Skocz do zawartości

Sochaczewski SBLim-2A 1:48


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Noo kiedy te foty z prac??? Bo cos czekam i czekam... kiedy będą?

PZDR

Relacje chwilowo zawieszam.

Dwa dni temu padła mi sieć w domu

Teraz piszę z pracy (mam nadzieję że szef nie patrzy ).

Oczywiście prace nad Limem trwają nadal.

Jak tylko uporam się z awarią w domu, wstawię parę fotek z postępu prac.

 

Pozdrawiam

Markuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam ponownie!

Awarię sieci usunąłem (karta sieciowa padła) ale niestety z czasem krucho i od ostatniej aktualizacji nie wiele się zmieniło.

To co udało mi się zrobić przez weekend wygląda tak:

DSC06710.JPG

Wykonałem wzierniki pod tylną częścią kadłuba. Wyczytałem gdzieś że SBLim-2A był składakiem z maszyny szkolnej (przednia część kadłuba) i MiGa-15 silnik i część ogonowa.

W związku z tym konieczne było wykonanie takowych wzierników.

Ramki wykonałem z blaszki aluminiowej tej samej z której wykonałem hamulce, oszklenie wyciąłem ze zbędnych elementów wyposażenia kokpitu.

DSC06712.JPG

 

DSC06713.JPG

Jednocześnie musiałem załatać takowe wzierniki w przedniej części kadłuba.

DSC06714.JPG

 

Wkleiłem panel z wnękami hamulców aerodynamicznych oraz wykonanymi wziernikami.

DSC06716.JPG

Tutaj zaczynają małe trudności, mianowicie elementy nie za bardzo pasują do siebie. Ale od czego jest szpachla

Na razie tyle.

Pozdrawiam

Markuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam!

A jakiej szpachlówki używasz?

Używam tego.

DSC06818.JPG

 

Mała aktualizacja z dzisiejszych pac nad Limkiem.

Wnęki hamulców aerodynamicznych już w zasadzie zakończyłem, więc nadszedł czas na hamulce.

Myślałem o zakupie odpowiedniego zestawu blaszek, ale ostatecznie postanowiłem wykonać je od podstaw z materiałów, które posiadam:

czyli wspomnianej już wcześniej blaszki aluminiowej z formy do pieczenia oraz karty telefonicznej. W lewym górnym rogu widać oryginalny hamulec z zestawu trumpetera.

DSC06809.JPG

 

Efekt końcowy.

Niestety statyw gdzieś mi się zapodział więc zdjęcia musiałem robić z lampą.

DSC06813.JPG

 

Zabrałem się również za montaż połówek kadłuba; niestety bez szpachli się nie obeszło.

DSC06814.JPG

 

Spód kadłuba. Wkleiłem pokrywę lawety uzbrojenia. Niestety nie za bardzo pasowała. Tak jakby miała większy promień niż kadłub. No i cóż: znowu szpachla.

DSC06815.JPG

 

A tu przymiarka przed następnym etapem prac. Czyli montażem skrzydeł.

DSC06816.JPG

 

Wszelkie porady mile widziane.

 

Pozdrawiam

Markuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Napisano (edytowane)

Witam po baaardzo długiej przerwie.

 

Na wstępie kilka słów wyjaśnień.

Prace nad Lim-em zostały zawieszone na trzy miesiące z uwagi na inny projekt, który pochłonął mi każdą wolną chwilę.

Projekt "dioramy" w skali 1:1 pt. urządzanie mieszkania i przeprowadzka.

 

Projekt Lima jednak wciąż jest żywy.

Oto, co udało mi się zrobić w przeciągu ostatniego tygodnia.

Skleiłem całą bryłę Lima do kupy i pomalowałem podkładem.

DSC07200.JPG

Przerobiłem a w zasadzie dorobiłem osłony karabinów oraz wyrzutników łusek.

W trakcie tych prac zniknęły linie podziału blach.

To, co widać na zdjęciach to moja dość prymitywna próba ich odtworzenia.

DSC07201.JPG

Wklejone stery kierunku i wysokości.

DSC07202.JPG

 

Obecnie Lim-ek prezentuje się tak:

Kopia%20DSC07198.JPG

 

DSC07199.JPG

 

DSC07206.JPG

 

DSC07207.JPG

 

Tutaj lepsze fotki hamulców aerodynamicznych.

DSC07208.JPG

 

DSC07209.JPG

 

Zacząłem dłubać przy kołach.

Tryb makro w moim aparacie jest bezlitosny - te farfocle i pyłki, które widać już zostały usunięte.

DSC07210.JPG

Teraz dopiero zważyłem ze nie spiłowałem ugięcia opon podwozia głównego.

DSC07211.JPG

 

DSC07212.JPG

 

W kokpicie pozostało mi do zrobienia jeszcze parę drobiazgów

DSC07203.JPG

 

DSC07204.JPG

 

DSC07205.JPG

 

Oczywiście nie mogłem się oprzeć i spróbowałem postawić Lima na kołach.

A tu niespodzianka - okazuje się, że w trakcie składania kadłuba włożyłem za mało balastu do przedniej części i całość przewraca się na ogon.

Będę musiał coś wykombinować.

Na razie wymyśliłem ze wrzucę przez otwór po niewklejonym jeszcze celowniku parę kulek ołowianych i zaleję klejem.

Ale co z tego wyjdzie to się zobaczy.

Jeżeli macie jakieś pomysły, to bardzo proszę.

 

Następna aktualizacja mam nadzieję, że niedługo.

A muszę się sprężać, bo niedługo minie rok jak zacząłem prace nad tym modelem.

A w kolejce czeka jeszcze parę Mig-ów.

Pozdrawiam

Markuz

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jako "sochaczewski weteran" mam kilka uwag do Twojego modelu:

- jak na razie nie ma on żadnych atrybutów samolotu rozpoznawczego (luk w osłonie lawety dla aparatu AFA-BAF 21) + pulpit do sterowanie w drugiej kabinie,

- tarcze kół powinny być zielone,

- w drugiej kabinie nie powinno być drążka, po co więc otwór pozostawiłeś w podłodze?

 

32 plrt górą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jarekk.

 

Dzięki za uwagi.

Postaram się do nich zastosować.

 

Jeśli chodzi o luk w osłonie lawety dla aparatu to nasz na myśli to miejsce zaznaczone na czerwono??

DSC06713.JPG

 

Czy jako "sochaczewski weteran" posiadasz może zdjęcia bądź rysunki pulpitu do sterowania w drugiej kabinie.

 

Podczas budowy podpieram się monografią fotograficzną Mig-15 Modelmania AJ Press oraz zdjęciami które wykonałem na potrzeby tego projektu w Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej w Warszawie gdzie obecnie stoi Lim 6010. Niestety nie mam fotek lawety oraz wnętrza kabiny.

Podejrzewam jednak że wyposażenie obecne (stan muzealny) tej maszyny może się trochę różnić od wyposażenia jakie miała ona w czasie służby w Sochaczewie.

 

Pozdrawiam

Markuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Nie przypuszczałem że jeszcze ktoś odgrzebie ten warsztat z odmętów forum.

Toż ten warsztat popadł w zapomnienie przeszło 2 lata temu.

Limek w stanie jak z ostatnich fotek stoi na półce i się kurzy. Popatruję czasem na niego z zamiarem zakończenia warsztatu ale obecnie zafascynowały mnie pojazdy pancerne RKKA.

Myślę że kiedyś do niego wrócę. Może jak uporam się z KW-1, zobaczymy.

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.