jmx62 Posted March 18, 2022 Share Posted March 18, 2022 Właśnie, jakie były różnice pomiędzy tymi dwoma samolotami? Chodzi o te główne, tzn. wiem o różnych silnikach i w związku z tym różnych osłonach tychże. W oryginalnych "Dakotach" czy "Skytainach" były Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp 14 cylindrowa podwójna gwiazda, w radzieckiej wersji Li-2(PS-84) Szwiecow ASz-62 9 cylindrów pojedyncza gwiazda. Podobno coś tam Lisunow miał zmienione w kinematyce podwozia głównego. Pamiętam w latach siedemdziesiątych w czeskim L+K był taki króciutki artykuł z kilkoma rysunkami z tymi właśnie szczegółami, niestety gdzieś "missing in action". Wiadomo, inne drzwi załadunkowe z lewej strony kadłuba. Zamierzam zbudować Lisunowa wykorzystując jako bazę model Italeri 0127 C-47 Skytrain. Możecie coś podpowiedzieć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted March 18, 2022 Share Posted March 18, 2022 Poszukaj A modelu ,wydali Li-2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted March 18, 2022 Author Share Posted March 18, 2022 Ale to 1/144 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 Ja mam takiego: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted March 19, 2022 Author Share Posted March 19, 2022 Ło!? To jakoś przegapiłem dziada. Dziad bo to szortran W ostateczności gdyby nie było innej alternatywy to może bym szukał a taj to jednak zostanę przy moim pierwszym zamiarze czyli będę próbował przerabiać Dakotę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 Jak coś to w MLP stoi. A z Dęblina daleko nima. (sam człowiek nie czuje jak mu się rymuje) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted March 20, 2022 Author Share Posted March 20, 2022 Wiem, byłem, widziałem, obfociłem - w miarę możliwości. Ale wtedy nie mialem takich planów. A jakby co to zapraszam do MSP, ze Smoczogrodu do Dęblina jest tak samo blisko jak w drugą stronę A obejrzeć też jet co. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted March 20, 2022 Share Posted March 20, 2022 Byłem w ubiegłym wieku (!). Pewnie trzeba będzie się znowu kiedyś wybrać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted March 20, 2022 Author Share Posted March 20, 2022 2011!!! oficjalne otwarcie MSP Dęblin. W ubiegłym wieku to mogłeś być w tzw. "Skansenie lotniczym" przy 1.OSzL na terenie lotniska. Wówczas stalo tam coś około 12 samolotów i śmigłowców i były w opłakanym stanie. Jedyną atrakcją na tamte czasy był podarowany przez Belgów Mirage V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted March 20, 2022 Share Posted March 20, 2022 Skrót myślowy i stąd nieporozumienie . Byłem w DĘBLINIE nie w MSP. Syn znajomych miał przysięgę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted March 20, 2022 Author Share Posted March 20, 2022 Przysięga ważna sprawa, we wojsku służba nie zabawa. To z jakiejś piosenki wojskowej, nie pamietam tytułu. Ale jakby nie wojsko to i nie byłoby samolotów, czołgów ... no i ich modelu. To i naszego hobby by nie było Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszaty Posted March 20, 2022 Share Posted March 20, 2022 11 minut temu, jmx62 napisał: Ale jakby nie wojsko to i nie byłoby samolotów, Wilga by była...i Dromader itd...i Belfegor! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted March 20, 2022 Author Share Posted March 20, 2022 Może i lepiej. Zamiast bomb podwieszałoby się zbiorniki z opryskami na stonkę kalifornijską albo baniaki na wodę do gaszenia pożarów. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudiuss Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 (edited) Może od początku. Li-2 a DC-3 jest to zupełnie inna maszyna. Li-2 ma zupełnie zmienioną konstrukcję mimo iż bazuje na tym samym szkielecie, jednak ma zupełnie inne poszycie kadłuba, inny rozkład paneli oblachowania. Posiada inne gondole silników i podwozia, rozkład okien i drzwi w zależności od wersji. DC-3 a C-47 mają także zmienione panele oblachowania kadłuba w przedniej części nosowej, dolne poszycie centropłata jest inne. Układ rozmieszczenia okien i drzwi także był inny. We wczesnych wersjach DC-3 były wąskie drzwi do ładowni po prawej stronie. Podobnie jak w Li-2. DC-3 miały inne golenie podwozia jak również wszystkie różniły się wlotami do filtra powietrza do silników. C-47 wersje A,B,C,D są prawie identyczne, w wersji D jedynie różnica była innego oblachowania gondoli podwozia od strony kadłuba. Istniały różnice w układzie okien między wersjami wojskowymi, transportowymi i cywilnymi. W cywilnych były inne mniejsze drzwi niż do ładowni. W późnych wersjach D przednie okno kabiny pilotów nie posiadało słupka i zamontowana była jedna szyba bez mniejszego okienka. Od C-47A zmieniono całą awionikę i instalacja elektryczna była 24V Jmx62 jeśli by Cię to zaciekawiło to mam plany szczegółowego nitowania Li-2 oraz DC-3. Daj znać to się podzielę Oczywiście wersje transportowe miały inne zakończenie ogonowe gdyż były wyposażone w hol. Edited April 5, 2022 by Claudiuss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSTEK Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 Polecam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.