Jump to content

M3 Grant Mk. I, Mirage Hobby 1/72


P-790
 Share

Recommended Posts

Drodzy Koledzy,

rozpoczynam pierwszy warsztat na tym forum*,

Tym razem model wykonany będzie w barwach PSZ,  zatem Grant Mk. I (benzynowy) T-24976 z Ośrodka Wyszkolenia Broni Pancernej i Motorowej, używanego w latach 1942-1943 na terenie Iraku

Z dodatków do zestawu MH zastosuje lufy armat 37mm i 75mm (L/31) od RB Model oraz gąsienice WE210 od MR Models. 

Endżoj...

 

*choć prezentowane ulepce były wcześniej w galerii:

 

 

 

20200625_171733.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jakieś 8 lat temu złożyłem ten zestaw. Nie wyszedł mi za ładnie; poległem na szeroko rozumianych śladach eksploatacji. Będę zaglądał. Powodzenia. M.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, martinello napisał:

Jakaś zdrada w modelu - góra od Grant'a I (benzynowego) a dół wanny od Grant'a II (diesla)...

Serio? Po czym wnosisz?

Link to comment
Share on other sites

Grant I, tak jak shermany M4 i M4A1 miał benzynowy silnik (lotniczy w układzie gwiazdy) i pojedynczą pokrywę pod silnikiem. Spód kadłuba wyglądał mniej więcej tak:

20121006_488783.jpg

Zaś Grant II, tak jak sherman M4A2 miał podwójny silnik diesla, a na spodzie dwie pokrywy

20121006_f09cb1.jpg

(Wykorzystałem zdjęcia ramek z "asuka 1/35 sherman sprue")

 

Nie znam modelu Mirage który robisz, ale spód kadłuba (niewłaściwy dla wersji Grant I) rzucił mi się w oczy. Czy są w modelu inne inne babole - nie przyglądałem się :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Absolutnie masz rację - Mk. II to były zdwojone diesle - na szczęście górny tył jest właściwy.  Rzeczywiście, sprawa jest do zbadania. Dziwne, bo nie widziałem żadnego Granta Mk. II (diesla) w podziałce 1/72... 

Link to comment
Share on other sites

Chyba też dość ciężko będzie przerobić. ( http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/manufacturer/m3grant/m3grant.html  ). Żaden z producentów nie ma chyba u siebie żadnego pasjonata historii broni pancernej. Zarówno MirageHobby jak i Miniart podają malowanie dla czołgu gen. B.Montgomerego jako Mk.I a przecież to był Mk.ll. W Miniarcie Mk.I jest ten polski Grant choć to nie jest zgodne z prawdą. Natomiast już w ostatnio wydanym zestawie Mk.II już tej wersji malowania nie zaproponowali, a tam byłaby jak najbardziej wskazana. Pomieszanie z poplątaniem. Na powyższej str. internetowej też wspominają te warsztaty w Iraku.

m3grant74.jpg

m3grant82.jpg

Link to comment
Share on other sites

Będziemy działać w tej kwestii :) Odtworzenie Granta Mk I, benzynowego z nitowanym kadłubem zdaje się mało problematyczne. Inaczej rzecz ma się do naszych Grantów Mk II spawanych :) - patrz "Krysia" z 2.BPanc 2. Korpusu 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Będę z zainteresowaniem zaglądał. U mnie temat Granta II nieco przyhamował. Jak czas pozwoli założę warsztat. Odnośnie spodu wanny kadłuba. Ja takimi rzeczami się nie zamartwiam...jak czegoś nie widać to po co to robić ? 

PS. Gąski w mojej "Krysi" będą wymienione ?

IMG_20200626_091712.jpg

IMG_20200626_091730.jpg

IMG_20200626_091752.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Update.

Dziękuję Koledze @martinello za cenną wskazówkę. Oczywiście Grant Mk. I posiadał benzynowy 9-cylindrowy silnik gwiazdowy Continental R-975 Whirlwind. Stąd spód kadłuba musiał posiadać osłony zupełnie inne, niż przedstawione przez producenta modelu Mirage Hobby. Czyżby zapożyczyli ten błąd z zestawu Hasegawy? 

20200626_205232.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.