Skocz do zawartości

T-55A projekt 3D


Horus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie ryciny i fotki z instalacją paliwową - znalezione w Internecie-do celów dyskusyjnych :

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie pracuję nad płyta nadsilnikową, początkowo chciałem pójść na łatwiznę i zrobić zamknięte osłony, ale jednak zrobię całość z żaluzjami tylko jest kolejny problem - żaluzje wylotowe.
Zarówno na schemacie jak i na modelu Miniart są dwie nieruchome płyty żaluzji wylotowych a na zdjęciach z Zabrza jest ich pięć:
 

zaluzje_01.jpg

Zaluzje_02.JPG

zaluzje_03.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Horus napisał:

Aktualnie pracuję nad płyta nadsilnikową, początkowo chciałem pójść na łatwiznę i zrobić zamknięte osłony, ale jednak zrobię całość z żaluzjami tylko jest kolejny problem - żaluzje wylotowe.
Zarówno na schemacie jak i na modelu Miniart są dwie nieruchome płyty żaluzji wylotowych a na zdjęciach z Zabrza jest ich pięć:
 

Zrób tak jak na zdjęciach z Zabrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie gąsienic:

na wszystkich znanych mi zdjęciach (z wyjątkiem jednego) polskich T-5x z okresu służby w WP w wersjach poniżej Meridy są gąsienice OMSH. RMSH są za to typowe dla Meridy, pojawiają się też w pojazdach muzealnych czy prywatnych.  Trochę fotek jest w wątku

na drugiej stronie wóz z numerem 2405, jedyny znany mi T-55A w WP na RMSH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów potrzebuję waszej pomocy, niestety tego elementu również brakowało w Zabrzu (zawiasy jak od drzwi wewętrznych w mieszkaniu, to nie dziwne, że sie pogubiły te płyty :) )- może ktoś ma zbliżenie na te zatrzaski. Jak to właściwie działało - ciągnęło się za linkę i co?

zatrzask.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Horus napisał:

Znów potrzebuję waszej pomocy, niestety tego elementu również brakowało w Zabrzu (zawiasy jak od drzwi wewętrznych w mieszkaniu, to nie dziwne, że sie pogubiły te płyty :) )- może ktoś ma zbliżenie na te zatrzaski. Jak to właściwie działało - ciągnęło się za linkę i co?

 

Zobacz fotki w tym wątku:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to u mnie wygląda na tę chwilę. Ten bolec musi jakoś luzować zatrzask, ale na wszystkich zdjęciach jakie widziałem jest to w zbyt małej rozdzielczości i zbyt daleko, by cokolwiek wywnioskować

zatrzask_r1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2021 o 10:03, Michal_G napisał:

W sprawie gąsienic:

na wszystkich znanych mi zdjęciach (z wyjątkiem jednego) polskich T-5x z okresu służby w WP w wersjach poniżej Meridy są gąsienice OMSH. RMSH są za to typowe dla Meridy, pojawiają się też w pojazdach muzealnych czy prywatnych.  Trochę fotek jest w wątku

na drugiej stronie wóz z numerem 2405, jedyny znany mi T-55A w WP na RMSH.

 

Na początku lat 80 w czołgach T-55A zaczęto zmieniać gąsienicę na nowego typu. I praktycznie do końca  lat 80 wszystkie T-55A jeździły na nowych gąsienicach. Nie przypominam sobie żebym w drugiej połowie lat 80 widział

T-55A na starych gąskach.

5 godzin temu, Horus napisał:

Znów potrzebuję waszej pomocy, niestety tego elementu również brakowało w Zabrzu (zawiasy jak od drzwi wewętrznych w mieszkaniu, to nie dziwne, że sie pogubiły te płyty :) )- może ktoś ma zbliżenie na te zatrzaski. Jak to właściwie działało - ciągnęło się za linkę i co?

zatrzask.JPG

Te pokrywy otwierało się z wnętrza czołgu poprzez dźwignię. 

 

DSC05551.JPG

DSC05552.JPG

DSC05594.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gąsienic - to by pasowało do uruchomienia produkcji Merid w 1986. Bardzo prawdopodobne że przy okazji uruchomiono produkcję gąsienic RMSH w większej ilości i zaczęto T-55A na nie przesadzać. A że większość zdjęć T-55A z okresu służby w WP pochodzi z wcześniejszego okresu (potem w obiektyw bardziej pchały się nowocześniejsze Meridy i T-72) to i zdjęć T-55A na RMSH w WP jak na lekarstwo (i to homeopatyczne).  Przy okazji czegoś nowego się dowiedziałem, zawsze warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogniwa RMSH u nas miały oznaczenie 613WK. Na początku lat 80 wszystkie czołgi dowódcze T-55AD-1 i T-55AD-2 miały je montowane  fabrycznie. Pozostałe wersje T-55A miały zmieniane te gąsienice już w jednostkach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniłem mój Walkaround o nowe zdjęcia, bo byłem 2 raz, tym razem dało się normalnie sfotografować wieżę plus fotki szczegółów przy których miałem problemy, pewnie komuś się jeszcze przyda:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Kontynuacja po dłuższej przerwie.
Pracuję teraz nad włazem dowódcy, ale wydaje mi się, że na zabrzańskim modelu coś jest nie tak. Na zdjęciach lewy peryskop jest zaspawany w oryginalnym miejscu i podniesiony, tak samo przedni, dodatkowo pokrywa włazu ma wcięcie, żeby to się mieściło - były takie wersje czy to jakaś samoróbka?

T55_r25.jpg

Wlaz.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.