Jump to content

Różnice między C-47 a Li-2?


jmx62
 Share

Recommended Posts

Właśnie, jakie były różnice pomiędzy tymi dwoma samolotami?

Chodzi o te główne, tzn. wiem o różnych silnikach i w związku z tym różnych osłonach tychże.

W oryginalnych "Dakotach" czy "Skytainach" były Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp 14 cylindrowa podwójna gwiazda, w radzieckiej wersji Li-2(PS-84) Szwiecow ASz-62 9 cylindrów pojedyncza gwiazda.

Podobno coś tam Lisunow miał zmienione w kinematyce podwozia głównego. Pamiętam w latach siedemdziesiątych w czeskim L+K był taki króciutki artykuł z kilkoma rysunkami z tymi właśnie szczegółami, niestety gdzieś "missing in action". 

Wiadomo, inne drzwi załadunkowe z lewej strony kadłuba.

Zamierzam zbudować Lisunowa wykorzystując jako bazę model Italeri 0127 C-47 Skytrain.

Możecie coś podpowiedzieć?

Link to comment
Share on other sites

Ło!? To jakoś przegapiłem dziada.

Dziad bo to szortran😞

W ostateczności gdyby nie było innej alternatywy to może bym szukał a taj to jednak zostanę przy moim pierwszym zamiarze czyli będę próbował przerabiać Dakotę.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, byłem, widziałem, obfociłem - w miarę możliwości.

Ale wtedy nie mialem takich planów.

A jakby co to zapraszam do MSP, ze Smoczogrodu do Dęblina jest tak samo blisko jak w drugą stronę😁

A obejrzeć też jet co.

 

Link to comment
Share on other sites

2011!!! oficjalne otwarcie MSP Dęblin.

W ubiegłym wieku to mogłeś być w tzw. "Skansenie lotniczym" przy 1.OSzL na terenie lotniska. Wówczas stalo tam coś około 12 samolotów i śmigłowców i były w opłakanym stanie. Jedyną atrakcją na tamte czasy był podarowany przez Belgów Mirage V.

Link to comment
Share on other sites

Przysięga ważna sprawa, we wojsku służba nie zabawa. 

To z jakiejś piosenki wojskowej, nie pamietam tytułu.

Ale jakby nie wojsko to i nie byłoby samolotów, czołgów ... no i ich modelu. To i naszego hobby by nie było😵😈😜

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Może od początku.

Li-2 a DC-3 jest to zupełnie inna maszyna. Li-2 ma zupełnie zmienioną konstrukcję mimo iż bazuje na tym samym szkielecie, jednak ma zupełnie inne poszycie kadłuba, inny rozkład paneli oblachowania. Posiada inne gondole silników i podwozia, rozkład okien i drzwi w zależności od wersji.

DC-3 a C-47 mają także zmienione panele oblachowania kadłuba w przedniej części nosowej, dolne poszycie centropłata jest inne. Układ rozmieszczenia okien i drzwi także był inny. We wczesnych wersjach DC-3 były wąskie drzwi do ładowni po prawej stronie. Podobnie jak w Li-2. DC-3 miały inne golenie podwozia jak również wszystkie różniły się wlotami do filtra powietrza do silników.

C-47 wersje A,B,C,D są prawie identyczne, w wersji D jedynie różnica była innego oblachowania gondoli podwozia od strony kadłuba. Istniały różnice w układzie okien między wersjami wojskowymi, transportowymi i cywilnymi. W cywilnych były inne mniejsze drzwi niż do ładowni. W późnych wersjach D przednie okno kabiny pilotów nie posiadało słupka i zamontowana była jedna szyba bez mniejszego okienka. Od C-47A zmieniono całą awionikę i instalacja elektryczna była 24V

Jmx62 jeśli by Cię to zaciekawiło to mam plany szczegółowego nitowania Li-2 oraz DC-3. Daj znać to się podzielę

Oczywiście wersje transportowe miały inne zakończenie ogonowe gdyż były wyposażone w hol.

Edited by Claudiuss
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.