Skocz do zawartości

A 10 A Thunderbolt II 1:48 ITALIERI + Aires "KOKPIT


Mirek66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po dość wielu perypetiach , ukończyłem model

wiem iż nie są to za wysokie loty ale w tej chwili

nie jestem w stanie zrobić go lepiej.

Model waloryzowany kokpitem Airesa malowany Humbrollami

numer 127,128 zrobiony Wasch z czarnej z dodatkiem brązowej olejnej farby artystycznej na bazie Terpentyny .

Na koniec przybrudziłem linie podziałowe suchymi pastelami.

Oraz zawerniksowałem cały model pół matem Humbrolla.

 

Wszelkie uwagi oraz opinie są mile widziane.

 

P.S Chciał bym serdecznie podziękować koledze Andrzejowi Rydzykowi za pomoc przy zakupie kokpitu Airesa

 

POZDRAWIAM Mirek

 

5c2971b83679c322.jpg

 

fbfe3ffe12eda792.jpg

 

 

504d57310722ff2d.jpg

5a5b8ebeb20b6dac.jpg

9ffb2d7cd059d909.jpg

66c0bd942291b691.jpg

3fca87a9a04a4cfe.jpg

e7f21ac357460e76.jpg

e1cf54da3c0072b0.jpg

2ba226c3aa70c05b.jpg

b1f86a7e13943c55.jpg

9dcb6365dc442225.jpg

6cf83072eec1a9de.jpg

f1263da43165b078.jpg

839b233298f2f0a1.jpg

11584a9511bfc804.jpg

56554133f09d5397.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wikipedia

Forum dyskusyjne to przeniesiona do struktury stron WWW forma grup dyskusyjnych, która służy do wymiany informacji i poglądów między osobami o podobnych zainteresowaniach przy użyciu przeglądarki internetowej.

 

A o czym my mamy tu dyskutować ?

Pięknie , solidnie , schludnie.

Pogratulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny, niby ten sam model a jakby zupełnie inny niż mój. Ślicznie wyszło cieniowanie i kalki. No i klasyczna paszcza

Gdyby jeszcze zamiast fabrycznych wlotów miał zestawik korekcyjny Aires Quickboost to już by był max-wypas.

Robi wrażenie !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po dość wielu perypetiach , ukończyłem model

wiem iż nie są to za wysokie loty ale w tej chwili

nie jestem w stanie zrobić go lepiej.

 

POZDRAWIAM Mirek

 

Bardzo skromny jesteś.Model wspaniały, jest czym się chwalić i jest co podziwiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nio dobra... w sumie uwagi które napiszę pochodzą od drugiego forumowego Hogofila, czyli PKD4GA i częściowo ode mnie.

Pierwsza rzecz to masz na samolocie zainstalowane dwa systemy ostrzegania przed namierzaniem. Z przodu samolotu obok klapy przedniego podwozia widać antenę od ALR-46. I nie byłoby nic w tym dziwnego, gdyby nie to, że masz również dwie kopułki od ALR-69 (tuż na zębami, mogłyby robić za dziurki od nosa guźca , takie same są z tyłu na ogonie). ALR-69 zastąpił ALR-46 i nie były instalowane razem.

Druga sprawa to oznaczenia samolotu. Jak kolega Tomasz Dudek zauważył, samolot z tymi oznaczeniami powinien być pomalowany w European One. Cały 23rd TFW używał tego kamuflażu. Teraz mała dywagacja na temat tego konkretnego samolotu. Nie widzę dobrze numeru seryjnego, ale w rachubę wchodzą dwa: 79-186 lub 80-186 (77-186 był w 23rd TASS, a to zupełnie inna bajka). Oba były w 76th TFS, a oznaczenia na tym samolocie są dla 74th TFS.

Trzecia sprawa to silnik, ale to już było przerabiane.

Ogólnie robi super wrażenie i bardzo mi się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu samolotu obok klapy przedniego podwozia widać antenę od ALR-46. I nie byłoby nic w tym dziwnego, gdyby nie to, że masz również dwie kopułki od ALR-69 (tuż na zębami, mogłyby robić za dziurki od nosa guźca , takie same są z tyłu na ogonie). ALR-69 zastąpił ALR-46 i nie były instalowane razem.

Pisalem juz na forum ze minimum jeden A-10 mial dwa systemy, tzn. dwa rodzaje anten. W ktoryms "Warbirdtechu" mozna zobaczyc takie foto:

f85ccefa220824eb.jpg

Jednak dotyczy to czasow gdy demontowano stare ALR-46 rodem z B-52, wiec samolot powinien byc raczej w European One.

Model swietny, bardzo mi sie podoba.

 

Pozdr.

Pawel

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie miód, merytorycznie się nie wypowiadam, koledzy już to zrobili

Wykonanie bardzo fajne, szczególnie kokpit zrobił na mnie wrażenie.

Model z każdej strony wygląda dobrze, brudzenia nie za mało, nie za dużo. No i dodatkowy plus, że A-10 to jedna z moich ulubionych maszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę... człowiek się uczy całe życie O tym nie wiedziałem... ciekawe, czy oba były podłączone?

 

Edit: Ta sprawa wymaga dalszego rozpoznania Wygląda na to, że obudowa w tylnej części mogła być zostawiona pomimo zainstalowania nowego systemu. Z przodu antena ALR-46 była usuwana.

W międzyczasie znalazłem malowanie 80-186 w jednym z magazynów. I wygląda na to, że ta maszyna była w 74th TFS. Jedno ze źródeł straciło swoją wiarygodność Teraz muszę sprawdzić które

Dodam, że 80-186 zasłynął ze swojego powrotu do bazy po poszatkowaniu tylnej części przez iracki ostrzał. Naliczono ponad 300 dziur Zainteresowani mogą zajrzeć tutaj:

http://www.pats-world.com/gulfwar/abdr-186.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Na wstępie chciałbym serdecznie podziękować wszystkim kolegom za pozytywny odbiór mojego modelu. Co do anten i czujników nie miałem o tym pojęcia i sklejałem wg instrukcji. Co do oznakowań jest to 23rd TFW, 74th TFS. Kalki są faktycznie przeznaczone do trójkolorowego kamo. Model w założeniu miał być szary lecz z paszczą rekina. Upatrzyłem sobie na allegro kalki z operacji OIF, ale miałem wyjazd i gdy wróciłem to już jakiś entuzjasta uprzedził mnie i kupił, dlatego świadomie przykleiłem te kalki które były w zestawie(bardzo dobrej jakości). Co do poprawności modelu, gdy nie posiadam dokumentacji buduje go wg instrukcji. Główny nacisk w modelach kładę na schludne wykonanie.

 

Pzdr Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wloty silników.

2. Fotel za bardzo przeciągnięty srebrnym, czy tam szarym suchym pędzlem i niektóre elementy kokpitu też.

 

 

A reszta miodzio. Wykonanie super, co do błędów merytorycznych się nie wypowiadam, bo mamy tu szpecjalistów od tego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logiczne i stanowcze wyjaśnienie Widać, że wiesz co chcesz osiągnąć, jakimi środkami i co tracisz podejmując taką, a nie inną drogę. I według mnie właśnie o to chodzi w modelarstwie...

Co do oznaczeń, to zgadza się - jest to 74th TFS, ale jak wspominałem według jednego ze źródeł samolot z tym numerem należał do 76th TFS. Stąd moja uwaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem iż tymi kalkami zgubiłem poprawność ale nie mogłem się

powstrzymać od buzi rekinka

Co do wlotów silnika fakt muszę zapuścić między łopatki czarnego washa

bo kulawo wygląda ,ale taboret i stół takie zostaną bo mi się

podobają

Pozdrawiam Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeśli w czasie budowy będziecie mieć jakieś wątpliwości, bądź będziecie potrzebować porady to nie wahajcie się Wiecie gdzie mnie znaleźć.... (w czasie szybkiego przelotu na niskiej wysokości )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek , na razie mam w planie zakup tego modelu i przeglądałem w internecie in box i bardzo mi się podoba . Także z budową ruszę gdzieś koło jesieni gdyż teraz zakupiłem F-18 Super Hornet od Revella , oraz mam do ukończenia jeszcze cztery gąsienice

Nexus , dziękuję za ofertę na pewno z niej skorzystam i trzymam Cię za słowo Pozdrawiam Mirek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.