Skocz do zawartości

Yamaha XV1000 Virago 1/12 Tamiya


GTiStyle

Rekomendowane odpowiedzi

Coś autor długo się nie odzywa, ja natomiast zrobiłem test lakieru na bak, najprawdopodobniej to zmyję bo lekkie niedociągnięcia się pojawiły ale taką mam generalnie koncepcję na kolor.

 

- podkład AK757 black primer

- AK471 black base

- na koniec AK 473 copper

 

miedź w połączeniu ze złotym AK472 powinna teoretycznie dobrze współgrać ze sobą (chodzi o napis Yamaha, ale to sprawdzę jutro jak wyschnie). I taki to mój pomysł żeby oryginalny kolor  Maroon TS11 zamienić na copper (nie mam niestety Maroon LP 57). Może ktoś doradzić jak poradzić sobie z osiadającym się kurzem na lakierach? (na razie osłaniam malowany element szklanką). Nie robiłem też testów czy po zabezpieczeniu powierzchni po wyschnięciu np. bezbarwnym Gunze GX100 możliwe będzie polerowanie.

 

pozdrawiam.

20210510_203644.jpg

20210510_203518.jpg

20210510_204328.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłanianie elementu pomalowanego szklanka czy czymkolwiek innym nie jest dobrym pomysłem. Stwarzasz zamknięta przestrzeń w której nie ma wymiany powietrza i odparowujący lakier/farba nie ma gdzie się ulotnić w związku z czym taki element będzie bardzo długo schnąć. Mogą też pojawić się niepożądane zmiany w strukturze farby na powierzchni elementu.

Szczerze mówiąc nigdy nie miałem problemu z osadzającym się kurzem na pomalowanym elemencie. Gdyby taki zostawić na 2 tyg. to może coś tam sie osadzi ale wtedy powierzchnia malowana jest już na tyle sucha, że łatwo da się ją oczyścić suchą, miękką szmatką.

Może po prostu wato zadbać o odpowiedni porządek w domu ;)....

Jeśli natomiast miejsce w którym malujesz jest mało przyjazne to warto wcześniej pomieszczenie spryskać jakimś atomizerem z wodą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo właśnie to moczenie komory przed malowaniem, o to mi chodziło. W domu raczej czysto, a warsztat jest jaki jest, więc pewnie podnosi drobinki kurzu schowane tu i ówdzie. Muszę wypróbować. Nie mam też profesjonalnej komory lakierniczej tylko prostą "budkę" do malowania od HobbyZone, takie coś jak na zdjęciu.

20210512_164145.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć i czołem. Przepraszam za swoją absencję. Niestety obowiązki zawodowe mnie pochłonęły. Obejrzałem sobie cały film. Zadziwiające jest to, ze specyfik użyty do zmycia chromów działa od razu. Na prawdę niczym nie było to rozcieńczane? Cleanlux potrzebuje ładnych kilka godzin.  

 

Co do osiadającego kurzu na lakierze to w moim przypadku problem zawszy był przy klarze. Nigdy nie widziałem drobinek na bazie. Temat swego czasu zgłębiłem. I faktycznie chodzi tutaj o czystość i warto otoczenie popryskać wodą. Nie daje to jednak hermetycznej czystości i jakiś paproszek może siąść. Jeżeli chodzi  o moją yamaszkę to nie do końca jeszcze mam koncepcję na jej kolor. Zastanawiam się nad bordo albo metalicznym niebieskim coś w ten deseń. Na dniach postaram się pokazać mój silniczek. Jeszcze bez chromów bo to będzie osobny rozdział mojego budowania. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, GTiStyle napisał:

... Zadziwiające jest to, ze specyfik użyty do zmycia chromów działa od razu. Na prawdę niczym nie było to rozcieńczane?...

 

Serio serio, identycznie zachowuje się kret w żelu. Kilka sekund i po zawodach. Nie rozcieńczane niczym, jak chcę żeby troszkę dłużej rozpuszczał i był mniej "agresywny" to leciutko wody dolewam.

Edytowane przez Robert1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2021 o 17:29, GTiStyle napisał:

Dzięki za podpowiedź. 

Proszę bardzo, temat obserwuję bo puki co tylko testy wykonuję na tym konkretnym modelu. Muszę skończyć P39 Aircobra i dopiero wtedy zabieram się za niego na serio 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Cześć,

 

Pierwsza próba chromowania. Spodziewałem się totalnie innego efektu, byłem też pewny, że zmaszczę to na maxa ale... wyszło mi coś co mi się bardzo spodobało. Zacząłem od czarnej błyszczącej bazy. Teraz widzę, że nie do końca była gładka. Nauczka na przyszłość. Na nałożenie samego chromu jest jedna szansa. Każda kolejna powoduje pogorszenie świecenia się. Kolejna sprawa to taka, że najmniejsze elementy wychodzą od strzała a te większe... różnie z tym bywa. Dla porównania dodałem ramkę z oryginalnym chromem. 

20220907_221147.thumb.jpg.c8d9b3b2a6bf3e197b44ffe3f4886c03.jpg20220907_221156.thumb.jpg.18770491904edc2e2e9bb28a754519ef.jpg20220907_221153.thumb.jpg.1263ec499db561e8c38364df30e9241a.jpg 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że wyciągnąłeś wnioski. Idealny chrom = idealna baza to raz. Dwa to nakładanie - można na dwie warstwy, jednak to wymaga wprawy, odpowiedniego ciśnienia, odpowiedniej odległości i odpowiednich ruchów. Możesz też eksperymentować z proszkiem  Uschi Van Der Rosten Chrome. Wcierasz go w bazę, zależnie od tego co kładzione daje ciemny chrom lub przy srebrnym połysku - jasny chrom.  Jak masz czas i chcesz mieć lepszy efekt, to ja bym zmył i jeszcze raz próbował 😉 

No i też ważne jaki produkt - ja używam w modelarni trzech specyfików: Uschi Van Der Rosten Chrome, AK Extreme Metal Chrome i Alclad Chrome i dla mnie są to najlepiej kładące się produkty 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baza to GX2. Wyczytałem tutaj na forum, że to najbardziej błyszczący czarny. Do samego chromowania użyłem właśnie Alclada od Ammo. Nigdzie nie mogłem dostać Alclada tego takiego prawdziwego. Co do zmywania muszę się zastanowić. Ponieważ zmyłem 90% chromów z tego modelu. Dlatego też będzie na czym ćwiczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2022 o 15:59, toled napisał:

Możesz też eksperymentować z proszkiem  Uschi Van Der Rosten Chrome. Wcierasz go w bazę, zależnie od tego co kładzione daje ciemny chrom lub przy srebrnym połysku - jasny chrom.

Troszeczkę bym uważał z Uschi. Testowałem próbnie. Czarny połysk/podkład Alclada, na to chrom Alclada. Jedna warstwa i dwie warstwy. i na to proszek.
Efekt chromu wychodzi świetnie przy jednej warstwie chromu. Natomiast przy dwóch warstwach Alclada, chrom po polerowaniu proszkiem zaczyna wpadać w zielono-zółty odcień odcień.
Podobny efekt uzyskałem ścierając na pył ołówek o miękkości 6B. Czyli mamy mniej więcej pogląd jaki jest skład Uschi. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Właściwie można powiedzieć, że model jest na ukończeniu. Udało dostać się zapasowy klosz lampy. Jednak... uszkodziłem chromy przy montażu modelu. Myślę, że na tym etapie tak to już zostawię. Nauczka na przyszłość. Choć nie żałuję, że je zmyłem wszystkie. Do ogarnięcia zostały mi manetki. Model stoi na ten moment na roboczej podstawce. Chce osiągnąć imitację asfaltu. 

IMG-20221030-WA0008.jpeg

IMG20230930214149.jpg

IMG20231225151405.jpg

IMG20231225151443.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.