Skocz do zawartości

SF PZL P 42II SZCZUPAK Torpedowy NEW cd.4!!!


SOPOL73

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie idę za ciosem, rozwijając ten typ też myślę o wielu aspektach aby nie zafałszować prawideł mechaniki lotu. Myślę że do pewnej granicy walenie się na dziób można skompensować rozkładem mas, trymowaniem itd. zakładam że prędkości też będą większe niż u Karasia więc powierzchnie sterowe przy takiej samej geometrii (a dodatkowo jeszcze napływy)mają lepszą sprawność aerodynamiczną w większych zakresach prędkości można łatwiej płatowiec wytrymować na długość.Minus takiej koncepcji w całej obwiedni prędkości ( szczególnie te minimalne)samolot nie jest łatwy w poprawnym pilotowaniu, ale już przy V optymalnej i więcej płynie w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ta długa osłona silnika jak najbardziej pasuje do nazwy samolotu ;) Ale chyba wartoby skrócić i coś podłubać przy sterach, bo sa zbyt spitfire'owskie ;)

Znałem Super Guppy, ale nie pomyślałem że to może znaczyć akurat Super Gupik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SOPOL73:

Masz rację z tymi prędkościami. Jeżeli rozpatrujesz takie aspekty, to zwróć uwagę, że stateczność podłużna to nie samo wyważenie samolotu pod względem rozłożenia mas i ewentualnego korygowania tego trymerem. Stateczność to także reakcje samolotu na nagłe zmiany warunków lotu np silne podmuchy pionowe, turbulencje itp. Nie wszystko da się załatwić samym trymerem. Zauważ też, że polscy konstruktorzy budując bułgarską odmianę Karasia (PZL-43) zastosowali na nim silnik Gnome-Rhone 14 w układzie podwójnej gwiazdy. Silnik był cięższy od Pegaza, co zmusiło ich do przedłużenia kadłuba o jeden segment.

Myślę, że jak już masz postępować zgodnie z prawidłami mechaniki lotu, to mógłbyś przedłużyć trochę kadłub (np w części ogonowej, żeby kabiny nie psuć) i odsunąć stateczniki do tyłu.

W przeciwnym wypadku twojemu prototypowi grozi katastrofa i poślesz 2-3 figurki do piachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik już jest cofnięty do tyłu 5mm, dodanie segmentu w belce ogonowej pomyślę! jest to dobry pomysł. Zobaczę po wstępnym obrobieniu i jeszcze raz go pospawam na moment i podejmę decyzje.

Tak zgadzam się odnośnie stateczności to nie jest tak uproszczone jak ja to przedstawiłem oboje jesteśmy pilotami to coś tam wiemy dzięki za wsparcie i doradzanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po Majówce!

Dokonałem małych poprawek przycięty został powerpack i cofnięty, dodatkowo pojawiły się napływy na krawędzi natarcia skrzydeł w strefie przykadłubowej coś jak w Mustangu. Te zabiegi postawiły pod znakiem zapytania sensowność wstawiania dodatkowego segmentu przed usterzeniem. Jak czas pozwoli to jeszcze dziś jakieś foto się pojawi jeśli nie to jutro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znałem Super Guppy, ale nie pomyślałem że to może znaczyć akurat Super Gupik Very Happy

A nie chodzi o Pregnant Guppy przypadkiem ;) ?

 

przycięty został powerpack i cofnięty

Jakoś mi szkoda tego mocarnego przodu, przypominał wyścigówy z Reno ... no ale to twój model, Sopol73 - powodzonka w dalszych pracach konstrukcyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też szkoda, wiem widziałem takie cacka co ścigają się Reno. Ten mocarny napęd jednak nie był kompensowany statecznością na długość! Juz dziś umieszczę zdjęcia. Nie jest tak źle po poprawkach samolot nadal wygląda zadziornie, mocarnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umieszczam fotki po wstępnym uformowaniu i obrobieniu bryły płatowca.

 

szczupak2001.jpg

szczupak2002.jpg

szczupak2005.jpg

szczupak2006.jpg

szczupak2007.jpg

szczupak2009.jpg

szczupak2010.jpg

szczupak2011.jpg

szczupak2012.jpg

szczupak2013.jpg

szczupak2014.jpg

szczupak2015.jpg

szczupak2016.jpg

szczupak2017.jpg

szczupak2019.jpg

Dla odniesienia:

P42IISzczupak029.jpg

 

Jak teraz się podoba po zmianach Czekam na propozycje ulepszeń i zmian w granicach wykonalności ;o)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji zachęcam może ktoś jakiegoś "Puławszczaka na sterydach wygniecie"bardzo trudny temat bo ja jeszcze nie mam ostatecznej koncepcji choć zdradzę że coś mi się przyśniło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! standard pytanie jak przy Irbisie. Jakie kolory zastosować do malowania morskiego, jakie były koncepce kolorystyczne przy RWD 22.Jakie stosowano kolory w 39 na hydroplanach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SOPOL73 to tylne upierzenie coraz bardziej mi się podoba (chyba sobie takie zrobię i powieszę na ścianie:-)). Napływy też dodały smaczku. Muszę jednak stwierdzić, że za mordę to ja bym lał tego Szczupaka w mordę. Krótko mówiąc nadal zbyt długa i jakaś taka nie wyjściowa. Jeżeli masz maskę od jakiegoś Beaufightera, Fw-190, albo innego latadła z podwójną gwiazdą, to przymierz i spróbuj zrobić coś w ten deseń.

Działaj dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model gotowy do malowania będę robić preshading.Jest pryśnięty szarym podkładem Gunze.Teraz przeglądam opcje kamo i kolorów jeszcze nie wiem jak będzie pomalowany ;o)

 

szczupak3012.jpg

szczupak3001.jpg

szczupak3002.jpg

szczupak3003.jpg

szczupak3004.jpg

szczupak3005.jpg

szczupak3006.jpg

szczupak3007.jpg

szczupak3008.jpg

szczupak3009.jpg

szczupak3010.jpg

szczupak3011.jpg

 

;o) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, pasiaste, niech Ci będzie.. w każdym razie osobiście widziałbym go w alianckich 'falach' kamuflażu.

A co do konstrukcji to wiem, że polski, ale taki kamuflaż mi się ze szkopskimi pływakami skojarzył,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.