Jump to content

MiG-19PM


PKD4GA
 Share

Recommended Posts

MiG-19PM - Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie 05.10.2008

 

Korzystając z okazji pragnę podziękować Ali i Maćkowi, dzięki którym ta galeria mogła powstać.

 

a306b5e816881f53m.jpg 3852126cd4218edfm.jpg a75113497fe12b2fm.jpg efbf707b0e4031d1m.jpg

 

f5c23508900ba301m.jpg 8d3ab3eff55a847bm.jpg 8ebe8d4557ea12f3m.jpg 6efb48c115eb722bm.jpg

 

89bfd738c214b5bem.jpg 91a83b5ad94e1d69m.jpg 49cf84d86c57c8cam.jpg 83bbaf25c05fd849m.jpg

 

852be520753a5e8bm.jpg 0fe4f1e75b1304b5m.jpg 7db7e23d22f04181m.jpg f5b471c5bae97beem.jpg

 

c9647f7b977efecam.jpg 74ff4ef445ccc75am.jpg 4dc6116afee15cc9m.jpg 394f51c30ef6c6a6m.jpg

 

7a3029a48ebbeb11m.jpg 7b9e580a0e3c8178m.jpg b74937ed56a8a25dm.jpg 44a62a285de8b2b3m.jpg

 

ffc2e710b3dce180m.jpg b505ddbd8b5fa646m.jpg cd3cbb214465836bm.jpg 17d4229f593a4f0bm.jpg

 

6822f2168172440fm.jpg 99057cd92d630c7dm.jpg fb567c7a69a4e8efm.jpg 327220382c101960m.jpg

 

275069f190a1354cm.jpg d7e9fd05756e9296m.jpg d6daf4491056eadfm.jpg 0e966edaf07cc47bm.jpg

 

8157edaa9681e302m.jpg 616a3e3e8a4343b6m.jpg f79383d40d1293f5m.jpg 3875c2f9a776832em.jpg

 

2d9e51e872f5944cm.jpg 4a90b203bcd03efcm.jpg 9a3361a0e3ad86acm.jpg e829e666389d67d0m.jpg

 

b5830460127b4c19m.jpg cd6caeabb4224aa2m.jpg bfe3651026c74ae3m.jpg 7119a026a8d7080dm.jpg

 

ac59357cb34b45dbm.jpg da8e23f4306451b7m.jpg d2c0406e28c8a023m.jpg 48b0109b72418c4am.jpg

 

86467249b894b409m.jpg 16a73f0754df4a60m.jpg 3afe439a142079c4m.jpg 35a2f434dbcac560m.jpg

 

3a7202f6d4dd93b9m.jpg e907b146f3d416cbm.jpg 94703b503895e712m.jpg 3c99dceb2a234785m.jpg

 

e600428086654d7bm.jpg 87bdc9247e27590am.jpg d85280e4ed8f7b92m.jpg 866cc269a675cb52m.jpg

 

e0df255276f016d3m.jpg 6365c740e0b77daam.jpg 9c824b35ae2465dbm.jpg e260abebc24c02e4m.jpg

 

d7877f10d0e08f57m.jpg f5266ae9f27f5223m.jpg 30b4a1e7a3c8fe1cm.jpg 608a3bcb74f8c3ebm.jpg

 

81ff662a8388d947m.jpg a4ae040b5cbc436bm.jpg 9d46ecd0293e215em.jpg c5a7f94f3d1a9a30m.jpg

 

5c8774404e55d804m.jpg 2d0d764910da88aam.jpg 3553821423f71316m.jpg 11e742e0f92e8eebm.jpg

 

99144d0d7de08c92m.jpg d73feb511a0423acm.jpg 670fee8427125a07m.jpg 56445b6b5b9215bcm.jpg

 

fce4f7347d37ad05m.jpg 9e47598a0a9480c1m.jpg bbb2a9d945ed0ebdm.jpg 818393ede4c97397m.jpg

 

41b48fb5db47982am.jpg 2a67467a235d9bb1m.jpg 0fdb2f7c79d22cdam.jpg 8872aca217d52e83m.jpg

 

bff4f6fcb0f3925dm.jpg

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Ludkowie naoglądają się takich zdjęć i brudzą bezmyślnie modele twierdząc, że maja "dokumentację"......... [/img]

Ale wtedy mają usprawiedliwienie jak przesadzą z washem - że wzorowali się na muzealnym brudasie

Pozdr

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, ale trochę się pogubiłem, jak "ludkowie" robią modele i je pokazują to krzyczycie żeby je brudzili wzorując się na zdjęciach. Jak ktoś robi zdjęcia to mówicie, żeby na zdjęciach się nie wzorować?

Co jest niewłaściwego w robieniu repliki modelu, który stoi w muzeum?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Łomatko.... witki mi opadły....

 

Pilex trochę mnie osłabiasz, ale po kolei:

1. Zdjęcia stanowią najlepszy materiał do budowy/malowania modelu.

2. Zdjęcie winno przedstawiać konkretny egzemplarz w konkretnym momencie eksploatacji. Ideałem jest, gdy model który robimy to ten sam egzemplarz w tym samym momencie eksploatacji jaki widać na zdjęciach.

3. Jeżeli ktoś robi dajmy na to MiGa-19PM z okresu, w którym samolot służył w konkretnej jednostce, maluje go i robi łosz na podstawie zdjęć egzemplarza z muzeum... No na litość boską, czy trzeba to tłumaczyć?... Sam sobie odpowiedz na pytanie, czy samolot w trakcie eksploatacji wyglądał tak jak po iluś latach postoju w muzeum.

Link to comment
Share on other sites

Sam sobie odpowiedz na pytanie, czy samolot w trakcie eksploatacji wyglądał tak jak po iluś latach postoju w muzeum.

Ja bym dodał ''w polskim muzeum'' bo na zachodzie maszyny w muzeum wyglądają jak nówki i tam ciężko o jakieś ślady eksploatacji. ale generalnie chodziło mi ot co powiedział kol. reiden

Brudzenie jak najbardziej tak, ale nie bezmyślne.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

No nie narzekajcie tak na polskie muzea, w wakacje byłem w muzeum wojskowym w Kralikach (Czechy) i tam to dopiero jest masakra - na eksponatach rosną już drzewa.

 

Ze śladami eksploatacji generalnie we współczesnych samolotach nie należy przesadzać, jak samolot jest eksploatowany to mechanicy dbają o niego, prawda Marku? Myślę, że kolega Marek właśnie nie dopuściłby do tego, że z Jego "23" odpadała farba i samolot był pokryty zaciekami.

 

Pozdrawiam, sokol

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Pilex trochę mnie osłabiasz, ale po kolei: …

Mam nadzieję, że nie rozpoczynamy kolejnej dyskusji na temat wyższości śladów eksploatacji nad świętami … itp., bo nie to mi chodziło.

Nie rozwijając za bardzo tematu (bo szkoda waszego czasu) poddałem jedynie pewnej krytyce wypowiedź kol. Marek_1101, bo ubodło mnie stwierdzenie “ludkowie”.

Natomiast moje zasadnicze pytanie brzmiało: „Co jest niewłaściwego w robieniu repliki modelu, który stoi w muzeum?”. Można je też zadać trochę inaczej: „Czy wygląd modeli które robimy musi odpowiadać wyglądowi modelu wyłącznie w czasie jego eksploatacji”?

A pytam, bo po prostu nie wiem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

pilex7, ja rozumiem Cie doskonale. Mysle jednoczesnie, ze Marek´1011 troche niefortunnie si wyrazil, a raiden chyba Cie, po prostu nie zrozumial.

 

Ja uwazam, ze takie zdjecia sa wspanialym podkladem do wykonania repliki. I teraz, jesli ktos wykona model z tzw. okresu eksploatacji w jednostce i upacka go tak jak na fotkach, to oczywiscie przesadzi i nie ma szans w jakimkolwiek konkursie.

Jesli jednak podpisze swoj model np."Samolot MiG-19 z Muzeum w W-wie" to, przy doskonalym wykonaniu modelu i malowania, powinien wygrac kazdy konkurs. Nie powinien mu "podskoczyc" zaden konkurent np. z II WS.

Takich dokumantacji zdjeciowych (gdzie kazdy syfek jest obfotografowany) nie uswiadczymy w przypadku samolotow wojennych.

Link to comment
Share on other sites

pilex7,

troche mnie przeceniasz jako wyrocznie w sprawach konkursowych.

To mial byc, z mojej strony tylko taki przyklad, ktory raczej jest przypuszczeniem. Ale chyba logicznym?

Jak naprawde jest na konkursach, tego nie wiem. Jesli chcesz poznac tajniki wygrywania, to polecam lekture artykulu A.Ziobera w Aeroplanie.

Jedne z najbardziej przyciagajacych oko modeli, to roznego rodzaju spalone, zardzewiale wraki. Jesli zatem ktos wykona model wraka z polskiego muzeum, nie powinien narzekac na brak zainteresowania i odpowiednia ocene.

Oczywiscie wykonanie takiego brudasa, nie jest takie proste.

Link to comment
Share on other sites

poddałem jedynie pewnej krytyce wypowiedź kol. Marek_1101, bo ubodło mnie stwierdzenie “ludkowie”.

 

To ja proponuję koledze pilex7 sięgnięcie po słownik języka polskiego, ewentualnie skontaktowanie się z językoznawcą. Propozycja ta wynika z nieodpartego wrażenia, że kolega nie zna (lub mylnie interpretuje) znaczenia zwrotu "ludkowie". Zupełnie nie pojmuję tego, jakim cudem, i od kiedy zwrot "ludkowie" posiada znaczenie pejoratywne.

 

Natomiast moje zasadnicze pytanie brzmiało: „Co jest niewłaściwego w robieniu repliki modelu, który stoi w muzeum?”.

 

Problem polega na tym, że kolega zadał kilka pytań w swoim poście (zabrakło w nim zdaje się precyzji), a ja (być może również nie precyzyjnie, lecz w myśl zasady "jakie pytanie, taka odpowiedź") odpowiedziałem na pierwsze zastrzeżenia. Tak jak Marek słusznie stwierdził, że robienie modeli obrazujących samolot z okresu służby i brudzenie go wzorując się li tylko i wyłącznie na zdjęciach z muzeum jest błędem (wydaje mi się, że kto jak kto, ale technik samolotu wie o tym najlepiej). Ta myśl też była przewodnią w postach Marka (jak zdaje się większość z nas za wyjątkiem kolegi pileksa zauważyła).

 

Można je też zadać trochę inaczej: „Czy wygląd modeli które robimy musi odpowiadać wyglądowi modelu wyłącznie w czasie jego eksploatacji”?

Oczywiście, że nie musi. Model może przedstawiać cokolwiek. Problemem, na który jak już pisałem Marek chciał zwrócić uwagę jest nadmierne brudzenie (i nie mające pokrycia w rzeczywistości) modeli przez niektórych modelarzy.

 

Pozwolisz kolego, że dla lepszego zrozumienia sprawy posłużę się przykładem. Otóż,wszystko to co robimy po pomalowaniu modelu ma na celu jego urealnienie. Nanoszące te wszystkie łosze oprócz odwzorowywania w pewnym sensie zabrudzeń uplastyczniamy również model maskując niejako niedoskonałości których nie jesteśmy w stanie uniknąć przy budowie. Model po łoszu i polerce wygląda lepiej, analogicznie jak umalowana kobieta (zresztą techniki makijażu i uplastyczniania modeli mają wiele wspólnego). Wszystko jest OK, dopóty zachowamy umiar. Posługując się kobiecym przykładem (obrazowym bardzo)... Gdy widzimy delikatnie umalowaną kobietę na ulicy zapewne zwrócimy na nią uwagę (zakładając, że makijaż przyniósł efekt) i będzie ona nam się podobać... Gorzej, gdy trafimy na dziewczę po tzw. wypadku w drogerii... Wtedy również zwrócimy na nią uwagę, ale efekt takiego przesadzonego makijażu jest zgoła inny. Nieprawdaż?

 

Ps. Autor, pisząc tego posta zakłada, umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz heteroseksualną orientację czytających dla lepszego zrozumienia przykładu

Link to comment
Share on other sites

marek_1101 - Bardzo dobra riposta - uśmiałem się

 

reiden - Ładnie napisane, rozumiem, dziękuję za dodatkowe wyjaśnienia.

 

Proponuję bardziej się skupić na tematyce walkaround'ów a nie na duskusji nad znaczeniem słowa ludek, które za sjp.pl oznacza: 1. zdrobnienie od lud; 2. mały człowieczek; 3. człowiek mały, drobny lub biedny.

Jeżeli ktoś ma ochotę podyskutować to proponuję kontynuować na Placu Zabaw albo na PW.

Pozdrawiam

- Wojtek

Link to comment
Share on other sites

1. zdrobnienie od lud
No wlasnie... To ja jeszcze proponuje zerknac do slownika i sprawdzic, co oznacza "zdrobnienie" i kiedy sie go uzywa... Radze zapoznac sie z definicja, doglebnie ja zrozumiec i odniesc sie do tej kokretnej sytuacji.

A tak w ogole, to proponuje zajac sie klejeniem modeli, a nie wyszukiwaniem drugiego dna tam, gdzie go nie ma...

Link to comment
Share on other sites

Cieszę się, że przynajmniej część rzeczy została wyjaśniona.

 

To teraz celem podsumowania....

Cieszę się, że kolega sięgnął po sjp. Dziwi mnie jednocześnie fakt, że z kilku znaczeń jakie słowo ludkowie posiada, kolega wybrał to negatywne. Przypomina to niestety manierę niektórych polityków, co dziwi mnie tym bardziej.

Dlaczego? Otóż język polski posiada na szczęście szeroki wybór różnej maści zwrotów pozwalających dać do zrozumienia rozmówcy w sposób nie pozostawiający wątpliwości, że jest obrażany. Jestem też święcie przekonany, że gdyby intencją Marka było obrażenie kogokolwiek takich właśnie zwrotów by użył.

Po drugie, forum to jak zakładam, jest zbieraniną ludzi, których łączy jedna pasja. Myślę też, że to co nas na to forum przygnało to chęć wymiany doświadczeń oraz zamiłowanie do tych naszych pasji. Dlatego też, oddanie tej pasji (jakkolwiek może i perwersyjne momentami ;) ) w żaden sposób nie jest nacechowane negatywnymi emocjami. Stąd też zakładam, że nie jest intencją żadnego z Użytkowników forum obrażanie kogokolwiek.

Stąd też, parafrazując naszych przodków mejk models not łor ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W związku z tym że jedzie do mnie Bilkowy MiG-19PM mam pytanie odnośnie koloru osłony radaru nr 905 - jaki był kolor w okresie służby? Mam zdjęcia czarno-białe z okresu służby i schemat na którym jest kolor zielony. Czy niebieski był położony juz podczas stacjonowania w muzeum?

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.