Polak92 Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 No to mój kolejny model, zacząłem budowe w ostatnie wakacje. Bardzo przyjemnie się składa praktycznie zero szpachli. Od siebie dodałem osłone nad jarzmem działa wykonałem ją z blaszki, a odjołem błotniki z przodu i z tyłu. Malownie jednobarwne zielone, uzyłem farbki Vallejo nr. 096 Rus. Green. Przetestowałem na tym modelu technike Color Modulation,to dopiero początek ale coś juz widać, jak dla mnie na pierwszy raz i trzeci model malowany aero nie jest źle, ale czekam na wasze opinie. Podziałałem trochę z balansem bieli, wiec mam nadzieję, że coś dojrzycię z tego CM. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
temir 2 Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 Witam! Widzę że niestety sugerowałeś się instrukcją wklejając kratkę nad silnikiem tak: Ten element należało nakleić na górze a nie od spodu Na pocieszenie przyznam że ja też szczeliłem tego babola przy okazji podobnego T-34 z Dragona - na szczęście koledzy forumowicze zwrócili mi na to uwagę. Szcęście w nieszcęściu polega na tym że pokrywa gdzie przyklejona jest ta nieszczęsna kratka da się łatwo oderwać i część przykleić poprawnie. Sugeruję to zrobić bo jest to babol rzucający się w oczy Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 8 Marca 2009 Autor Share Napisano 8 Marca 2009 Witam Wiem, wiem poprostu mi się nie chciało tego montowac inaczej, ale jak mówisz, że się rzuca w oczy to poprawie. A malowanie jak na razie w porzadku, bo to w sumie najbardziej mnie ciekawi? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
temir 2 Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 Witam! ale jak mówisz, że się rzuca w oczy to poprawie. Zdecydowanie TAK . A malowanie jak na razie w porzadku, bo to w sumie najbardziej mnie ciekawi? Na zdjęciach można dostrzec jedynie że kolor położony jest równo . Przejść tonalnych nie widać - ale zdjęcia nie są niestety zbyt wyraziste . Musisz pomyśleć o lepszym doświetlniu . Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 8 Marca 2009 Autor Share Napisano 8 Marca 2009 Witam Wydaje mi się , że na tym zdjęciu od przodu już coś widać. Zdjęcia robione na szybko, wręcz na "partyzanta" wiec marnej jakości nastepnym razem zrobię już pożądniejszą sesje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
temir 2 Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 Witam! Wydaje mi się , że na tym zdjęciu od przodu już cos widac Z całym szacunkiem - model T-34 pomalowany na zielono ( bez złośliwości ). Zdjęcia robione na szybko, wręcz na "partyzanta" wiec marnej jakości nastepnym razem zrobię już pożądniejszą sesje. Wtedy z pewnością będzie można powiedzieć coś konkretnego... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 8 Marca 2009 Autor Share Napisano 8 Marca 2009 Witam Z całym szacunkiem - model T-34 pomalowany na zielono ( bez złośliwości ). Mała autosugestja każdemu się może zdażyć... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoValus Napisano 9 Marca 2009 Share Napisano 9 Marca 2009 Polak92 masz za mały kontrast, pooglądaj dobrze inne relacje z colour modulation. Tam różnica w odcieniach jest dość znaczna. Ty masz trochę ciemniejszy zielony na dole a trochę jaśniejszy na górze, po weatheringu nie będzie widać różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 25 Marca 2009 Autor Share Napisano 25 Marca 2009 Malowanie zostało już takie jakie było, położyłem pół-mat na to wszystko przez co nabrało trochę kontrastu. No i osłonę oczywiście poprawiłem jak temir 2 radził. Fotki wkrótce, może już nawet z wycieniowanymi detalami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rollingstones Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 Hej - trudno tu raczej mówić o Color modulation. Jest to dosyć stara technika malarska obecnie wypromowana przez A. Wildera. Polega ona na użyciu swiatłocienia kierunkowego - wymuszeniu na modelu określonych warstw kolorystycznych. Celem tego malowania jest to aby niezależnie od światła padającego na pojazd w róznym momencie obserwator miał wrażenie jednego kierunkowego oświetlenia w jakim malarz chce przedstawić pojazd. Standardem jest malowanie z światłocieniem górnym. Ty raczej dokonałeś zróżnicowania koloru bazowego. Nie wiem jak bardzo chcesz ten pojazd watheringować ale obecny kontrast raczej całkowicie zaniknie - tu jasne tony trzeba naprawdę dawać oczojebliwe. Nie zmienia to postaci że im bardziej zróżnicowana baza tym lepiej. moim zdaniem pobaw się tu dalej kolorami bo fajnie idzie a potem w kolejnym modelu podejdż do sprawy odwazniej. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 25 Marca 2009 Autor Share Napisano 25 Marca 2009 Witam Dobrze wiem jak to jest z tym CM, A. Wilder udowodnił poprostu, że dobra reklama to podstawa. No próbowałem właśnie dać światło z góry, ale przez mały kontrast nie widac z bytniej róznicy w kolorach, ale ogólnie na tym etapie na modelu sa trzy odcienie zieleni. Następny razem będzie odważniej. A teraz mam mały dylemat, bo jak juz zaczołem zabawe w CM to chciałbym to skonczyć, i zastanawiam się jak wycieniować detale czy tylko olejami czy akrylami. Wiem,że w 35 robi się i to i to , a znowu widzałem model M. Jimeneza w 72 wycieniowany tylko olejami, więc jak to jest?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mnowogro Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Jest tak, że Twoją miarką jest Twoje własne oko a nie wzorzec cieniowania złożony pod Paryżem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 3 Lipca 2009 Autor Share Napisano 3 Lipca 2009 No temat mocno zaniedbany, długo nie odwiedzany ale coś tam drgnęło. A więc tak wycieniowałem olejami i troche akrylami, no nie jest jakos pięknie ,ale jak na pierwszy raz znośnie. Na to poszły kalki "aż" 4, potem mat Pactry i brązowy filtry z olejnych. I teraz mam pytanie czy mogę na tym bez jakiegoś zabezpieczenia lakierem robić wash , i czy najpierw zrobić obicia, odprsyki i potem wash czy jak? Koledzy pomóżcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek ! Napisano 4 Lipca 2009 Share Napisano 4 Lipca 2009 ...jak sprawa gąsienic ? Męczysz te gumowe, czy zaadaptujesz jakieś plastiki (lub coś innego) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 4 Lipca 2009 Autor Share Napisano 4 Lipca 2009 Jeśli chodzi o gąsięnice to myślałem o jakich fototrawionych...albo spróbuje może jakieś z zestawu UM zadaptować, zależy jak cenowo to wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 4 Lipca 2009 Share Napisano 4 Lipca 2009 gąski Parta są bardzo dobre. naprawdę polecam, są warte swojej ceny. tylko uważaj na wzór wafelka bo jest ich kilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R_Mazzi Napisano 4 Lipca 2009 Share Napisano 4 Lipca 2009 Jeśli chodzi o gąsięnice to myślałem o jakich fototrawionych...albo spróbuje może jakieś z zestawu UM zadaptować, zależy jak cenowo to wyjdzie. Przeszczep gąsienic z UM jest praktycznie bezbolesny Ale fakt, blaszane wygladają chyba lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek ! Napisano 4 Lipca 2009 Share Napisano 4 Lipca 2009 ...i znów zapytam ! Czy koła będziesz nawiercał (z tego co wiem Dragonowi się nie chciało i dał koła "zalane"), czy również przeszczepisz z innego modelu (np. firmy UM) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 5 Lipca 2009 Autor Share Napisano 5 Lipca 2009 gąski Parta są bardzo dobre. naprawdę polecam, są warte swojej ceny. tylko uważaj na wzór wafelka bo jest ich kilka. O dzięki za rade, czyli juz jeden problem z głowy. Czy koła będziesz nawiercał ... Koła juz dawno nawiercone, chyba nawet od tego zacząłem przy budowie tego modelu. A i ponawiam pytanie jak to jest z tymi filtrami olejnymi czy moge na nich robić wash bez zabezpieczenia...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek ! Napisano 5 Lipca 2009 Share Napisano 5 Lipca 2009 Koła juz dawno nawiercone, chyba nawet od tego zacząłem przy budowie tego modelu. ...a możesz mi zdradzić jak i czym tego dokonałeś ? (jakimi wiertłami, jaką miniwiertarką ???) Pytam, gdyz też mam ochotę na jakiegoś Teciaka spod znaku Dragona, ale zniechęcają mnie te gumiaste gąski i "pełne" koła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R_Mazzi Napisano 6 Lipca 2009 Share Napisano 6 Lipca 2009 ...a możesz mi zdradzić jak i czym tego dokonałeś ? (jakimi wiertłami, jaką miniwiertarką ???) Pytam, gdyz też mam ochotę na jakiegoś Teciaka spod znaku Dragona, ale zniechęcają mnie te gumiaste gąski i "pełne" koła... nie ma się co zniechęcać, wiertła wszelkich kalibrów od 0.1mm w górę znajdziesz na znanym serwisie aukcyjnym na A Są też fajne zestawy od 0.5 do 1.2 mm w jednym pudełeczku. Wiertarki na dobrą sprawę nie potrzeba, można działać palcami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 6 Lipca 2009 Share Napisano 6 Lipca 2009 wash olejny musisz robić na powierzchni akrylowej (np. na Sidoluxie). robienie bez zabezpieczenia jest możliwe ale wymaga wprawy i nie wybacza błędów. jednym słowem ryzyko jest zbyt duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 7 Lipca 2009 Autor Share Napisano 7 Lipca 2009 Dokładnie jak R_Mazzi powiedział wiertła jakie tam dopasujesz, ja sam juz nie pamiętam jakich grubości używałem. Ja do tego mam ręczną "wiertarkę" made in USA i do roboty. ...robienie bez zabezpieczenia jest możliwe ale wymaga wprawy i nie wybacza błędów. jednym słowem ryzyko jest zbyt duże. Dzięki serdeczne, no to do roboty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 14 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 14 Sierpnia 2009 Stety, niestety projektu nie skończe. T-34 był juz po washu i filtrach ,ale poległ na pigmentach tak ,więc w najbliższym czasie (ok. 5 lat... :P ) raczej go nie skończe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 14 Sierpnia 2009 Super Moderator Share Napisano 14 Sierpnia 2009 A co konkretnie się stało, że tak zapytam z ciekawości? Jak to mógł polec na pigmentach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.