rogalos Napisano 11 Stycznia 2021 Share Napisano 11 Stycznia 2021 Dzień dobry! Nadszedł czas na zmierzenie się z legendarnym Tygrysem. Jest to mój piąty model od Dragona, ale jeszcze nie spotkałem się do tej pory z taką ilością ramek i dodatkowych części w pudełku, jak się postarać, to chyba można by ze dwa czołgi z tego ulepić Udało mi się zebrać trochę dodatków, w tym po raz pierwszy wypróbuję zimmerit od firmy Atak i gąsienice Masterclub. Planowane malowanie - brązowe plamy, wóz nr 7 z 506 batalionu czołgów ciężkich, Polska, wiosna 1944. Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie! 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 11 Stycznia 2021 Share Napisano 11 Stycznia 2021 Uwaga co do gąsienic MC. Są za wąskie o ok 1 mm i będzie to doskonale widoczne od przodu na kole napędowym. Moja rada to musiałbyś "zwęzić" koło napędowe, a że składa się z dwóch połówek to robota prosta. Oczywiście najpierw sobie sprawdź na sucho. O ile dobrze pamiętam trzeba też będzie się trochę nasiłować żeby koła jezdne wlazły między zęby gąsek. Ogniwa też nie będą pasowały do mocowań na wieży, ale to wykorzystasz plastiki z zestawu. Zimmerit radzę kleić na zwykły klej do modeli, np revella. Będzie trzymało a i ty będziesz mógł swobodnie ułożyć arkusze zimmeritu. A masz jakieś foto tego Tygrysa co chcesz zbudować? Powodzenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertmodelarz Napisano 11 Stycznia 2021 Share Napisano 11 Stycznia 2021 Żywiczny zimmerit ATAKa ja przyklejałem tym MICROSCALE MI-10 Klej Micro Liquitape- jest to klej do "przyklejenia na chwilę". Jak wyschnie to trzyma na amen. Kleju CA używałem tylko do przyklejenia jarzma armaty, bocznego włazu wieży oraz dwóch bocznych dynksów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogalos Napisano 12 Stycznia 2021 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2021 Hej, wielkie dzięki Seb za wskazówki, postaram się w takim razie odpowiednio dopasować ww. koła do gąsienic, dobrze ze jeszcze ich nie skleiłem! Na fanpejdżu ATAK kiedyś mignęło mi, ze polecają taki klej do ich zimmeritu, nie wiem czy ktoś już to testował, najwyżej będę pierwszy: Udało mi się wyszperać kilka fotek pojazdu na forum Tiger im Focus, na moje niewprawne oko rzucił mi się brakujący tylny lewy błotnik i trochę powyginane boczne jako charakterystyczne elementy. Chciałbym najpierw skleić do kupy wannę i wieżę, potem nalozyc zimmerit, i dopiero potem dołożyć resztę drobnicy. Tak jak można bylo sie spodziewac po innych warsztatach na forum, jest trochę szlifowania w rejonie klap wentylatorów i tyłu górnej płyty. Postaram się to jak najlepiej dopasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 12 Stycznia 2021 Share Napisano 12 Stycznia 2021 Warsztat na BOGATO - bardzo chętnie pooglądam. Pozdrawiam Krzysztof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 12 Stycznia 2021 Share Napisano 12 Stycznia 2021 37 minut temu, rogalos napisał: Hej, wielkie dzięki Seb za wskazówki, postaram się w takim razie odpowiednio dopasować ww. koła do gąsienic, dobrze ze jeszcze ich nie skleiłem! Na fanpejdżu ATAK kiedyś mignęło mi, ze polecają taki klej do ich zimmeritu, nie wiem czy ktoś już to testował, najwyżej będę pierwszy: Udało mi się wyszperać kilka fotek pojazdu na forum Tiger im Focus, na moje niewprawne oko rzucił mi się brakujący tylny lewy błotnik i trochę powyginane boczne jako charakterystyczne elementy. Chciałbym najpierw skleić do kupy wannę i wieżę, potem nalozyc zimmerit, i dopiero potem dołożyć resztę drobnicy. Tak jak można bylo sie spodziewac po innych warsztatach na forum, jest trochę szlifowania w rejonie klap wentylatorów i tyłu górnej płyty. Postaram się to jak najlepiej dopasować Ten klej to nic innego jak PVA. Sam kleje plaskie plaszki na budowlany PVA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 12 Stycznia 2021 Share Napisano 12 Stycznia 2021 54 minuty temu, rogalos napisał: Tak jak można bylo sie spodziewac po innych warsztatach na forum, jest trochę szlifowania w rejonie klap wentylatorów i tyłu górnej płyty. Postaram się to jak najlepiej dopasować Te klapy składają się z dwóch połówek i po sklejeniu i wpasowaniu na miejsce wystawały poza obrys tylnej ściany. Rozwiązaniem było zrezygnowanie z dolnej części klapy. Ale już jakiś czas temu Dragon to poprawił. Musisz sprawdzić jak to wygląda w Twoim modelu. Ciekawostką jest, że u RFM cały czas ten problem istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogalos Napisano 15 Stycznia 2021 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2021 (edytowane) Hej, niestety mój egzemplarz na pewno nie jest jeszcze z tych poprawionych - zarówno klapy jak i górna płyta wystawały spooooro poza obrys, boczne płyty też nie były idealnie spasowane, nie pasowały mocowania do wyciorów do czyszczenia lufy. Do tego dopiero teraz dostrzegłem, że przednie błotniki będę musiał jakoś trochę powyginać, bo na ten moment nie wyglądają najlepiej po wklejeniu całego elementu przedniej skośnej płyty Jakby mało było nieszczęść (!), Dragon w instrukcji podał zły numer części i wkleiłem nie tę tylną płytę co trzeba, muszę teraz wyciąć i wkleić we właściwe miejsce brakującą blokadę lufy. No nic, zabieram się za wieżę, a potem czas na zimmerit. Edytowane 15 Stycznia 2021 przez rogalos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 15 Stycznia 2021 Share Napisano 15 Stycznia 2021 30 minut temu, rogalos napisał: Jakby mało było nieszczęść (!), Dragon w instrukcji podał zły numer części i wkleiłem nie tę tylną płytę co trzeba, ... . Różnie bywa w ich instrukcjach, ale tym razem o tym informowali - część W 17 Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
produdi Napisano 15 Stycznia 2021 Share Napisano 15 Stycznia 2021 Popatrz dobrze w instrukcje bo z gniazdem km-u na przedniej płycie Ci nie pykło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 15 Stycznia 2021 Share Napisano 15 Stycznia 2021 33 minuty temu, produdi napisał: Popatrz dobrze w instrukcje bo z gniazdem km-u na przedniej płycie Ci nie pykło. Pykło, nie przyklejone zostało jeszcze jarzmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
produdi Napisano 15 Stycznia 2021 Share Napisano 15 Stycznia 2021 (edytowane) 6 minut temu, Seb napisał: Pykło, nie przyklejone zostało jeszcze jarzmo. A to sorry. A jak jest z lufą powinien być wczesny czy późny hamulec wylotowy ? Edytowane 15 Stycznia 2021 przez produdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogalos Napisano 29 Stycznia 2021 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2021 W dniu 15.01.2021 o 21:54, meser262 napisał: Różnie bywa w ich instrukcjach, ale tym razem o tym informowali - część W 17 Pozdrawiam Krzysztof Panie Krzysztofie - całkowita racja, jest taka informacja - ale na ostatniej stronie instrukcji, żeby było zabawniej, prawidłowy numer to W16 a nie 17. Z kolei na początku instrukcji podają numer F4 co nie zmienia faktu, że mogłem się bardziej przyjrzeć, a nie tylko lecieć po numerkach... Przy składaniu wieży miałem kolejny problem, mianowicie dach nie do końca pasował do bocznych ścian i musiałem się trochę napocić żeby to jakoś spasować, mam nadzieje ze to koniec niespodzianek Czas na drobne poprawki zimmeritu tu i ówdzie (który jest naprawde super!), poprawienie spawów w paru miejscach, i wszystkie pozostałe mniejsze i większe blaszki. Gąsienice Masterclub tak jak pisał Seb, są minimalnie za krótkie, więc na wieżę pójdą Magic Tracki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 29 Stycznia 2021 Share Napisano 29 Stycznia 2021 2 godziny temu, rogalos napisał: Czas na drobne poprawki zimmeritu tu i ówdzie (który jest naprawde super!), No masz kilka poprawek. Chyba nie do końca dobrze zeszlifowałeś oryginalne wizjery na bokach wieży, bo te Atakowe coś za bardzo odstają. A z tym "super" to ja bym nie przesadzał, chociaż jak pierwszy raz zastosowałem zimmerit Atak też wydawał mi się super. O wiele lepsze mają te "zniszczone", albo dedykowane konkretnym Tygrysom, a te w płatach takie idealne równiutkie. A z dachem wieży nigdy nie miałem problemu, dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 31 Stycznia 2021 Share Napisano 31 Stycznia 2021 W dniu 29.01.2021 o 12:53, rogalos napisał: Panie Krzysztofie - całkowita racja, jest taka informacja - ale na ostatniej stronie instrukcji, żeby było zabawniej, prawidłowy numer to W16 a nie 17. Z kolei na początku instrukcji podają numer F4 co nie zmienia faktu, że mogłem się bardziej przyjrzeć, a nie tylko lecieć po numerkach... Mam na imię Krzysztof, lub po prostu meser262. Tak niestety bywa w ich instrukcjach - ja kierowałem się podglądając takową tu - https://www.mojehobby.pl/products/Sd.Kfz.181-Pz.Kpfw.VI-Ausf.E-Tiger-I-Feb.-1944-Production.html Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanpancerki Napisano 5 Lutego 2021 Share Napisano 5 Lutego 2021 W dniu 12.01.2021 o 14:58, rogalos napisał: Hej, wielkie dzięki Seb za wskazówki, postaram się w takim razie odpowiednio dopasować ww. koła do gąsienic, dobrze ze jeszcze ich nie skleiłem! Na fanpejdżu ATAK kiedyś mignęło mi, ze polecają taki klej do ich zimmeritu, nie wiem czy ktoś już to testował, najwyżej będę pierwszy: Udało mi się wyszperać kilka fotek pojazdu na forum Tiger im Focus, na moje niewprawne oko rzucił mi się brakujący tylny lewy błotnik i trochę powyginane boczne jako charakterystyczne elementy. Chciałbym najpierw skleić do kupy wannę i wieżę, potem nalozyc zimmerit, i dopiero potem dołożyć resztę drobnicy. Tak jak można bylo sie spodziewac po innych warsztatach na forum, jest trochę szlifowania w rejonie klap wentylatorów i tyłu górnej płyty. Postaram się to jak najlepiej dopasować Moim zdaniem ultra glue się nie nadaje , fajnie klei metal i drewno ale nic poza tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogalos Napisano 10 Lutego 2021 Autor Share Napisano 10 Lutego 2021 W dniu 29.01.2021 o 15:06, Seb napisał: No masz kilka poprawek. Chyba nie do końca dobrze zeszlifowałeś oryginalne wizjery na bokach wieży, bo te Atakowe coś za bardzo odstają. A z tym "super" to ja bym nie przesadzał, chociaż jak pierwszy raz zastosowałem zimmerit Atak też wydawał mi się super. O wiele lepsze mają te "zniszczone", albo dedykowane konkretnym Tygrysom, a te w płatach takie idealne równiutkie. A z dachem wieży nigdy nie miałem problemu, dziwne. Hej Seb, faktycznie, masz racje - poprawie te wizjery. Z dachem też się zdziwiłem, co ciekawe inny dach do późniejszej wersji był znacznie lepiej dopasowany. Wydaje mi się, że chyba zapakowali mi nie te końcówki lin holowniczych co trzeba, chyba że były różne wersje? Po lewej Eureka XXL, po prawej Dragon: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 10 Lutego 2021 Share Napisano 10 Lutego 2021 2 godziny temu, rogalos napisał: Wydaje mi się, że chyba zapakowali mi nie te końcówki lin holowniczych co trzeba, chyba że były różne wersje? Po lewej Eureka XXL, po prawej Dragon: Wiesz co, ja nigdy nie użyłem końcówek Eureki, chociaż te co masz są poprawione. Poprzednie były za szerokie i jedna koło drugiej nie chciały się zmieścić w mocowania. Poza tym ciężko było w nich osadzić linę, więc bez krępacji wykorzystywałem Dragona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 10 Lutego 2021 Share Napisano 10 Lutego 2021 (edytowane) Wczesne miały linę stalową średnicy 22 mm. Później zastosowano linę o średnicy 32 mm - od 18-stego pojazdu do końca. W tym drugim wariancie kabel był dużo sztywniejszy (twardszy) i oczka oraz tuleja były dużo większe. "Oczko" (większe) bardziej pasuje "Eureki' przy wejściu w tuleje jest mniej odgięta, tuleja za to z Dragona (grubsza) - tak to wygląda u mnie na monitorze. Pozdrawiam Krzysztof Dopisek Porównanie liny No.131 po schwytaniu i teraz w muzeum. Przedtem ledwo mieściły się w uchwytach, potem w muzeum spokojnie miejsca jest dużo. Stąd może te rozbieżności. Kształt obręczy wewnętrznej bardziej podobny jest Eureki do tej po schwytaniu. Edytowane 10 Lutego 2021 przez meser262 Dopisek 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogalos Napisano 22 Lutego 2021 Autor Share Napisano 22 Lutego 2021 W dniu 10.02.2021 o 16:29, meser262 napisał: Wczesne miały linę stalową średnicy 22 mm. Później zastosowano linę o średnicy 32 mm - od 18-stego pojazdu do końca. W tym drugim wariancie kabel był dużo sztywniejszy (twardszy) i oczka oraz tuleja były dużo większe. "Oczko" (większe) bardziej pasuje "Eureki' przy wejściu w tuleje jest mniej odgięta, tuleja za to z Dragona (grubsza) - tak to wygląda u mnie na monitorze. Pozdrawiam Krzysztof Dopisek Porównanie liny No.131 po schwytaniu i teraz w muzeum. Przedtem ledwo mieściły się w uchwytach, potem w muzeum spokojnie miejsca jest dużo. Stąd może te rozbieżności. Kształt obręczy wewnętrznej bardziej podobny jest Eureki do tej po schwytaniu. Super Meser, tym tropem poszedłem i zostałem przy Eurece! Model zmontowany, czas go teraz trochę umyć i do malowania 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
produdi Napisano 22 Lutego 2021 Share Napisano 22 Lutego 2021 Wypadałoby dorobić uszy na uchwytach zapasowych ogniw na wieży. I te spawy na jarzmie km-u i wizjerze kierowcy tak trochę bez sensu. Zwykle po nałożeniu zimmeritu nie były widoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 22 Lutego 2021 Share Napisano 22 Lutego 2021 Godzinę temu, produdi napisał: I te spawy na jarzmie km-u i wizjerze kierowcy tak trochę bez sensu. Zwykle po nałożeniu zimmeritu nie były widoczne. Nie były widoczne bo ich tam nie było. Czy jesteś przekonany że użyłeś dobrego wentylatora na dachu wieży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogalos Napisano 22 Lutego 2021 Autor Share Napisano 22 Lutego 2021 Godzinę temu, Seb napisał: Nie były widoczne bo ich tam nie było. Czy jesteś przekonany że użyłeś dobrego wentylatora na dachu wieży? Hej, pewności nie mam sugerowałem się instrukcją, jako że w mojej wersji użyłem dachu nr E2, tak czy owak to chyba wersja opcjonalna na przemarsze przez rzeki itp? 2 godziny temu, produdi napisał: Wypadałoby dorobić uszy na uchwytach zapasowych ogniw na wieży. I te spawy na jarzmie km-u i wizjerze kierowcy tak trochę bez sensu. Zwykle po nałożeniu zimmeritu nie były widoczne. Użyłem za dużo szpachli żeby zamaskować szparki między zimmeritem Ataku i faktycznie wygląda to jak spawy - do korekty Mam pytanie, te uszy na uchwytach zapasowych ogniw na wieży były na każdej wersji Tygrysa? Bo wtedy będzie faktycznie trzeba dorobić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 22 Lutego 2021 Share Napisano 22 Lutego 2021 (edytowane) Przyznam szczerze że nie jestem fanem ani niemieckiej broni pancernej ani Tygrysów ale od czasu spotkania oko w oko z tym pojazdem w Munster zrozumiałem wszystkich fanów Tygrysów. Ten wóz robi niesamowite wrażenie. I choć swoich upodobań nie zmieniłem i chyba już nie zmienię to chętnie zaglądam do warsztatów gdzie powstają modele Tygrysów. Czekam na malowanie. Pozdrawiam Andrzej Edytowane 25 Lutego 2021 przez Endrju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 22 Lutego 2021 Share Napisano 22 Lutego 2021 29 minut temu, rogalos napisał: Hej, pewności nie mam sugerowałem się instrukcją, jako że w mojej wersji użyłem dachu nr E2, tak czy owak to chyba wersja opcjonalna na przemarsze przez rzeki itp? Użyłem za dużo szpachli żeby zamaskować szparki między zimmeritem Ataku i faktycznie wygląda to jak spawy - do korekty Mam pytanie, te uszy na uchwytach zapasowych ogniw na wieży były na każdej wersji Tygrysa? Bo wtedy będzie faktycznie trzeba dorobić! Co do wentylatora to podejrzana sprawa, bo to starsza wersja, ale już różne rzeczy w Tygrysach widziałem. Messer musi ogarnąć temat Co do uszu to tak, bo to były uchwyty do podnoszenia tego górnego zaczepu. W ogóle dziwna sprawa, bo Dragon już od wielu modeli Tygrysa wstecz te górne uchwyty daje w dwóch częściach. Jedna mniejsza z zawiasem wklejana na dach i druga ta dłuższa już z uszami. A niektóre Tygrysy już tą mniejsze elementy mają odlane razem z dachem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.