Skocz do zawartości

AFV Club 35S60 American light tank M5A1 Stuart Pacyfik


indus

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka wszystkim. Tym razem pobawię się w budowę Stuarta z wojny na Pacyfiku. Zbyt wielu fotek nie znalazłem, będę starał się odwzorować wygląd w miarę wiernie. Na początek pokażę, co znalazłem.

 image.thumb.jpeg.3e3307e2acdd823f504618f4bb5aa54c.jpeg

 

image.thumb.jpeg.a90105ce26419a4fe8a09e87a0c921a4.jpeg

 

image.jpeg.ef4ad4cdc030c77992c986af08aa95da.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b038f6b37d9010c41dbfe48acda1d4cf.jpeg

 

image.thumb.jpeg.7db36c00aa7e5a7ebf7f4d4cdefe92a9.jpeg

 

Do odtworzenia pojazdu użyję AFV Club 35S60 plus blaszki ET Model E35-187 i lufy KM-ów z Mastera.

OK, zaczynamy budowę:). Na pierwszy rzut oka zestaw z AFV wygląda OK. Pierwszy niepokój pojawia się przy składaniu górnej części kadłuba z dolną. Pierwsze wrażenie jest takie, że nie pasują do siebie. Kusi, żeby piłować. Poczytałem na zagranicznych forach, pisali, żeby tego nie robić i atakować na siłę. Tak zrobiłem i jako tako daje się te dwa elementy ze sobą złożyć. Jednak to nie jest dokładność  typu Tamiya.  Wymieniłem też wszystkie plastikowe imitacje uchwytów i dałem błotniki z blaszki. 

 

image.thumb.jpeg.cf1e0c1f52bc9b4508b78cb62c57d6e4.jpeg

 

Włazy w kadłubie wymagają nawiercenia wgłębień. Zamiast wgłębień mają wystające babole.

image.jpeg.40156a5184cc222fe7f3b48dd7e60781.jpeg

 

image.jpeg.8191f8e4ef68d27547ee0ccc1e190171.jpeg

 

 

Włazy mają jakiś obwarzanek, który w ogóle nie przypomina oryginału.

image.thumb.jpeg.936b24acc64f6466f31cfce0c16b0159.jpeg

 

Powinno wyglądać tak:

image.jpeg.958935311808e7baa8af0812fa889622.jpeg

 

Przerobione włazy:

image.thumb.jpeg.bc5fad6587e6f877791b93b2e32cb044.jpeg

 

Zamontowane grille i odtworzony ich śrubunek:

image.thumb.jpeg.bc53719d6844d192b5e042bb3c278667.jpeg

 

image.thumb.jpeg.3a47ac113349a2702a86bd1c20960392.jpeg

Edytowane przez indus
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Tył wreszcie zakończony. Te chińskie blaszki w porównaniu do Abera czy Parta sprężynują i łatwo się łamią, choć muszę przyznać, że nawet pasują i mają dokładne detale.image.thumb.jpeg.fa1c05f495feab12efdcb24566671540.jpeg

 

KM to było wyzwanie. Mnogość małych blaszek i uważna kolejność plus pięknie zrobiona  lufa z Mastera. Następny etap — wieża.

 

image.thumb.jpeg.106fbec14a5a3d82282d2ae1ca25d43d.jpeg

image.thumb.jpeg.e85a8237e049967651789a34937ab3a8.jpeg

Edytowane przez indus
  • Like 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie. Blaszki ET Model E35-187 do tego konkretnego modelu (AFV?) Jakim CA kleisz - czarny VMS?

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lipstein napisał:

Pięknie. Blaszki ET Model E35-187 do tego konkretnego modelu (AFV?) Jakim CA kleisz - czarny VMS?

Dzięki. Tak, to te blaszki. Kleje podstawowy to  Mxbon 412 (super klej przemysłowy, ale już nie ma go w sprzedaży), a czarny to 580 Unimer (rzadki i ma słabsze łączenie), można nim imitować spawy i łatwo redukować jego powierzchnię debonderem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.