Skocz do zawartości

P-47D „Chief Seattle”, Tamiya 1/72


Wachmistrz

Rekomendowane odpowiedzi

Prawie rok temu rozpocząłem warsztat w ramach wątku „Sklejamy tanią Hasegawę”. Równolegle do modelu Haski dokupiłem P-47 Tamiyi, żeby mieć punkt odniesienia dla raczej słabego zestawu Haski. 

Model Tamki kończy projekt. Pokazuje on moją pracę, błędy i niedociągnięcia. Finalnie chyba bardziej zadowolony jestem z Hasegawy.

 

IMG_1646.thumb.jpeg.f97ec0e801b1e2db5ee377bc08933945.jpeg

 

IMG_1602.thumb.jpeg.0b4dfd99ffb3408104c5d6b3e5299df6.jpeg

 

IMG_1599.thumb.jpeg.768fbf93efccd37980b703797db40fc4.jpeg

 

IMG_1596.thumb.jpeg.9126cafafaca394b8f16c765511dbca7.jpeg

 

IMG_1597.thumb.jpeg.0d02bfef1246d70c988242d5783f53a9.jpeg

 

IMG_1651.thumb.jpeg.e74d250de0b4d8377bc4ea701a1f8d14.jpeg

 

IMG_1649.thumb.jpeg.e520207bd635f03cadea7739bb3448ff.jpeg

 

IMG_1659.thumb.jpeg.56c8c6bba29d9e7d445ff680cdfa9c67.jpeg

  • Like 19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 2.11.2024 o 11:14, Wachmistrz napisał:

Model Tamki kończy projekt. Pokazuje on moją pracę, błędy i niedociągnięcia

Chyba najprostszym do usunięcia będzie likwidacja anteny drutowej. Przemalowanie podwieszanego zbiornika może być już bardziej kłopotliwe. Zresztą sam zbiornik jest wątpliwy. W ogóle jest jakieś potwierdzenie dla tego zbiornika pod tym samolotem ?

 

Ogólnie, co by nie mówić, obserwowanie całego tego pieruńskiego przedstawienia przyniosło mi sporo frajdy. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2024 o 14:23, greatgonzo napisał:

Chyba najprostszym do usunięcia będzie likwidacja anteny drutowej. Przemalowanie podwieszanego zbiornika może być już bardziej kłopotliwe. Zresztą sam zbiornik jest wątpliwy. W ogóle jest jakieś potwierdzenie dla tego zbiornika pod tym samolotem ?

 

Ogólnie, co by nie mówić, obserwowanie całego tego pieruńskiego przedstawienia przyniosło mi sporo frajdy. Dzięki!


Hmm, pieruńskie przedstawienie? Zakładam, że to pozytywny komentarz…

 

Szkoda tej antenki, ale rzeczywiście na jednym z nielicznych zdjęć tej maszyny nie widać drutu. 
Co jest nie tak ze zbiornikem 200 gal? Nie były używane w 362 FG na początki 1945 roku? Oczywiście nie ma żadnego zdjęcia Tego samolotu z tym zbiornikiem, ale żądanie udowodnienia tej konfiguracji to trochę tak, jak wymaganie bym udowodnił własną niewinność. 
według znalezionych przez mnie informacji, Chief Seattle uległ poważnej kraksie przy lądowaniu po akcji przeciw niemieckim zgrupowaniom pojazdów  w dniu 22.01.1945 r.  Więc zarzut byłby uprawniony, gdyby te zbiorniki wprowadzono np. w marcu ‘45.

Pomyśle nad tym, bo z tym zbiornikiem i tak mi się niezbyt podoba. Myșlałem nad papierowym 100 gal, albo nad trzecią bombą. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie neutralny, nawiązujący do tematu projektu. I jeszcze pisany z sympatią.

Niezupełnie  z tą niewinnością. Jednostki operacjące w ramach 9th AF wykonywały krótsze misje i na ogół używano mniejsze zbiorniki.  Pojedynczy 75, 108 gal to typowa konfiguracja, o ile w ogóle  podwieszano zbiornik. Kojarzę tylko jedno zdjęcie P-47 z 9AF gdzie  wisi taki 200 gal tank pochodzące  z 365th FG. To wielka rzadkość,  niekoniecznie związana z operacjami bojowymi i niekoniecznie z każdą jednostką. Ale też niczego tu nie przesądzam. Wciąż  jednak zbiornik ma nieprawidłowy kolor. Ale jak podwiesisz papierowy 108 gal, to srebrny będzie OK.

Edytowane przez greatgonzo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, greatgonzo napisał:

 Wciąż  jednak zbiornik ma nieprawidłowy kolor. Ale jak podwiesisz papierowy 108 gal, to srebrny będzie OK.

Jeszcze dwa pytania o zbiornik 200 gal dla uzupełnienia wiedzy:

1. Prawidłowy kolor to Neutral Grey?

2. Czy 200 gal były montowane również na innych samolotach niż P-47?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać dużo włożonego wysiłku i pracy, gratuluję ukończenia projektu.

Czy brany jest pod uwagę powrót do czasów Wielkiej Wojny? Cały czas jestem pod wrażeniem Rolanda od Flaja...

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zaruk napisał:

Widać dużo włożonego wysiłku i pracy, gratuluję ukończenia projektu.

Czy brany jest pod uwagę powrót do czasów Wielkiej Wojny? Cały czas jestem pod wrażeniem Rolanda od Flaja...

Dzięki. Tego Rolanda dobrze wspominam.
Nie sądziłem, że jeszcze polubię się z siedemdwójką, ale te dwa dzbanki sprawiły mi wiele frajdy. Chciałbym zrobić jeszcze Mustanga, no i zalega mi w magazynku B5N2 z taniej Hasegawy.

Ze szmatopłatów 1/48 najbliższy projekt to pewnie DH-9 w polskim malowaniu, który jest już wstępnie rozgrzebany. Ale to kawał samolotu i budowa pewnie długo potrwa, a mnie za niecały rok czeka przeprowadzka i wszystkie modele począwszy od Albatrosa DIII będę musiał przewieźć bezpiecznie do Polski. 
 

Tymczasem Jug już po przeróbkach, czekamy na dzienne światło do zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.