pmroczko Napisano 23 Października 2019 Share Napisano 23 Października 2019 Cześć! Taki ładny Skyhawk, i to z Wietnamu a mnie tu nie ma? Może jedynie to mnie usprawiedliwia, że skala nie moja. Myślę, że nie ma co z brudzeniem przesadzać, ale zupełnie czysty też nie powinien być. Dół samolotu zwykle jest niemiłosiernie usyfiony - kto by miał tam włazić i to czyścić - a wszystko się tam zbiera - i kto by potem miał tam włazić, żeby to sprawdzać? Taki prosty trik, jak pociągnięcie ołówkiem liniii podziału już dużo daje, warto spróbować. Jakby coś poszło nie tak, to zawsze benzyną można zmyć (ten ołówek). Na szarej farbie często były różne podmalówki nie zawsze w kolor trafiające. Okopcenia we właściwych miejscach na pewno (działka). A jeśli chodzi o pociski, to one przecież z definicji za długo nie latają... Może szary wash by wystarczył, żeby je lekko stonować? Chociaż szkoda, bo są bardzo ładne. Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 23 Października 2019 Autor Share Napisano 23 Października 2019 Wash już właśnie poszedł, i jest jak sądzę ok. No właśnie to syfienie mnie najbardziej męczy, bo ani praktyki w samolotach, ani pojęcia jak i gdzie. Jakby ktoś miał jakąś fotkę poglądową to proszę wrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Października 2019 Autor Share Napisano 25 Października 2019 (edytowane) Efekt po washu. Czy pociski / bomby MK-82 powinny mieć jeszcze żółty pasek na przodzie? Instrukcja nic tekiego nie pokazuje a w necie widziałem na zdjęciach jeden lub nawet dwa. Edytowane 25 Października 2019 przez bazylms Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Października 2019 Autor Share Napisano 25 Października 2019 Patrząc jeszcze, na jednych są a na innych nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 25 Października 2019 Share Napisano 25 Października 2019 (edytowane) Żółte paski na amerykańskich bombach i rakietach oznaczają po prostu że jest tam umieszczony ładunek wybuchowy. Niebieski pasek lub cały korpus oznacza bombę/pocisk ćwiczebny i brak głowicy z materiałów wybuchowych. Ma bombach ilość pasków oznacza: 1 pasek - głowica z materiału wybuchowego 2 paski - to samo, tylko że bomba pokryta powłoką ablacyjną (tzw. panierka), używana wyłącznie na pokładzie lotniskowców 3 paski - głowica z materiału wybuchowego, odłamkowa/cluster. Tak więc jako że Twój samolot operuje zdaje się z pokładu lotniskowca, to bomby do niego powinny mieć zieloną, ablacyjną (kurde, nie podoba mi się to słowo, ale nie mogę znaleźć lepszego polskiego odpowiednika) panierkę i 2 paski na nosie. Edytowane 25 Października 2019 przez Solo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Października 2019 Autor Share Napisano 25 Października 2019 No to będę musiał te paski domalować. Powłoki raczej nie będę dorabiać. Nastepnym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 26 Października 2019 Share Napisano 26 Października 2019 Cześć! Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie: Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 26 Października 2019 Autor Share Napisano 26 Października 2019 No to taka konkluzja. Powłoki nie będę robił. Bomby już pomalowane, okalkowane a widać że była wysoka różnorodność. Z tego samego też powodu domaluje tylko jeden żółty pasek jak na mojej fotce i jak widać na tej od Przemka z przodu. Tylnego robił nie będę. I na tym etapie tak to zostawmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ManiekB Napisano 26 Października 2019 Share Napisano 26 Października 2019 1 godzinę temu, pmroczko napisał: Cześć! Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie: Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Witam Bomby wybuchały te pochodzące z WW2 używane masowo w Wietnamie z braku bomb nowszego wzoru w magazynach (kupowali je od wszystkich w NATO za cenę złomu). Po Forestalu wycofali z pokładów wszystkie starsze bomby. Ode mnie jeszcze jedno zdjęcie MK82 . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 27 Października 2019 Autor Share Napisano 27 Października 2019 I jeszcze jedno pytanie. Te zaczepy na pylonach w jakim kolorze powinny być? Ja mam białe, ale widziałem na zdjęciach w kolorze metalu bądź czarne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ManiekB Napisano 27 Października 2019 Share Napisano 27 Października 2019 To są rozpórki ustalające aby bomba się nie kiwała i są stalowe tak samo jak śruby na nich. Zaczepy masz na bombach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 27 Października 2019 Autor Share Napisano 27 Października 2019 (edytowane) A no dobrze że zapytałem, bo sam widzisz jakie ja mam pojęcie . Tu np. są białe, tylko nie wiem czy dlatego że może to z muzeum? Edytowane 27 Października 2019 przez bazylms Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 27 Października 2019 Share Napisano 27 Października 2019 Nie jestem pewien - może tak być, że oryginalnie są w kolorze metalu, tylko z jakąś powłoka antykorozyjną. Tak się robi, żeby łatwiej dostrzec ewentualne pęknięcia itd. A potem przychodzi "malowanie trawy na zielono" - i wszystko jest malowane. W muzeum na pewno tak jest. Ciekawe, czy instrukcja samolotu mówi, żeby to maskować do malowania - bo jak nie ma tego napisanego, to na pewno się znajdzie ktoś, kto to pomaluje po całości. Znowu najlepiej się podeprzeć zdjęciem z epoki. Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 27 Października 2019 Autor Share Napisano 27 Października 2019 No to będą białe. Podjąłem ciężką decyzję o nie brudzenie go. Po prostu nie umiem tego jeszcze dobrze robić. Muszę sobie kupić jakiś tani szmelc i nauczyć się brudzenia samolotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Października 2019 Share Napisano 27 Października 2019 To nie są zaczepy ani rozpórki (bo niby co miałyby rozpierać), tylko stabilizatory (chyba że u nas mają inną nazwę) żeby się bomby nie bimbały w locie i są z gołego metalu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 1 Listopada 2019 Autor Share Napisano 1 Listopada 2019 (edytowane) Galeria. Edytowane 1 Listopada 2019 przez bazylms Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Narciarz Napisano 1 Listopada 2019 Share Napisano 1 Listopada 2019 W dniu 26.10.2019 o 09:35, pmroczko napisał: Cześć! Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie: Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Historia wprowadzenia powłok termicznych na bombach serii MK w marynarce US Navy sięga dokładnie 1967 r. kiedy to po wybuchu na pokładzie USS Forrestal wprowadzono taką powłokę na bomby aby wydłużyć czas po którym ładunek wybuchowy wybuchnie, jak bomba znalazła by się w zasięgu pożaru. Także teoretycznie wszystkie bomby od 1968 używane przez marynarkę miały powłokę termiczną. Jedynie bomby napalmowe oraz kasetowe nie miały takiej powłoki, chodź ich też używała marynarka w czasie całej wojny wietnamskiej i później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.