Jump to content

Sd Kfz 251/21 Drilling


Artur Wałachowski
 Share

Recommended Posts

Czy ostatnimi czasy wprowadziles jakies znaczace zmiany do warsztatu

swego, bo wydaje mi sie ze jakos inaczej

 

Tak zmieniłem nieco sposoby malowania i tak jak wcześniej malowałem bardziej na styl Verlindena,czyli przyciemnienia i suchy pędzel wszędzie,tak teraz zrezygnowałem z suchego pędzlą praktycznie i bawię się bardziej w wypłowienia i filtry co daje wg mnie lepszy efekt końcowy,niż przecieki i rozjaśnienia nitów,krawędzi itp.

Link to comment
Share on other sites

Najlepszy był mój znajomy, któremu pokazałem tego drilling'a.

Nie mógł uwierzyć że jest z plastiku, do dzisiaj sie upiera że jest z kartonu...

Link to comment
Share on other sites

Arturze możesz napisać, jakie konkretnie używałeś pigmenty Kremera, bo ich paleta jest bardzo duża ( zarówno wybór jak i cena).

I jeszcze jedna prośba: (chyba będę zbierał w tej sprawie petycje na tym forum)- Artur, napisz jak Ty to robisz ( w szczególności te nowe techniki no i odpryski farby, zadrapania na pojeździe), bo naprawdę sposób przedstawiania przez Ciebie różnych technik jest przystępny i zrozumiały.

Link to comment
Share on other sites

Arturze możesz napisać, jakie konkretnie używałeś pigmenty Kremera, bo ich paleta jest bardzo duża ( zarówno wybór jak i cena).

I jeszcze jedna prośba: (chyba będę zbierał w tej sprawie petycje na tym forum)- Artur, napisz jak Ty to robisz ( w szczególności te nowe techniki no i odpryski farby, zadrapania na pojeździe), bo naprawdę sposób przedstawiania przez Ciebie różnych technik jest przystępny i zrozumiały.

 

Zasadniczo używam dwa kolory pigmentów

dsc07521yq2.th.jpg

Zadrapania,obicia farby wykonuję starym pędzelkiem i gąbką,stosując farbę olejną brąz Van Dycka i czerń kostną.Zdjęcia poniżej przedstawiają jak te akcesoria wyglądają,samo użycie trzeba sobie przećwiczyć-ilość farby na pędzlu i gąbce,intensywność nacisku-proponuję przy stosowaniu na modelu mając obok kawałek kartki papieru, pierwszą próbę przeprowadzić na niej,wtedy widać czy farby jest za dużo czy w sam raz.

dsc07523qv3.th.jpg

dsc07524ma3.th.jpg

dsc07526np0.th.jpg

dsc07527mg4.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiałem się czy może nie zrobił byś poradnika (takiego dokładniejszego) dla mało kumatych i takich co nie chcą popsuć modelu próbami. Zawsze jak coś znajdę to nawet z opisem nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić :(

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiałem się czy może nie zrobił byś poradnika (takiego dokładniejszego) dla mało kumatych i takich co nie chcą popsuć modelu próbami.

 

No nie wiem co tu jeszcze można dodać,każdy musi spróbować i indywidualnie dobrać wygląd takich odprysków i zatarć jak mu się podoba,modelu nie trzeba psuć-wystarczy kartka papieru i troche prób na niej.Przedstawiłem narzędzia jakimi ja to wykonuję i pewny jestem że nawet jak to ująłeś mało kumaci po 10 minutach praktyki zakumają

Proszę 2 minuty roboty-użyłem dla lepszej widoczności farby czarnej.

dsc07533ot9.th.jpg

dsc07536ah0.th.jpg

dsc07538sb1.th.jpg

dsc07539vs2.th.jpg

dsc07541lm4.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Arturze jesteś Wielki. Co do propozycji poradnika. To jak najbradziej! Jestem nawet skłonny kupić od Ciebie taki poradnik, choćby miało to być kilkanaście kartek A4 wydrukowanych na domowym komputerze

Twój sposób pokazywania technik jest jak już wcześniej napisałem przystępny, okraszony zdjęciami, a jak wiadomo większość facetów to wzrokowcyi lepiej oddaje stosowanie tych technik kilka zdań opisu i kilka zdjęć, niż duchy opis bez zdjęć.

Twój sposób robienia washa przedstawiony na innym forum, sposób używania techniki " suchego pędzla" jest super przystępnie opisany, ta technika również. Jeszcze raz dzięki

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Panie Arturze jestem pełen podziwu dla pańskich prac lecz zauważyłem chyba jeden błąd. Odnośnie luf- czy ich zakończenia nie powinny być proste a, nie zakończone jak igły? Otóż nie znam się na niemieckiej pancerce więc jeśli tak powinno być to przepraszam za kłopot...

Link to comment
Share on other sites

nie powinny być proste a, nie zakończone jak igły?

 

No właśnie mają być tak zakończone jak są,nie wiem czemu,ale jest zgodnie z dokumentacją-boczne lufy mają końcówki tak jak igła skośnie ścięte.

Link to comment
Share on other sites

czy ich zakończenia nie powinny być proste

 

Z tego co wiem to sa dobre , forumowicze czesto zwracaja uwage na ten element, wskazujac sciecie jako blad.

 

A apropo prac Artura.

To rowniez widze duzy postep na plus.

Chodzi mi o logiczne prace nad obiciami i zniszczeniami pojazdu.

Dla przykladu pozwole sobie wkleic zdjecie Twojej wczesniejszej pracy.

Model rownie piekny itd... ale wlasnie te obicia artystycznie piekne, ale troche za bardzo fantazyjne przez co nierealistyczne.

Takie moje zdanie.

 

sddsdsgn0.jpg

 

A i wielkie dzieki za pokazanie tych technik gabkowych.

Wlasnie jestem na etapie prob i powiem ze efekty powalaja.

I to zwykla gabka

Pozfrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dla przykladu pozwole sobie wkleic zdjecie Twojej wczesniejszej pracy.

 

Muszę przyznać rację,tak to już jest że nad obiciami i zarysowaniami trzeba popracować i poćwiczyć,więc dobra rada dla tych co zaczynają-nie ma co się zrażać na samym początku nikomu nie wychodzi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.