Bilonzo Napisano 25 Czerwca 2008 Share Napisano 25 Czerwca 2008 Piękna robota Jarku . Jak zawsze . Widać włożone serce w ten model i poświęcony mu czas oraz cierpliwość . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Czerwca 2008 Share Napisano 25 Czerwca 2008 Dziękuję za pochwały. Lejecie miód na me zbolałe serce Już wyjaśniam, imitacje rygli zrobiłem z dekielków mocowania kół na osiach, które są właśnie w zestawie Man + Kontener: W zestawie tym, jeden komplet dekielków jest nie używany. Oczywiście, w moim przypadku potrzebnych było więcej, bo jeden komplet rezerwowy to 6 sztuk, a rygli mam 12. I tu poratowali mnie koledzy pafko i tmajer, którzy nie potrzebowali swoich dekielków. Imitacja rygli powstała przez obcięcie zewnętrznych krawędzi i odpowiednie przeszlifowanie - w środku dekielka widoczna jest gwiazdka, która po takim obrobieniu, dała u mnie imitację rygla. Oczywiście, do gwiazdki doklejone zostały krótkie pręciki, a sama "łapa" pod kontenerem została przewiercona. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 25 Czerwca 2008 Share Napisano 25 Czerwca 2008 Jak wcześniej wspomniałęm skljam tą naczepke ale już teraz widzę że moją nie będe umiał Tobie dorównać :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccrriiss Napisano 25 Czerwca 2008 Share Napisano 25 Czerwca 2008 No,no pięknie nie ma co.I znowu te piękne nadkola I piękna robota Czekam na więcej. Pozdrawiam ccrriiss P.S. Tylko nie przeładuj tego zestawu bo Ci kanapę zarwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Czerwca 2008 Share Napisano 28 Czerwca 2008 Decyzja zapadła - będzie budowany nowy ciągnik do tej kontenerówki - Scania R500 V8 w wersji 6x2. Do tego użyję modelu Scanii z Italerki #3829 oraz Kit KFS TQ-78: In-Box'a Kita KFS można zobaczyć tutaj: KLIK Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 28 Czerwca 2008 Share Napisano 28 Czerwca 2008 Widzę Jarek, że jesteś odpowiednio przygotowałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek Tul Napisano 28 Czerwca 2008 Share Napisano 28 Czerwca 2008 Nieżle to wszystko wygląda, oby tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Czerwca 2008 Share Napisano 28 Czerwca 2008 Dzięki za komentarze. Właśnie przeedytowałem temat z pierwszego postu, bo od teraz będzie to relacja budowy całego zestawu - podkontenerówki i Scanii R500 V8 w wersji 6x2/4. Jeśli chodzi o naczepę, to właśnie wywaliłem zderzak i będę robił od nowa. Kolejna warstwa białego gloss'u okazała się za gruba i nie utwardziła się nawet wstępnie przez kilka dni. Poza tym, zmieniłem nieco koncepcję - zderzak będzie prosty, bez żadnych dodatkowych fajerwerków. Nowy zderzak jest już przygotowany do malowania - poszpachlowany i wyszlifowany. Będzie to zderzak z zestawu Truck Accesories (niemal identyczny, jak z zestawu MAN+konteler). Jeden z kontenerów został odtłuszczony. Jutro będę robił próbę z farbą, jeśli próba będzie pomyślna, kontener pójdzie do malowania. W międzyczasie zacząłem dłubać w Scanii. Obciąłem ramę i posklejałem z częściami z Kitu. Niestety części z Kitu muszę kleić klejem cyjanowym, bo klej do plastiku i szpachla nie łapie. Trzeba więc posklejać tak, aby nie było potrzebne szpachlowanie. Na razie idzie OK. Rama w Scanii będzie nieco dłuższa niż oryginalna, tu można to zobaczyć: Skleiłem ramę oraz oś skrętną (z Kitu, oś nie jest zamocowana): Skleiłem silnik i jego osprzęt, jak klej wyschnie, będę szlifował łączenia: Kolorystyka już prawie wybrana - rama będzie w czarnym macie cała. Kabina będzie granatowa (planuję metalic). Silnik jeszcze pozostaje nierozstrzygnięty (na pewno większość czarna). Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccrriiss Napisano 28 Czerwca 2008 Share Napisano 28 Czerwca 2008 No to czekam na dalsze postępy.Jak narazie idzie fajnie i oby tak dalej. Pozdrawiam ccrriiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 28 Czerwca 2008 Share Napisano 28 Czerwca 2008 Jestem pewien Jarku, że pokażesz nam znowu kawał modelarskiej roboty na skalę światową . Prace idą jak narazie świetnie . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 Witam. Postanowiłem odpocząć chwilowo od naczepy i zająłem się dłubaniem w Scanii. Niestety lekko się zawiodłem na Kicie KFS'u, ale w instrukcji pisze, że niektóre elementy mogą wymagać dopasowania. To dopasowywanie zajęło mi kilka ostatnich dni. Ale po kolei. Złożyłem tylną oś napędową i układ kierowniczy osi środkowej skrętnej: Tu pojawił się problem. Kit nie jest dopracowany i układ kierowniczy osi dodatkowej działa z układem osi pierwszej w stosunku 1:1, co oznacza, że koła koła osi dodatkowej skręcały pod takim samym kątem co koła osi pierwszej. Wyglądało to dość śmiesznie i nierealistycznie. Przerobiłem kilka dźwigni i już to wygląda lepiej. Wprawdzie koła osi dodatkowej skręcają nadal pod zbyt dużym kątem, ale nie mam już pola manewru, żeby coś zmienić. Na zdjęciach tego nie widać, ze względu na "perspektywę obiektywu aparatu", ale koła osi dodatkowej skręcają już pod znacznie mniejszym kątem niż na początku: Oryginalne cięgno międzyosiowe, złamało się po kilku dopasowywaniach (bardzo miękki odlew). Nie żałuję, bo było beznadziejne - bardzo grube. Od początku zakładałem zastąpienie go cieńszym drutem, który będzie profilowany dopiero po złożeniu modelu. Koła są "robocze". Docelowe będą inne. Dziś zająłem się przeróbka kół napędowych z kitu KFS, aby się obracały. Na zdjęciu poniżej, z lewej strony jest oryginalna piasta z KITu. Dalej po prawej, obcięta końcówka piasty od reszty. Dalej w prawo, standardowa felga zewnętrzna z wyciętą piastą i na końcu felga z zapasówki, która pójdzie jako wewnętrzne koło bliźniaka: Następnie, w odciętych częściach piast z KITu, wywierciłem otwory, aby założyć na osie i na końcu rozwierciłem wpusty na kółeczka blokujące felgę na osi (oryginalne z modelu): Po złożeniu, będzie to wyglądać następująco - na część piasty KFS nakładam felgę z zapasówki i zablokuję na osi kółeczkiem: Potem dokleję felgę zewnętrzną (oryginalną z odciętą piastą): I na koniec dokleję piastę KFSu: Musiałem do tego skrócić osie i wyprofilować końcówki, żeby założyć kółeczka ryglujące - będzie to wyglądać tak: I w ten oto sposób, uzyskałem obracające się koła z "nieobracających" się piast teraz nastąpi mała przerwa w budowie, ze względu na plany urlopowe. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRUGER_MAN Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 No Jarku , szau jednym słowem , świetna robota i jeszcze świetniejsze wykonanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 Super projekt i świetnie zaczynają wyglądać prace Popraw nazwę tematu na 6x2, ponieważ 6x2/4 byłaby wtedy gdy miałaby oś wleczoną na bliźniakach - popularne norweskie ciągniki, a Ty masz drugą oś pchaną. Mam jedną uwagę do naczepy - dlaczego nie zastosowałeś tych wyższych mocowań we wszystkich ramionach naczepy ? Gdy będzie jeden 20 stopowy kontener nie będzie można go zamontować na środku, ponieważ przeszkadzają wyższe mocowania... przemyśl to. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 Popraw nazwę tematu na 6x2, ponieważ 6x2/4 byłaby wtedy gdy miałaby oś wleczoną na bliźniakach - popularne norweskie ciągniki, a Ty masz drugą oś pchaną. No to ja już sam nie wiem, jak ma być. W In-Box'ie, prezentującego KITa KFS, dałem w temacie 6x2, ale: Tak dla ścisłości nazewnictwa to jest konwersja do Scanii 6x2/4 bo 6x2 to jest ciągnik z osią wleczoną czyli podnoszona jest ta ostatnia. Pozdrawiam Więc zmieniłem na 6x2/4. Uzgodnijcie zeznania i zdecydujcie się, jak ma być, wtedy zmienię lub zostawię Mam jedną uwagę do naczepy - dlaczego nie zastosowałeś tych wyższych mocowań we wszystkich ramionach naczepy ? Gdy będzie jeden 20 stopowy kontener nie będzie można go zamontować na środku, ponieważ przeszkadzają wyższe mocowania... przemyśl to. Przemyślane od początku do końca Zobacz foty wcześniejsze, kontenery będą 2 (2x20"). Chciałem, żeby wyglądało realnie, jak w prawdziwym zestawie, gdzie pierwszy kontener jest nieco wyżej od drugiego (w podkontenerówkach typu "łabędź"). Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzeMixXx Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 No no JarekS na chwilę obecną świetnie. Oby tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 Co do Scanii to Falarek nie ma racji, ponieważ Twój ciągnik będzie w konfiguracji pusher, jak według Falarka podnoszona jest ostatnia ? Ostatnia jest napędowa, a pierwsza i druga skrętne, z czego 2 podnoszona. To ciągnik 6x2 - tzw. "pusher". 6x2/4 ciągnik o trzech osiach, gdzie ostatnia oś na bliźniakach jest wleczona i po opuszczeniu i dołączeniu napędu może pełnić rolę napędowej. 6x2 - ciągnik o trzech osiach, gdzie druga oś pchana i skrętna służy do zwiększenia masy całkowitej zestawu. Co do naczepy, to myślałem, że wtedy z dwoma wyżej na tej samej wysokości będzie lepiej, bo właśnie będziesz mógł zamontować na środku jeden, ale ok jak tak mówisz to dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milmak Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 W pełni zgadzam sie z przedmowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miqs Napisano 5 Lipca 2008 Share Napisano 5 Lipca 2008 W sumie to nawet logiczne: 6x2 - 6 kół z czego 2 są napędowe, 6x2/4 - 6 kół z czego 2 lub 4 są napędowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 5 Lipca 2008 Share Napisano 5 Lipca 2008 Nie macie koledzy racji 6x2/4 to ciągnik o jednej osi napędzanej i dwóch kierowanych przy czym ta środkowa jest podnoszona i taki właśnie robi JarekS 6x2 to ciągnik o jednej osi napędzanej i jednej wleczonej podnoszonej która w zależności od konfiguracji na tej ostatniej podnoszonej osi może mieć opony pojedyńcze lub bliźniak Natomiast ciągnik co ma dwie osie napędzane to jest przecież 6x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 5 Lipca 2008 Share Napisano 5 Lipca 2008 Ojojoj dawno mnie nie było a tu co , ludzie mają coraz fajniejsze pomysły. Jarek oby tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 5 Lipca 2008 Share Napisano 5 Lipca 2008 Nie macie koledzy racji 6x2/4 to ciągnik o jednej osi napędzanej i dwóch kierowanych przy czym ta środkowa jest podnoszona i taki właśnie robi JarekS 6x2 to ciągnik o jednej osi napędzanej i jednej wleczonej podnoszonej która w zależności od konfiguracji na tej ostatniej podnoszonej osi może mieć opony pojedyńcze lub bliźniak Natomiast ciągnik co ma dwie osie napędzane to jest przecież 6x4 Przecież są ciągniki z napędem 6x2/4 które mają dołączany napęd tylnej osi np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archi Napisano 5 Lipca 2008 Share Napisano 5 Lipca 2008 Według specyfikacji Scanii wyróżniamy m.in. konfiguracje: 6x2- pojazd z kierowaną osią wleczoną, 6x2/4-pojazd z kierowaną osią pchaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Lipca 2008 Share Napisano 5 Lipca 2008 No to jak się dogadacie, to dajcie znać - macie 2 tygodnie, bo tyle będę się szlajał po Francji na urlopie. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccrriiss Napisano 11 Sierpnia 2008 Share Napisano 11 Sierpnia 2008 No już 2 tygodnie minęły, i mógłbyś coś pokazać bo czekam z niecierpliwością na dalsze poczynania Pozdrawiam ccrriiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Sierpnia 2008 Share Napisano 11 Sierpnia 2008 A pokażę, pokażę... Trochę porobiłem, ale nie za wiele, bo... Po powrocie z wakacji wpadłem w dziwny, zmianowy tryb pracy i ogólnie mam mało czasu. Dodatkowo jakieś same porażki ostatnio zaliczam (jakieś powodzie w domu, auto rozbite i kupa problemów), szkoda generalnie gadać. Ale do rzeczy. W podkontenerówce zrobiłem zderzak i naczepa w zasadzie gotowa, może jeszcze jakieś drobiazgi przy niej porobię. Zderzak dostał fartuch, który ją trochę urozmaicił. Tak to wygląda: I zamontowany na naczepie: A jeśli chodzi o Scanię, to niedawno, grzebiąc w necie w poszukiwaniu fotek, natknąłem się na taki oto silnik i skrzynię biegów: Ponieważ jest to dokładnie ten sam silnik co w modelu, a dodatkowo malowanie to strasznie się mi spodobało, więc rozebrałem mój silnik i pomalowałem następująco: Potem dodałem coś od siebie - instalację przewodów wysokociśnieniowych wtrysków oraz przewód z turbiny (przeładowania). Jest to mój pierwszy silnik z instalacją. Nie udało się zrobić dokładnie takich kolorów/odcieni, zwłaszcza pokryw zaworowych w wysokim połysku, ale całość, w moim wykonaniu, wygląda tak: Zrobiłem również felgi. Będą tak wyglądały, nie będzie już ozdobnych ringów, bo sama felga jest ładna (imitacja śrub i nakrętek). Poza tym, nie da się zamontować ringów, bo otwory musiałyby być bardzo duże: Są już pomalowane na gotowo nadkola, błotniki i parę innych drobiazgów ramy: Rama jest po pierwszym malowaniu. Teraz się utwardza. Nie jest źle, ale zaliczyłem małą porażkę. Otóż podczas odtłuszczania, woda dostała się do tylnego mostu i tłumika. Mimo, że po odtłuszczaniu rama wisiała 2 dni w komórce, woda z tych miejsc nie odparowała. W trakcie manewrowania ramą podczas malowania, krople wody wydostały się na zewnątrz i osiadły na ramie w kilku miejscach. Oczywiście wyszły przez to skazy. Ale jak mówiłem, nie jest źle, wystarczy te miejsca przeszlifować i całość pomalować jeszcze raz. Za kilka dni, jak sie farba utwardzi, będę z nią walczył dalej. To na razie tyle... Powoli, ale do przodu. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.