Skocz do zawartości

М4А3Е8 Sherman Tamiya 1/35


Ivan_Kolesnikov

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! Pomiędzy malowaniem BWP postanowił zająć się czymś i wybrał Shermana z Tamiya. Mówią, że dobry zestaw. Chciałem złożyć coś prostszego niż BWP, więc zdecydowałem się na ten konkretny model. A kupiłem go niedawno, więc jest prawie na samej górze mojej szafy) Trochę dopy wyrośnie, nie mogę się bez nich obejść. Nie wybrałem jeszcze prototypu, ale nie chcę "Fury". Zobaczmy, co uda mi się wykopać. Cieszyć się!
photo_2022-09-20_23-25-48.thumb.jpg.999cb673e14067070f877322b6401d86.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie - zestaw Legenda jest dedykowany do modelu tasca !

 

Tamiya dwa razy wydała M4A3E8 - raz jako przepak tasca (model nr 25175) i raz jako swój własny produkt (modele nr 35346 i 35359)

 

Tak więc pewne części z zestawu Legenda mogą nie pasować. Pokrywy nadsilnikowe - raczej na pewno.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, bulik58 napisał:

No, wlasnie a co slychac nowego w temacie u ciebie, bom ciekaw jak wygladac bedzie po tych wszystkich czary mary, hokus pokus.

 

Prace idą do przodu. Tak jak pisałem górny kadłub i wieża są już całkowicie zakurzone i w większości pobrudzone. Pomalowałem też trochę pierdółek dodatkowych na pancerzu i z tyłu wożonych. Przykleiłem narzędzia i linkę holowniczą  podaną weatheringowi  Nie wrzucam updatu bo czekam cały czas na wysłany do naprawy aparat. Mam już dość tego z komórki. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2022 o 15:55, martinello napisał:

Ostrożnie - zestaw Legenda jest dedykowany do modelu tasca !

 

Tamiya dwa razy wydała M4A3E8 - raz jako przepak tasca (model nr 25175) i raz jako swój własny produkt (modele nr 35346 i 35359)

 

Tak więc pewne części z zestawu Legenda mogą nie pasować. Pokrywy nadsilnikowe - raczej na pewno.

Dziękuję Ci! Podczas budowania będę ostrożny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
13 godzin temu, Lipstein napisał:

Co to za wersja z odlewanym kadłubem na tym zawieszeniu i z tym nowszym działem? Pierwsze widzę...

 

To M4A1 z działem 76 mm z dużymi włazami z dwóch ostatnich czyli 4 lub 5 serii produkcyjnej. Shermany z tej serii były już wyposażone w zawieszenie HVSS. Widzisz je pierwszy raz prawdopodobnie dlatego że wyprodukowano ich raptem 138 szt, 113 szt. w 4 -tej serii i 25 szt. w 5-tej serii. Ilość tak mała bo produkcja przypadała już na koniec wojny. Produkcje tego wariantu zakończono w lipcu 1945. Wszystkie czołgi M4A1 z dużymi włazami były produkowane w Pressed Steel Car w Pittsburghu.

Edytowane przez Endrju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Lipstein napisał:

Chyba tylko dlatego, że odlane już kadłuby gdzieś zalegały i szkoda było je przetapiać? Gąsienice też miały nietypowe 

Oj chyba zaśmiecam Ivanowi wątek ale skoro zapytałeś to odpowiem. M4A1 z dużymi włazami z armatą 76 mm wyprodukowano łącznie 3426 szt. od stycznia 1944 do lipca 1945. To była zaplanowana produkcja. Tylko ostatnie 138 sztuk miało zawieszenie HVSS więc raczej należy mówić, że to zawieszenie HVSS zaczęto nietypowo stosować ponieważ skończyły im się zawieszenie VVSS. Tracki to T66. Były to pierwsze traki HVSS stosowane od września 1943. Niestety nie wiem jak długo były stosowane i ile czołgów posiadało takie traki.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Lipstein napisał:

Chyba tylko dlatego, że odlane już kadłuby gdzieś zalegały i szkoda było je przetapiać? Gąsienice też miały nietypowe 

Nie - to jest (jak napsał Endriu powyżej) planowa produkcja. Jakaś ilość tych czołgów trafiło do Izraela a potem dalej w świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za to lubię to forum i te off topiki 😀

 

A tak ad rem: nawierć osłony wlewów, póki tej drobnicy jest jeszcze mało i da się w miarę łatwo dojechać wiertareczką.

Kółka jezdne trochę trudniej malować po sklejeniu wózków i przyklejeniu ich do kadłuba - dlaczego tak robisz? Pytam poważnie.

Edytowane przez Lipstein
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lipstein napisał:

I za to lubię to forum i te off topiki 😀

 

A tak ad rem: nawierć osłony wlewów, póki tej drobnicy jest jeszcze mało i da się w miarę łatwo dojechać wiertareczką.

Kółka jezdne trochę trudniej malować po sklejeniu wózków i przyklejeniu ich do kadłuba - dlaczego tak robisz? Pytam poważnie.

Nie widzę problemu w malowaniu wałków klejonych. Gwiazda jest usunięta, nie jest przyklejona

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.