej jakosci zdjecia oryginalu, dodatkowo na kazdej fotce to samo auto wyglada zupelnie inaczej. Repliki to juz wogole temat zagadka, bo kazda jest inna.

Podczas budowy dokonalem kilku zmian w stosunku do podstawowego zestawu i tak dodane zostaly:
-dedykowane blachy (haki holownicze, siatki w zderzakach, we wlotach powietrza na masce, w blotnikach i tylnej klapie, tablice rejestracyjne i loga rajdu na masce i z tylu, pasy w srodku, zawiasy tylnej szyby, mocowania przedniej szyby, elementy tylnego skrzydla, zapinki na masce i z tylu,
-linki do zamykania drzwi we wnetrzu,
-tony nitow lub srubek w wielu miejscach na kascie i chlapaczach,
-wentyle kol,
-nadkola,
-zamki w drzwiach,
-brakujace linie podzialu,

natomiast przerobki to:
-nowe wloty powietrza w gornej czesci tylnych blotnikow,
-dokladka zderzaka przedniego z nitami (blach nie uzylem, zrobilem swoja),
-zmienione ustawienie kol,
-zrobione otwory we wlocie powietrza na masce po jej prawej stronie,
-poprawione chlapacze z nitami, dla lepszego wygladu,
-wycieraczki sa polaczeniem plastikowych ramion i metalowych pior, czesci blaszek nie bylem w stanie uzyc i musialem laczyc elementy.
Tylne lampy pomalowalem mg zdjec oryginalu i chyba wygladaja bardzo prawdziwie (foto zrobione podczas budowy)
Zmian bylo wiecej, ale nie pamietam juz wszystkiego, co zrobilem.

Ogolnie, mimo pewnych utrudnien i niedogodnosci, Audi zostalo ukonczone i moim zdaniem prezentuje sie przepieknie. Bedzie swietnym uzupelnieniem kolekcji B grupowych potworow!

Pozdrawiam!!

audi1_zpsrkpyfvcn.jpg

audi2_zpslugfvzu4.jpg

audi3_zpsjnqlokho.jpg

audi4_zpsqj9jzq5k.jpg

audi5_zpsbz20jxn4.jpg

audi6_zpscwp1yymk.jpg

audi7_zpsalong4ry.jpg

audi8_zpsw9hm3zjj.jpg

audi9_zpsvdeftsyg.jpg

audi10_zpsgbc7aegb.jpg

audi11_zps98phi0mp.jpg

audi12_zpszlnloep1.jpg

audi13_zps9wgiq77b.jpg

audi14_zpsivuuty4q.jpg

audi15_zps6ivp3khe.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nie znam się na rajdówkach, ale czy ten samochód miał w rzeczywistości tak wielkie i odstające śruby czy tam nity? Słabo to wygląda i od razu przywodzi na myśl nity na parowozach. Rzuca się  to w oczy zwłaszcza na spojlerze. Może lepiej byłoby wywiercić pod nie nieco głębsze otwory lub zastosować coś mniejszego i z płaskimi łebkami. Poza tym przepiękny model jednego z najbrzydszych samochodów w historii :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.