fiedotow Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 No i jestem na L-4. Zapalenie gardła, krtani i tchawicy, a mój Zbynio ma szkarlatynę... Leżeć nie muszę, ale siedzę w domu. Spity IX zostały w klubie. Żeby choróbsko mijało jakoś lżej, zabrałem się za Spitfire Mk. Vc z Airfixa. Do zestawu z lat 70-tych dołożono płat dla wersji "c". Wgłębny podział blach, dwie opcje osłon zamków. Niestety, krawędź spływu jest potwornie gruba. W założeniach miał być to model PzP (prosto z pudełka), ale wyszedł PPzP (prawie prosto z pudełka). Dołożyłem blaszkę Eduarda i trochę własnej inwencji. Oto co powstało: W tej chwili płat jest już doklejony i schnie. Nie mam w domu sprężarki i aerografu, więc będę chyba malował pędzlem. No chyba, że wytrzymam do przyszłego tygodnia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dormitor Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Dawaj, dawaj, co będzie taki smutny kadłub leżał? Śledzę wszystkie Twoje Spity... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted December 6, 2006 Author Share Posted December 6, 2006 A masz! Tak wygląda dziś rano mój "tropikalniak". Skompletowany cały płatowiec. Z malowaniem poczekam na powrót do klubu. Tym bardziej, że IX tka też będzie miała malowanie pustynne. Kabinę będę chyba tłoczył, bo Airfixowa jest gruba. W tej chwili pozostało szlifowanie, uzupełnienie szpachlowania i doklejenie anteny oraz kabiny. Reszta po finalnym malowaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 O, w koncu ktos zrobi Spitfire'a z tropikalnym ryjkiem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Fiedotow 1) Szybkiego powrotu do zdrowia ! 2) Ile Ty masz juz tych Spitow zrobionych wlasciwie ? 3) Czy mozesz wrzucic fotke zbiorcza wszystkich swoich Spitow ? 4) Jak sie po lacicnie nazywa ta jednostka chorobowa - ktorej objawy to m.in. maniakalne uwielbienie samolotow Supermarine ? Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted December 6, 2006 Author Share Posted December 6, 2006 Na półce stoi w tej chwili dziewięć Spitów, trzy w budowie, w pudłach na razie 8 i kilka w drodze do mnie. A choroba, to Spitomaniakus Nałogikus A to rodzinne zdjęcie. Zapomniałem tylko o S6. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sniper Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Czy mi się zdaje czy nie widzę tam S I ? Jakim kolorem (chodzi mi o numer) malujesz wnętrza kabiny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Wnętrza standardowo maluję H 78. Chodzi Ci o Spitfire MkI? Jest... Ja pisałem o S6 - z wyścigów o puchar Shneidera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deco Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Wnętrza standardowo maluję H 78. Chodzi Ci o Spitfire MkI? Jest... Ja pisałem o S6 - z wyścigów o puchar Shneidera. Słyszałem od paru osób że ten H78 że ma nieodpowiedni odcień !! To prawda?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Ale fajne stadko . Czy waloryzowałeś troche te modele? . Jeszcze trochę i przejdę do lotnictwa,tak mnie korci. Ale zaczynać wszystko od nowa to mi zapał opada. No i zdrada pancerki dochodzi . Hm .... ale kusi nieżle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Praktycznie każdy z nich jest waloryzowany, może z wyjątkiem Polistilowskiego - najstarszego. Reszta ma zwaloryzowane wnętrza kabin, luki podwozia, część przedziały radiowe, czy akumulatory. No i nacinane blachy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timi Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 ja słyszałem że najlepszy do wnętrza jest H120 i go używam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sniper Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 A ja mam dylemat pomiędzy H 78 i H 31, z tym że ten drugi jest bardziej szarozielony. Fiedotow popraw mnie jeśli coś palnę ale S I miał chyba śmigło dwułopatowe a takowego na Twoim zdjęciu nie widzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted January 24, 2007 Author Share Posted January 24, 2007 Masz rację, ale tylko (chyba) 73 maszyny wypuszczono ze śmigłem dwułopatowym. Później stosowano trójłopatowe. Podobnie jak z kabiną płaską. Jeśli Cię dokładnie to interesuje polecam I część Monografii Spita AJ - Pressu. Co do wnętrza, jestem za 78, poza tym jak lekko przetrzesz pastelami... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted January 24, 2007 Author Share Posted January 24, 2007 A tu coś jako bonus: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marioosh Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Sorki za OT ale już wiem, że trafiłem w dobre miejsce jest tyle pięknych wersji i malowań Spitfire'a, że życia może nie starczyć ... ech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 To czego Ci jeszcze potrzeba? której wersji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marioosh Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 To czego Ci jeszcze potrzeba? której wersji? Może Mk VA, na której latał Douglas Bader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted January 18, 2010 Author Share Posted January 18, 2010 Powrót Syna Marnotrawnego. Witajcie moi drodzy po długiej przerwie. Burze życiowe nie pozwalały mi na dokończenie zaczętych dawno temu modeli, ale nastały słoneczne dni i mogę wreszcie zakończyć zaczęte tematy. Więc co Tropikiem? Ano zostawiam bez komentarza zdjęcia. Model prawie prosto z pudełka, bez większych ingerencji jak to pisałem na początku. Wybór malowania padł na „5” z PFT. Nie ma jeszcze numeru seryjnego, ale z czasem dostanie. Tyle pisania. Reszta to zdjęcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitfire Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Ciekawy modelik, podoba mi się Twoja praca. Czekam właśnie za dostawa spitfire]ów i nie mogę się doczekać kiedy w nich zacznę dłubać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banny Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Fajnie, ze ktos jeszcze skleja Airfixy, heh. Efekt pracy calkiem przyjemny, ale... Rozumiem, ze model wykonany prosto z pudelka, jednak skoro zadales sobie trud wykonania otwartego wnetrza kabiny, to warto by bylo pokusic sie o zmiane "szkla" na jakies vacu. Pancernie wygladajaca owiewka zdecydowanie psuje wrazenie. Chyba model lepiej by wygladal z zamknieta kabina... Poza tym kalki kodowe... Mogles chociaz przyciac przezroczysta folie do ksztalu liter po zewnetrznym obrysie. Nie szpecilyby tak wygladu. A szachownica nie jest zbyt wielka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 (edited) To nie ten samolot. ZX-5 to dziewiątka w ze skrzydłem typu c. Majku, jako jeden z pierwszych modeli z tym filtrem pojawił się mój spit z Hasegawy, niedawno Timi wrzucił takiego jak mój tylko z Tamki. Zaglądałbyś może częściej w galerie. Poza tym wszystkie Spity w PFT to dziewiątki nie mające filtrów typu Vokes. Fiedotow popraw to natychmiast, jest jedno lub dwa zdjęcia tego samolotu, poza tym mając kalki Techmodu jest tam wyraźnie napisane do jakiej wersji Spitfira są te kalki. Sam niedawno popełniłem ZX-6, co prawda w cztery ósemce i z ICM-u. Edited January 26, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banny Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Spokojnie! PFT mial na skladzie Spity V przez ponad tydzien zanim dostal 9ki! W tym ZX-5 nr ER920. Brak jest zdjec tych samolotow, ale istnialy przeciez... Moim zdaniem to dozwolona interpretacja modelarska. A fiedotowowi niezaleznie od efektu koncowego nalezy pogratulowac powrotu do jedynego slusznego hobby po 3 latach. Dobrze to rozumiem, bo mnie przerwa zajela nawet dluzej, haha. Wlasnie koncze archaicznego Spitfire VB Trop Hellera 1/48, wydlubanego z samego dna szafy. Jednak to bedzie raczej moj pierwszy i ostatni model w 1/48. Wole 1/72. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Banny masz rację, przez kilka dni były na wyposażeniu PFT piątki w wersji b i c. Jeśli jest to dowolna interpretacja modelarza to o.k. Jednak mnie ZX-5 będzie się zawsze kojarzył z F.IX , a to dlatego, że jest jego ikonografia, uboga bo uboga, ale jest. Cóż, we wstępie do budowy tego modelu, Fiedotow mógł wspomnieć jaki model zamierza zbudować, tym bardziej że jak już wspomniałem kalki są do dziewiątki, a nie do piątki. To też mnie niejako zmyliło, mimo to będę wiernie kibicował relacji, trzymam kciuki za ten projekt, a Fiedotowowi i jego synowi życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Sam ostatnio przeleżałem osiem dni na kardiologi, a po wyjściu ze szpitala straciłem całkowicie wenę twórczą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 czsochaj - odsyłam Cię do artukułu Tomasza Dreckiego (współpraca Wojtek Matusiak i Robert Gretzyngier) z Aero-Plana (u) nr 4/97 "Cyrk Skalskiego. Czym, kto, kiedy..." str od 17 do 27. A co do pancernej kabiny, to fakt... Ale nic nie miałem na podorędziu. Może kiedyś wymienię. Mam w planach jeszcze jednego MkVc z Airfixa, ale będzie wiecej zabawy. Ten potraktowałem czysto zapoznawczo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.