Wachmistrz Napisano 2 Listopada Share Napisano 2 Listopada Prawie rok temu rozpocząłem warsztat w ramach wątku „Sklejamy tanią Hasegawę”. Równolegle do modelu Haski dokupiłem P-47 Tamiyi, żeby mieć punkt odniesienia dla raczej słabego zestawu Haski. Model Tamki kończy projekt. Pokazuje on moją pracę, błędy i niedociągnięcia. Finalnie chyba bardziej zadowolony jestem z Hasegawy. 19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skarczu Napisano 2 Listopada Share Napisano 2 Listopada Świetny dzbanek. Podoba się 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 2 Listopada Share Napisano 2 Listopada Super. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 2 Listopada Share Napisano 2 Listopada Ładne dzbaneczki, jeden pewno do kawy a drugi do herbaty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 2 Listopada Share Napisano 2 Listopada Bardzo fajna para. Hasegawa nie odstaje mocno od nowszej Tamki . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 3 Listopada Share Napisano 3 Listopada Oba dzbanki bardzo ładne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada W dniu 2.11.2024 o 11:14, Wachmistrz napisał: Model Tamki kończy projekt. Pokazuje on moją pracę, błędy i niedociągnięcia Chyba najprostszym do usunięcia będzie likwidacja anteny drutowej. Przemalowanie podwieszanego zbiornika może być już bardziej kłopotliwe. Zresztą sam zbiornik jest wątpliwy. W ogóle jest jakieś potwierdzenie dla tego zbiornika pod tym samolotem ? Ogólnie, co by nie mówić, obserwowanie całego tego pieruńskiego przedstawienia przyniosło mi sporo frajdy. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 16 Listopada Autor Share Napisano 16 Listopada W dniu 15.11.2024 o 14:23, greatgonzo napisał: Chyba najprostszym do usunięcia będzie likwidacja anteny drutowej. Przemalowanie podwieszanego zbiornika może być już bardziej kłopotliwe. Zresztą sam zbiornik jest wątpliwy. W ogóle jest jakieś potwierdzenie dla tego zbiornika pod tym samolotem ? Ogólnie, co by nie mówić, obserwowanie całego tego pieruńskiego przedstawienia przyniosło mi sporo frajdy. Dzięki! Hmm, pieruńskie przedstawienie? Zakładam, że to pozytywny komentarz… Szkoda tej antenki, ale rzeczywiście na jednym z nielicznych zdjęć tej maszyny nie widać drutu. Co jest nie tak ze zbiornikem 200 gal? Nie były używane w 362 FG na początki 1945 roku? Oczywiście nie ma żadnego zdjęcia Tego samolotu z tym zbiornikiem, ale żądanie udowodnienia tej konfiguracji to trochę tak, jak wymaganie bym udowodnił własną niewinność. według znalezionych przez mnie informacji, Chief Seattle uległ poważnej kraksie przy lądowaniu po akcji przeciw niemieckim zgrupowaniom pojazdów w dniu 22.01.1945 r. Więc zarzut byłby uprawniony, gdyby te zbiorniki wprowadzono np. w marcu ‘45. Pomyśle nad tym, bo z tym zbiornikiem i tak mi się niezbyt podoba. Myșlałem nad papierowym 100 gal, albo nad trzecią bombą. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Listopada Share Napisano 16 Listopada (edytowane) Zupełnie neutralny, nawiązujący do tematu projektu. I jeszcze pisany z sympatią. Niezupełnie z tą niewinnością. Jednostki operacjące w ramach 9th AF wykonywały krótsze misje i na ogół używano mniejsze zbiorniki. Pojedynczy 75, 108 gal to typowa konfiguracja, o ile w ogóle podwieszano zbiornik. Kojarzę tylko jedno zdjęcie P-47 z 9AF gdzie wisi taki 200 gal tank pochodzące z 365th FG. To wielka rzadkość, niekoniecznie związana z operacjami bojowymi i niekoniecznie z każdą jednostką. Ale też niczego tu nie przesądzam. Wciąż jednak zbiornik ma nieprawidłowy kolor. Ale jak podwiesisz papierowy 108 gal, to srebrny będzie OK. Edytowane 16 Listopada przez greatgonzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 16 Listopada Autor Share Napisano 16 Listopada Godzinę temu, greatgonzo napisał: Wciąż jednak zbiornik ma nieprawidłowy kolor. Ale jak podwiesisz papierowy 108 gal, to srebrny będzie OK. Jeszcze dwa pytania o zbiornik 200 gal dla uzupełnienia wiedzy: 1. Prawidłowy kolor to Neutral Grey? 2. Czy 200 gal były montowane również na innych samolotach niż P-47? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Listopada Share Napisano 16 Listopada 1. Tak 2. Nie. Chyba, że jakieś eksperymenty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 17 Listopada Share Napisano 17 Listopada Widać dużo włożonego wysiłku i pracy, gratuluję ukończenia projektu. Czy brany jest pod uwagę powrót do czasów Wielkiej Wojny? Cały czas jestem pod wrażeniem Rolanda od Flaja... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 17 Listopada Autor Share Napisano 17 Listopada 4 godziny temu, zaruk napisał: Widać dużo włożonego wysiłku i pracy, gratuluję ukończenia projektu. Czy brany jest pod uwagę powrót do czasów Wielkiej Wojny? Cały czas jestem pod wrażeniem Rolanda od Flaja... Dzięki. Tego Rolanda dobrze wspominam. Nie sądziłem, że jeszcze polubię się z siedemdwójką, ale te dwa dzbanki sprawiły mi wiele frajdy. Chciałbym zrobić jeszcze Mustanga, no i zalega mi w magazynku B5N2 z taniej Hasegawy. Ze szmatopłatów 1/48 najbliższy projekt to pewnie DH-9 w polskim malowaniu, który jest już wstępnie rozgrzebany. Ale to kawał samolotu i budowa pewnie długo potrwa, a mnie za niecały rok czeka przeprowadzka i wszystkie modele począwszy od Albatrosa DIII będę musiał przewieźć bezpiecznie do Polski. Tymczasem Jug już po przeróbkach, czekamy na dzienne światło do zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.