Skocz do zawartości

Scania 6x2/4 + Podkontenerówka


Gość JarekS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 306
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dziękuję za pochwały.

Lejecie miód na me zbolałe serce

Już wyjaśniam, imitacje rygli zrobiłem z dekielków mocowania kół na osiach, które są właśnie w zestawie Man + Kontener:

 

IMG_9894.jpg

 

W zestawie tym, jeden komplet dekielków jest nie używany. Oczywiście, w moim przypadku potrzebnych było więcej, bo jeden komplet rezerwowy to 6 sztuk, a rygli mam 12. I tu poratowali mnie koledzy pafko i tmajer, którzy nie potrzebowali swoich dekielków.

Imitacja rygli powstała przez obcięcie zewnętrznych krawędzi i odpowiednie przeszlifowanie - w środku dekielka widoczna jest gwiazdka, która po takim obrobieniu, dała u mnie imitację rygla. Oczywiście, do gwiazdki doklejone zostały krótkie pręciki, a sama "łapa" pod kontenerem została przewiercona.

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,no pięknie nie ma co.I znowu te piękne nadkola I piękna robota Czekam na więcej.

 

Pozdrawiam ccrriiss

 

P.S.

 

Tylko nie przeładuj tego zestawu bo Ci kanapę zarwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła - będzie budowany nowy ciągnik do tej kontenerówki - Scania R500 V8 w wersji 6x2. Do tego użyję modelu Scanii z Italerki #3829 oraz Kit KFS TQ-78:

IMG_2413.jpg

 

IMG_2438.jpg

 

In-Box'a Kita KFS można zobaczyć tutaj:

KLIK

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieżle to wszystko wygląda, oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze.

Właśnie przeedytowałem temat z pierwszego postu, bo od teraz będzie to relacja budowy całego zestawu - podkontenerówki i Scanii R500 V8 w wersji 6x2/4.

 

Jeśli chodzi o naczepę, to właśnie wywaliłem zderzak i będę robił od nowa. Kolejna warstwa białego gloss'u okazała się za gruba i nie utwardziła się nawet wstępnie przez kilka dni. Poza tym, zmieniłem nieco koncepcję - zderzak będzie prosty, bez żadnych dodatkowych fajerwerków. Nowy zderzak jest już przygotowany do malowania - poszpachlowany i wyszlifowany. Będzie to zderzak z zestawu Truck Accesories (niemal identyczny, jak z zestawu MAN+konteler). Jeden z kontenerów został odtłuszczony. Jutro będę robił próbę z farbą, jeśli próba będzie pomyślna, kontener pójdzie do malowania.

 

W międzyczasie zacząłem dłubać w Scanii. Obciąłem ramę i posklejałem z częściami z Kitu. Niestety części z Kitu muszę kleić klejem cyjanowym, bo klej do plastiku i szpachla nie łapie. Trzeba więc posklejać tak, aby nie było potrzebne szpachlowanie. Na razie idzie OK.

Rama w Scanii będzie nieco dłuższa niż oryginalna, tu można to zobaczyć:

IMG_0003.jpg

 

Skleiłem ramę oraz oś skrętną (z Kitu, oś nie jest zamocowana):

IMG_0006.jpg

 

IMG_0007.jpg

 

Skleiłem silnik i jego osprzęt, jak klej wyschnie, będę szlifował łączenia:

IMG_0004.jpg

 

Kolorystyka już prawie wybrana - rama będzie w czarnym macie cała.

Kabina będzie granatowa (planuję metalic).

Silnik jeszcze pozostaje nierozstrzygnięty (na pewno większość czarna).

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Postanowiłem odpocząć chwilowo od naczepy i zająłem się dłubaniem w Scanii. Niestety lekko się zawiodłem na Kicie KFS'u, ale w instrukcji pisze, że niektóre elementy mogą wymagać dopasowania. To dopasowywanie zajęło mi kilka ostatnich dni.

Ale po kolei.

Złożyłem tylną oś napędową i układ kierowniczy osi środkowej skrętnej:

IMG_0009.jpg

 

IMG_0010.jpg

 

Tu pojawił się problem. Kit nie jest dopracowany i układ kierowniczy osi dodatkowej działa z układem osi pierwszej w stosunku 1:1, co oznacza, że koła koła osi dodatkowej skręcały pod takim samym kątem co koła osi pierwszej. Wyglądało to dość śmiesznie i nierealistycznie. Przerobiłem kilka dźwigni i już to wygląda lepiej. Wprawdzie koła osi dodatkowej skręcają nadal pod zbyt dużym kątem, ale nie mam już pola manewru, żeby coś zmienić. Na zdjęciach tego nie widać, ze względu na "perspektywę obiektywu aparatu", ale koła osi dodatkowej skręcają już pod znacznie mniejszym kątem niż na początku:

IMG_0012.jpg

 

IMG_0013.jpg

 

Oryginalne cięgno międzyosiowe, złamało się po kilku dopasowywaniach (bardzo miękki odlew). Nie żałuję, bo było beznadziejne - bardzo grube. Od początku zakładałem zastąpienie go cieńszym drutem, który będzie profilowany dopiero po złożeniu modelu.

Koła są "robocze". Docelowe będą inne.

 

Dziś zająłem się przeróbka kół napędowych z kitu KFS, aby się obracały.

Na zdjęciu poniżej, z lewej strony jest oryginalna piasta z KITu. Dalej po prawej, obcięta końcówka piasty od reszty. Dalej w prawo, standardowa felga zewnętrzna z wyciętą piastą i na końcu felga z zapasówki, która pójdzie jako wewnętrzne koło bliźniaka:

IMG_0018.jpg

 

Następnie, w odciętych częściach piast z KITu, wywierciłem otwory, aby założyć na osie i na końcu rozwierciłem wpusty na kółeczka blokujące felgę na osi (oryginalne z modelu):

IMG_0016.jpg

 

Po złożeniu, będzie to wyglądać następująco - na część piasty KFS nakładam felgę z zapasówki i zablokuję na osi kółeczkiem:

IMG_0020.jpg

 

Potem dokleję felgę zewnętrzną (oryginalną z odciętą piastą):

IMG_0021.jpg

 

I na koniec dokleję piastę KFSu:

IMG_0022.jpg

 

Musiałem do tego skrócić osie i wyprofilować końcówki, żeby założyć kółeczka ryglujące - będzie to wyglądać tak:

IMG_0023.jpg

 

I w ten oto sposób, uzyskałem obracające się koła z "nieobracających" się piast

 

teraz nastąpi mała przerwa w budowie, ze względu na plany urlopowe.

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super projekt i świetnie zaczynają wyglądać prace Popraw nazwę tematu na 6x2, ponieważ 6x2/4 byłaby wtedy gdy miałaby oś wleczoną na bliźniakach - popularne norweskie ciągniki, a Ty masz drugą oś pchaną. Mam jedną uwagę do naczepy - dlaczego nie zastosowałeś tych wyższych mocowań we wszystkich ramionach naczepy ? Gdy będzie jeden 20 stopowy kontener nie będzie można go zamontować na środku, ponieważ przeszkadzają wyższe mocowania... przemyśl to. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw nazwę tematu na 6x2, ponieważ 6x2/4 byłaby wtedy gdy miałaby oś wleczoną na bliźniakach - popularne norweskie ciągniki, a Ty masz drugą oś pchaną.

No to ja już sam nie wiem, jak ma być. W In-Box'ie, prezentującego KITa KFS, dałem w temacie 6x2, ale:

Tak dla ścisłości nazewnictwa to jest konwersja do Scanii 6x2/4 bo 6x2 to jest ciągnik z osią wleczoną czyli podnoszona jest ta ostatnia. Pozdrawiam

Więc zmieniłem na 6x2/4.

Uzgodnijcie zeznania i zdecydujcie się, jak ma być, wtedy zmienię lub zostawię

 

Mam jedną uwagę do naczepy - dlaczego nie zastosowałeś tych wyższych mocowań we wszystkich ramionach naczepy ? Gdy będzie jeden 20 stopowy kontener nie będzie można go zamontować na środku, ponieważ przeszkadzają wyższe mocowania... przemyśl to.

Przemyślane od początku do końca

Zobacz foty wcześniejsze, kontenery będą 2 (2x20"). Chciałem, żeby wyglądało realnie, jak w prawdziwym zestawie, gdzie pierwszy kontener jest nieco wyżej od drugiego (w podkontenerówkach typu "łabędź").

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Scanii to Falarek nie ma racji, ponieważ Twój ciągnik będzie w konfiguracji pusher, jak według Falarka podnoszona jest ostatnia ? Ostatnia jest napędowa, a pierwsza i druga skrętne, z czego 2 podnoszona. To ciągnik 6x2 - tzw. "pusher".

 

6x2/4 ciągnik o trzech osiach, gdzie ostatnia oś na bliźniakach jest wleczona

i po opuszczeniu i dołączeniu napędu może pełnić rolę napędowej.

 

NOR-Scania-R-500-DFDS-Stober-290208-01.jpg

 

6x2 - ciągnik o trzech osiach, gdzie druga oś pchana i skrętna służy do zwiększenia masy całkowitej zestawu.

 

NL-Scania-R-Transit-Holz-040608-02.jpg

 

Co do naczepy, to myślałem, że wtedy z dwoma wyżej na tej samej wysokości będzie lepiej, bo właśnie będziesz mógł zamontować na środku jeden, ale ok jak tak mówisz to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie macie koledzy racji

6x2/4 to ciągnik o jednej osi napędzanej i dwóch kierowanych przy czym ta środkowa jest podnoszona i taki właśnie robi JarekS

6x2 to ciągnik o jednej osi napędzanej i jednej wleczonej podnoszonej która w zależności od konfiguracji na tej ostatniej podnoszonej osi może mieć opony pojedyńcze lub bliźniak

Natomiast ciągnik co ma dwie osie napędzane to jest przecież 6x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie macie koledzy racji

6x2/4 to ciągnik o jednej osi napędzanej i dwóch kierowanych przy czym ta środkowa jest podnoszona i taki właśnie robi JarekS

6x2 to ciągnik o jednej osi napędzanej i jednej wleczonej podnoszonej która w zależności od konfiguracji na tej ostatniej podnoszonej osi może mieć opony pojedyńcze lub bliźniak

Natomiast ciągnik co ma dwie osie napędzane to jest przecież 6x4

 

Przecież są ciągniki z napędem 6x2/4 które mają dołączany napęd tylnej osi np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak się dogadacie, to dajcie znać - macie 2 tygodnie, bo tyle będę się szlajał po Francji na urlopie.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

A pokażę, pokażę... Trochę porobiłem, ale nie za wiele, bo...

Po powrocie z wakacji wpadłem w dziwny, zmianowy tryb pracy i ogólnie mam mało czasu. Dodatkowo jakieś same porażki ostatnio zaliczam (jakieś powodzie w domu, auto rozbite i kupa problemów), szkoda generalnie gadać.

Ale do rzeczy.

W podkontenerówce zrobiłem zderzak i naczepa w zasadzie gotowa, może jeszcze jakieś drobiazgi przy niej porobię. Zderzak dostał fartuch, który ją trochę urozmaicił.

Tak to wygląda:

IMG_5759.jpg

 

I zamontowany na naczepie:

IMG_5787.jpg

 

IMG_5788.jpg

 

A jeśli chodzi o Scanię, to niedawno, grzebiąc w necie w poszukiwaniu fotek, natknąłem się na taki oto silnik i skrzynię biegów:

recycling_engine_01_tcm173-82848.jpg

 

recycling_gearbox_tcm173-82846.jpg

 

Ponieważ jest to dokładnie ten sam silnik co w modelu, a dodatkowo malowanie to strasznie się mi spodobało, więc rozebrałem mój silnik i pomalowałem następująco:

IMG_5768.jpg

 

Potem dodałem coś od siebie - instalację przewodów wysokociśnieniowych wtrysków oraz przewód z turbiny (przeładowania). Jest to mój pierwszy silnik z instalacją. Nie udało się zrobić dokładnie takich kolorów/odcieni, zwłaszcza pokryw zaworowych w wysokim połysku, ale całość, w moim wykonaniu, wygląda tak:

IMG_5825.jpg

 

IMG_5822.jpg

 

IMG_5846.jpg

 

IMG_5836.jpg

 

IMG_5812.jpg

 

IMG_5834.jpg

 

IMG_5811.jpg

 

Zrobiłem również felgi. Będą tak wyglądały, nie będzie już ozdobnych ringów, bo sama felga jest ładna (imitacja śrub i nakrętek). Poza tym, nie da się zamontować ringów, bo otwory musiałyby być bardzo duże:

 

IMG_5761.jpg

 

IMG_0032.jpg

 

IMG_0033.jpg

 

Są już pomalowane na gotowo nadkola, błotniki i parę innych drobiazgów ramy:

IMG_5794.jpg

 

Rama jest po pierwszym malowaniu. Teraz się utwardza. Nie jest źle, ale zaliczyłem małą porażkę. Otóż podczas odtłuszczania, woda dostała się do tylnego mostu i tłumika. Mimo, że po odtłuszczaniu rama wisiała 2 dni w komórce, woda z tych miejsc nie odparowała. W trakcie manewrowania ramą podczas malowania, krople wody wydostały się na zewnątrz i osiadły na ramie w kilku miejscach. Oczywiście wyszły przez to skazy. Ale jak mówiłem, nie jest źle, wystarczy te miejsca przeszlifować i całość pomalować jeszcze raz. Za kilka dni, jak sie farba utwardzi, będę z nią walczył dalej.

To na razie tyle...

Powoli, ale do przodu.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.