Jump to content
MikeP

F4U-1 Corsair, Tamiya, 1/48

Recommended Posts

Model samolotu Lt. Foya "Poncho" Garisona z VMF-213. Wyspy Salomona, lipiec 1943.

 

Zapraszam do oglądania i komentowania.

 

garison.jpg

obrazy013czb.jpg

 

Clipboard03.jpg

 

Clipboard14.jpg

 

Clipboard10.jpg

 

Clipboard04.jpg

 

obrazy008.jpg

 

Clipboard13.jpg

 

Clipboard11.jpg

 

obrazy009.jpg

 

Clipboard01.jpg

 

obrazy016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny, bardzo staranne wykonanie i efektowny brudzing - miodzio.

Czy zdjęcia kolorowe pokazują model w jego naturalnych barwach czy też zostały przetworzone programem graficznym? A może to jakaś opcja "postarzająca" zdjęcia w aparacie? Jakimi farbkami i kolorami malowałeś górę i spód?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z kolorami nieudolnie kombinowałem tylko przy fotkach spodu (sztuczne światło dało bardzo przekłamany obraz). Góra fotografowana w naturalnych kolorach, jakość zdjęć licha, ze względu na słabe umiejętności fotografa. Na jednym zdjęciu (1. kolorowe) użyłem opcji automatyczny balans bieli w programie GIMP.

Farby to: góra - mieszanka Lifecolor bluegrey i intermediate blue, dół gullgrey MM Acrylic. Wszystkie kolory dosyć mocno zmodyfikowane farbami olejnymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale naprawdę "fajowo" to wyszło

 

Jak Ci się malowało Lifecolor? Jak jak raz próbowałem z jedną to się pieniła, a i aerograf się później przytykał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lifecolor to porażka. Może gdyby stosować dedykowane rozcieńczalniki byłoby lepiej. Kolory, nawet z tej samej stajni, słabo się mieszają, aero zatyka się mimo użycia retardera, powłoka gomowata (przy wydrapywaniu śladów eksploatacji wałkuje się). Nie polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MikeP - dzięki za szczerą opinię. Mam tak same odczucia w stosunku do Lifecolor. Miałem ten dedykowany rozcieńczalnik w ręce ale wyglądał zupełnie jak woda - zero zapachu.

 

Tym bardziej "szacunek" , że taki model wyszedł.

 

Sorry za jeszcze jedno pytanie, bo trochę się gubię: kiedy F4U miały luki podwozia malowane w Interior Green, a kiedy w kolorze spodu? (Jak odpowiesz - poszukaj na internecie to nie ma problemu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mojej wiedzy, wczesne Corsairy miały wszystkie widoczne powierzchnie (luki podwozia głównego, wnętrze osłony silnika, klapy luków malowane na kolor spodu) Dotyczy to także malowania trójkolorowego w 1A). Część luku, w której osadzona jest goleń była podobno w kolorze salmon, tak jak przedział tylnego koła i całe wnętrze z wyjątkiem kokpitu. Oparłem się na niedostępnym już w sieci artykule T. Gronczewskiego, który temat zbadał dość gruntownie. Nie pamiętam szczegółów jak było później, ale zdaję mi się, że interior green od 1D - odszukam i potwierdzę. Dobry artykuł o kolorach i malowaniu wnętrz amerykańskich samolotów znajdziesz tu: http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/01/stuff_eng_interior_colours_us.htm

Edit: Jednak i w 1D (według T. Gronczewskiego) początkowo luki podwozia na kolor spodu (glossy sea blue), potem (nie wiadomo dokładnie kiedy) zaczęto stosować interior green. Rozkaz o malowaniu wszystkich powierzchni wewnętrznych (niewidocznych) na interior green pochodzi z 10.10.1944. W 1A wycofano się z koloru salmon, na rzecz żółtozielonej pochodnej koloru podkładu (ANA 611 jeszcze nie istniał). Galimatias na całego i pewności nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MikeP - dzięki wielkie . Uratowałeś mój przyszły model przed popełnienie błedów, bo będę teraz na te kolory zwracał szczególną uwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wismienity. dobry ten amerykanski macho na skrzydle samolotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

piękny model, co mi się najbardziej podoba to bardzo wierne naśladownictwo oryginału, plama poniżej masztu anteny - w stosunku do plamy na oryginale - po prostu mnie rozwaliła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadbałeś o każdy szczegół, model palce lizać. Jest świetny. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
wismienity. dobry ten amerykanski macho na skrzydle samolotu

 

Niestety parę dni po zrobieniu tego zdjęcia już nie żył. Asem nie zdążył zostać. 20.07.43' spadł w płomieniach do morza z dwoma Japsami na koncie.

Dzięki za wszystkie komentarze i miłe przyjęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemanko!

Super model bardzo mi sie podoba!!!

 

mam pytanie, buduje f4u 1d tamiya 1/48, z instrukcji nie wynika jednoanacznie czy okno w spodzie kadluba ma byc przezroczyste czy je zamalowac. osobiscie nie widzialem tego okna na zdjeciach f4u 1d, wiec nie mam pojecia co mam zrobi aby nie popelnic bledu.

 

POMOCY ! ! ! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma być niezamalowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest tam osobna blacha o wielkości ramy okna U-1. Nie zasłonięta czy zamalowana szyba tylko jednolity arkusz - bez osobnej ramy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okno jest tylko w U-1 i to jest właśnie ta część. Możesz przeszlifować, ale z tego co pamiętam część przezroczysta jest trochę za mała w stosunku do dziury. Wyjdą Ci bardzo grube linie podziału wokół tej blachy. Warto coś tu pokombinować bez wielkiego wysiłku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.