Skocz do zawartości

IVECO-Magirus DLK 23-12 PSP Chrzanów


Bodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli jeszcze nie dotarłeś, przeszukaj zasoby forum, wstawiłem tam taki mały walk around drabki z mojej JRG, co prawda podwozie Jelcz, ale park drabinowy identyczny, a jak byś nie znalazł... masz link poniżej

http://s392.photobucket.com/albums/pp6/marcinstrazak/?start=40

 

Może się przyda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pewnie że się przyda

 

Ale jak wspomniałeś tutaj na forum w dziale w Walkaround odkopałem Twój temat i sobie foteczki pooglądałem ,jak to ta drabinka wygląda

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej po taśmie napsuł mi wiele ,krwi ,ale w 95 % udało mi się go pozbyć -ciągle jeszcze biorę wykałaczkę i zdrapuje go z zakamarków

No ale ogólnie rzecz biorąc całość prezentuje się tak :

 

DSC02856.jpg

DSC02857.jpg

DSC02859.jpg

DSC02860.jpg

DSC02861.jpg

Przyklejone tylne lampy:

DSC02862.jpg

Przyklejone klosze do zderzaka oraz zderzak do ramy :

DSC02864.jpg

 

Teraz przechodzę do silnika i drabiny

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej po taśmie napsuł mi wiele ,krwi ,ale w 95 % udało mi się go pozbyć -ciągle jeszcze biorę wykałaczkę i zdrapuje go z zakamarków

Nie musiał byś skrobać gdybyś klej zmył spirytusem salicylowym albo jakąś wodą kolońską a modelik miodzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musiał byś skrobać gdybyś klej zmył spirytusem salicylowym albo jakąś wodą kolońską

 

Poczęstowałem skurczybyka denaturatem Ale z kantów oraz innych trudno dostępnych miejsc próbowałem usuwać wykałaczką

 

Jak skończysz to rozłóż drabinę, stań obok i zrób zdjęcie

 

Nie obiecuje ale postaram się taką fotkę strzelić

 

Dzięki za komentarze

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praetorian wozy strażackie są zawsze wypucowane .

 

Pozdrawiam

 

Tak, ale zawsze są tu, czy tam w zakamarkach, itd itp lekko ubrudzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praetorian wozy strażackie są zawsze wypucowane .

 

Pozdrawiam

 

Tak, ale zawsze są tu, czy tam w zakamarkach, itd itp lekko ubrudzone.

 

No też prawda . Wszystkiego nie da się doczyścić, a poza tym końcu auta są użytkowane i nie stoją w remizie jak w salonie .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praetorian wozy strażackie są zawsze wypucowane .

 

Pozdrawiam

 

Tak, ale zawsze są tu, czy tam w zakamarkach, itd itp lekko ubrudzone.

Nie wiem jak teraz, ale za moich czasów gdy pracowałem w KWSP podczas zmiany służby kierowca czystym palcem sięgał w najdalsze zakamarki wozu bojowego, a gdy okzało się, że po penetracji na palcu jest choć trochę kurzu załoga zostawała po godzinach i musiała od nowa pucować cały wóz. Samochody w moim oddziale zawsze były myte zaraz po powrocie z każdego wyjazdu (podwozie też), użyte węże szorowano i wymieniano na czyste suche, a na koniec służby bez względu na to czy auto miało wyjazd i tak załoga musiała go czyścić z kurzu. Ponad to aby pojazd nie rdzewiał raz w tygodniu wjeżdżało się nim na kanał najazdowy i był cały ropowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był cały ropowany.

No, teraz to chyba już tak nie szaleją. Wacha droższa, a i niezbyt "ekologicznie"...

Choć przyznam, że nawet starych wozów (np. "bułowatych" Magirusów) nie widziałem ruszonych przez rdzę, czy choćby zabrudzonych.

gdy pracowałem w KWSP

Andrzeju, mój podziw dla Ciebie jest coraz większy. Byłeś kierowcą, czy zasuwałeś w rocie do akcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

850882fd194ae0cb.jpg

Za moich czasów (lata 1979-1983) było to n i e d o p o m y ś l e n i a

 

Andrzeju, mój podziw dla Ciebie jest coraz większy. Byłeś kierowcą, czy zasuwałeś w rocie do akcji?

W sumie pracowałem w straży cztery lata z czego pierwsze dwa miesiace (z braku odpowiedniego obuwia i pasa z uzbrojeniem) siedziałem w RSP w punkcie dowodzenia odbierając zgłoszenia alarmowe, następnie po trzymiesięcznym kursie przenieśli mnie na inny oddział (byłem przodownikiem roty). Dopiero po roku przeniosłem się do KWSP na kierowcę operacyjnego, a że KWSP i RSP w jednym podwórku stały to i gdy zaszła taka potrzeba ganiałem bojowym do akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety. Sprzętu ratowniczego jest co raz więcej, a jednostki w większych miastach mają co raz więcej roboty i nie zawsze mają czas na pucowanie wozów. Ponadto mają co raz nowszy sprzęt i już im tak nie zależy na utrzymaniu tego który mają w idealnym stanie. Dbają o nie i to bardzo, ale na pewno nie tak jak kiedyś. A szkoda

 

Służba też stała się trochę luźniejsza. Kiedyś w straży pożarnej było praktycznie jak w wojsku, a teraz ta granica pomiędzy dowódcami a zwykłymi strażakami się trochę rozmyła i wszyscy są dla siebie bardziej jak koledzy niż jak podwładni (oczywiście pomijam tu np. komendantów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dba tak się ma Tak krótko można to podsumować

A co do ewentualnego brudzenia , to jak bym chociaż umiał to bym tam lekko coś przybrudził

 

Chociaż ....

 

Tak jak pisałem , w najbliższym czasie chce się zabrać za malowanie silnika i tak sobie teraz myślę czy aby go nie "zwashować" . Nie za ostro ,ale lekko po zakamarkach . Z brudzeń jakie mógł bym jeszcze wykonać to przydymienie końcówki wydechu ,oraz przesmarowane smarem(wash) linki w drabinie .

 

Co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Za moich czasów (lata 1979-1983) było to n i e d o p o m y ś l e n i a

Mój tata też był w zawodowej straży w latach początek 80 i opowiadał mi, że oni to nawet opony pastowali czarną pastą do butów w Jelczach i Starach. Stary nazywali "coca-cola" od koloru srodka gaśniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie do Was pytanko chłopaki .

Nie ma ktoś z Was czasem jakiś paru fotek obrazujących serducho tego Magiruska ?

 

Kiedyś w necie znalazłem takie o to fotki

 

1965457.jpg 1965458.jpg 1965459.jpg 1965460.jpg

 

Ale silnik w tym wozie spoczywa przed kabiną i do końca nie wiem czy mogę się na tych zdjęciach wzorować

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Poza tym, na największej focie widać napis DEUTZ i 8 cylindrów, więc jest to klasyczna V-8 Deutza, chłodzona w dodatku prawdopodobnie powietrzem (w tym się ta firma specjalizowała) - zatem na pewno to nie jest serduszko Twojego Magirusa (Ty w modelu masz 6 cylinderków w układzie V).

Swego czasu Magirus tak ściśle współpracował z Deutzem (ściślej, niż obecnie z IVECO), że dla niektórych nazwy obu firm to niemal synonimy - np. dla mnie

 

Pozdrowionka,

wielkamucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zauważyłem że różnią się ilością cylindrów

Ale innych bardziej konkretnych fot "mojego" silnika nie znalazłem,więc wzorowałem się na tym motorku .

 

A przy silniku powoli zaczynam robić kable ,tzw. troszkę już zrobiłem

Fotki postaram się za niedługo wrzucić

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy silnik prezentuje się tak:

 

DSC02885.jpg

DSC02886.jpg

DSC02887.jpg

DSC02889.jpg

 

Kable mają tyle do oryginału co piernik do wiatraka

Gdy osadzę silnik w ramie,to kable bardziej uporządkuje i to co domalować będzie trzeba domaluje

Teraz będę coś kombinował z tym wash'em ...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.