Jump to content

C.S. Scania 142M 450


Szałek_CMG
 Share

Recommended Posts

Model buduję od ponad pół roku. Ma on być w jak największym stopniu odwzorowaniem oryginalnej ciężarówki. Na chwilę obecną mam zrobiony silnik w 99%, wnętrze w 99%, oraz kabine w 30%. Co tu dużo mówić, fotki:

ORYGINAŁ:

skanuj0002hf1.jpg

skanuj0018df7.jpg

skanuj0001td0.jpg

A tutaj postępy w pracach.

WNĘTRZE:

dscf6783ox4.jpg

dscf6785jr2.jpg

dscf6784up9.jpg

dscf6786am8.jpg

dscf6789vn0.jpg

 

dscf6780ae3.jpg

dscf6781ha1.jpg

dscf6787qj3.jpg

dscf6788nc8.jpg

 

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Składam taką... czekam na relacje a szczególnie miejsce gdzei będziesz skracał ramę I radzę się przyjżeć skrzynce akmulatorowej i zbiornikom na powietrze, italeka dała 5 zbiorników ,a wystarczą 3. Zbiornik na paliwo też jest nie wymiarowy. Radzę skombinować sobie zdjęcie takiej scani, jak zaszłem dość daleko z tym modelem i jak się potem okazało rama scani z italeri jest tzw średnią ramą (jest odmiana dłuższa i krutsza przynajmniej w konfiguracji 2x6)

Link to comment
Share on other sites

Już odpisuje

 

Kruger:

Tak, mój pierwszy model to Renault Magnum Integral.

Voseba:

Owszem to była 112M, ale nie czułem się na siłach robić rzędówki, więc jest silnik V8 (robiłem bo w grudniu, teraz przypuszczam że robiłbym rzędówke bez problemu). Jest ona na starych blachach bydgoskich, ja jestem z Mogilna ;)

Truckman:

Ramy skracać nie będę, ponieważ tutaj pojawi się rama od Scanii Streamline ;) Oczywiście pojawi się okablowanie Rama będzie za każdej strony zabudowana więc nie wiem czy będę dawać zbiorniki paliwa, jeśli tak, to okrągłe, takie jak miał oryginał.

 

A tutaj silnik. Od razu mówię że czekają go jeszcze małe korekty. Dodatkowo nie posiada on jeszcze turbiny, wentylatora oraz lewarka od skrzyni biegów.

Przed malowaniem:

dscf1215dv3.jpg

No i tutaj, stan obecny:

dscf6794wi3.jpg

dscf6795xi5.jpg

dscf6796fl9.jpg

dscf6797np3.jpg

A tu spód kabiny, w dużym stopniu zrobiony od podstaw:

dscf1673eh1.jpg

dscf1916br9.jpg

To są wytłoczenia, które pojawiły się na spodzie. Po lewej element początkowy, po prawej końcowy.

dscf1923jp5.jpg

Wszystkie wytłoczenia na miejscu:

dscf1927kt5.jpg

A tak jest obecnie:

dscf6798oh8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co wydaje mi się że lepiej by było jakbyś lakier kładł od najjaśniejszego do najciemniejszego... tym razem będziesz musiał kłaść kilkoma warstwami gdyż może być problem z pokryciem...

...a no i jeszcze jest ryzyko że taśma odejdzie z farbą tak jak mi to się stało na burtach w naczepie... :(

 

Mam nadzieję że wszystko wyjdzie jak należy.Trzymam kciuki i powodzenia w dalszej budowie...

 

 

 

PS:Podoba mi się odwzorowanie samochodów z przeszłości... Sam taki zrobiłem... ;)

Link to comment
Share on other sites

No ładnie... Nawet Szałek się na MW pojawił

 

 

Po części koledzy mają rację z tym, że czerwony powinien być pierwszy, ale:

1.Bardzo dużo byłoby maskowania

2.Kolor w rzeczywistości (czerwony) wydaje się być dość ciemny, więc może też był tak malowany?

 

 

Pozdrawiam i trzymam kciuki (a w razie czego to wiadomo co D O T )

Link to comment
Share on other sites

Ano pojawiłem się, głównie ze względu na to że jest tu bardzo dużo specjalistów, więc mogę liczyć na radę

 

No to fotki dla niedowiarków. Czerwony wyszedł taki sam jak był malowany na normalny podkład. (porównałem z innymi częściami)

dscf6826qs1.jpg

dscf6827ez1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj, że taśmę odkleja się jak jeszcze farba nie wyschnie, bo inaczej będziesz miał poszarpane krawędzie ... Pewnie wiesz, ale tak Ci tylko mówię

 

 

Czerwony ładnie wyszedł.

Link to comment
Share on other sites

Powiem Tobie że różne są sposoby. Jak wszystko jest dobrze zrobione to po utwardzonym lakierze też nie powinno się nic urywać.

Ja zrywam taśmę jutro pod wieczór, przed chwilą pomalowałem ostatnią warstwę czerwonego. Więc lakier dobrze przeschnie, ale nie do końca się utwardzi, czyli kompromis pomiędzy jedną szkołą a drugą ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak na mój gust, to po 24h lakier będzie na tyle twardy, że coś tam może, ale nie musi się oderwać.

 

No w każdym razie zobaczymy Ja odklejam wcześniej, żeby od razu zobaczyć efekt

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej zerwać po jakiś 2h od malowania , przynajmniej ja tak robie i wychodzi nawet nieźle .

Szałek , a taśme pociełeś na takie wąskie paski , czy to jakaś cienka tasma tamiya ;>

 

A tak to czerwoniutki fajny , zazdroszcze , tez bym taki chciał na magni

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, każdy ma swoje sposoby...jak ja bym miał słuchać rad każdego, to w gruncie rzeczy modelu bym nawet nie zaczął :P

Każdy robi jak uważa, jak mu wygodniej...pożyjemy zobaczymy, wszystko okaże się jutro...

A dodam, że dziś z rana na próbę odrywałem kawałek taśmy, i nić nie odchodziło Wszystko ładnie, równo...

No ale jak już mówiłem, nie ma co gdybać...

A taśma to Aizu 1mm, taka cieniutka, specjalnie.

Link to comment
Share on other sites

Będzie fajna babcia. Ja pomalowałbym najpierw na czerwono, potem zamaskował pomalował czarnym MATEM, ALBO PÓŁMATEM cieniutka warstwę która nastepnie potraktowałbym pasta polerską delikatnie aby wyrównać/wygładzić mat i na to 3-4 warstwy clearu.

 

Dlaczego mat/półmat, ano dlatego że dużo łatwiej jest osiąnąć bardzo cienką warstwę od połysku - ma to znaczenie przy tak skomplikowanemu maskowaniu - linie sa wyrażnie ostrzejsze niz połysk, a warstwa cieńcza - tutaj łatwiej wyrównać łaczenie kolorów póżniej klarem. Po położeniu clearu wszysko sie pieknie błyszczy jak .... i jest oczywiście równiutkie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.