Skocz do zawartości

Bf 109E4 Galland 1/48


Adamo722

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już jesteśmy przy kabinie to pamiętaj, że w E-4 boczne ramy tylnej części osłony kabiny były malowane kolorem kamuflażu, natomiast środkowa (górna) była wewnątrz no i siłą rzeczy w kolorze wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RogerM napisał:

No to się pośpieszyłeś... 🙄 Jak znajdziesz zdjęcie z jasnym wnętrzem w wersji E-4 to będzie coś, już E-3 miały 66 w środku.

Tak jest, mam gdzieś zdjęcie E-3 z kampanii francuskiej z szarym wnętrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do malowania wnętrza,  to rok 1940 więc teoretycznie  RLM 02,  RLM 66 oficjalnie wdrożony został w październiku 1941, aczkolwiek już w wielu egzemplarzach Bf 109 E-4 kokpit był tą farbą malowany. A Galand latał E4N.więc pozna wersja ,nie można brać jako pewnik RLM66 jak i 02, bo nie ma jednoznacznych dowodów jaki był kolor wnetrza w tej konkretnie maszynie więc oba kolory moga być prawidłowe. ale poszperalem jeszcze w necie i znalazłem kilka fotek , na jednej płyta pancerna jst wyraznie ciemna i można teoretycznie  załozyc że wnetrze było malowane tym samym kolorem byc moze jest to ciemny szary ale to fota czarno biała więc nic pewnego

Messerschmitt-Bf-109E4-Stab-JG26-Adolf-Galland-WNr-5819-France-1940-05.jpg

Messerschmitt-Bf-109E4-Stab-JG26-Adolf-Galland-WNr-5819-France-1940-11.jpg

Messerschmitt-Bf-109E4-Stab-JG26-Adolf-Galland-WNr-5819-France-1940-14.jpg

Messerschmitt-Bf-109E4-Stab-JG26-Adolf-Galland-WNr-5819-gets-ready-for-flight-France-1940-01.jpg

Edytowane przez maverick0909
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RogerM napisał:

Na zdjęciach, oprócz szczegółów lunety i jej mocowania bardzo ciekawe są dwie owalne klapki na burcie za kabiną, których w zwykłych Bf 109 E nie ma.

 

Emil Gallanda W.Nr5819, był przez niego użytkowany dość długo, od września 1940 do połowy kwietnia 1941 roku. W tym czasie samolot sporo przeszedł, m.in. został przemalowany na standard 74/75/75, dostał nowy silnik i instalację GM1. Stąd te dodatkowe, niestandardowe klapki po lewej stronie. Tutaj jeszcze przed instalacją:

galland.jpg.005d99ab27f438b14404b5cb41c435e9.jpg

 

A tu już widać dołożone klapki i podmalowany bok po d szewronem:

1GallandMickey.jpg.f5299861c50679882f78d668b5b9f30a.jpg

 

Messerschmitt-Bf-109E4-Stab-JG26-Adolf-Galland-WNr-5819-Le-Touquet-Apr-1941-02.jpg.1082d507e54dd3920c2a3c11af09720b.jpg

 

A tutaj sam Vati Molders ogląda samolot Gallanda, być może zainteresowany nową instalacją:

Messerschmitt-Bf-109E4-Stab-JG26-Adolf-Galland-WNr-5819-with-Werner-Molders-France-1940-01.jpg.91bd0bf8fc1ecc464a18ff0dc25a7c9f.jpg

 

Edytowane przez barszczo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Adamo722 napisał:

Trochę dziś miałem wolnego

 

 

IMG_20230331_152207.jpg

 

Kawał dobrej roboty z nitowaniem. Ja po wszystkim jeszcze powierzchnię jadę papierem ściernym żeby nie pozostały takie kraterki wokół otworu po nitowaniu. Czasami się tak dzieje w zależności jakie masz tworzywo i ile pary w rękach :) Dobrze to widać po podkładzie. Kadłub się dobrze nituje jak już połówki są ze sobą sklejone i poszpachlowane.  Skrzydła też. Łatwo wtedy linią nitów przeskoczyć z jednej połówki na droga i na skrzydłach z dołu do góry. Jest pewność że linie nitów Ci się nie miną. Takie moje wnioski jakie wyciągnąłem po przenitowaniu kilku modeli i usprawnieniu roboty żeby sprawniej szła 😉

Edytowane przez panDespota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, RogerM napisał:

Muszę Ci e zmartwić, tam gdzie dałeś sitaki w oryginale ich nie było, poza tym są mocnooooo przeskalowane.

Trudno zostają bo już dałem obudowę 

 

IMG_20230404_212925.jpg

image.thumb.png.01dc21d942a5064efd16e0348a86e133.png

Edytowane przez Adamo722
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym to nie są żadne siatki tylko chłodnice. Wszyscy mówią o siatkach, po cholerę w samolotach siatki. Siatki to robią producenci blaszek, które maja udawać chłodnice. Siatki to mogą być na wlotach powietrza tak żeby coś do silnika nie wpadło ale tutaj? Żadne siatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze chciałem zapytać o to brązowe coś wychodzące z tylnej ściany kokpitu po prawej stronie fotela pilota. Co to ma przedstawiać? A te siatki usuń czym prędzej. Rozumiem ideę, ale chłodnice wyglądały zupełnie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.