greatgonzo Napisano 2 Lipca Share Napisano 2 Lipca Akurat ten schemat z Moje Hobby, zawiera niektóre elementy charakterystyczne dla późniejszych MkIX z CBAF, a niespotykane w maskach stosowanych do MkVb. To są oczywiście niuanse, być może nieistotne, ale też widoczne na pierwszy rzut oka o ile oko wie na co patrzy. Możliwe też, że poprawienie tych masek to parę chwil z nożykiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 2 Lipca Autor Share Napisano 2 Lipca (edytowane) 54 minuty temu, marek d napisał: Dla mnie sprawa jest prosta: malowania fabryczne różniły się nieco od ministerialnych schematów. Są zdjęcia Donaldów, są schematy można dopasować. Czy krawędź plamy biegła bardziej linię nitów w prawo/ w lewo od oficjalnych schematów..... chcesz się bujać 5 lat z tym modelikiem twoja sprawa. Powodzenia. Chciałbym go zrobić dobrze, a że czasu do malowania jest jeszcze sporo to wszelkie za i przeciw mile widziane. Gonzo które linie w tej masce są złe. Edytowane 2 Lipca przez Marek K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 2 Lipca Share Napisano 2 Lipca 4 minuty temu, Marek K napisał: Chciałbym go zrobić dobrze 47 minut temu, greatgonzo napisał: Możliwe też, że poprawienie tych masek to parę chwil z nożykiem Problem w tym że koniecznie chcesz gotowe maski idealne do wybranej maszyny.. Moim zdaniem rysunki, zdjęcia i wałeczki blu taca układne wg tego i po problemie, ale co kto lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 2 Lipca Share Napisano 2 Lipca Rzecz polega na tym, ze ja nie znam na pamięć przebiegu kamuflażu żadnej z wytwórni. Utrwaliło mi się w głowie parę szczegółów, które są typowe dla zakładów macierzystych i CBAF. Szczególnie to drugie. Te szczegóły to przede wszystkim prawa strona kadłuba. Linia granicząca z kokardą od strony ogona (brak charakterystycznego wżeru w niej dla CBAF) i głównie przebieg kamuflażu pod kabiną i wyjście na maskę. Wczesne wersje masek CBAF mają tu linię przypominającą sinusoidę z głębokim zakolem pod kabinę i odwróconym zakolem pod wiatrochronem. Późniejsze Spity pod wiatrochronem mają dodatkowy cycek opadający z tego zakola pod wiatrochronem. Jakby maska uległa uszkodzeniu i pojawił się w niej wżer. Te elementy są łatwe do poprawy nożykiem w ostatnich zaprezentowanych tu maskach. Ale ja nie wiem, czy są to jedyne błędy, bo jako się rzekło, nie znam tych kamuflaży na pamięć. Wersja CBAF jest ogólnie łagodniejsza, mniej rozrzeźbiona i w tym kontekście maski z MH prezentują się OK co do zasady, ale czy przebieg jest właściwy? W praktyce czy maska gotowa, czy nie, to jeżeli chce się mieć prawidłowy kamuflaż i tak trzeba prześledzić materiały źródłowe. Już to dla wykonania masek, już to dla ich sprawdzenia i ewentualnej poprawy. Sam gotowców nawet nie brałem pod uwagę. Robiłem tak jak sugeruje Marek D - cieniutkimi wałeczkami, bo to pozwalało mi kontrolować stopień ostrości linii podziału kolorów i wprowadzić imitację niedoskonałości maskowania grubymi matami. A z zupełnie innej beczki. Na PWM człowiek o nicku tommyk biedzi się z wyborem fotela do Mustanga Dziubka FB 166. Nie mogę mu nic napisać, bo wylogowało mnie z PWM, coś pomyliłem z hasłami i teraz by się zalogować muszę wpisać kod weryfikacyjny z obrazka, który się w ogóle nie wyświetla. Jakby ktoś miał ochotę pomóc człowiekowi to: Absolutnie nieprawda, że nie ma tu reguł. Prawda, że w Mustangach B/C fotel WMA stosowany był częściej niż SJ. Problem polega na tym, że SJ produkował dwa rodzaje fotela - sklejkowy i metalowy. Tylko sklejkowy montowano na B/C. Zestaw AH zawiera fotel WMA i metalowy SJ nieprawidłowy dla każdego garbatego Mustanga. Pomijając możliwość wymiany fotela w służbie co teoretycznie zawsze może wystąpić i praktycznie jest w zasadzie nieudowodnialne. Zestaw Eduard zawiera fotel WMA i sklejkowy SJ. Z FB 166 jest kłopot. Źródła podają, że samolot mieści się w przedziale C-1, które wyposażano w sklejkowy SJ. Z drugiej strony jeden badacz dokopał się do biuletynów wytwórni w Dallas, z których wynika, że od początku produkcji Mustangów C montowano wyłącznie fotel WMA. Dokumenty sobie przeczą i żaden z nich nie jest rozstrzygający. Biuletyny vs katalog części. Off top jak stąd do Rynu, soreczki, ale skoro już tu pisałem i wobec tego, że wszędzie byłoby offtopowo, to pomyślałem sobie, co tam! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 31 Lipca Autor Share Napisano 31 Lipca Co nieco zrobiłem. Wstyd się przyznać ale baboli narobiłem i musiałem poprawiać .Wnętrze gotowe do brudzenia i obdzierania. o ile się nie mylę to podłoga była drewniana w tym samolocie? , zdjęcia celownika też mile widziane ( eduard daje 2 rodzaje ). 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 31 Lipca Share Napisano 31 Lipca To różowe na prawej burcie jest odlane, czy przyklejałeś? Będziesz wymieniał celownik? Jak nie, to pokaż co tam jest w zestawie. Jeżeli tam są pasy na tym fotelu i są zamontowane, to nie w tym miejscu. Słabo widać, ale poduszka za plecami pilota wygląda podejrzanie. O ile się nie mylę, to ten samolot nie miał podłogi. Za to miał płytę pancerną pod fotelem, zwyczajowo pomijaną przez producentów wszelkich zestawów. Co wspominam na zasadzie ciekawostki, bo w zamkniętym kadłubie jest ona zupełnie niewidoczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 31 Lipca Autor Share Napisano 31 Lipca Celowniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 31 Lipca Autor Share Napisano 31 Lipca Fotel i rączka , wzorowałem się na tym zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 1 Sierpnia Share Napisano 1 Sierpnia (edytowane) Rączka jest po prostu czerwona i stoi w osi czarnej butli (normalnie, okrągłej w przekroju, niech nikogo nie myli deformacja zdjęcia). To jest pneumatyczny system awaryjnego opuszczania podwozia i przesunięcie rączki w kierunku nosa: emergency only. Pasy to cała opowieść. A bez niej: dolna część mocowana do bocznych ścianek miski fotela, mniej więcej w środku. Na zdjęciu wyżej widać otwór w ściance miski, przez który przewlekany był pas. Pod nim mocowany był metalowy zaczep pasa. Z drugiej strony odpowiednio. Magazynek na flary wątpliwy. A jeśli był to powinien towarzyszyć mu Very pistol mocowany do ścianki fotela w prawym, dolnym rogu, za dźwignią regulującą ustawienie krzesła. A przynajmniej olstro. Edytowane 1 Sierpnia przez greatgonzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 1 Sierpnia Autor Share Napisano 1 Sierpnia To fotel do poprawki, rozumiem że z 1 strony pas ma przewlec przez otworek , a z 2 gorą w podobnym miejscu . Pistolet pilot zapomniał -) , rączka jest czerwona i postawię ją do pionu -). Dzięki za uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 1 Sierpnia Share Napisano 1 Sierpnia (edytowane) Pasy - tak. Jakby tak fotę tego fotela w świetle, hę? A, celownik z okrągłym ekranem. Najprawdopodobniej. Edytowane 1 Sierpnia przez greatgonzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 25 Sierpnia Autor Share Napisano 25 Sierpnia Dzięki za pomoc , na większość zdjęć wnętrza nie było czasu . Złapałem wolną chwilę by podgonić warsztat , czas leci a jest go jak na lekarstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 25 Sierpnia Share Napisano 25 Sierpnia 22 minuty temu, Marek K napisał: czas leci a jest go jak na lekarstwo Co ty powiesz... . Fajnie że piątka już w jednym kawałku, u mnie dramat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 1 Września Autor Share Napisano 1 Września Witaj w klubie dramatycznym , model w tym malowaniu rozpoczynam od początku. Obecny skończy w mundurku pustynnym. Trochę czasu mi zajęło ogarnięcie co z nim zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 4 Października Autor Share Napisano 4 Października Obawiam się że spity V się rozmnożą , a model w malowaniu Zumbacha będzie odłożony na czas nieokreślony. Ach te edkowe instrukcje . 2 się robi 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 6 Października Share Napisano 6 Października Pewnie już za późno, ale mocowania fotela bym zrobił w kolorze kabinowym. Na burtach za fotelem IG i metal się mijają. W dniu 4.10.2024 o 20:52, Marek K napisał: Ach te edkowe instrukcje . Ta.. mówi ktoś co zawsze odsyłał mnie do fotek i książek przy budowie japończyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 6 Października Autor Share Napisano 6 Października Masz rację, trochę lajtowo robię ten model. Mi to tylko spit , nie moja bajka i liczyłem na sprostowania oraz podpowiedzi. Poza tym dałem ciała na całej linii. Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł. Nie rozumiem tego mijania metal i IG , jak to jest w części bez wręg to jest ok. W tym miejscu jest wręga z fotelem i wszystko zakrywa , poza tym podział robiony za pomocą taśmy i jest ok. ( zdjęcie pod kątem) . Tak dla ciekawości chyba idę Twoim tropem , będzie niekończąca sie opowieść pod nazwą spit x4 . Zamiast malunku Zumbacha będzie Vb Skalskiego. Reszta ekiwy to asy z 1 klasy -). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 6 Października Share Napisano 6 Października Godzinę temu, Marek K napisał: Nie rozumiem tego mijania metal i IG Na ostatnich fotkach. Na lewej stronie /z butlami/ IG jest do miejsca gdzie kończy się okno. Na prawej masz IG do wręgi z fotelem. Myślę że powinno być jednakowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 21 Października Autor Share Napisano 21 Października Poprawione, i w 3 bardziej się postarałem . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 21 Października Autor Share Napisano 21 Października Będzie w malowaniu Skalskiego , więc wszystkie podpowiedzi mile widziane. Np , jaki celownik, czy faktycznie na pustyni golenie podwozia były srebrne jak podaje eduard. 2 poprzednie skończą w malunkach angolskich asow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 21 Października Share Napisano 21 Października 20 minut temu, Marek K napisał: czy faktycznie na pustyni golenie podwozia były srebrne jak podaje eduard. Golenie zawsze były srebrne, na pustyni mogły być w kolorze spodu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 21 Października Autor Share Napisano 21 Października Te edkowe instrukcje to samo zło. Co jakiś czas zmieniają kolorystykę i wolę się zapytać niż zrobić kolejnego babola -( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 31 Października Autor Share Napisano 31 Października Zrobione na czarno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzM Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada W dniu 4.10.2024 o 19:52, Marek K napisał: Obawiam się że spity V się rozmnożą , a model w malowaniu Zumbacha będzie odłożony na czas nieokreślony. Ach te edkowe instrukcje . 2 się robi Jak te pasy blaszane można tak do posłuchu namówić to podziwiam. U mnie sprężynujące bez litości, a kleić strach bo uwalić klejem elementy to ja potrafię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 7 Listopada Autor Share Napisano 7 Listopada Z pasami mam łatwiej bo wcześniej sklejałem skalę 1/72 i tu wszystko jest duże -). Obecny stan mojej zabawki z wyrwanymi nitami . 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.