Skocz do zawartości

7TP plot 2x20 mm "Wanda"


Jendrass1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jarku no ja bym się sprzeczał i to nawet bardzo.

Wóz na którym będę się wzorował czyli radziecki czołg mostowy T26-S, miał wieżę, oto przykłady:

ST_26_1.jpg

ST_26_2.jpg

ST_26_3-1.jpg

 

Pytanie jest inne, czy bierzemy na warsztat czołg dwu czy jednowieżowy. Zastanawialiśmy się z Widdem i stanęło na dwuwieżówce. Kwestia czy zostawiamy obie wieże, usuwamy jedną (to rodzi asymetrię) czy dajemy jedną wieżę po środku wozy, tak jak to jest w T26-S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dajemy jedną wieżę po środku wozy, tak jak to jest w T26-S.

 

Skromnie myślę, że ta opcja jest lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jendrass, naginasz fakty do tezy.

 

Napisałem:

"Mostowce" są zwykle bezwieżowe.

 

ST-26 to raczej wyjątek wśród czołgów mostowych.

 

Proponuję zobaczyś zdjęcia:

 

- Canal Lock Bridge Mark V tank,

- IT-28

- Covenanter-Bridgelayer

- Valentine Bridgelayer

- Churchill Bridgelayer

 

- Brückenleger PzKpfw. I

- Bruckenleger PzKpfw II

- Schnell Brücke - PzKpfw IV

 

 

- MTU-12 (T-54)

- BLG-67 (T-55)

- M48 AVLB

- M60A1 AVLB

- M1A1 Abrams AVLB

- Sheridan AVLB

- Biber (Leopard )

- MLC 70 Bruglegger

- Centurion Bridge Layer

itd.....

 

Nie znalazłem kolejnego typu czołgu mostowego z wierzą !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czołgu dw stanęło, gdyż nasze wojsko chciało coś zrobić z tymi czołgami, już po wprowadzeniu czołgu średniego. Niemniej Jendrass, może to być słuszne, jeśli zrobisz 7tp bez wieży, a z mostem Myślę, że będzie o wiele bardziej ciekawy model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widd, zauważ, że czołgi mostowe "pasowane" były raczej pod czołgi o podobnej nośności. Po ST-26 jeździły tylko T-26 i BT.

Pod nasze średnie musieliby pasować przęsła, ale czy pasowałyby one pod 7/9TP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie ja tylko mówiłem, że "coś chciano zrobić" z czołgami lekkimi. O ile znamy założenie przebudowy części 7TP na wersję plot, znamy też z rysunku przecież most dla 7TP dw. Taki rysunek byl chyba w TBiU. Mamy tam i wieże i wersję dw, a mechanizm pasuje pod ten radziecki.

 

Co do czołgu średniego. Nie znam się na tym, ale czy zakładana szerokość czołgu średniego, czyli 2,6 m (szalenie wąska maszyna) nie umożliwiłaby jazdy po moście takim samym jak 7TP? Pytam, bo nie wiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi raczej o udźwig tych przęseł. 9 ton to nie 25 ton.

Rosjanie zbudowali ok. 60 ST-26, pochodzi on z 1932 roku. Długo czekał na sprawdzian bojowy. Dobrze się spisały w Finlandii ale do czerwca 1941 dotrwało ok. 10. Reszta się popsuła lub została zniszczona.

 

Sprawa wieży wg mnie dotyczy bardziej dowodzenia pojazdem podczas podjazdu do przeszkody i komenderowanie podczas układania mostu. Kierowca ma wówczas ograniczone pole widzenia.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ST-26 wciągarka była na tylnej ścianie przedziału bojowego i napęd do niej przekazywany był z wału. W tym przypadku nie było raczej miejsca na stanowisko dowódcy w środku i musiał siedzieć w wieży (lewej?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku przepraszam, nie chodziło o to żeby robić Ci jakieś przytyki.

 

Co do nośności to wydaje mi się (zaznaczam) że taki most pasował by tylko pod 7/9 TP 10/12TP i ewentualnie pod 14/15TP (wiemy o jakie czołgi chodzi, tylko nazwy mają różne).

Dla 20/25TP most musiałby byś znacznie masywniejszy, siłą rzeczy taka raczej ażurowa konstrukcja nie wytrzymała by naporu 25tonowego klocka.

 

Wieża nadal mnie gnębi ale, skoro faktycznie jest tak jak mówi Jarek, że tylko T-26S miał taką wieżyczkę, to może ją olać i zrobić taką nadbudową jak na Bergepanterze ? W sumie nawet ciekawie by wyglądało, nie było by tez problemu ze zlokalizowaniem wyciągarki.

Wariant z wieżą Boforsa odpada - wieże drogie i szkoda pewnie by było przeznaczać je czołg mostowy czyli w zasadzie maszynę drugiej linii. Wersja dwuwieżowa - dla mnie asymetryczne utrzymanie wieży odpada, chociażby dlatego, że jak wspomniał Widd byłby problem z wyciągarką.

Zatem, raczej wersje bez wieży i tylko z jakąś "nadbudową" drewniano, metalową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zobaczyś zdjęcia: Brückenleger PzKpfw. I

 

Jarku - jesteś pewien, że klika sztuk wyprodukowanych mostowych jedynek nie miało wież (tak z ciekawości pytam)? Na podstawie zdjęć, jakie posiadam, ciężko ustalić, czy tam były wieże czy nie (nadbudówkę zasłaniają cienie od mostów i same zdjęcia są marnej jakości). Na dwoje babka wróżyła, choć biorąc pod uwagę ewentualną niewielką odległość wieża - spód mostu to może rzeczywiście ich nie było... A swoją drogą to Brückenlagery miały trochę inną koncepcję samego mostu od choćby prezentownych T-26 S. Tam raczej "główna" część mostu nie była składana, tylko rampy z przodu i z tył rozkładali (podobne do tych, jak w "pionierskich" Hanomagach)...

 

Możesz pomyśleć nad takim wariantem mostu jak w jedynce, Jendrass, choć w praktyce przeważały mosty opuszczane w całości na wyciągarkach i separowane od pojazdu na czas użycia (np. mostowe CV).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jendrass byłeś tutaj:

 

www.armchairgeneral.com/.../T-26/ST-26.htm

 

Z rysunków na tej stronie nie wynika, że ewentualna lewa wieża przeszkadzałaby wyciągarce, czy rampie. Wyważeniem nie ma co chyba sobie głowy zawracać bo była stosunkowo lekka. Lewa strona to dobry pomysł, kwestia czy ciasna wieża od ckm-u, czy nowa budka. Rosyjska wyciągarka brała napęd z wały napędowego, więc zajmowała praktycznie tylny-środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Motorbuch Verlag 02 – „Der Panzer Kampfwagen I und II und ihre abarten“

 

[...] Ciekawą konstrukcją był zbudowany w firmie Magirus - samobieżny czołg mostowy Brückenleger auf PzKpfw I Ausf.A. Na kadłubie czołgu PzKpfw I Ausf.A zamontowano na stałe przęsło mostu. Para czołgów Brückenleger pozwalała pokonać przeszkodę (np. rów przeciwczołgowy) o maksymalnej szerokości 11 metrów. Z powodu niewystarczającej nośności i sztywności most okazał się konstrukcją niepraktyczną i prace nad nim przerwano koncentrując się na skonstruowaniu mostu na podwoziu czołgu PzKpfw II.[...]

 

Jedną z testowanych wersji była również taka:

 

c5f7245debd9373c.jpg

 

PS. Mogę poniżej wstawić sporo zdjęć czołgów mostowych bezwieżowych (które wymieniłem lub znajdę jeszcze) aby łatwiej zrozumieć znaczenie słowa "większość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Mogę poniżej wstawić sporo zdjęć czołgów mostowych bezwieżowych (które wymieniłem lub znajdę jeszcze) aby łatwiej zrozumieć znaczenie słowa "większość".

 

Jeszcze trochę Jarekk i posądzę Cię o focha ;) Z rysunków jakie wstawiłeś w wątki o PBP wynika że są dwie wieże a przęsła mostu leżą gdzieś na wysokości błotników wozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Widd widział tamte rysunki z TBiU. Ja znalazłem je wczoraj i z nimi nie dyskutuję.

Chodzi mi o ciągnięcie tematu o wieżowych czołgach mostowych na podstawie przypadkowych zdjęć. Zdjęcie które zamieścił Widd to nie jest czołg mostowy na PzI tylko saperska prowizorka która nic nie wnosi.

Polecam tekst poniżej. Z tekstu wynika, że nie było mostowych Pz I. Wyprodukowano tylko 3 czołgi saperskie na Pz II i na dodatek (co dla mnie jest nowością) użyto je w Polsce! Jak widać na zdjęciu poniżej wież nie miały!

 

086c607ace3023c3med.jpg

 

f12c504a21dccfa4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Panzerach się zupełnie nie znam. Rozróżniam w zasadzie te wrześniowe, a resztę ignoruje

 

Tak, aby wszyscy wiedzieli o czym mowa

 

Untitled-5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Rozwiejcie moje wątpliwości odnośnie tego szkicu (Widd).

 

1. Czy ja dobrze widzę, że z tylu wozu jest otwór, z którego wystaje rura na którą nawija się lina mostowa ? Rura napędzana przez jakąś przekładnie na wale wozu wewnątrz ?

 

2. Z przodu wozu, są cowniki podobne do tych zastosowanych w przypadku pługu. Na nich zamontowany jest ten cały trap mostowy oraz przęsło (prostopadłe do mostu w momencie ostatecznego ustawienia)

 

3. Czy w takim razie lina musi iść przez całą oś wozu, wewnątrz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.