Liteonit1 Napisano 7 Stycznia 2009 Share Napisano 7 Stycznia 2009 Noo kiedy te foty z prac??? Bo cos czekam i czekam... kiedy będą? PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 9 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2009 Witam! Noo kiedy te foty z prac??? Bo cos czekam i czekam... kiedy będą?PZDR Relacje chwilowo zawieszam. Dwa dni temu padła mi sieć w domu Teraz piszę z pracy (mam nadzieję że szef nie patrzy ). Oczywiście prace nad Limem trwają nadal. Jak tylko uporam się z awarią w domu, wstawię parę fotek z postępu prac. Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 18 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2009 Witam ponownie! Awarię sieci usunąłem (karta sieciowa padła) ale niestety z czasem krucho i od ostatniej aktualizacji nie wiele się zmieniło. To co udało mi się zrobić przez weekend wygląda tak: Wykonałem wzierniki pod tylną częścią kadłuba. Wyczytałem gdzieś że SBLim-2A był składakiem z maszyny szkolnej (przednia część kadłuba) i MiGa-15 silnik i część ogonowa. W związku z tym konieczne było wykonanie takowych wzierników. Ramki wykonałem z blaszki aluminiowej tej samej z której wykonałem hamulce, oszklenie wyciąłem ze zbędnych elementów wyposażenia kokpitu. Jednocześnie musiałem załatać takowe wzierniki w przedniej części kadłuba. Wkleiłem panel z wnękami hamulców aerodynamicznych oraz wykonanymi wziernikami. Tutaj zaczynają małe trudności, mianowicie elementy nie za bardzo pasują do siebie. Ale od czego jest szpachla Na razie tyle. Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 19 Stycznia 2009 Share Napisano 19 Stycznia 2009 A jakiej szpachlówki używasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 19 Stycznia 2009 Share Napisano 19 Stycznia 2009 A myślisz, ze ta farbka MM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 1 Lutego 2009 Autor Share Napisano 1 Lutego 2009 Witam! A jakiej szpachlówki używasz? Używam tego. Mała aktualizacja z dzisiejszych pac nad Limkiem. Wnęki hamulców aerodynamicznych już w zasadzie zakończyłem, więc nadszedł czas na hamulce. Myślałem o zakupie odpowiedniego zestawu blaszek, ale ostatecznie postanowiłem wykonać je od podstaw z materiałów, które posiadam: czyli wspomnianej już wcześniej blaszki aluminiowej z formy do pieczenia oraz karty telefonicznej. W lewym górnym rogu widać oryginalny hamulec z zestawu trumpetera. Efekt końcowy. Niestety statyw gdzieś mi się zapodział więc zdjęcia musiałem robić z lampą. Zabrałem się również za montaż połówek kadłuba; niestety bez szpachli się nie obeszło. Spód kadłuba. Wkleiłem pokrywę lawety uzbrojenia. Niestety nie za bardzo pasowała. Tak jakby miała większy promień niż kadłub. No i cóż: znowu szpachla. A tu przymiarka przed następnym etapem prac. Czyli montażem skrzydeł. Wszelkie porady mile widziane. Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 10 Maja 2009 Autor Share Napisano 10 Maja 2009 (edytowane) Witam po baaardzo długiej przerwie. Na wstępie kilka słów wyjaśnień. Prace nad Lim-em zostały zawieszone na trzy miesiące z uwagi na inny projekt, który pochłonął mi każdą wolną chwilę. Projekt "dioramy" w skali 1:1 pt. urządzanie mieszkania i przeprowadzka. Projekt Lima jednak wciąż jest żywy. Oto, co udało mi się zrobić w przeciągu ostatniego tygodnia. Skleiłem całą bryłę Lima do kupy i pomalowałem podkładem. Przerobiłem a w zasadzie dorobiłem osłony karabinów oraz wyrzutników łusek. W trakcie tych prac zniknęły linie podziału blach. To, co widać na zdjęciach to moja dość prymitywna próba ich odtworzenia. Wklejone stery kierunku i wysokości. Obecnie Lim-ek prezentuje się tak: Tutaj lepsze fotki hamulców aerodynamicznych. Zacząłem dłubać przy kołach. Tryb makro w moim aparacie jest bezlitosny - te farfocle i pyłki, które widać już zostały usunięte. Teraz dopiero zważyłem ze nie spiłowałem ugięcia opon podwozia głównego. W kokpicie pozostało mi do zrobienia jeszcze parę drobiazgów Oczywiście nie mogłem się oprzeć i spróbowałem postawić Lima na kołach. A tu niespodzianka - okazuje się, że w trakcie składania kadłuba włożyłem za mało balastu do przedniej części i całość przewraca się na ogon. Będę musiał coś wykombinować. Na razie wymyśliłem ze wrzucę przez otwór po niewklejonym jeszcze celowniku parę kulek ołowianych i zaleję klejem. Ale co z tego wyjdzie to się zobaczy. Jeżeli macie jakieś pomysły, to bardzo proszę. Następna aktualizacja mam nadzieję, że niedługo. A muszę się sprężać, bo niedługo minie rok jak zacząłem prace nad tym modelem. A w kolejce czeka jeszcze parę Mig-ów. Pozdrawiam Markuz Edytowane 13 Maja 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 10 Maja 2009 Share Napisano 10 Maja 2009 Witam, Jako "sochaczewski weteran" mam kilka uwag do Twojego modelu: - jak na razie nie ma on żadnych atrybutów samolotu rozpoznawczego (luk w osłonie lawety dla aparatu AFA-BAF 21) + pulpit do sterowanie w drugiej kabinie, - tarcze kół powinny być zielone, - w drugiej kabinie nie powinno być drążka, po co więc otwór pozostawiłeś w podłodze? 32 plrt górą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 13 Maja 2009 Autor Share Napisano 13 Maja 2009 Witaj Jarekk. Dzięki za uwagi. Postaram się do nich zastosować. Jeśli chodzi o luk w osłonie lawety dla aparatu to nasz na myśli to miejsce zaznaczone na czerwono?? Czy jako "sochaczewski weteran" posiadasz może zdjęcia bądź rysunki pulpitu do sterowania w drugiej kabinie. Podczas budowy podpieram się monografią fotograficzną Mig-15 Modelmania AJ Press oraz zdjęciami które wykonałem na potrzeby tego projektu w Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej w Warszawie gdzie obecnie stoi Lim 6010. Niestety nie mam fotek lawety oraz wnętrza kabiny. Podejrzewam jednak że wyposażenie obecne (stan muzealny) tej maszyny może się trochę różnić od wyposażenia jakie miała ona w czasie służby w Sochaczewie. Pozdrawiam Markuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 13 Maja 2009 Share Napisano 13 Maja 2009 Laweta SBLim-2A: (w środku lawety aparat) Oryginalny luk aparatu z 6010: Pulpit był ale.....(szuka się). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 8 Września 2011 Share Napisano 8 Września 2011 Wrócisz do tego warsztatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 9 Września 2011 Autor Share Napisano 9 Września 2011 Nie przypuszczałem że jeszcze ktoś odgrzebie ten warsztat z odmętów forum. Toż ten warsztat popadł w zapomnienie przeszło 2 lata temu. Limek w stanie jak z ostatnich fotek stoi na półce i się kurzy. Popatruję czasem na niego z zamiarem zakończenia warsztatu ale obecnie zafascynowały mnie pojazdy pancerne RKKA. Myślę że kiedyś do niego wrócę. Może jak uporam się z KW-1, zobaczymy. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 20 Września 2011 Share Napisano 20 Września 2011 Fatum jakieś? Akurat przeglądam ten wątek i też chciałem się spytać, czy będzie kontynuacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.