P-790 Posted June 25, 2020 Share Posted June 25, 2020 Drodzy Koledzy, rozpoczynam pierwszy warsztat na tym forum*, Tym razem model wykonany będzie w barwach PSZ, zatem Grant Mk. I (benzynowy) T-24976 z Ośrodka Wyszkolenia Broni Pancernej i Motorowej, używanego w latach 1942-1943 na terenie Iraku. Z dodatków do zestawu MH zastosuje lufy armat 37mm i 75mm (L/31) od RB Model oraz gąsienice WE210 od MR Models. Endżoj... *choć prezentowane ulepce były wcześniej w galerii: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chilar Posted June 25, 2020 Share Posted June 25, 2020 Jakieś 8 lat temu złożyłem ten zestaw. Nie wyszedł mi za ładnie; poległem na szeroko rozumianych śladach eksploatacji. Będę zaglądał. Powodzenia. M. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted June 25, 2020 Share Posted June 25, 2020 Jakaś zdrada w modelu - góra od Grant'a I (benzynowego) a dół wanny od Grant'a II (diesla)... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-790 Posted June 25, 2020 Author Share Posted June 25, 2020 11 minut temu, martinello napisał: Jakaś zdrada w modelu - góra od Grant'a I (benzynowego) a dół wanny od Grant'a II (diesla)... Serio? Po czym wnosisz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted June 25, 2020 Share Posted June 25, 2020 Grant I, tak jak shermany M4 i M4A1 miał benzynowy silnik (lotniczy w układzie gwiazdy) i pojedynczą pokrywę pod silnikiem. Spód kadłuba wyglądał mniej więcej tak: Zaś Grant II, tak jak sherman M4A2 miał podwójny silnik diesla, a na spodzie dwie pokrywy (Wykorzystałem zdjęcia ramek z "asuka 1/35 sherman sprue") Nie znam modelu Mirage który robisz, ale spód kadłuba (niewłaściwy dla wersji Grant I) rzucił mi się w oczy. Czy są w modelu inne inne babole - nie przyglądałem się 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-790 Posted June 25, 2020 Author Share Posted June 25, 2020 Absolutnie masz rację - Mk. II to były zdwojone diesle - na szczęście górny tył jest właściwy. Rzeczywiście, sprawa jest do zbadania. Dziwne, bo nie widziałem żadnego Granta Mk. II (diesla) w podziałce 1/72... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted June 25, 2020 Share Posted June 25, 2020 Najdziwniejsze jest, ze na ramce ze spodem kadłuba od "II" jest tylna ściana kadłuba - prawidłowa, od "I" - czyli producent pomieszał 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chilar Posted June 25, 2020 Share Posted June 25, 2020 Chyba też dość ciężko będzie przerobić. ( http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/manufacturer/m3grant/m3grant.html ). Żaden z producentów nie ma chyba u siebie żadnego pasjonata historii broni pancernej. Zarówno MirageHobby jak i Miniart podają malowanie dla czołgu gen. B.Montgomerego jako Mk.I a przecież to był Mk.ll. W Miniarcie Mk.I jest ten polski Grant choć to nie jest zgodne z prawdą. Natomiast już w ostatnio wydanym zestawie Mk.II już tej wersji malowania nie zaproponowali, a tam byłaby jak najbardziej wskazana. Pomieszanie z poplątaniem. Na powyższej str. internetowej też wspominają te warsztaty w Iraku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-790 Posted June 25, 2020 Author Share Posted June 25, 2020 Będziemy działać w tej kwestii Odtworzenie Granta Mk I, benzynowego z nitowanym kadłubem zdaje się mało problematyczne. Inaczej rzecz ma się do naszych Grantów Mk II spawanych - patrz "Krysia" z 2.BPanc 2. Korpusu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FLECZER Posted June 26, 2020 Share Posted June 26, 2020 Będę z zainteresowaniem zaglądał. U mnie temat Granta II nieco przyhamował. Jak czas pozwoli założę warsztat. Odnośnie spodu wanny kadłuba. Ja takimi rzeczami się nie zamartwiam...jak czegoś nie widać to po co to robić PS. Gąski w mojej "Krysi" będą wymienione 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-790 Posted June 26, 2020 Author Share Posted June 26, 2020 Update. Dziękuję Koledze @martinello za cenną wskazówkę. Oczywiście Grant Mk. I posiadał benzynowy 9-cylindrowy silnik gwiazdowy Continental R-975 Whirlwind. Stąd spód kadłuba musiał posiadać osłony zupełnie inne, niż przedstawione przez producenta modelu Mirage Hobby. Czyżby zapożyczyli ten błąd z zestawu Hasegawy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renegat_2008 Posted September 2, 2020 Share Posted September 2, 2020 Dołączam do obserwujących- zapowiada się ciekawy warsztat. Mam rozgrzebanego Stuarta w tej samej skali od Mirage i jeśli Grant jest tak samo spasowany, to będzie interesująco . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.