Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Percival Proctor o numerze seryjnym H.32 został zbudowany przez firmę F. Hills and Sons jako Mk. II, a do standardu Mk. III został przebudowany, będąc jeszcze w służbie wojskowej w RAF, jako BV538. Po wojnie został w 1947 roku sprzedany w ramach demobilizacji firmie Southern Aircraft (Gatwick) Ltd. , z rejestracją cywilną G-AJTS, by dwa lata później trafić w prywatne ręce pana Charltona Higgsa z Reading. Niedługo potem pan Higgs sprzedał go za 400 funtów dwóm przyjaciołom z Nowej Zelandii – byli to Phil Lightband i Peter Hobart. Maszyna miała być w Nowe Zelandii sprzedana z zyskiem.

Maszynę przemalowano, przerejestrowano na ZK-ATW i w grudniu 1949 wyruszyła w podróż do Nowej Zelandii, która trwała aż sześć tygodni, częściowo lotem, pod koniec (z Sydney do Auckland) drogą morską.

Ponownie zmontowany w Auckland, ZK-ATW przeleciał do New Plymouth, gdzie odkupił go ojciec Phila, Herbert. Niestety, niespełna dwa lata później maszyna doszczętnie spłonęła w pożarze hangaru.

ZK-ATWc_mangere_zpsbaf58a6e.jpg?hotlinkf

ZK-ATWa_zps958ba331.jpg?hotlinkfix=15883

 

 

Rys historyczny i zdjęcia z kolekcji p. Petera Lewisa zaczerpnięte ze strony:

https://rnzaf.proboards.com/thread/21790/new-zealand-percival-aircraft?page=3

Zestaw Dora Wings składał się bardzo przyjemnie – dość dobrze dopasowane części, niewielkie nadlewki – ale i drobne niedolania też się zdarzyły, szczególnie na lotkach. Zbudowany prosto z pudła, z wykorzystaniem blaszek z zestawu. Świetnie sprawiły się kalkomanie (zwłaszcza srebrne paseczki).

Model na pewno wart zainteresowania, ale nie poleciłbym go początkującym modelarzom.

Malowanie farbami Mr.Hobby H33 i Dark Aluminium z serii Vallejo Metal Color. Ślady eksploatacji to pigmenty Dark Earth i Smoke oraz olejny Engine Oil od AK.

Zapraszam do galerii.

kNOms0.jpg


Bv0Akp.jpg


pVZ22E.jpg


rgTUAV.jpg


Zr43fC.jpg


J6wZn3.jpg


9kZubr.jpg


dacBRf.jpg


tPeNER.jpg


SEU0mv.jpg


PIMcme.jpg

 

Pozdrawiam
Hubert

 

Edited by Hubert Kendziorek
  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Fajnie że ludzie otwierają się na cywilne lotnictwo.

Modele takie jak ten stanowią wyjątkową zachętę.

Brawo Hubert!

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.