Skocz do zawartości

Curtiss P 40B Warhawk Airfix 1/48


kowal76

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, barszczo napisał:

O, zasiadam i oglądam, wspomogę zdjęciami jeśli trzeba :D . Jakie malowanie?

Oczywiście z Pearl Harbour. Jakbyś miał fotki kokpitu  itp, to jestem chętny :)                                        

                                                                                                                                                                                                                                       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam dobierać  farbki i pytanie do kolegów,  co są bardziej obeznani w temacie. Jakie  najlepiej farbki z palety  Gunze H użyć do kokpitu i  powierzchni zewnętrznych ?. 

 

Takie oto farbki mam w magazynku i czy któraś z interior green będzie odpowiednia ? .  Muszę z tego co widzę dokupić H 307  na dolne powierzchnie.

 

IMG_20220227_074900.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor wnętrza kokpitu, wnęk podwozia, klap to Curtiss cockpit green. Odcień mocno zbliżony do klasycznego Interior green ANA611 tylko bardziej wpadający w brąz. Produkował go dla Curtissa lokalny dostawca Berry Brothers. Tu jest świetnie widoczny, weź poprawkę na światło flesza:

 

 

I drugi przykład we wnękach i na klapach:

 

 

Niektóre elementy malowano kolorem zinc chromate yellow:

 

 

Od góry kładziono kolor Olive drab 41 (dark olive drab) który też mógł się różnić odcieniem między wytwórniami. Był on ciemniejszy od późniejszego odcienia ANA613. Dla przykładu dwa ujęcia, pierwsze w pełnym słońcu w pełnym słońcu:

 

 

 

 

Od spodu Neutral grey 43 nieco jaśniejszy od późniejszego ANA603.  Tak powinno być, ale nie dajmy się zwariować wink4. Generalnie od dołu i od góry wcześniejsze odcienie 41 i 43, w środku bardziej brązowo, wydaje mi się że brązowy wash na kolor Gunze H58 załatwi sprawę.

 

Edytowane przez barszczo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, barszczo napisał:

H78 to według opisu odcień na czołgi, ale jest ciemniejszy od H52 i może będzie akurat. Na spód bardziej H306. Wnętrza H58 plus brązowy wash i będzie git :super:.

Ok, dzięki :). Zamówię tą H 52,  a H 306 mam :).

Edytowane przez kowal76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z Detroit do Buffalo rzeczywiście niedaleko. Ale określenie lokalny może być mylące. Berryloid był powszechnie wykorzystywanym produktem w przedwojennym przemyśle lotniczym. Firma miała zasięg międzynarodowy. W czasie drugiej wojny obsługiwała wielu producentów.

Curtiss cockpit green  to nic innego jak Yellow Green, używany powszechnie w tym czasie we wnętrzach samolotów, tyle że produkowany przez Berry Brothers. Jest tylko kwestią to, czy farbę kładziono również jako drugą warstwę zabezpieczającą na inne elementy P-40 niż kabina (wszystkie takie elementy uprzednio malowano ZCY) . Jeśli tak, to Nick Millman określa kolor jako zbieżny z ANA 611, jednak nieco bardziej żółty w odcieniu.

 

Nie bardzo wiem, dlaczego akurat ANA 603, nie stosowany do malowania ani P-40, ani innych amerykańskich myśliwców ma być odniesieniem dla Neutral Grey. Ale, że opis się merytorycznie zgadza, to nie marudzę, tylko się zwyczajnie ciekawię.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zacząłem działać. Niektóre części częściowo posklejałem i przygotowuję do malowania. Niestety plastik jest jakiś dziwny w obróbce (gumowaty) . Drobne części mają nadlewki i jakoś trudno się mi je usuwa.  Mam pytanie co do malowania jeszcze. Czy dobrze zrozumiałem,  że pod zwykłym Interior Green był ZCY , a pod tym jeszcze aluminium ? 

 

IMG_20220227_185037.thumb.jpg.ed90902ca2680402266dc7add60a13dc.jpg                                                  

IMG_20220227_185150.thumb.jpg.f519f7c7a3daf7069f206f8db5552cd1.jpg

IMG_20220227_185114.jpg

IMG_20220227_185003 (1).jpg

Edytowane przez kowal76
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A jeszcze mam  pytanie. Co to za otwory ?. Trzeba tam wkleić szkiełka.

 

                                                      

 

IMG_20220227_185203.jpg

Edytowane przez kowal76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srebrne z obu stron, wręcz lustrzano srebrne, ze znaczkiem Curtiss Electric. Tak wychodziły z fabryki. Czarne śmigła miały maszyny z kontraktu brytyjskiego i można je łatwo wypatrzyć na słynnej serii zdjęć z Life'a.

Edytowane przez barszczo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.