Skocz do zawartości

Pięć (w porywach sześć) huraganów...


martinello

Rekomendowane odpowiedzi

To czym maziać marynarza od dołu ?

Hataka oferuje kolor -> HTK-C203 – Sky Grey – Early colour (used approximately until September 1940) of lower surfaces of Royal Navy Fleet Air Arm aircraft https://www.mojehobby.pl/zdjecia/6/6/1/22228_rd.png

Zdjęcie rodzinne (połowy rodziny):

IMG_20220209_180328.thumb.jpg.2b45081b70c1497a2194e2ab2ef979cf.jpg

Ten ze statecznikami to fin - kadłub zamknięty i oszlifowany, skrzydła przyklejone. Niestety muszę wydłubać reflektory ze skrzydeł, bo po pierwsze weszły za płytko i odstają a poza tym nie najlepiej je pomalowałem - soczewka srebrna a cała reszta "od środka" czyli  to co jest wewnątrz skrzydła na czarno i póki co jest tam zbyt posępnie. Macie sugestie jak zrobić to lepiej ?

Dwa pozostałe modele na etapie urządzania wnętrza szoferki. 

Na zdjęcie załapały się też dwa śmigła Hamiltona (Rotola też mam, gdyby trzeba było zmienić w marynarzu) oraz Watts.

 

Rozmyślam, czy w Airfixie nie wymienić krawędzi natarcia skrzydeł na lekko przerobione z  Hurricane Mk.IIb (oczywiście po usunięciu niepotrzebnych karabinów) - te w airfixie są zupełnie gładkie i mają otwory na reflektory w niewłaściwym miejscu. Światła pozycyjne też wyglądają lepiej u Army.

 

Jak podejść do napisów eksploatacyjnych - naklejać czy nie ?

W trzecim - airfix'ie nie mam wątpliwości, będzie w fabrycznym (pudełkowym) malowaniu.

 

Czy ktoś nie chciałby połowy zestawu "Hurristory" od Eduarda ? Myślę czy nie dokupić jeszcze jednego Hurricane'a a w tej konfiguracji wychodzi najtaniej.

Edytowane przez martinello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, martinello napisał:

 

Rozmyślam, czy w Airfixie nie wymienić krawędzi natarcia skrzydeł na lekko przerobione z  Hurricane Mk.IIb (oczywiście po usunięciu niepotrzebnych karabinów) - te w airfixie są zupełnie gładkie i mają otwory na reflektory w niewłaściwym miejscu. Światła pozycyjne też wyglądają lepiej u Army.

 

 

Reflektory w skrzydłach z płóciennym poszyciem były inaczej, niż w metalowych. Po tym też poznaje się te wersje, że reflektory są inaczej położone.  Nie kombinuj.

 

Z tym morskim jest kłopot. Navy nie miała żadnego Hurricane w lutym 1940. 800 NAS nie miał żadnego Sea Hurricane przed czerwcem 1942.  DKDecals uważa, że podobnie malowane Hurricane  z serialami z RAF (W9219 i 9220)  były w 880 NAS w 1941,  ja też  sądzę, że to jest raczej 880 NAS szkoląca pilotów Hurricatów. 

Edytowane przez letalin
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może zaproponuję któreś z tych bardzo nietypowych malowań :)

 

32_3.jpg.6b39fcef8ba64bf3faa1fdd7a5810d47.jpg1441442111_29_1(1).jpg.beca28ab34e9e2fad6ca9fd4049db1cb.jpg65_2.jpg.3084873c31cc4b8618e408a3f25882a8.jpg

 

Rzuty pochodzą z Wings palette, a o polskim hurricanie można poczytać na samolotypolskie.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kolekcjoner WP napisał:

To ja może zaproponuję któreś z tych bardzo nietypowych malowań :)

Bardzo chętnie. Bylem zresztą już bardzo blisko Japończyka...

Tylko, że na razie mam zaplanowane sześć modeli - w założeniu każdy inny.

Jeśli dokupie kolejne pudełka to będzie dla mnie inspiracją na powiększenie kolekcji.

Mam też nadzieję, że Arma pociągnie temat i uzupełni kolekcje modeli hurricane o pozostałe wersje.

 

Swoją drogą liczę też na to, że po wypuszczeniu modelu F4F-3 ogarną też wszystkie wersje Martletów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, letalin napisał:

Z tym morskim jest kłopot. Navy nie miała żadnego Hurricane w lutym 1940. 800 NAS nie miał żadnego Sea Hurricane przed czerwcem 1942.  DKDecals uważa, że podobnie malowane Hurricane  z serialami z RAF (W9219 i 9220)  były w 880 NAS w 1941,  ja też  sądzę, że to jest raczej 880 NAS szkoląca pilotów Hurricatów. 

Dzięki za te informacje. Jakie to ma konsekwencje dla mnie - malowanie jest fikcją czy tylko opis pod nim jest fikcją ? Brnąć dalej czy zmieniać "przydział" modelu?

Jeśli ten Hurricane jest późniejszy niż opisano, to czy jest tak samo malowany - z użyciem na spodzie farby teoretycznie używanej do 1940 roku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie nie jest fikcją. Mam zdjęcie W9219 malowanego w ten sposób i dwóch innych w formacji, z niewidocznymi serialami. Bez litery M i żadnej innej.  Mocno mi się zdaje, że zdjęcie P3114/M widziałem, a może nawet mam gdzieś w swoich zbiorach, ale nie mogłem go wczoraj odnaleźć. 

Przydział jest kłopotem. Maszyna na pewno treningowa. 800 NAS można wykluczyć. 880 bardziej prawdopodobny, ale nie mam żadnych na to papierów. 

Edytowane przez letalin
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
16 minut temu, martinello napisał:

Mozna gdzieś kupić zestaw kalkomanii w 1:72 ?

 

Wystarczy użyć szachownic z dowolnego zestawu. Nr seryjny L2048 można ułożyć z liter kodowych z jakiegoś innego zestawu, albo napisać cienkim pisakiem.

 

W zasadzie to nie wiadomo jak wyglądał, chociaż można się domyślać, bo hurricany z polskiego zamówienia kupiła Finlandia.

 

Cytat

W Polsce.

Od wiosny 1939 r. przebywała w Wielkiej Brytanii grupa polskich pilotów z polskiej misji wojskowej, która dokonywała prób i badań w locie oferowanych samolotów. Wykonywano również loty na samolocie Hawker ”Hurricane” Mk.I. Samoloty tego typu zostały zakupione przez polskie lotnictwo wojskowe. Według źródeł brytyjskich do Polski wysłano drogą morską pod koniec lipca jeden egzemplarz, a po wybuchu wojny dalsze 9 egzemplarzy Mk.I, które zostały zatrzymane w Gibraltarze. Natomiast według polskich dokumentów wynika, że w końcu sierpnia 1939 r. 14 ”Hurricane” Mk.I zaokrętowano na frachtowiec S.S. ”Lassel” płynący do Konstancy. Ze względu na niekorzystny przebieg wojny w Polsce zaoferowano je do sprzedaży dla Turcji. Samoloty te wróciły jednak do Anglii. W lutym 1940 r. 10 (wg [2]- 8 z nich sprzedano do Finlandii.

(samolotypolskie.pl)

Edytowane przez Kolekcjoner WP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, martinello napisał:

Rozmiar szachownic jak rozumiem też jest dowolny ?

Z tabliczką wygląda bojowo :)

 

Myślę, że szachownice od P.11 podejdą do Hurricane'a. A tabliczkę możesz pożyczyć od P.11 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Temat żyje, choć niestety ostatnio mam mało czasu na modelarstwo a i moje skakanie z tematu na temat nie pomaga...

 

Od ostatniego wpisu przybyło mi parę hurricane'ów, w tym najnowszy od Army - Sea  Hurricane -> https://www.armahobby.pl/70061-sea-hurricane-mk-ib.html

 

Nastapiły już nawet pierwsze ciachy, o których napomknąłem w innym temacie. Poniżej focia:

image.jpeg.ae96c49efe4d28445171f3ad3e8db590.thumb.jpeg.063bddbeb0fb3cd5b6901d9616a6349f.jpeg

 

Pytanko - ma ktoś zdjęcie skróconych klap dla których Arma proponuje winylowe nalepki ?

Jak to ma wyglądać ?

Albo chociaż informacja jak to było robione - niepotrzebna część klap zasłaniali blachą?

Bo naklejanie winylu jakoś mnie nie przekonuje.

 

 

Edytowane przez martinello
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Kto skleił już Hurricane MkI Army może odpowie mi na pytanie - gdzie robię błąd ?

 

W dwóch modelach, jeden bez przeróbek, oraz drugim - Sea Hurricane z wykorzystaniem wydruku 3d zauważyłem dziwne niedopasowanie cześci. W połączeniu skrzydeł z kadłubem, w tylnej części da się wyczuć wyraźną różnicę poziomów. O co chodzi przedstawiłem na szkicyku poniżej:

image.jpeg.cd64ad6ec7592be4bbc6f94389796b47.jpeg

na wycinku poniżej czarną kreską zaznaczyłe (z pewną przesadą) obrys kadłuba. 

Dodam, że skrzydła idealnie "siedzą" w kadłubie na całym styku części, pasują wzorcowo wszędzie - poza tym nieszczęsnym tyłem.

Wygląda to jakby skrzydła były wklejona zbyt głeboko...

Załączam też zdjęcie z wiwisekcji modelu ze strony KFS - cytat w celu dyskusji ze wskazaniem miejsca:

 image.thumb.jpeg.bbf5a4e54124507ac20ff539dfe015e4.jpeg

Wg mnie powinno być tam gładko i aerodynamicznie, a jest schodek.

Dodatkowo na plastikowym płacie w tym miejscu jest wybrzszenie, jakby schodek do połączenia z połówkami kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.