Sławko Napisano 5 Marca 2010 Share Napisano 5 Marca 2010 ... jak widać próbowałem wykonać imitację drewna... Ot żartowniś W pierwszej chwili myślałem, że zgrabnie udało Ci się skleić kawałki drewienka. Podzielam zdanie przedmówców - rewelacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 5 Marca 2010 Share Napisano 5 Marca 2010 przejścia między kolorami na Tarponie robić ostre czy łagodne? http://www.airliners.net/photo/General-Motors-TBM-3E/1639541/L/&sid=0ccdb0811a15377d51f44667d5e5774f http://www.airliners.net/photo/USA---Navy/General-Motors-TBM-3S/1578117/L/&sid=0ccdb0811a15377d51f44667d5e5774f http://www.airliners.net/photo/General-Motors-TBM-3E/1349502/L/&sid=0ccdb0811a15377d51f44667d5e5774f raczej ostrawe. Co do farb to pomalowałem jeden samolot kolorami od Pactry i wyszło tak: a jakie numery użyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 5 Marca 2010 Autor Share Napisano 5 Marca 2010 Ale mnie chodzi o przejścia na Tarponie z FAA - między dark slate gray i dark sea gray. No i jeszcze od spodu ze Sky. Ktoś pisał kiedyś tutaj na forum o różnicach między TBM-1 i -3. Coś tam było z kaemami w skrzydłach ale nie pamiętam co. Ktoś kojarzy? a jakie numery użyłeś? A120, A36 Intermediate blue. No i jakiś tam biały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 5 Marca 2010 Share Napisano 5 Marca 2010 co do corsaira: A120, A36 Intermediate blue. No i jakiś tam biały. tu masz podpowiedź: http://www.jakubkrzyzowski.pl/strona/malowanie.php kiedyś też szukałem tego znalazłem inną stronę ale coś nie mogę jej dziś znaleźć.jeszcze poszukam bo tam było więcej o tym. Ale mnie chodzi o przejścia na Tarponie z FAA - między dark slate gray i dark sea gray. No i jeszcze od spodu ze Sky. wybacz coś albo jestem zamulony albo mi to wytłumacz ręcznie bo nie czaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 5 Marca 2010 Share Napisano 5 Marca 2010 "Tarpon" to nazwa brytyjskiego Avengera... Ostre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 5 Marca 2010 Share Napisano 5 Marca 2010 tarpon to wiem.ja nie kumam o które przejścia no bo jakie jak nie ostre, łagodne nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jam ci to Napisano 6 Marca 2010 Share Napisano 6 Marca 2010 Ale mnie chodzi o przejścia na Tarponie z FAA - między dark slate gray i dark sea gray. No i jeszcze od spodu ze Sky. Przejście sea gray w slate gray zrób od Blu-tacka albo innego Patafixa, między tymi dwoma, a sky od taśmy i dobre będzie. Jak to mówią: 'dawaj dalej' :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Indyk nabiera kolorków od spodu: Myślałem, że sobie pomaluję go już rano, ale okazało się, że są oczywiście jakieś bzdurki do zrobienia... Potem znalazłem jamki skurczowe przy wylotach kaemów...szpachla... Potem przypomniałem sobie, że lepiej będzie malować skrzydła z gotowymi już światłami pozycyjnymi. Po zamaskowaniu wszystkie na kadłubie, łącznie z wiatrochronem, przypomniałem sobie, że wypadało by przykleić celownik. Niestety kokpit już był zamknięty do malowania. Zatem celownik będzie wklejony na końcu. Odsuwane części oszklenia są umieszczona na tack-it. Jutro przeszlifuję powierzchnię i położę drugi kolor. Te informacje, żeby przejście na sky było ostre a między slate i sea płynne są potwierdzone? Z ciekawości pytam bo to właściwie nie jest wielka różnica... pozdrawiam EDIT: Ponadto wczoraj miałem niezłą przygodę. Prysnęło mi się przypadkiem surfacerem do środka oszklenia wieżyczki. Rzuciłem mięsem. Po chwili pomyślałem, że debonder przecież ładnie zmywa surfacera. Debonder na waciku dał radę elegancko. Element zachował przejrzystość i nie zmatowiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Observer Napisano 8 Marca 2010 Share Napisano 8 Marca 2010 Ponadto wczoraj miałem niezłą przygodę. Prysnęło mi się przypadkiem surfacerem do środka oszklenia wieżyczki. Rzuciłem mięsem. Taa..., a niby modelarstwo to relaks. Nie no to jednak walka jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 9 Marca 2010 Autor Share Napisano 9 Marca 2010 Witam Otóż sp..... malowanie. Momentami wyszło ok ale jednak kiszki, które widać są niedopuszczalne. Za dużo było pierwszych razy przy tym malowaniu. Zapamiętać: 1. nie podlewać maskolem wałeczków z tack-itu. Zmarnowałem sporo masy przez to. Konieczny bufor z taśmy. 2. nie szaleć z cieniowaniem Na statecznikach oczywiście musiał mi się zrobić odkurz... Tu jest ok. Tu jest nawet nieźle pomijając wypukłe szkiełka, które odpadły. Tack-it zniszczył mi na nich warstwę maskolu. Miało być ok za pierwszym razem, wyszła kicha. Do poprawy przejście slate/sky. Wyoblić łuk sky pod statecznikiem, poprawić wpadkę przy szlifowaniu na sterze, skasować kancik w kamuflażu. Nawet ok. Przyciemnić sea gray przy granicach z zielenią, przesunąć przejście zieleni ze sky, poprawić lipę powstałą przy szlifowaniu. Przyciemnić miejscami sea gray. Ewentualnie rozjaśnić slate gray (kto tak nazywa taką zieleń???). Niesymetrycznie :( W całym tym bajzlu na szczęście zabrakło mi tack-itu na wałki na skrzydłach. Jest mały blik po lewej stronie zdjęcia - cieniowanie jest równomierne na całych skrzydłach. Wyszło to ok wg mnie. No to sobie dołożyłem roboty :/ Chyba raczej będę rozjaśniał zieleń zamiast przyciemniania sea gray. Wszystkie przejścia płynne - tak wypatrzyłem w jakimś Ospreyu. pozdrawiam... :[ EDIT: Hm, powierzchnia chyba w porządku, jak myślicie? Jakieś sugestie generalnie co poprawiać? Widzicie więcej baboli? Żeby nie było marudzenia o malowaniu w galerii potem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 9 Marca 2010 Share Napisano 9 Marca 2010 Drogi Panie Spock Moim zdaniem ocenia się Pan zbyt surowo ponieważ: 1. Babole, które powstały nie są ani tragedią, ani niczym, czego nie da się łatwo poprawić. Zrobi się. 2. Cieniowanie wygląda w sam raz! Nie zmniejszaj go. To był samolot morski narażony na działanie soli i niekorzystnych warunków atmosferycznych. Wygląda to całkiem dobrze, a po nałożeniu washa będzie w sam raz. Jeśli koniecznie chcesz zbić nieco kolor, to po nałożeniu kalek nałóż filtr (według mnie najlepiej mocno rozrzedzony light gray). Oby tak dalej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 9 Marca 2010 Autor Share Napisano 9 Marca 2010 Filtrów się trochę boję... Pomyślę nad tym... Tymczasem poprawiłem babole i pomalowałem skrzydła. Dojdą na nich czarne chodniki, na dziobie też namaluję czarną plamę. Odkurz zniknął: Tu minimalne poprawki. Granice kolorów poprawione, sky dostał dodatkową cienką warstwę, wygląda to lepiej. Granica ze sky wyoblona, cieniowanie na ogonie bardziej jednolite. Tu będzie czarna plama. Granica sky dosunięta, poprawione cieniowanie. Poprawiony łuk sky, cieniowanie bardziej jednolite. Symetrycznie (prawie idealnie). Pomalowane skrzydła. Wyszło jak chciałem. Poprawki się udały, jestem zadowolony, czekam na komentarze Musze coś jeszcze zrobić z białymi plamami na skrzydłach. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 9 Marca 2010 Share Napisano 9 Marca 2010 mnie siem podoba.Ostach działaj dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 10 Marca 2010 Share Napisano 10 Marca 2010 Filtrów nie ma się co bać. Wystarczy bardzo mocno rozcieńczyć akrylową farbę (np. Tamiyę lub Gunze) tak, żeby miała moc kryjącą farby wodnej (takiej jaką malowaliśmy dzieła sztuki na plastyce w pierwszych klasach podstawówki. Po rozcieńczeniu, dobrym wstrząśnięciu (i zmieszaniu ) sposoby nakładania są dwa: 1. Nakładamy filtr pędzlem, pamiętając o równomiernym nałożeniu. Trwa to długo i żeby osiągnąć pożądany efekt trzeba czasem 4-5 nałożeń, ale można wtedy moc filtra regulować. 2. Nakładamy filtr aerografem, również równomiernie pamiętając, aby pomieszczenie w któym malujemy nie było zakurzone, żeby nie osiadły nam pyłki, włoski i inne tego typu "uprzykrzacze" malowania. To tyle. Działaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 10 Marca 2010 Autor Share Napisano 10 Marca 2010 A jakbym sobie rozcieńczył jakiś szary z farb dla plastyków? Jak bym coś schrzanił to mogę zmyć, z akrylami gorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 10 Marca 2010 Share Napisano 10 Marca 2010 Przyznam szczerze, że nie bawiłem w filtry z farbami dla plastyków. Filtrów nie da się zepsuć, jeśli tylko się je mocno rozcieńczy. Lepiej jest za mocno rozcieńczyć i nałożyć 2-3 razy niż za słabo i zrobić poświatę. Nie powinieneś się obawiać. Po prostu rozrób maksymalnie farbę i zrób test na jakimś starym modelu. Pewnie masz coś takiego z swoim składziku Jak uznasz, że jest ok, to położysz go na właściwym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 30 Marca 2010 Autor Share Napisano 30 Marca 2010 Sido, sido, kalki, sido, sido, wash. Skrzydła, śmigło, pokrywy komory bombowej na wcisk. Jedna wnęka podwozia zwashowana ale właściwie to bez sensu bo trzeba tam jeszcze podziałać farbami, dlatego druga jest bez washa. Teraz satynka, oleje...i co mi tam przyjdzie do głowy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 30 Marca 2010 Share Napisano 30 Marca 2010 No no no... Piękny się robi.Powierzchnia robi wrażenie. Przydałoby mu się może parę zacieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 30 Marca 2010 Share Napisano 30 Marca 2010 Świetnie wychodzi. Z początku bałem się o Dark Slate Gray, bo na zdjęciu z tylnymi statecznikami (pierwsze od góry na tej stronie) było za jasne. Natomiast dwa ostatnie zdjęcia już dają dobre wrażenie odcienia tego koloru - jasnością jest on zbliżony do sąsiedniego zielonego, natomiast kontrastowo ciemniejszy od spodniego koloru Sky. Mniemam że tamto było prześwietlone trochę, albo przyciemnienie spowodował sidolux jeszcze dodatkowo. Teraz (patrząc na ostatnie zdjęcia) jest bardzo dobrze. Reszta jest cacy, tutaj za kornikiem skłaniam się ku kilku zaciekom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 30 Marca 2010 Autor Share Napisano 30 Marca 2010 Tylko gdzie te zacieki puścić hmmm.... Dziś wieczorem chyba prysnę tę satynkę (czy mat? czy zostawić jak jest w połysku po washu?). Strasznie mnie korci żeby maski ściągnąć... mam nadzieję, że nie wyszła tam żadna lipa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 30 Marca 2010 Share Napisano 30 Marca 2010 No na ten przykład tutaj drogi Panie Spock Moim zdaniem jeśli w zamyśle robisz maszynę, która niezbyt długo służyła to połóż satynę. Jeśli natomiast robisz weterana,który walczył z wrogiem i solą morską, to na Twoim miejscu zrobiłbym wypłowiały mat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2010 Witam Model dostał satynkę Vallejo. Porobiły się białe plamki na powierzchni, nie wiem czego to wina. Mam wrażenie, że to pozostałość po jakichś bąbelkach z lakieru. Zdjąłem maski Dodam parę zacieków, zrobię wydechy, bomby, zrobię małe podmalunki przy oszkleniu i chyba będzie gotowe... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 2 Kwietnia 2010 Share Napisano 2 Kwietnia 2010 Jakieś otarcia lakieru też dasz co nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 2 Kwietnia 2010 Autor Share Napisano 2 Kwietnia 2010 Kilka dosłownie jeśli już. Przy panelach od kaemów, przy drzwiach może i jakieś inne drobne. Proszę o więcej komentarzy - może coś uda się jeszcze poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 2 Kwietnia 2010 Share Napisano 2 Kwietnia 2010 Na prowadnicach owiewki oraz w okolicach komory bombowej też by się przydały. Wash na kokardach jest trochę mało widoczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.