Skocz do zawartości

Ferrari F2003-GA


PiterATS

Rekomendowane odpowiedzi

Czas na nową relację.

Po Alfie-Romeo 184 od Studio27 rozpocząłem budowę łatwiejszego, ale nie mniej ambitnego modelu. Jest nim Ferrari F2003-GA z sezonu 2003, którym Michael Schumacher wygrał Grand Prix Hiszpanii.

tUFm4OD.jpg

Do budowy użyję modelu Fujimi w skali 1/20, wraz z poniższymi dodatkami:

  • zestaw Top Studio do całościowej waloryzacji modelu;

  • kalkomanie z imitacją karbonu od Scale Motorsport i Tamiyi;

  • kalkomanie z logotypami Marlboro od Hobby Design

  • imitacje wkrętów i nitów od Hobby Design

  • farba Zero Paints dedykowana do bolidów Ferrari używanych do sezonu 2004.

ZicUlpx.jpg

Model będzie wykonany w konwencji całkowicie zdemontowanego. Będzie więc makieta całej jednostki napędowej pod zdjętą pokrywą, zdemontowane koła i zdjęty nos z przednim skrzydłem.

Na początek zabrałem się za uzupełnienie silnika, skrzyni biegów i tylnego zawieszenia o elementy z Top Studio, a następnie ich pomalowanie:

0EqdWyV.jpg BacRqQB.jpg qwBxxi0.jpg hwX4tls.jpg

Teraz powoli uzbrajam wszystko w detale, głównie przewody, szybkozłączki itp:

0PiFHPC.jpg eU7UgMy.jpg

I to na razie tyle, pozdrawiam :)

Edytowane przez PiterATS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzbrajanie silnika w detale trwa w najlepsze. Skrzynia biegów doczekała się owiewek nadwozia, na prawą stronę silnika zamontowałem na stałe osłonę (lewa będzie zdjęta) i kładę dość sporo kabli, a będzie więcej :)

SKmiZhy.jpg TSuFUmM.jpg FXsoxzP.jpg lNwfRbD.jpg

Pozdrawiam

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszły kolejne elementy w postaci rur wydechowych wraz z czujnikami. Rury pomalowałem kolorem Metallic Grey z Tamiyi z kilkoma kroplami czarnego połysku. Następnie na dolne partie nałożyłem mgiełkę srebrnego koloru, a na górę mieszanki srebrnego i ciemno-żółtego. Na koniec partiami nałożyłem niebieski transparentny Tamiyi i na to lakier bezbarwny. Zasadnicza część silnika jest więc gotowa i mogłem zabrać się za podłogę samochodu.

GgLuYWs.jpg ttGi3EO.jpg ehgacPh.jpg JYd0Mqb.jpg TRdK6GK.jpg zTRXgak.jpg IdmQmoH.jpg xmlncM3.jpg dLtfUJA.jpg

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Urlop i inne obowiązki nie sprzyjał zbytnio klejeniu, ale powoli wracam do życia xD

Podłoga oklejona karbonem, oczywiście tylko w tych miejscach które będą widoczne po sklejeniu :D Miejsca pod wydechem wykleiłem folią samoprzylepną.

jZCc0T8.jpg kt4j1B6.jpg

Od razu wykleiłem też karbonem kokpit, który jest już w zasadzie gotowy. Dodałem brakujące przewody i panel z prawej strony fotela. Brakuje jeszcze imitacji gąbkowych wyściółek po lewej i prawej stronie kokpitu, ale czekam obecnie na przesyłkę z flockiem.

ZCXLu8M.jpg s5ZO67E.jpg OEoLPc0.jpg c2Dt8ya.jpg waow7l6.jpg lHaJLm1.jpg 

I całość:

uhvIHl1.jpg

Pozdrawiam

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam

 

Bardzo długi okres braku czasu, chęci i weny twórczej mija, więc powoli wracam do modeli i kończenia tego co jest na tapecie.

Po wykonaniu podłogi, kokpitu i podstawowych elementów układu napędowego, zabrałem się za przygotowanie głównych elementów nadwozia.

Na początku monokok. To co proponuje Fujimi fajnie oddaje rzeczywisty obiekt, ale niefajnie jest poszatkowane na wiele elementów składowych. Efektem tego było sporo pasowania i szpachlowania, zwłaszcza w obrębie wlotów powietrza. Potem musiałem wytrasować brakujące linie podziału na spodzie i przygotować miejsca pod imitacje wkrętów. Później przyszło malowanie w tradycyjny dla mnie sposób:

  • podkład biały od Mr. Hobby

  • dedykowana czerwona farba Zero Paint

  • cienka warstwa lakieru GX100

  • kalkomanie

  • dwie grubsze warstwy lakieru GX100

  • polerka

Później zabrałem się za wyklejenie karbonem wnętrza wlotów powietrza do chłodnic i silnika oraz z przodu na grodzi, do której mocowany jest nos (sporo cyrkowych sztuczek, żeby dopasować, powycinać i upchać na miejsce kawałki karbonu bez ich uszkodzenia). Następnie wkleiłem kokpit, imitacje wkrętów, blaszki w okolicach miejsc na chłodnicę, oraz złotą folijkę imitującą izolację termiczną.

 

Następnym etapem będzie wykonanie chłodnic wraz z układem chłodzenia (kolejna dość skomplikowana rzecz), uzupełnienie układu napędowego o ostatnie brakujące elementy (pozostała elektryka) i finalne połączenie monokoku z podłogą.

 

Pozdrawiam

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

38.jpg

39.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Napisano (edytowane)

Witam w kolejnej odsłonie 🙂

 

Dużo było do zrobienia, ale zanotowałem spory progres w postaci zmontowania na stałe nadwozia z podłogą. Ale po kolei.

 

Najpierw uzupełniłem to co znajdowało się z przodu nadwozia, na grodzi do której montuje się nos, a więc:
- przekładnia kierownicza z kolumną kierownicy

- zbiorniczki płynu hamulcowego

- układy elektryczne czujników hamulców i opon oraz kamery telewizyjnej, znajdującej się w nosie samochodu

 

Później przeniosłem się na tył nadwozia i tam dokleiłem brakującą instalację elektryczną oraz prawą chłodnicę. Następnie finalnie połączyłem nadwozie z podłogą i dopiero po tej czynności wkleiłem lewą chłodnicę i uzupełniłem układ chłodzenia o brakujące przewody. Dlaczego akurat taka kolejność montażu? Poszedłem zupełnie na opak (czytaj: po swojemu) od kolejności jaką proponuje Fujimi, więc tak było mi po prostu wygodniej.

Na zakończenie, na kanałach dolotowych do chłodnic, ułożyłem brakujące instalacje elektryczne.

 

Teraz planuję posadzić już model na kołach, dlatego zabieram się za koła i brakujące przednie zawieszenie, a w między czasie dokończyłem tylne piasty z zaciskami hamulców.

 

mc7HH2I.jpg 

 

CbsOzW2.jpg

 

Mw41kcx.jpg

 

jqmlNf2.jpg

 

EjaAZ7n.jpg

 

hHhM3GL.jpg

 

P4rdNLJ.jpg

 

f649Ttd.jpg

 

eEavJBA.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez PiterATS
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam

 

Kolejne postępy w postaci kół i przedniego zawieszenia.

Tutaj nic nie działo się szczególnego, poza suchymi kalkomaniami przeznaczonymi na opony. Nie lubię tego typu rozwiązania, ale trzeba było jakoś sobie poradzić. Moje obawy nie okazały się bezpodstawne, ponieważ w wielu miejscach kalki pękały i odpryskiwały. Trzeba było więc ratować się podmalowywaniem ubytków białą farbą. Po zrobieniu kół, na boki opon naniosłem mgiełkę transparentnej satynowej czarnej farby

 

4qoSKGp.jpg

 

Później skleiłem przednie zawieszenie i tutaj okazało się, że tylne koła są w większym negatywie niż przednie, przy czym to przednie koła posiadały prawidłowe ustawienia. Poprawiłem to odklejając górne tylne wahacze od piast (udało się to zrobić bez uszkodzeń) i przesuwając punkty mocowań wahaczy, dzięki czemu koła nieco się wyprostowały

 

G7LMlc9.jpg  

 

lSjCAUj.jpg

 

Całość po złożeniu, koła nie są na razie zamocowane na stałe:

 

dMyiGrW.jpg

 

KjnGcXa.jpg

 

3dAKkuT.jpg

 

Pozdrawiam

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tych rzeczy. Co do zdjęć, jestem bardzo leniwy. Używam zwykłego namiotu bezcieniowego, jako tła dwóch kartek brystolu, a oświetlenie to jedna lub czasem dwie świetlówki, które mam w oprawkach obok biurka. Czasem używam też zwykłej lampki biurkowej i rezygnuję z namiotu. Natomiast same zdjęcia robię starym, już ponad 3-letnim Huaweiem P10 lite :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam ponownie

 

Od ostatniej aktualizacji minęło dość sporo czasu, ale rzeczy do zrobienia przy modelu było dużo a wolnych chwil mniej, niż by człowiek chciał.

Do rzeczy. Po zrobieniu kół i dokończeniu silnika zabrałem się za pozostałe elementy, głównie pakiet aerodynamiczny.

Na początek poszedł nos wraz z przednim skrzydłem. Potem boczne deflektory, pokrywa silnika, którą od spodu wykleiłem dodatkowo folią samoprzylepną imitującą izolację termiczną. Dalej tylne skrzydło oraz klapki wlewu paliwa (w pozycji otwartej) i kamera telewizyjna, umieszczona na szczycie górnego wlotu powietrza do silnika.

Niby nie ma tego dużo, ale pojedynczy deflektor to 4 elementy, tylne skrzydło 5 części, ale już nos składa się z 23 elementów a pokrywa silnika to aż 39 części. Do tego trzeba było to wszystko sklecić, położyć kalkomanie zestawowe i dodatkowe z imitacją karbonu i polakierować.

Wkleiłem też już tylne koła wraz z nakrętkami.

 

mpV57a7.jpg I8lDQpi.jpg umdKPTR.jpg mG2s79Z.jpg 3P5CRQy.jpg ovvT0ic.jpg 5rr6bs0.jpg myx7E0o.jpg UDNWcLL.jpg  A3j6CJ7.jpgM1HGb02.jpg riomF0e.jpg VoQpueh.jpg pt29Wtk.jpg

 

Do zrobienia zostały już tylko lusterka, nakrętki przednich kół, anteny komunikacji radiowej i przesyłu danych z telemetrii i czujników samochodu oraz rurka Pitota.

To jednak zrobię gdy model powędruje na docelową podstawkę, którą też już robię. Z dodatków zrobię jeszcze wózek do transportu nosa bolidu oraz stojaki pod pokrywę silnika.

To jednak na koniec. Na razie to tyle, pozdrawiam

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna i czysta robota! :super:

Ładnie i schludnie prowadzony warsztat, miło popatrzeć.

Trochę brakuje dramaturgi, walki z warsztatu bo tu wygląda jakby to wszystko takie proste było 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo generalnie wszystko jest proste :) Model sam w sobie jest nieźle spasowany, a zestaw Top Studio pasuje do modelu również bardzo dobrze. Wszystko więc skleja się bardzo przyjemnie i bez żadnych przeszkód, a że roboty jest sporo z uwagi na dużo małych części i masę kalkomanii, to już inna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.