Skocz do zawartości

Leopard PL (Dragon 1/72) [ukończony]


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dziękuję za pozwolenie. Zadanie wykonałem.

 

Budowa nie idzie mi za szybko, ale jakieś postępy prac mam. Skleiłem kadłub i pomalowałem go zieloną Pactrą A33 Medium Green (FS 34102). Pędzlem oczywiście, bo bardziej zaawansowanych narzędzi nie posiadam. Malować tak, żeby nie było widać smug, to ja jeszcze niestety nie potrafię, ale na razie tak bardzo się nimi nie przejmuję, bo mam nadzieję, że po przybrudzeniu czołgu trochę je ukryje.

Następnie przy pomocy ołówka rozrysowałem na modelu układ brązowych i czarnych plam kamuflażu. W tej chwili przedstawia się to tak:

L12.jpg

L13.jpg

L14.jpg

 

Jako, że schemat malowania zawarty w instrukcji Dragona jest bardzo mały a na dodatek nie ma w nim rzutu z góry, to musiałem posiłkować się schematem dostępnym tutaj:

http://www.armouredacorn.com/Reference/ArmourColours/Leopard%202.pdf

 

Dodatkowo wykorzystałem instrukcję Tamiyi od Leoparda 2A6:

http://www.1999.co.jp/dbimages/user/hobby/itbig/10036071t2.jpg

Zawiera ona rzut czołgu z góry, bez wieży.

 

Bocznych fartuchów jeszcze nie przyklejałem, bo najpierw muszę założyć gąsienice. A przed tym jeszcze powinienem przykurzyć podwozie. Dziurki w spodzie kadłuba pozostawiłem niezatkane specjalnie, by móc przykręcić model do podstawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku obawiam się że bedzie ciężko zamalować ślady po rysiku.

Preferowane farby to:

Humbrol

116 - na cały wóz jako baza

117 - na gore wozu, przód i tył / układ jezdny pozostaje 116 /

33 + biała - musisz dobrać ekperymentalnie ale naprawdę odrobine dla rozjaśnienia

29 +biała - jw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku obawiam się że bedzie ciężko zamalować ślady po rysiku.

Metodę tą stosowałem już przy malowaniu Fuchsa i nie miałem tam żadnych problemów. Oczywiście używam miękkiego ołówka (B), bo jakbym wziął twardy (H) to faktycznie mógłby on wyryć linie.

 

A dlaczego piszesz Marcinie, żeby układ jezdny malować innym odcieniem zielonego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, to o coś takiego chodzi. Ale nie zastosuję tej metody, bo podwozie zdążyłem już pobrudzić a obecnie maluję na kadłubie kamuflaż.

 

L15.jpg

L16.jpg

 

To moje pierwsze brudzenie "europejskie", bo dotychczas próbowałem tylko pustynnego. Użyłem do niego wszystkiego, co miałem pod ręką, czyli po kolei: czarnego Model Mastera, artystycznego brązu Van Dycka, Pactry A53 Weathering i na końcu A52 Mud. Oczywiście farby te sporo rozcieńczałem przed nałożeniem na model, następnie zaś wycierałem szmatką.

 

Wszelkie Wasze komentarze jak zwykle będą mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio trochę wolnego czasu, więc poszedłem za ciosem i pomalowałem kamuflaż:

L17.jpg

L18.jpg

L19.jpg

W paru miejscach muszę jeszcze zrobić poprawki zieloną farbą, ale to dopiero wtedy jak będę malował wieżę albo boczne ekrany.

Na brązowy kolor wybrałem w końcu Pactrę A22 Earth Red (FS 30117), czarny to Model Master 1749 + odrobina białej farby (może nawet trochę za mało tej białej dodałem).

 

A teraz mam pytanie. Czy ktoś wie może co to są te X-y na przednim pancerzu i czy ja dobrze widzę, że one są po prostu zardzewiałe?

X.jpg

Pozwoliłem sobie użyć Twoją fotkę Marcinie, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze widze to te X-y to odwrotnie kładzione ogniwa gąsienic gdzie te prostokąty to powierzchnia nośna i są montowane na konstrukcji, która skalda się z zębów i ramek gdzie się je wsuwa i potem zaczepia, jak mógłbyś walnąć w makro fotkę gąsienic od modelu tylko stroną wewnętrzną ? To wtedy moje założenie się rozjaśni. Tylko chyba brakuje im gumowej nakładki, tak jak te na modelu na środku, a to są płytki zapasowe do montowania z gumową warstwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja budowa powoli sunie do przodu. Z folii aluminiowej zrobiłem osłonę jarzma.

L20.jpg

L21.jpg

 

Myślę o pozostawieniu jednego włazu otwartego. Czy to dobry pomysł?

 

A tu możecie zobaczyć jak ładnie wykonany jest MG3 w tym zestawie:

L22.jpg

L23.jpg

 

P.S.

Dzięki za potwierdzenie koloru Marcinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej zapomniałem napisać, że aby przykleić przednie poręcze na wieży, musiałem zaszpachlować otwory, które przewidział do tego celu Dragon, bo były one za duże. Wszystkie zaś poręcze zestrugałem, bo wyglądały za grubo.

 

A teraz z kronikarskiego obowiązku pokazuję wieżę psikniętą podkładem Tamiyi w spraju.

L24.jpg

L25.jpg

Po takim zabiegu zazwyczaj wychodzą wszelkie niedoróbki w klejeniu czy szpachlowaniu i można je poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, a probowales malowac gabka kosmetyczna? Przypomnij mi kiedys, to Ci pokaze Challengera wykonanego przez mojego kumpla, malowanego wlasnie gabka. Powiem Ci, ze do tej pory wydawalo mi sie, ze ta technika jest dobra raczej na male powierzchnie, ale zmienilem zdanie jak zobaczylem wspomniany model.

 

Te slady po pedzlu jeszcze pewnie troche zanikna jak polozysz lakier. Keep going...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.