Skocz do zawartości

Scania 6x2/4 + Podkontenerówka


Gość JarekS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 306
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Temat się już lekko zakurzył, więc czas na lekkie przewietrzenie

Trwają prace nad kastą. Schematów malowań samej kabiny jest bardzo dużo - chodzi o kolorystykę poszczególnych detali przy białej kaście.

Ja wybrałem malowanie kabiny zbliżone do tego:

011-Scania-R-500-Castelijns-2108051.jpg

 

Piszę "zbliżone", ponieważ nie odwzorowuję konkretnego egzemplarza Scanii, tylko buduje fikcyjną.

 

Sama kasta jest już pomalowana na gotowo, uszczelki też są wymalowane (włącznie z dachowymi). Grill wymaga jeszcze drobnych poprawek w 3-ech miejscach, ale to żaden problem. Owiewki kabiny czekają na kolejne malowanie, mam nadzieję, że ostatnie. Tak to wygląda w chwili obecnej:

 

IMG_6178.jpg

 

IMG_6182.jpg

 

IMG_6184.jpg

 

IMG_6185.jpg

 

IMG_6186.jpg

 

Trwają również prace nad wnętrzem, ale na razie nie pokażę...

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szok Świetna robota. Wszystko elegancko pomalowane Ja też zaczynam sobie dłubać przy kabinie,ale tak ładnie to chyba mi nie wyjdzie

A Jarek mam pytanko do Ciebie . Też miałeś małe problemy ze spasowaniem kabiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze.

KRUGER_MAN, wnętrza na razie pokazywał nie będę, dopiero jak będzie zrobione. Cudów nie będzie

Bodzio problemy były z wpasowaniem tego durnego elementu w kształcie "U" między kabiną a globem, a następnie wyprowadzenie tego, żeby jako tako wyglądało...

NobelEXC owiewek nie rozciąłem, choć powinny być w częściach. Ale ja postanowiłem pomalować wszystkie za jednym zamachem - są posklejane jako jeden element. Być może przyjdzie gryf z kalki, więc nierozcięte owiewki będą ulatwiały dopasowanie.

Jeśli chodzi o uszczelki dachowe, to tu też jest różnie, w zależności od egzemplarza Scanii. - Niektóre mają uszczelki kończące się gdzieś pod owiewką, a niektóre tak, jak u mnie - zdjęcie bordowej Scanii poniżej. Problemem jest natomiast skala modelu - powinny być one dużo cieńsze, no ale na to nie mam wpływu :(

Wzorowałem się mniej więcej na takich fotach:

Scania-R-500-Conspeed-Ackermans-011.jpg

 

norden1_tcm18-126226.jpg

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy były z wpasowaniem tego durnego elementu w kształcie "U" między kabiną a globem, a następnie wyprowadzenie tego, żeby jako tako wyglądało...

 

No to ja miałem to samo ...

E tam gadacie,ładnie to wszystko się prezentuje . Ja czekam z niecierpliwością na końcowy efekt prac przy kabinie .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, niech mój silnik będzie wyzwaniem i mobilizacją dla Was, aby zrobić lepszy

 

Model robiony dobre pół roku temu... ;) Może troche szary, ale za to w kolorach "fabrycznych" ;P Szkoda, że wcześniej nie miałem takiego wyzwania :| Bardziej bym sie przyłożył

 

dsc09610sf4.th.jpg dsc09614ll5.th.jpg dsc09613we8.th.jpg

dsc02918iw8.th.jpg dsc02922nc9.th.jpg dsc02947ow2.th.jpg dsc02944ao9.th.jpg dsc02915fv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M@rcin bardzo ładna Scania. Daj więcej fotek, najlepiej załóż osobny temat w Galerii, żeby każdy mógł pooglądać. Podoba mi się ten szary - bardzo dobrze oddaje prawdziwą szarość plastików Scanii.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M@rcin bardzo ładna Scania. Daj więcej fotek, najlepiej załóż osobny temat w Galerii, żeby każdy mógł pooglądać. Podoba mi się ten szary - bardzo dobrze oddaje prawdziwą szarość plastików Scanii.

Pozdrowienia.

 

Założyłem nowy temat, ale powiem szczerze, że silnik wyszedł najlepiej w tym modelu ;))

viewtopic.php?p=152498#152498

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas coś pokazać.

Wnętrze jest skończone, trochę poeksperymentowałem i pewnie niebawem posklejam wszystko do kupy. Ale przed tym postanowiłem zrobić zdjęcia, bo później już nie będzie się dało pewnych rzeczy pokazać. Niestety, większość zdjęć jest robiona przy oświetlaniu sztucznym (jednak nie lampa błyskowa), ponieważ przez kolejne 2 tygodnie nie będę w stanie robić fotek w świetle dziennym.

Ale po kolei. Od razu powiem jedno - wykonanie wnętrza Scanii przez Italerkę to jedna wielka porażka od początku do końca. Pierwszym i zasadniczym błędem jest umiejscowienie górnej leżanki - w modelu jest ona gdzieś na wysokości odpowiedniej dla niskiego dachu, podczas, gdy w oryginale, przy wysokim globie, górna leżanka jest ponad oknami - jest już w samym globie.

W oryginale mamy następująco:

1. Niski dach:

Lezankgornaniski2.jpg

 

2. Wysoki glob:

Lezankagorna.jpg

 

A w modelu, w wersji 2. mamy leżankę z wersji 1., więc wypada to przerobić.

Skoro zacząłem od globa, to mamy:

Koszmarne niedokładności Italerki, z którymi dobrze jest coś zrobić:

IMG_0250.jpg

 

Szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla:

IMG_0251.jpg

 

Kolorek jest taki, jak chciałem. Niestety liczyłem, że wyjdzie bardziej satin (jak wskazywało wieko spray'u), tymczasem wyszedł bardziej gloss. Nie jest to jakiś duży problem, bo we wnętrzu po złożeniu nie jest zbyt jasno, więc nie będzie się mocno błyszczeć. Dorobiłem imitację oświetlenia. Nawet kalka na górny panel jest źle dopasowana - zbyt długa.

IMG_0252.jpg

 

Do globa dochodzi górna leżanka oraz pasy z siatką zabezpieczającą:

IMG_0253.jpg

 

No i mamy taki oto efekt po złożeniu:

IMG_0254.jpg

 

A, że wiadomo, iż bez radia nie ma jazdy, pojawiło się i CB oraz jakaś naklejka z ostrzeżeniem przed czymś tam...:

IMG_0256.jpg

 

Do Scanii był kupiony zestaw konwersji wnętrza KFS - fotele, kierownica, boczki, drążek zmiany biegów. Jak wcześniej wspominałem, z jakością KFS jest różnie. Najlepiej pokazuje to przykład boczków poniżej - boczek z prawej strony nie ma wyodrębnionej klamki wewnętrznej - oba miały "zlane" wszystko w jeden kawał żywicy. Lewy boczek jest już poprawiony - imitacja klamki jest wyraźna (szpara między klamką a boczkiem):

IMG_0257.jpg

 

Tu już boczki pomalowane i z założoną kalką:

IMG_0258.jpg

 

Siedzenia z żywicy po posklejaniu z "poduszkami" Italeri:

IMG_0259.jpg

 

I siedzenia gotowe:

IMG_0260.jpg

 

Kokpit. Tu słowo wyjaśnienia. Gałka na kierownicy, zrobiona z główki od szpilki, nie była pomysłem samym w sobie - powstała w wyniku ratowania kierownicy z powodu istnienia pewnej skazy odlewu, który szpecił efekt końcowy. Mój pomysł może się podobać lub nie (mnie się podoba), ale wygląda to lepiej, niż gdy widoczna była skaza. Tu także kalka jest źle dopasowana:

IMG_0262.jpg

 

IMG_0263.jpg

 

Nie mogąc się doprosić i doczekać odpowiedzi Kuchmodel w sprawie dodatków do Scanii, zrobiłem sam dywaniki. Nie ukrywam, że dysponuję drugą Scanią "na części" i to właśnie z drugiej podłogi zostały zrobione dywaniki (wycięte fragmenty podłogi i oczywiście "pocienione"):

IMG_0265.jpg

 

I wreszcie dochodzimy do wnętrza właściwego. Najpierw szpachla i szlif:

IMG_0270.jpg

 

IMG_0271.jpg

 

A potem już szaleństwo. Lakier, flock, dywaniki samoprzylepne, naklejki i dodatki do wnętrza. Kolor niebieski pojawia się w mojej Scanii od początku w różnych miejscach, zatem i kabina ma dodatki niebieskie. A, że to różne dodatki, to i odcienie różne. Niebieska wykładzina też była kupiona w KFS - jest to wykładzina samoprzylepna w arkuszach B5. Flock robiłem po raz pierwszy i jestem średnio zadowolony - nie wyszedł mi najlepiej. Jest on jednak bardzo mało widoczny w gotowym modelu, więc się nie przejmuję. W następnych modelach z pewnością będzie już lepszy.

Dodatki wsadziłem, żeby wnętrze nie było zbyt surowe (fabryczne). Wygląda to tak:

IMG_0272.jpg

 

IMG_0273.jpg

 

A tu już próba składania "na sucho"

- z dywanikami i leżanką:

IMG_0280.jpg

 

- fotele:

IMG_0281.jpg

 

- z kokpitem:

IMG_0283.jpg

 

IMG_0285.jpg

 

IMG_0288.jpg

 

IMG_0290.jpg

 

IMG_0292.jpg

 

Ogólnie rzecz biorąc, jestem z wnętrza zadowolony.

Ale na koniec, żeby nie było zbyt słodko, są i porażki:

IMG_6290.jpg

 

Pisałem wcześniej, że grill ma drobne skazy do poprawki - były to obicia z farby rogów - grill niestety sfrunął z biurka i się obił. Poprawka pędzelkiem nie była zbyt ładna, postanowiłem psiuknąć sprayem sam pas podszybia. Reszta była zaklejona taśmą Tamiya. Przy zrywaniu ostatniego paska taśmy, zerwał się kawałek lakieru (dużo mniejszy niż widać na fotce, bo tu już widoczny jest efekt eksperymentów). Strasznie mnie to zdenerwowało, bo malowanie od początku do końca było "zgodne ze sztuką" - podkład, matowienie przed każdą warstwą, odtłuszczanie, suszenie. Do dziś nie wiem, dlaczego tak się stało. No ale się stało. Postanowiłem, że nie będę tego poprawiał, nowy grill z części zapasowych (drugiego modelu) jest w trakcie prac.

 

To tyle na teraz.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.