Skocz do zawartości

Lekarstwo na chorobę Spitfire Mk. Vc


fiedotow

Rekomendowane odpowiedzi

No i jestem na L-4. Zapalenie gardła, krtani i tchawicy, a mój Zbynio ma szkarlatynę... Leżeć nie muszę, ale siedzę w domu. Spity IX zostały w klubie. Żeby choróbsko mijało jakoś lżej, zabrałem się za Spitfire Mk. Vc z Airfixa.

p1030013cn6.th.jpg

Do zestawu z lat 70-tych dołożono płat dla wersji "c". Wgłębny podział blach, dwie opcje osłon zamków. Niestety, krawędź spływu jest potwornie gruba. W założeniach miał być to model PzP (prosto z pudełka), ale wyszedł PPzP (prawie prosto z pudełka). Dołożyłem blaszkę Eduarda i trochę własnej inwencji.

Oto co powstało:

p1030002la7.th.jpg p1030004xu7.th.jpg p1030006mf0.th.jpgp1030009my7.th.jpg

p1030017rb9.th.jpgp1030018ps7.th.jpg

W tej chwili płat jest już doklejony i schnie. Nie mam w domu sprężarki i aerografu, więc będę chyba malował pędzlem. No chyba, że wytrzymam do przyszłego tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz! Tak wygląda dziś rano mój "tropikalniak". Skompletowany cały płatowiec. Z malowaniem poczekam na powrót do klubu. Tym bardziej, że IX tka też będzie miała malowanie pustynne.

p1030019mn0.th.jpg p1030020tv7.th.jpg p1030021wo2.th.jpgp1030022bl9.th.jpg

p1030023dv3.th.jpg Kabinę będę chyba tłoczył, bo Airfixowa jest gruba. W tej chwili pozostało szlifowanie, uzupełnienie szpachlowania i doklejenie anteny oraz kabiny. Reszta po finalnym malowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiedotow

 

1) Szybkiego powrotu do zdrowia !

2) Ile Ty masz juz tych Spitow zrobionych wlasciwie ?

3) Czy mozesz wrzucic fotke zbiorcza wszystkich swoich Spitow ?

4) Jak sie po lacicnie nazywa ta jednostka chorobowa - ktorej objawy to m.in. maniakalne uwielbienie samolotow Supermarine ?

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na półce stoi w tej chwili dziewięć Spitów, trzy w budowie, w pudłach na razie 8 i kilka w drodze do mnie. A choroba, to Spitomaniakus Nałogikus

A to rodzinne zdjęcie. Zapomniałem tylko o S6.

p1030026mh6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Wnętrza standardowo maluję H 78. Chodzi Ci o Spitfire MkI? Jest... Ja pisałem o S6 - z wyścigów o puchar Shneidera.

Słyszałem od paru osób że ten H78 że ma nieodpowiedni odcień !!

To prawda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale fajne stadko . Czy waloryzowałeś troche te modele? . Jeszcze trochę i przejdę do lotnictwa,tak mnie korci. Ale zaczynać wszystko od nowa to mi zapał opada. No i zdrada pancerki dochodzi . Hm .... ale kusi nieżle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie każdy z nich jest waloryzowany, może z wyjątkiem Polistilowskiego - najstarszego. Reszta ma zwaloryzowane wnętrza kabin, luki podwozia, część przedziały radiowe, czy akumulatory. No i nacinane blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale tylko (chyba) 73 maszyny wypuszczono ze śmigłem dwułopatowym. Później stosowano trójłopatowe. Podobnie jak z kabiną płaską. Jeśli Cię dokładnie to interesuje polecam I część Monografii Spita AJ - Pressu. Co do wnętrza, jestem za 78, poza tym jak lekko przetrzesz pastelami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Powrót Syna Marnotrawnego.

Witajcie moi drodzy po długiej przerwie. Burze życiowe nie pozwalały mi na dokończenie zaczętych dawno temu modeli, ale nastały słoneczne dni i mogę wreszcie zakończyć zaczęte tematy.

Więc co Tropikiem?

Ano zostawiam bez komentarza zdjęcia. Model prawie prosto z pudełka, bez większych ingerencji jak to pisałem na początku. Wybór malowania padł na „5” z PFT. Nie ma jeszcze numeru seryjnego, ale z czasem dostanie.

Tyle pisania. Reszta to zdjęcia.

733b0b4ec620ef17m.jpg 673cc4ca65bc6561m.jpg 410739091b083eefm.jpg b5d1e06265b4995fm.jpg

c4342062e60438cam.jpg f82bd239cd841d5am.jpg 07827e565ac14c12m.jpg a699ee211c8b9f0em.jpg

79b6980fdd58a5b6m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, ze ktos jeszcze skleja Airfixy, heh. Efekt pracy calkiem przyjemny, ale...

 

Rozumiem, ze model wykonany prosto z pudelka, jednak skoro zadales sobie trud wykonania otwartego wnetrza kabiny, to warto by bylo pokusic sie o zmiane "szkla" na jakies vacu. Pancernie wygladajaca owiewka zdecydowanie psuje wrazenie. Chyba model lepiej by wygladal z zamknieta kabina...

 

Poza tym kalki kodowe... Mogles chociaz przyciac przezroczysta folie do ksztalu liter po zewnetrznym obrysie. Nie szpecilyby tak wygladu. A szachownica nie jest zbyt wielka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ten samolot. ZX-5 to dziewiątka w ze skrzydłem typu c. Majku, jako jeden z pierwszych modeli z tym filtrem pojawił się mój spit z Hasegawy, niedawno Timi wrzucił takiego jak mój tylko z Tamki. Zaglądałbyś może częściej w galerie. Poza tym wszystkie Spity w PFT to dziewiątki nie mające filtrów typu Vokes. Fiedotow popraw to natychmiast, jest jedno lub dwa zdjęcia tego samolotu, poza tym mając kalki Techmodu jest tam wyraźnie napisane do jakiej wersji Spitfira są te kalki. Sam niedawno popełniłem ZX-6, co prawda w cztery ósemce i z ICM-u.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie! PFT mial na skladzie Spity V przez ponad tydzien zanim dostal 9ki! W tym ZX-5 nr ER920. Brak jest zdjec tych samolotow, ale istnialy przeciez... Moim zdaniem to dozwolona interpretacja modelarska.

 

A fiedotowowi niezaleznie od efektu koncowego nalezy pogratulowac powrotu do jedynego slusznego hobby po 3 latach. Dobrze to rozumiem, bo mnie przerwa zajela nawet dluzej, haha.

 

Wlasnie koncze archaicznego Spitfire VB Trop Hellera 1/48, wydlubanego z samego dna szafy. Jednak to bedzie raczej moj pierwszy i ostatni model w 1/48. Wole 1/72.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banny masz rację, przez kilka dni były na wyposażeniu PFT piątki w wersji b i c. Jeśli jest to dowolna interpretacja modelarza to o.k. Jednak mnie ZX-5 będzie się zawsze kojarzył z F.IX , a to dlatego, że jest jego ikonografia, uboga bo uboga, ale jest. Cóż, we wstępie do budowy tego modelu, Fiedotow mógł wspomnieć jaki model zamierza zbudować, tym bardziej że jak już wspomniałem kalki są do dziewiątki, a nie do piątki. To też mnie niejako zmyliło, mimo to będę wiernie kibicował relacji, trzymam kciuki za ten projekt, a Fiedotowowi i jego synowi życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Sam ostatnio przeleżałem osiem dni na kardiologi, a po wyjściu ze szpitala straciłem całkowicie wenę twórczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czsochaj - odsyłam Cię do artukułu Tomasza Dreckiego (współpraca Wojtek Matusiak i Robert Gretzyngier) z Aero-Plana (u) nr 4/97 "Cyrk Skalskiego. Czym, kto, kiedy..." str od 17 do 27.

A co do pancernej kabiny, to fakt... Ale nic nie miałem na podorędziu. Może kiedyś wymienię. Mam w planach jeszcze jednego MkVc z Airfixa, ale będzie wiecej zabawy. Ten potraktowałem czysto zapoznawczo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.