Jump to content

Renault FT, Meng, 1/35


persyMG
 Share

Recommended Posts

Renault FT (zwykle nazywane FT-17, choć to nie zupełnie poprawne) z 1. Pułku Czołgów, rok 1920.

W planie miał być zrobiony patriotycznie na 15 sierpnia.. zdążyłem na 11 listopada :D
Meng Model TS-008 1/35
+ blaszki Voaget i E.T. model
Malowane (w wiekszości) MIG-AMMO  + Model Master


Całość wyszła +-poprawnie, ale nie do końca tak jak chciałem (zwłaszcza niektóre obicia i część brudzenia 😞 )...

 

Co do pojazdu, to jak widać ma to być nr 1716 - "Mars". Odbiega on kamuflażem od jeżdżącego, odrestaurowanego egzemplarza ponieważ kamuflaż tegoż zupełnie nie pokrywa się ze zdjęciem oryginału. Moja wersja też nie jest 100% zgodna, ale moim zdaniem jednak mu bliższa. Zapewne ktoś zauważy, że schemat kamo na wieży jest inny niż na kadłubie. Wg mnie tak było w rzeczywistości - jest jedno zdjęcie pojazdu. Widać na nim, że na kadłubie słabo, ale jednak widoczne są czarne pasy rozdzielające kolory, a na wieży ich nie ma. Ponadto, w ewidencji pojazd miał karabin, a na zdjęciu ma działo więc musiał mieć wymienianą wieżę. Wyjaśniałoby to różnice malowania.

 

01_DSC_0123e.thumb.jpg.9d941dbf8ffc7c5aac3d3d4e11e6a58e.jpg

 

04_DSC_0050e.thumb.jpg.150eb033efc44cfa61af72e9cf40001c.jpg

 

07_DSC_0026e.thumb.jpg.ccbbb0b7968e5facb5fa633519da3485.jpg

 

08_DSC_0054e.thumb.jpg.64cbcb0f9e1b7a7b3b75d0dae1dd0661.jpg

 

09_DSC_0132e.thumb.jpg.da6e57057adb3c439c1ac41bc00d03a1.jpg

 

10_DSC_0117e.thumb.jpg.6b703dfe982763e3ea5ad56b8dfd16ee.jpg

 

12_DSC_0056e.thumb.jpg.225e00fb03209fc32c599efbc76a18ed.jpg

 

13_DSC_0039e.thumb.jpg.0734cd510806ce24c585318cfc16952b.jpg

 

Zapewne zauważyliście, że w niektórych miejscach są w modelu szpary między elementami...
... ale to dlatego, że wszystkie klapy są ruchome:

14_DSC_0037e.thumb.jpg.017a8c034dd7d46d806e984e87a6295f.jpg

 

20_DSC_0143e.thumb.jpg.f79446d1ab82198869da3cfdc5f253e3.jpg

 

17_DSC_0034e.thumb.jpg.8c309f71abeb95330a120ad3c0c5fc58.jpg

 

18_DSC_0160e.thumb.jpg.7d280360744d8ac9a0e460a3dd96da0d.jpg

 

Odnośnie koloru wnętrza, to gdzie nie spojrzeć, zwykle modelarze robią białe. Ale jak się przyjrzeć zdjęciom... to zacząłem mieć poważne wątpliwości. Moim zdaniem całkiem sporo pojazdów w okresie zaraz po I WŚ miało ciemne (zielone?) wnętrze. Do takiego wniosku doszedłem jednak w momencie, gdy bryła była już prawie "zamknięta" i nie było jak tego zmienić.

 

Sam model całkiem dobrze składalany, dość szczegółowy, ale kilka rzeczy mogłoby być dopracowanych trochę lepiej. Najgorsza sprawa to gąsienice, które mają spore luzy prze co robią się przez to o pół ogniwa za długie i źle się układają.

 

Co do blaszek, to użyłem Voyagera i E.T Model. Główna różnica między nimi to to, że Voyagery mają elementy podwozia (dość ciężko składalnego pod względem zachowania geometrii, a do tego z kilkoma elementami o błędnych wymiarach), a w E.T. są m.in. włazy przednie. Reszta się w dużej części pokrywa, ale E.T. są lepiej spasowane z modelem i sensowniej zaprojektowane. Klapy silnika robione częściowo własnoręcznie.

 

Muszę wyciągnąć wnioski i poprawić technikę w następnym modelu.

Edited by persyMG
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • persyMG changed the title to Renault FT, Meng, 1/35

Tak- "patriotycznie"-

Oprócz uwag Krzyśka popracowałbym jeszcze nad podłożem szczególnie pod pojazdem.

Uwagi. co do kamuflażu i modyfikacji- jak najbardziej. Powinniśmy czytać zdjęcia, a nie tylko oglądać!

 Życzę następnych ni mniej udanych projektów.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.