Jump to content

Dicker Max 1:35


Gościu
 Share

Recommended Posts

Zdziałałem..skleiłem to i owo...zasadniczo to wiekszość:)

Jestem na etapie obrabiania el. wnętrza - skrzynki, wisioreczki, breloczki...i inne

Ostatnia odsłona warsztatowa, teraz schną, więc na szybko pstryknałem fotki pogladowe.

ResizeofDSCF2390.jpg

ResizeofDSCF2389.jpg

ResizeofDSCF2388.jpg

Co działam...surfacer, szlifowanko, surfacer,szlifowanko...az do skutku:)

W maxie, niestety trzeba wpierw pomalować wnętrze...co niebawem uczynię....by móc dokleić "budę".

Póżniej zamaskuje com zmalował i obrzuce błotniki narzędziami,finalnie malując.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Nie wytrzymam, niech ktoś zbanuje Rafała bo tylko ludzi denerwuje Jeszce poprzednie warsztaty nie ostygły a już Hummel i Max gotowe do malowania. To jest człowiek, który posługuje się nieczystymi mocami naginając czas. Żaden śmiertelnik nie dałby rady w takim tempie kleić

Link to comment
Share on other sites

Bo Rafał to jest człowiek-fabryka. Dziennie z jego taśm produkcyjnych zjeżdża kilkadziesiąt pojazdów. Jak myślicie, kto zaopatruje kraje trzeciego świata?? (do władz: to nie jest nasz kolega z forum, nie zabierajcie go nam, bo nie oddamy x3000 )

Link to comment
Share on other sites

Rafale, to jest chore, naprawdę . Jak Ty sklejasz dwa modele, po kilkaset części części każdy, w parę dni? I nawet nie widać śladów po wypychaczach, łączenia form, elementów etc. ... U większości z nas sam proces budowy i obróbki tych "kolosów" ciągnołby się tygodniami albo i dłużej...

 

P.S. Temat Dicker Maxa ciekawy .

Link to comment
Share on other sites

Ja pomine fakt praktykowania voodoo itd. Ja pytam tylko gdzie ty masz miejsce na te modele, przez ostatni miesiąc chyba 12m pokój mogłeś zapełnić po sufit

Proszę kontynuuj ten warsztat bo mimo że Niemiec to niezwykle ciekawy

Link to comment
Share on other sites

boszsz...co mnie podkusiło, żeby zapytać o te część...

Nie wiem jak u Was, ale u mnie robienie zdjęć wiąże się z mymlaniem świeżo pomalowanym modelem...a często i gęsto utrącam conieco.

Postanowiłem, że relacji pozakładałem juz dość sporo, a kolejne już nic nie wniosą dla mnie, jak i dla oglądających.

Jesli chodzi o szybkość, dla mnie to zdaje się być normalne:

wycinam, szlifuje, szpachluje,szlifuje,maluje.

Najwięcej czasu zajmuje mi weathering, ale i sprawia najwięcej radości..budowa niekoniecznie i tę staram sie wykonac jak najszybciej(dla 35 max 3 dni - model zwykły - pantera,tygrys etc.)

A z pootwieranych...to czeka mnie jeszcze Sig, nosorożec i może marder(postaram sie je pokazać w galerii)

 

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

 

Ten model ma parę innych kwiatków. W moim przypadku oprócz zgadywanki z numerami części (były chyba 3 czy 4 przypadki), wystąpiły także problemy ze spasowaniem całości. Szczególnie irytująca była część E29 (skrzynia w przedziale bojowym). Była za blisko mocowania armaty. Efekt był taki, że musiałem przesunąć armatę (skrzynię wkleiłem zanim spasowałem armatę).

 

604a1535f20ffa92m.jpg

 

Inne kwiatki, to cała osłona przedziału bojowego (część C24) i przedni pancerz przedziału bojowego (część C19). Z przodu miałem wybór: albo przedni pancerz będzie spasowany dobrze z dachem przedziału bojowego, albo będzie dobrze pasował do kadłuba. Wybrałem opcję numer jeden i doklejałem paski polistyrenu do części C19 (około 1,5 mm). Na czerwono zaznaczyłem miejsca, w które uzupełniałem.

 

c15be3f6a2bf5d0am.jpg

 

Ogólnie bardzo fajny model. Nawet pomimo tych kilku wpadek. Broniąc trochę DML-a, przyznaję się bez bicia, że moja częstotliwość pracy to jeden model na pół roku. Dlatego jest dość prawdopodone, że parę błędów wynika z mojego braku wprawy.

 

Tak nieśmiało wrzucam fotkę swojego Max-a. Na razie wnętrze.

 

8c3aa388001ad3b4m.jpg

 

14c5d0b05af94665m.jpg

 

Od jutra zaczynam "natrysk" zewnętrzny.

 

Pozdr

 

Paweł.

Link to comment
Share on other sites

Super sobie poradziłeś, a myślałem że to ja taki bumelant..coś..że krzywo..itd.

 

W nim, na pewno nie warto wklejać płyty czołowej budy, razem z charmatą.

Ja skleiłem całą budę(włącznie z tymi słupkami wewnątrz) i póżniej pasowałem na błotniki...których tez nie powinno sie wpierw doklejać.

Wyjściem jest budę plus błotniki kleić w jednym czasie.

Te minimalne rozstępy po bokach osłony kierowcy załatałem szpachlą i poprawie tam spawy.

Co dalej, po prawo(patrząc od tyłu) tam gdzie jest mocowanie lin...tez trzeba podmianke zrobić na druuciki, gdyz w zestawie dają mikre plastiki(E5)

 

Dalej patrząc, mocowanie wydechu - te obejmy są z duże..bądź przestrzeń błotnik-buda za małe.

Właśnie tył wklejałem dopiero po sklejeniu góry, by spasować je ze sobą i u mnie jakichś specjalnych problemów nie było.

 

 

Fakt, model fajny, tyle tylko..że upierdliwy w montażu.

 

Ja już wnętrze mam za sobą, i obrzucam go teraz żelastwem na zewnątrz...jak to ja

 

ResizeofDSCF2585.jpg

ResizeofDSCF2584.jpg

ResizeofDSCF2583.jpg

ResizeofDSCF2581.jpg

ResizeofDSCF2580.jpg

ResizeofDSCF2579.jpg

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za przychylną opinię. U Ciebie widzę, że też projekt idzie jak burza. "Multimedia" robią szczególne wrażenie.

 

Dicker Max to chyba jeden z tych modeli, które należy sklejać bez instrukcji : ).

 

U mnie łączenie pancerz przedziału bojowego - błotniki było jakimś koszmarem. Jedna wielka szpara. Urocza jest część o numerze C4 (tylny element budy). Po sklejeniu z budą pozostawia gustowny rowek. Plastikowa reklama Dissolved putty : )

 

Z obejmą wydechu nie miałem specjalnego problemu. Prewencyjnie podgrzałem obejmy nad zapalniczką aby były bardziej elastyczne.

Wspaniałe plasticzki E5 od razu wymieniłem na drucik.

 

Tak czy inaczej mam wrażenie, że DML, projektując model wziął pod uwagę krzywiznę ziemi :P.

 

Poniżej zdjęcia stanu aktualnego. Jeszcze zrobiłem (i pewnie zrobię) parę poprawek. Dzięki za zdjęcia Twojego modelu. Zapomniałem o fototrawionej drabince na lewym błotniku.

 

6c6ac2ec952b39e4m.jpg

 

5c8bdf200117a590m.jpg

 

Ja mojego Max-a raczej nie będę mocno gracił. Co najwyżej dodam kilka kanistrów, jakieś klamoty (kocyk, mauser k98). Model będzie stał na magic trackach. Mam też wybranego załoganta dla niego. Pancerniak w dość frywolnej pozie.

 

Reasumując, model w sam raz na rzucanie palenia Przy klejeniu miałem cieżką próbę...

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Heh, ja też skorzystałem z chwili wolnego, jako że miałem dzis na głowie "ucznia" ...ale conieco maznąłem.

ResizeofDSCF2598.jpg

ResizeofDSCF2596.jpg

ResizeofDSCF2595.jpg

 

wrzucaj i swoje dokonania, może coś od siebie "podłapiemy" ;)

 

pzdr.

 

p.s. ostatnio, jeden Pan mi znów nabąkiwał o CM, ale nie daje rady....wnerwia mnie pstrokatość, wziąłem aerek i pomalowałem wcześniejsze "odcięcia" z ręki, to mi bardziej podchodzi...tylko szkoda, że cieżko będzie zaciemnić te jasne akcenty...

Link to comment
Share on other sites

dzień, jak z krzyża strzelił( w nim coś także) - przypominał się z każdym ruchem reki...:

ResizeofDSCF2610.jpg

ResizeofDSCF2607.jpg

ResizeofDSCF2604.jpg

ResizeofDSCF2601.jpg

ResizeofDSCF2602.jpg

Poszły pierwsze(nieostatnie) obicia, gdzieniegdzie wyjme jeszcze trochę minii...i takie tam.

 

Pojazd otrzymał oznaczenia LSSAH - moja radosna twórczość

Jesli ma ktoś ATL02 na zbyciu, z chęcią odkupię, w razie jakby się znalazły o info czekam na PW

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Rafał, modele u Ciebie schodzą z warsztatu jak teciaki w tankogradzie

 

Poniżej zdjęcia Max-a. Coś mam nie tak z balansem bieli (tak sądzę), bo na zdjęciach malowanie wychodzi trochę ciemniejsze. No nic, będę próbował dalej.

 

9756c7a705f599c3m.jpg

 

9b625d0049a86a73m.jpg

 

8ee6cde1c8f714cfm.jpg

 

 

Twardo trzymam ciśnienie przy CM Zobaczymy co z tego wyjdzie. Na razie mam przy malowaniu sport ekstremalny. Pomału zbliżam się do filtrów i trzymam kciuki za to, aby "ciapki" ściemniały (we wnętrzu jakoś to się udało). A jak nie, to będą poprawki... lub Mr. Kret.

 

Myślę nad tym, aby na rozjaśnionych elementach zrobić delikatne cieniowanie (np. przy krawędziach włazów). Może będą bardziej spójne z otoczeniem...

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

I to jest właśnie to czego ja nie wkleiłem, a zacząłem zamazywać(tu wycofuje się z CM) .

ElPablo - trzymam kciuki - ważne by spełniły sie oczekiwania.

Pisałeś, że stawiasz go na plastikach, nie lepiej na friulki go dać ?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Rafał, CM na Maxie zaczyna iść w dobrą stronę. Myślę, że w sobotę wstawię fotki, z konkretnym opisem.

 

Tak czy inaczej, jak do tej chwili zrobiłem jeden zasadniczy błąd. Pomalowałem elementy o dużej powierzchni (włazy) kolorem wyraźnie jaśniejszym od bazowego. Z tego co zauważyłem, to kolor powinien być tylko „trochę” (subiektywne pojęcie) jaśniejszy od podstawowego. Najlepiej zmodulowany nie kolorem białym czy jasnoszarym, a kolorem niebieskim lub błękitnym. Na razie robiłem ten eksperyment na „złomie”. Jutro zrobię na Maxie. Podrzucę zdjęcia „przed” oraz „po”.

 

Kolor jasnoszary (np. w rodzaju tego Pale Grey Blue, którego używałem do rozjaśniania koloru bazowego) dobrze nadaje się do wyłuskiwania fragmentów o małej powierzchni. Wówczas po przefiltrowaniu robi się całkiem przyjemne zjawisko. Nie strzela tak po oczach, a podkreśla np. zawiasy czy zapięcia na narzędziach.

 

 

A friulkach przez chwilę myślałem, ale odpuściłem. Może dlatego, że magic tracki „zrobiły się” dość szybko i bezstresowo. Z drugiej strony na razie ich nie kupię, bo dziś przekroczyłem budżet na ten kwartał. Kupiłem Grille i Bisona z DML-a

 

Pozdr.

 

Paweł.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.