Skocz do zawartości

Bf 109 G10 Revell 1/48


Marudek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ostach, spokojnie - jeszcze duzo moge w nim schrzanic . Preshading zrobilem pierwszy raz i nie jestem pewien czy nie jest zbyt delikatny, czy nie zniknie w calosci pod wlasciwym kolorem. Mam nadzieje, ze nie - w kazdym razie bede sie staral pryskac cienkimi warstwami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Ostach!

Wlasnie o to mi chodzilo z tym zielonym pasem . Specjalnie nie uzylem kalki tylko go namalowalem. Chcialem zeby zielony pas wygladal na domalowany w warunkach polowych. Oprucz nieregularnej krawedzi mozna sie jeszcze (mam nadzieje) dopatrzyc roznic glebi koloru - nierownomeirne malowanie.

 

Osobiscie nie jestem za bardzo zadowolony z kalki na gniezdzie 24V. Troche krzywo siadla. Nie moglem juz z nia nic zrobic, bo kladlem ja na wczesniej naklejona "9" i Micro Sol z dziewiatki od razu chwycil ta mala kalke. Nie moglem jej przesunac no i balem sie, ze jak mocniej przycisne to uszkodze obie kalki...

 

Mysle, ze cieniowanie bedzie OK. Przy lepszym swietle dobrze widac kontrasty. Poza tym nie chcialem przegiac z tym cieniowaniem, bo zrobie jeszcze wash - a wtedy mogloby byc tego za duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie jestem za bardzo zadowolony z kalki na gniezdzie 24V. Troche krzywo siadla. Nie moglem juz z nia nic zrobic, bo kladlem ja na wczesniej naklejona "9" i Micro Sol z dziewiatki od razu chwycil ta mala kalke. Nie moglem jej przesunac no i balem sie, ze jak mocniej przycisne to uszkodze obie kalki...
W swoim E3 robiłem tak: nakleiłem najpierw mniejszą kalkę na sido normalnie. A że nie miałem jeszcze płynów to odczekała trochę czasu. Jak kupiłem płyny to dałem na nią kolejną warstwę sido i dopiero wtedy nakładałem kolejną kalkę która miała być na wierzchu. Dzięki warstwie sido między kalkami była pewność, że nic złego się nie stanie. Kolejność kalek była oczywiście zła, ale myślę, że patent z warstwą sido między kalkami jest ok.
Wlasnie o to mi chodzilo z tym zielonym pasem Very Happy .
Aha, no to ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz widac, ze spapralem szpachlowanie skrzydla w miejscu laczenia z kadlubem

nie chcę żeby to zabrzmiało jakbym to ja wiedział lepiej, ale stosujesz czasami taką metodę a propos szpachli że przed zapychaniem dziur zalewasz je trochę klejem? ja tak często robię.. wtedy szpachla ładnie chwyta plastik a powierzchnia po spiłowaniu jet taka fajniuśko równa polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jachud3 - wszelkie sugestie mile widziane .

 

Szpary w laczeniu skrzydlo/kadlub byly tak wielkie, ze do szpachlowania uzylem milliputa. Niestety, nie dalem mu wyschnac zanim zebralem "nadmiar" jak mi sie wtedy wydawalo. Po prysniecu podkladem (kiedy blad na pewno stal sie widoczny) nie zwrocilem uwagi na to laczenie i walnalem wlasciwy kolor. Teraz jest troche z pozno na poprawke, ale w nastepnym modelu juz nie popelnie tego bledu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Dzieki, Lucas HS - nie zauwazylem Twojego posta. Gdyby nie Micro Sol to by pewnie tak nie siadly .

 

Film widać pod krzyżami na skrzydłach. Jest tam w ogóle sido?

 

Nie, sido nie ma w ogole... Nie ma, bo nie mam . Nie zabralem z Polski Sidoluxu, a nie jestem pewnien, ktory specyfik tubylcow bezproblemowo by go zastapil. Myslalem nad uzyciem Klear'a, ale zamiast niego prysnalem lakierem blyszczacym. I zupelnie niepotrzebnie, bo Revell nadrukowal kalki na matowej folii. To co zauwazyles, to po prostu matowy film na tle blyszczacego skrzydla. Po nalozeniu wszystkich kalek prysne matem i mam nadzieje, ze problem zniknie.

 

Ateraz wiecej fotek:

 

th_DSC00667.jpg th_DSC00672-1.jpg th_DSC00673.jpg th_DSC00675.jpg th_DSC00676-1.jpg th_DSC00677-1.jpg th_DSC00682.jpg th_DSC00683.jpg th_DSC00686.jpg

 

Na zdjeciu pokazujacym model od spodu widac jak spapralem wycinanie ruchomych czesci plata (szpara na spodzie lewego skrzydla). Przy wycinaniu sugerowalem sie liniami Revella. Niestety dopiero potem zobaczylem ze linie podzialu blach sa nie rowne i nie symetryczne. Lewa klapa jest wieksza od prawej itp. W przyszlosci w przerobkach modeli tak niskiej jakosci (mam ich kilka) nie bede sugerowal sie fabrycznymi liniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dopiero potem zobaczylem ze linie podzialu blach sa nie rowne i nie symetryczne. Lewa klapa jest wieksza od prawej itp.

Kurczę, też bym zawierzył producentowi : ( ale nie wygląda to jakoś straszliwie, choć znając fotki innych twoich modeli pewnie się trochę wk... no, zdenerwowałeś. Te wypraski mają już jednak parę łądnych lat, prawda? Według recenzenta SAMI " Ten model przez ostatnie 30 lat był już wszystkim od Bf109G po K "

Mam jedno pytanie- planujesz jeszcze jakiś brudzing ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Lordzie Disneyland za mile slowo . Chyba jeszcze nigdy nie zdarzylo mi sie wkurzyc na model. Gdybym mial miec zal to tylko do siebie, ze nie sprawdzilem wszystkiego przed amputacja .

 

Nie spiesze sie przy tym modelu. I chyba mu to wychodzi na dobre .Na przyklad w miedzyczasie walcze z wiatrochronem. Zle przykleilem maski i mialem podklad tam gdzie go nie powinno byc. Zmylem wszystko i zaczalem rzezbic rame z polistyrenu. Na szczescie rama "szklarni" nie jest skomplikowana. Juz wkrotce wstawie fotki.

 

P.S. Bedzie delikatny wash...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka nowych "nalepek", ktorych nie bylo na arkuszu z kalkami Revella. Chodzi mi o te czerwone kreski przebiegajace przez lby srub mocujacych okaptowanie silnika. Domyslam sie, ze wskazywaly jak mocno maja byc dokrecone sruby (jak sie myle to prosze mnie poprawic). Kalki wycialem z arkusza do QM II w jakies malenkiej skali...

 

th_DSC00700.jpg th_DSC00701-1.jpg th_DSC00702.jpg th_DSC00703.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

To nie były śruby tylko zatrzaski - bardzo praktyczny, niemiecki patent ułatwiający obsługę płatowca. Masz rację, że czerwone kreski wskazywały właściwe położenie blokad tychże zatrzasków w pozycji zamkniętej ( same blokady w istocie przypominały z zewnątrz śruby )

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie śruby a łby wkrętów (śruba ma łeb sześciokątny). Czerwona kreska wskazuje ustawienie nacięcia w łbie wkręta. Z reguły jest to ustawienie równoległe do krawędzi oblachowania. W toku eksploatacji (działanie wkrętaka) z czerwonej kreski pozostają tylko jej zewnętrzne fragmenty, malowane na blasze. System ten stosowany jest nadal bodajże w samolotach Zlin i jeśli dobrze pamiętam w Mi-2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienia. Dzieki naszemu hobby mozna sie naprawde wiele dowiedziec

 

A teraz pare nowych fotek. Model jest juz na ukonczeniu. Dorobilem lufy z igiel "strzykawkowych", zrobilem bardzo delikatny wash (w ksiazce ktora ostatnio przeczytalem gosc pisze zeby z tym nie przesadzac - chyba ze przy silniku, bo tam bylo brudno. Zgadzam sie z nim, bo jak patrze na czarne linie podzialu blach na niektorych modelach, to kojaza mi sie z kartonowkami ). Do skonczenia owiewki pozostalo jeszcze wkleic poprzeczke w przedniej czesci "szkalrni", zrobic imitacje zawiasow i ta linke, czy haczyk, ktora utrzymywala otwarta owiweke (no i musze poprawic te babole na ramie - wystarczy przeszlifowac i pomalowac). Poza tym przybyl kolektor wydechu (umazany suchymi pastelami) i kolko ogonowe.

 

th_DSC00737.jpg th_DSC00751.jpg th_DSC00752.jpg th_DSC00753.jpg th_DSC00758.jpg th_DSC00763.jpg th_DSC00764.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o szczeline miedzy kolpakiem, a kadlubem, czy postrzepiona spirale?

 

Bardziej przejmuje sie tym drugim... To moja pierwsza taka kalka. Troche zle sie do tego zabralem i nie wyszlo tak jak bym tego chcial. Zostalo mi troche tej spirali i juz na modelu probowalem odciac naddatek - stad postrzepienie.

 

A jesli chodzi o szpare, tym sie wcale nie przejmuje. Po prostu wbrew instrukcji Revella odcialem od kadluba "os" smigla i zamiast niej wywiercilem otwor. Teraz otwory sa na kadlubie i na kolpaku. Dzieki temu moglem skleic kolpak oddzielnie, a nie jak chcial Revell - na modelu (instrukcja zaklada, ze na os kadluba naklada sie tylna scianke kolpaka, potem smiglo, potem malenka obraczka dzieki ktorej kolpak ze smiglem moze sie krecic i nie zsunie sie z osi, a potem przednia - okragla czesc kolpaka). Dzieki temu zabiegowi - odcieciu osi i zmianie mocowania smigla moglem latwiej pomalowac i udekorowac kolpak. Prowizorycznie - do zdjecia nadzialem kolpak na wykalaczke i wcisnalem w otwor w kadlubie . Pomyslowe co? Jak juz wszystkie detale beda na miejscu i uznam, ze czas nadszedl by "po ludzku" umocowac to smiglo - to zrobie lepsza os i moze wtedy ta szczelina zniknie...

 

Acha pezetel, lufy w swojej pierwotnej wersji byly inne... Tzn. mialy jeszcze na koncach takie tulejki. Niestety w takiej wersji nie pasowaly w wyzlobieniach na kadlubie. Ukladaly sie jak zez rozbiezny. Najpierw probowalem ratowac sytuacje i zeszlifowalem tulejki od spodu, ale nie wiele to pomoglo. Uznalem, ze lepiej zeby bylo o jeden detal mniej niz zeby Kmy byly "zezowate". Pewnie popelnilem tym modelarskie samobojstwo w mojej modelarskiej kareirze . Jesli chodzi Ci tylko o te tulejki na lufach, to moze zrobie jeszcze jedno podejscie i jakos sprobuje to "wyprostowac", a jesli chodzi o cos innego, to prosze sprecyzuj...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Chodziło mi przede wszystkim o długość - są za długie w stosunku do oryginału. A co do tłumików płomieni na końcówkach - no cóż, teraz to już chyba "po ptokach" . Najlepiej byłoby pogłębić rynienki pod lufami. Być może lufy nie mieściły się w nie - bo właśnie były za długie, tzn zbyt długi odcinek wystawał na zewnątrz. Zastanów się, czy skrócenie luf nie poprawi sytuacji.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.