Jump to content

Pz. Kpfw IV/70 (A) - Dragon 1:35


skikut87
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Ponieważ wpadł mi wczoraj taki o to biały kruczek to też zamierzam go popełnić :)

49569244046_5a890bc79b_b.jpg

Do waloryzacji użyje następujących aberków

49568744218_379684aa17_b.jpg

Malowania jakie mi chodzą po głowie to któreś z dwóch górnych czyli 611 z Kobeřicy lub jak to instrukcja określa ( bo nie znalazłem śladów w internecie ani fotografii) unknown unit western front 1945- cokolwiek to jest...

49569470147_f2e7079c64_b.jpg

I teraz gorąca prośba do forumowiczów. Może ktoś z was posiada materiały potwierdzające to kamo z unknown unitu? albo więcej zdjęć tej 611??

Edited by skikut87
Link to comment
Share on other sites

Dragon często bierze malowania z bliżej niesprecyzowanych źródeł historycznych i zdarza się że 1 lub max 2 malowania na 6 przez nich proponowane są prawdziwe a reszta to sci-fi.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, skikut87 napisał:

Malowania jakie mi chodzą po głowie to któreś z dwóch górnych czyli 611 z Kobeřicy lub jak to instrukcja określa ( bo nie znalazłem śladów w internecie ani fotografii) unknown unit western front 1945- cokolwiek to jest...

Najlepiej wzorować się oryginalnym pojazdem z muzeum. Eksponat muzealny we Francji to właśnie dokładnie ten jak piszesz "unkown unit".
Tak się składa że ten w muzeum i ten z proponowanych malowań Dragona - w instrukcji malowania jest jako ostatnia pozycja - to ten sam pojazd.
Opisany przez Dragona jako - "Unidentified Unit, Western Front 1944".

Pojazd ten zdobyli Francuzi w grudniu 1944 roku w rejonie Rudlin - północno-wschodnia Francja, a dokładniej we wsi Mittelwir.
Dodatkowo wiadomo że pochodził ze 106 brygady pancernej.

 0a1af445c7fbf069855282a0ef169721.thumb.jpg.f4c9354ddfe030a598f3cfeb6bd12d44.jpg

 

Pozdrawiam
Krzysztof

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Krzysztof 

Mam jeszcze pytanie dotyczące kolorów kamo mianowicie dragon podaje że plamy są brązowe i "sky Blue" i ten kolor właśnie budzi moje kontrowersje. Czy naprawdę stosowano tego typu kolor? Ja się nigdy z nim nie spotkałem. Natomiast model w wersji kartonowej też ma taki nietypowy kolor plamek:

https://www.mojehobby.pl/products/PANZER-IV-70-A-niemiecki-niszczyciel-czolgow-z-II-wojny-swiatowej.html

pytanie czy tak było naprawdę czy to radosna wizja powielana wielokrotnie?

 

 

Edited by skikut87
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Bzdura napisał:

Ten Aberek to jest do starego DMLa, wiec czesc detali moze tak sobie pasowac wymiarami.

Masz rację ale tu nie ma aż tylu detali by stanowiło to problem... w razie w jest jeszcze zestaw E.T dostępny na rynku

Edited by skikut87
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, skikut87 napisał:

Mam jeszcze pytanie dotyczące kolorów kamo mianowicie dragon podaje że plamy są brązowe i "sky Blue" i ten kolor właśnie budzi moje kontrowersje. Czy naprawdę stosowano tego typu kolor?

pytanie czy tak było naprawdę czy to radosna wizja powielana wielokrotnie?

Produkcja pojazdu to prawdopodobnie koniec października/początek listopada 1944 roku. 
Ma jeszcze otwory chłodzące na pokrywach hamulców i zwykły zaczep holowniczy - te elementy zmieniono jeszcze w listopadzie 1944 roku.

Moim zdaniem radosna i bezsensowna wizja kolorów z października/listopada 1944 roku.
Trzy kolory podstawowe stosowane w tym czasie - RAL 8017 ; RAL 6003 i trzeci to może być RAL 7028 Dunkelgelb lub wprowadzany RAL 7028 Dunkelgelb Ausgabe 1944.
Kolor zapasowy - czwarty to RAL 7021 był alternatywą dla RAL 7028 gdyby tego drugiego zabrakło.
Malowanie wykonane fabrycznie 'Alkett' - jeszcze jako odmiana kamuflażu kropkowego typ "Ambush".

Kolory kolorami, ale jak "idzie" budowa pojazdu?

Czy Wiesz jaka konieczna jest przeróbka pojazdu z fabryki 'Alkett' dotycząca podwozia Pz.Kpfw.IV ausf.J zastosowanego do tej wersji pojazdu?

Pozdrawiam
Krzysztof

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, meser262 napisał:

Produkcja pojazdu to prawdopodobnie koniec października/początek listopada 1944 roku. 
Ma jeszcze otwory chłodzące na pokrywach hamulców i zwykły zaczep holowniczy - te elementy zmieniono jeszcze w listopadzie 1944 roku.

Jakie otwory bo chyba nie do końca rozumiem?

2 godziny temu, meser262 napisał:

Czy Wiesz jaka konieczna jest przeróbka pojazdu z fabryki 'Alkett' dotycząca podwozia Pz.Kpfw.IV ausf.J zastosowanego do tej wersji pojazdu?

Niestety nie wiec będę wdzięczny za pomocy, bo już mi to pachnie ogromnymi przeróbkami....

2 godziny temu, meser262 napisał:

Kolory kolorami, ale jak "idzie" budowa pojazdu?

Dziś wiele nie podziałem jedynie podwozie posklejałem bo prawie cały dzień upłynął mi na szukaniu dodatków - zwłaszcza błotników. Czego rezultatem jest zamówienie Aber 35A066,  E.T. Model EA35-069 i E.T. Model E35-180 - tak w razie wu.

Co do modelu wygląda teraz tak (muszę przyznać, że trochę zeszło z obrobieniem gondoli ).

49574745072_4ee637c22c_b.jpg

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, skikut87 napisał:

Jakie otwory bo chyba nie do końca rozumiem?

Te informacje potrzebne są do określenia daty produkcji. W modelu są obie wersje.Właściwe części do Twojej maszyny to - punkt 8 w instrukcji - i części A4 i A41.
Widać oba 'luki' otwarte na zdjęciu Twojej maszyny - jeśli robisz ten z muzeum. 001.thumb.jpg.b561690223a84bf9ab29bcb204b8321a.jpg

Późniejsza wersja uproszczona nie ma otworów wentylacyjnych - części N3 i N8.

Godzinę temu, skikut87 napisał:

Niestety nie wiec będę wdzięczny za pomocy, bo już mi to pachnie ogromnymi przeróbkami....

No dlatego zaraz na samym początku melduje o nich. Popatrz na fotkę/ki - 1291433324_Naforum.thumb.jpg.30af77d072ca6f347ec24822f72503dd.jpg

Popatrz też na mocowanie wózków jezdnych. Z lewej strony wszystkie są bez 2 śrub środkowych i bez otworów. Natomiast z prawej strony jeden wózek ma otwory na śruby.

No to będzie na bogato.?

Pozdrawiam

Krzysztof

Link to comment
Share on other sites

 

otwory to nie problem :) się dowierci

Rolki to faktycznie będzie problem... no nic pomyślimy zobaczymy bo głównie obawiam się, że przerobione mocowania rolek nie przeniosą ciężaru gąsienic 

Czy na bogato raczej standard ostaniami czasy - niestety

Edited by skikut87
Link to comment
Share on other sites

zaczynam powoli zastanawiać się również nad innymi malowaniami - tak aby nie przerabiać mocowań kół podtrzymujących i tak do głowy przyszły mi dwa schematy. Jeden to wskazany przez producenta schemat z numerem bocznym 111

image.thumb.png.2375dca4829d590432b3b8b0b98370a1.png

i drugi podany w Nuts & Bolts 38 part 2

image.png.0de444ba2c34a8996ccb86fe7f1a006c.png

Gdyby ktoś miał zdjęcia oryginałów był bym wdzięczny 

Link to comment
Share on other sites

Dobra dziś odbieram blachy powinno coś ruszyć z kopyta.

Między czasie poszperałem po necie, popytałem znajomych i trochę się dowiedziałem. Okazuje się, że było na pewno 8 sztuk pojazdów pokrytych zimerintem...

Chyba najpopularniejsze foto tego pojazdu 

fsHeVot.jpg.2781559f2f01c9fa99ed9452fd328f1e.jpg

Którego ciekawą interpretacje kolorów można zobaczyć tutaj ( niestety autor grafiki pomylił wersje nową z wczesną)

asda.jpg.fa9a42e88b15d3f42c2b85692097d45d.jpg

ale ja chyba zrobię klasyka i pozrastane z schematem malowania wskazanym w Camouflage and Markings of the Panzerwaffe

aaa.jpg.4027c1e8647a183dc42c46682951ce7d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.