Skocz do zawartości

Tiger I feb. 1944 production, Dragon 1:35


rogalos

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

 

Nadszedł czas na zmierzenie się z legendarnym Tygrysem.

 

Jest to mój piąty model od Dragona, ale jeszcze nie spotkałem się do tej pory z taką ilością ramek i dodatkowych części w pudełku, jak się postarać, to chyba można by ze dwa czołgi z tego ulepić 😉 

 

Udało mi się zebrać trochę dodatków,  w tym po raz pierwszy wypróbuję zimmerit od firmy Atak i gąsienice Masterclub.

 

Planowane malowanie - brązowe plamy,  wóz nr 7 z 506 batalionu czołgów ciężkich, Polska, wiosna 1944. 

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie!

 

IMG_20210109_190644.jpg

IMG_20210109_190534.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga co do gąsienic MC.

Są za wąskie o ok 1 mm i będzie to doskonale widoczne od przodu na kole napędowym.

Moja rada to musiałbyś "zwęzić" koło napędowe, a że składa się z dwóch połówek to robota prosta.

Oczywiście najpierw sobie sprawdź na sucho. O ile dobrze pamiętam trzeba też będzie się trochę nasiłować żeby koła jezdne wlazły między zęby gąsek.

Ogniwa też nie będą pasowały do mocowań na wieży, ale to wykorzystasz plastiki z zestawu.

Zimmerit radzę kleić na zwykły klej do modeli, np revella. Będzie trzymało a i ty będziesz mógł swobodnie ułożyć  arkusze zimmeritu.

 

A masz jakieś foto tego Tygrysa co chcesz zbudować?

 Powodzenia.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywiczny zimmerit ATAKa ja przyklejałem tym MICROSCALE MI-10 Klej Micro Liquitape- jest to klej do "przyklejenia na chwilę".  Jak wyschnie to trzyma na amen.  Kleju CA używałem tylko do przyklejenia jarzma armaty, bocznego włazu wieży oraz dwóch bocznych dynksów.

Microscale Micro Liguidtape (MI-10)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

 

wielkie dzięki Seb za wskazówki, postaram się w takim razie odpowiednio dopasować ww. koła do gąsienic, dobrze ze jeszcze ich nie skleiłem!

 

Na fanpejdżu ATAK kiedyś mignęło mi, ze polecają taki klej do ich zimmeritu,  nie wiem czy ktoś już to testował, najwyżej będę pierwszy:

 

 

Capture2.PNG.9c6199bf664ea705f1d616aa43f609ca.PNG

 

Udało mi się wyszperać  kilka fotek pojazdu na forum Tiger im Focus, na moje niewprawne oko rzucił mi się brakujący tylny lewy błotnik i trochę powyginane boczne jako charakterystyczne elementy. Chciałbym najpierw skleić do kupy wannę i wieżę, potem nalozyc zimmerit, i dopiero potem dołożyć resztę drobnicy. 

 

Tak jak można bylo sie spodziewac po innych warsztatach na forum, jest trochę szlifowania w rejonie klap wentylatorów i tyłu górnej płyty.  Postaram się to jak najlepiej dopasować :)

 

Capture tif.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, rogalos napisał:

Hej, 

 

wielkie dzięki Seb za wskazówki, postaram się w takim razie odpowiednio dopasować ww. koła do gąsienic, dobrze ze jeszcze ich nie skleiłem!

 

Na fanpejdżu ATAK kiedyś mignęło mi, ze polecają taki klej do ich zimmeritu,  nie wiem czy ktoś już to testował, najwyżej będę pierwszy:

 

 

Capture2.PNG.9c6199bf664ea705f1d616aa43f609ca.PNG

 

Udało mi się wyszperać  kilka fotek pojazdu na forum Tiger im Focus, na moje niewprawne oko rzucił mi się brakujący tylny lewy błotnik i trochę powyginane boczne jako charakterystyczne elementy. Chciałbym najpierw skleić do kupy wannę i wieżę, potem nalozyc zimmerit, i dopiero potem dołożyć resztę drobnicy. 

 

Tak jak można bylo sie spodziewac po innych warsztatach na forum, jest trochę szlifowania w rejonie klap wentylatorów i tyłu górnej płyty.  Postaram się to jak najlepiej dopasować :)

 

Capture tif.PNG

 

 

Ten klej to nic innego jak PVA. Sam kleje plaskie plaszki na budowlany PVA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, rogalos napisał:

Tak jak można bylo sie spodziewac po innych warsztatach na forum, jest trochę szlifowania w rejonie klap wentylatorów i tyłu górnej płyty.  Postaram się to jak najlepiej dopasować :)

 

Te klapy składają się z dwóch połówek i po sklejeniu i wpasowaniu na miejsce wystawały poza obrys tylnej ściany.

Rozwiązaniem było zrezygnowanie z dolnej części klapy. Ale już jakiś czas temu Dragon to poprawił.

Musisz sprawdzić jak to wygląda w Twoim modelu.

Ciekawostką jest, że u RFM cały czas ten problem istnieje😐

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

 

niestety mój egzemplarz na pewno nie jest jeszcze z tych poprawionych - zarówno klapy jak i górna płyta wystawały spooooro poza obrys, boczne płyty też nie były idealnie spasowane, nie pasowały mocowania do wyciorów do czyszczenia lufy. Do tego dopiero teraz dostrzegłem, że przednie błotniki będę musiał jakoś trochę powyginać, bo na ten moment nie wyglądają najlepiej po wklejeniu całego elementu przedniej skośnej płyty :)

 

Jakby mało było nieszczęść (!), Dragon w instrukcji  podał zły numer części i wkleiłem nie tę tylną płytę co trzeba,  muszę teraz wyciąć i wkleić we właściwe miejsce brakującą blokadę lufy.

 

No nic, zabieram się za wieżę, a potem czas na zimmerit.

IMG_20210113_130258.jpg

IMG_20210113_130404.jpg

IMG_20210115_120417.jpg

Edytowane przez rogalos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, rogalos napisał:

Jakby mało było nieszczęść (!), Dragon w instrukcji  podał zły numer części i wkleiłem nie tę tylną płytę co trzeba, ... .

Różnie bywa w ich instrukcjach, ale tym razem o tym informowali - część W 171094703959_meser262@Feb_1944.thumb.jpg.de7d375466cc2adda7cafb805931abb9.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 15.01.2021 o 21:54, meser262 napisał:

Różnie bywa w ich instrukcjach, ale tym razem o tym informowali - część W 171094703959_meser262@Feb_1944.thumb.jpg.de7d375466cc2adda7cafb805931abb9.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof


Panie Krzysztofie - całkowita racja, jest taka informacja  - ale na ostatniej stronie instrukcji, żeby było zabawniej, prawidłowy numer to W16 a nie 17.  Z kolei na początku instrukcji podają numer F4  :) co nie zmienia faktu, że mogłem się bardziej przyjrzeć, a nie tylko lecieć po numerkach...

Przy składaniu wieży miałem kolejny problem, mianowicie dach nie do końca pasował do bocznych ścian i musiałem się trochę napocić żeby to jakoś spasować, mam nadzieje ze to koniec niespodzianek :) 

 

Czas na drobne poprawki zimmeritu tu i ówdzie (który jest naprawde super!),  poprawienie spawów w paru miejscach, i wszystkie pozostałe mniejsze i większe blaszki. 

 

Gąsienice Masterclub tak jak pisał Seb, są minimalnie za krótkie, więc na wieżę pójdą Magic Tracki. 

 

 

IMG_20210128_115414.jpg

IMG_20210128_115502.jpg

IMG_20210128_115902.jpg

IMG_20210128_115730.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rogalos napisał:

Czas na drobne poprawki zimmeritu tu i ówdzie (który jest naprawde super!), 

No masz kilka poprawek.  Chyba nie do końca dobrze zeszlifowałeś oryginalne wizjery na bokach wieży, bo te Atakowe coś za bardzo odstają. 

A  z tym "super" to ja bym nie przesadzał, chociaż jak pierwszy raz zastosowałem zimmerit Atak też wydawał mi się super.

O wiele lepsze mają te "zniszczone", albo dedykowane konkretnym Tygrysom, a te w płatach takie idealne równiutkie.

 

A z dachem wieży nigdy nie miałem problemu, dziwne.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2021 o 12:53, rogalos napisał:

Panie Krzysztofie - całkowita racja, jest taka informacja  - ale na ostatniej stronie instrukcji, żeby było zabawniej, prawidłowy numer to W16 a nie 17.  Z kolei na początku instrukcji podają numer F4  :) co nie zmienia faktu, że mogłem się bardziej przyjrzeć, a nie tylko lecieć po numerkach...

 Mam na imię Krzysztof, lub po prostu meser262. 

Tak niestety bywa w ich instrukcjach - ja kierowałem się podglądając takową tu - https://www.mojehobby.pl/products/Sd.Kfz.181-Pz.Kpfw.VI-Ausf.E-Tiger-I-Feb.-1944-Production.html

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2021 o 14:58, rogalos napisał:

Hej, 

 

wielkie dzięki Seb za wskazówki, postaram się w takim razie odpowiednio dopasować ww. koła do gąsienic, dobrze ze jeszcze ich nie skleiłem!

 

Na fanpejdżu ATAK kiedyś mignęło mi, ze polecają taki klej do ich zimmeritu,  nie wiem czy ktoś już to testował, najwyżej będę pierwszy:

 

 

Capture2.PNG.9c6199bf664ea705f1d616aa43f609ca.PNG

 

Udało mi się wyszperać  kilka fotek pojazdu na forum Tiger im Focus, na moje niewprawne oko rzucił mi się brakujący tylny lewy błotnik i trochę powyginane boczne jako charakterystyczne elementy. Chciałbym najpierw skleić do kupy wannę i wieżę, potem nalozyc zimmerit, i dopiero potem dołożyć resztę drobnicy. 

 

Tak jak można bylo sie spodziewac po innych warsztatach na forum, jest trochę szlifowania w rejonie klap wentylatorów i tyłu górnej płyty.  Postaram się to jak najlepiej dopasować :)

 

Capture tif.PNG

Moim zdaniem ultra glue się nie nadaje ,  fajnie klei metal i drewno ale nic poza tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2021 o 15:06, Seb napisał:

No masz kilka poprawek.  Chyba nie do końca dobrze zeszlifowałeś oryginalne wizjery na bokach wieży, bo te Atakowe coś za bardzo odstają. 

A  z tym "super" to ja bym nie przesadzał, chociaż jak pierwszy raz zastosowałem zimmerit Atak też wydawał mi się super.

O wiele lepsze mają te "zniszczone", albo dedykowane konkretnym Tygrysom, a te w płatach takie idealne równiutkie.

 

A z dachem wieży nigdy nie miałem problemu, dziwne.

 

 

 

Hej Seb,

 

faktycznie, masz racje - poprawie te wizjery. Z dachem też się zdziwiłem,  co ciekawe inny dach do późniejszej wersji był znacznie lepiej dopasowany. 

 

Wydaje mi się, że chyba zapakowali mi nie te końcówki lin holowniczych co trzeba, chyba że były różne wersje?  

 

Po lewej Eureka XXL, po prawej Dragon: 

 

IMG_20210210_111523.thumb.jpg.14121910a9dddbd3f3a279b09c2ce0ca.jpgIMG_20210210_111516.thumb.jpg.190b6f24b6cfa912e420914e4d54fef6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rogalos napisał:

Wydaje mi się, że chyba zapakowali mi nie te końcówki lin holowniczych co trzeba, chyba że były różne wersje?  

Po lewej Eureka XXL, po prawej Dragon: 

 

Wiesz co, ja nigdy nie użyłem końcówek Eureki, chociaż te co masz są poprawione.

Poprzednie były za szerokie i jedna koło drugiej nie chciały się zmieścić w mocowania.

Poza tym ciężko było w nich osadzić linę, więc bez krępacji wykorzystywałem Dragona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesne miały linę stalową średnicy 22 mm. Później zastosowano linę o średnicy 32 mm - od 18-stego pojazdu do końca. 
W tym drugim wariancie kabel był dużo sztywniejszy (twardszy) i oczka oraz tuleja były dużo większe.
"Oczko" (większe) bardziej pasuje "Eureki' przy wejściu w tuleje jest mniej odgięta, tuleja za to z Dragona (grubsza) - tak to wygląda u mnie na monitorze.

 

Pozdrawiam
Krzysztof

 

Dopisek

Porównanie liny No.131 po schwytaniu i teraz w muzeum.

Przedtem ledwo mieściły się w uchwytach, potem w muzeum spokojnie miejsca jest dużo. Stąd może te rozbieżności. 959008320_meser262@liny.thumb.jpg.fe557eade0ef5bcc2ef1a05bff7fdfc7.jpg

Kształt obręczy wewnętrznej bardziej podobny jest Eureki do tej po schwytaniu.

Edytowane przez meser262
Dopisek
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 10.02.2021 o 16:29, meser262 napisał:

Wczesne miały linę stalową średnicy 22 mm. Później zastosowano linę o średnicy 32 mm - od 18-stego pojazdu do końca. 
W tym drugim wariancie kabel był dużo sztywniejszy (twardszy) i oczka oraz tuleja były dużo większe.
"Oczko" (większe) bardziej pasuje "Eureki' przy wejściu w tuleje jest mniej odgięta, tuleja za to z Dragona (grubsza) - tak to wygląda u mnie na monitorze.

 

Pozdrawiam
Krzysztof

 

Dopisek

Porównanie liny No.131 po schwytaniu i teraz w muzeum.

Przedtem ledwo mieściły się w uchwytach, potem w muzeum spokojnie miejsca jest dużo. Stąd może te rozbieżności. 959008320_meser262@liny.thumb.jpg.fe557eade0ef5bcc2ef1a05bff7fdfc7.jpg

Kształt obręczy wewnętrznej bardziej podobny jest Eureki do tej po schwytaniu.

 

Super Meser,

 

tym tropem poszedłem i zostałem przy Eurece!

 

Model zmontowany, czas go teraz trochę umyć i do malowania :) 

 

 

 

IMG_20210222_122825.jpg

IMG_20210222_123057.jpg

IMG_20210222_123046.jpg

IMG_20210222_123032.jpg

IMG_20210222_122919.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, produdi napisał:

I te spawy na jarzmie km-u i wizjerze kierowcy tak trochę bez sensu. Zwykle po nałożeniu zimmeritu nie były widoczne.

Nie były widoczne bo ich tam nie było.

 

Czy jesteś przekonany że użyłeś dobrego wentylatora na dachu wieży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Seb napisał:

Nie były widoczne bo ich tam nie było.

 

Czy jesteś przekonany że użyłeś dobrego wentylatora na dachu wieży?

 

Hej,

 

pewności nie mam :) sugerowałem się instrukcją, jako że  w mojej wersji użyłem dachu nr E2, tak czy owak to chyba wersja opcjonalna na przemarsze przez rzeki itp? 

 

IMG_20210222_162427.jpg.7d53a240a7282fbab856ec4521f8b411.jpg

 

 

 

 

2 godziny temu, produdi napisał:

Wypadałoby dorobić uszy na uchwytach zapasowych ogniw na wieży. I te spawy na jarzmie km-u i wizjerze kierowcy tak trochę bez sensu. Zwykle po nałożeniu zimmeritu nie były widoczne.

 

 

Użyłem za dużo szpachli żeby zamaskować szparki między zimmeritem Ataku i faktycznie wygląda to jak spawy  - do korekty 🙂 

 

Mam pytanie, te uszy na uchwytach zapasowych ogniw na wieży były na każdej wersji Tygrysa?

 

Bo wtedy będzie faktycznie trzeba dorobić!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze że nie jestem fanem ani niemieckiej broni pancernej ani Tygrysów ale od czasu spotkania oko w oko z tym pojazdem w Munster zrozumiałem wszystkich fanów Tygrysów. Ten wóz robi niesamowite wrażenie. I choć swoich upodobań nie zmieniłem i chyba już nie zmienię to chętnie zaglądam do warsztatów gdzie powstają modele Tygrysów. Czekam na malowanie.

Pozdrawiam

Andrzej

Edytowane przez Endrju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, rogalos napisał:

 

Hej,

 

pewności nie mam :) sugerowałem się instrukcją, jako że  w mojej wersji użyłem dachu nr E2, tak czy owak to chyba wersja opcjonalna na przemarsze przez rzeki itp? 

 

IMG_20210222_162427.jpg.7d53a240a7282fbab856ec4521f8b411.jpg

 

 

 

 

 

 

Użyłem za dużo szpachli żeby zamaskować szparki między zimmeritem Ataku i faktycznie wygląda to jak spawy  - do korekty 🙂 

 

Mam pytanie, te uszy na uchwytach zapasowych ogniw na wieży były na każdej wersji Tygrysa?

 

Bo wtedy będzie faktycznie trzeba dorobić!

 

Co do wentylatora to podejrzana sprawa, bo to starsza wersja, ale już różne rzeczy w Tygrysach widziałem. Messer musi ogarnąć temat😀

Co do uszu to tak, bo to były uchwyty do podnoszenia tego górnego zaczepu.

W ogóle dziwna sprawa, bo Dragon już od wielu modeli Tygrysa wstecz te górne uchwyty daje w dwóch częściach.

Jedna mniejsza z zawiasem wklejana na dach i druga ta dłuższa już z uszami. A niektóre Tygrysy już tą mniejsze elementy mają odlane razem z dachem.

 

631720713_strzaka.jpg.c5d91496ffc759caa9320dda5f866022.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.