Skocz do zawartości

A-4F Sky Hawk - Hobby Boss 1/48


bazylms

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Taki ładny Skyhawk, i to z Wietnamu a mnie tu nie ma? Może jedynie to mnie usprawiedliwia, że skala nie moja.

Myślę, że nie ma co z brudzeniem przesadzać, ale zupełnie czysty też nie powinien być. Dół samolotu zwykle jest niemiłosiernie usyfiony - kto by miał tam włazić i to czyścić - a wszystko się tam zbiera - i kto by potem miał tam włazić, żeby to sprawdzać? Taki prosty trik, jak pociągnięcie ołówkiem liniii podziału już dużo daje, warto spróbować. Jakby coś poszło nie tak, to zawsze benzyną można zmyć (ten ołówek). Na szarej farbie często były różne podmalówki nie zawsze w kolor trafiające. Okopcenia we właściwych miejscach na pewno (działka).

A jeśli chodzi o pociski, to one przecież z definicji za długo nie latają... Może szary wash by wystarczył, żeby je lekko stonować? Chociaż szkoda, bo są bardzo ładne.

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt po washu. Czy pociski / bomby MK-82 powinny mieć jeszcze żółty pasek na przodzie? Instrukcja nic tekiego nie pokazuje a w necie widziałem na zdjęciach jeden lub nawet dwa. 

Sjo5EfWOPfOIWc5idavPv6zuZvL2EI2hsiHkr0O-

0UopN_w2cvkS2NOmDQjGT9d6K5cNPMabOW0k04MT

W75Dg8BjRsQnOTqQpYCfmLBgZO3x9MDXzvEoy1yx

Edytowane przez bazylms
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółte paski na amerykańskich bombach i rakietach oznaczają po prostu że jest tam umieszczony ładunek wybuchowy. Niebieski pasek lub cały korpus oznacza bombę/pocisk ćwiczebny i brak głowicy z materiałów wybuchowych.
Ma bombach ilość pasków oznacza:

  • 1 pasek - głowica z materiału wybuchowego
  •  2 paski - to samo, tylko że bomba pokryta powłoką ablacyjną (tzw. panierka), używana wyłącznie na pokładzie lotniskowców
  •  3 paski - głowica z materiału wybuchowego, odłamkowa/cluster.

Tak więc jako że Twój samolot operuje zdaje się z pokładu lotniskowca, to bomby do niego powinny mieć zieloną, ablacyjną (kurde, nie podoba mi się to słowo, ale nie mogę znaleźć lepszego polskiego odpowiednika) panierkę i 2 paski na nosie.

 

Mark82Bomb.jpg

Edytowane przez Solo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie:

Dunn-F1-ND-15_4.jpg

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to taka konkluzja. Powłoki nie będę robił. Bomby już pomalowane, okalkowane a widać że była wysoka różnorodność. Z tego samego też powodu domaluje tylko jeden żółty pasek jak na mojej fotce i jak widać na tej od Przemka z przodu. Tylnego robił nie będę. I na tym etapie tak to zostawmy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pmroczko napisał:

Cześć!

Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie:

Dunn-F1-ND-15_4.jpg

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Witam

Bomby wybuchały te pochodzące z WW2 używane masowo w Wietnamie z braku bomb nowszego wzoru w magazynach (kupowali je od wszystkich w NATO za cenę złomu). Po Forestalu wycofali z pokładów wszystkie starsze bomby.

Ode mnie jeszcze jedno zdjęcie MK82 .

1549761558_WietnamLife_02.thumb.jpg.7a6baa2050f61f79684adaf21431c529.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien - może tak być, że oryginalnie są w kolorze metalu, tylko z jakąś powłoka antykorozyjną. Tak się robi, żeby łatwiej dostrzec ewentualne pęknięcia itd. A potem przychodzi "malowanie trawy na zielono" - i wszystko jest malowane. W muzeum na pewno tak jest. Ciekawe, czy instrukcja samolotu mówi, żeby to maskować do malowania - bo jak nie ma tego napisanego, to na pewno się znajdzie ktoś, kto to pomaluje po całości. Znowu najlepiej się podeprzeć zdjęciem z epoki.

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2019 o 09:35, pmroczko napisał:

Cześć!

Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie:

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Historia wprowadzenia powłok termicznych na bombach serii MK w marynarce US Navy sięga dokładnie 1967 r. kiedy to po wybuchu na pokładzie USS Forrestal wprowadzono taką powłokę na bomby aby wydłużyć czas po którym ładunek wybuchowy wybuchnie, jak bomba znalazła by się w zasięgu pożaru. Także teoretycznie wszystkie bomby od 1968 używane przez marynarkę miały powłokę termiczną. Jedynie bomby napalmowe oraz kasetowe nie miały takiej powłoki, chodź ich też używała marynarka w czasie całej wojny wietnamskiej i później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.