Ostach Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Witam To i ja wezmę udział w konkursie, a co! Startuję z dwoma Avengerami, jednym od Accurate Miniatures, drugim od Italerki. Oba zestawy wyprasek robione są w Korei. Mam zestaw Big Ed ale zostanie wykorzystany tylko w jednym modelu. Dlatego założeniem relacji będzie porównywanie procesu powstawania modelu z blachami i takiego prosto z pudła. No ok, ten prosto z pudła nie będzie tak prosto z pudła mam nadzieję - dorobię chociaż pasy. Zestaw Accurate jest trochę bogatszy mam wrażenie. Ok to teraz in-box. Chyba stykają zdjęcia ramek w foliach? Kalki się pogięły trochę w transporcie, ale nic im nie jest. Big Ed. Dojdzie jeszcze mam nadzieję zestaw masek Montexu (środek kabiny). Pudło mam tylko jedno, ale instrukcje dwie :P Kwestii malowań jeszcze nie rozstrzygnąłem. Myślę, że coś się wybierze spośród 8 możliwych. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halsey Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Kwestii malowań jeszcze nie rozstrzygnąłem. Myślę, że coś się wybierze spośród 8 możliwych. A już miałem o to pytać, bo ta kwestia mnie ciekawi jako fan wojny na Pacyfiku. Ale chociaż przybliż czy oba w tym samym malowaniu, czy każdy w innym? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu-onisk Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Fajny pomysł, może, jeśli oczywiście Ci się chce zrób do zwykłego działu in-boxów porównanie tych modeli. Tak jak no np. tu: viewtopic.php?t=15601&highlight= Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted October 19, 2009 Author Share Posted October 19, 2009 Ale to te same wypraski Ale chociaż przybliż czy oba w tym samym malowaniu, czy każdy w innym?Nie da rady zrobić dwóch identycznych, nie styknie oznaczeń. Myślałem, żeby jednego robić z Lotu 19 (zaginęli w trójkącie bermudzkim) a drugiego w malowaniu FAA. Zobaczymy co to tam będzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halsey Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Nie da rady zrobić dwóch identycznych, nie styknie oznaczeń. Myślałem, żeby jednego robić z Lotu 19 (zaginęli w trójkącie bermudzkim) a drugiego w malowaniu FAA. Zobaczymy co to tam będzie. O! ciekawe, dość się naczytałem jak to ich gdzieś wcięło bez śladu. Było to chyba opisane też w starej książce "Goście z kosmosu" czy jakoś tak... już nie pamiętam dobrze bo miałem to ze 20 lat temu, jeszcze będąc w podstawówce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 No Ostach. Powodzenia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted October 19, 2009 Author Share Posted October 19, 2009 Generalnie o takie porównania mi chodzi: Blaszany fotel oczywiście nieskończony ale różnicę już widać. Do blaszaka, tak jak widać w instrukcji, dodane zostaną podłokietniki z plastikowca. Głębsza analiza zestawu blach Edka ukazuje problem - część blach jest pomalowana, część nie. To prowadzi do rwanego procesu budowy kokpitu z blaszkami - blaszkowanie, malowanie, blaszkowanie, malowanie... Ale to było do przewidzenia. Nie jest to też aż tak istotne, zajmie więcej czasu po prostu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu-onisk Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Ale to te same wypraski Smile A no chyba że tak XD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P@wel Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 No, super się zapowiada. Będę zaglądał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek C Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Pamiętam jak pisałeś że podoba Ci się ten model , ale że aż tak żeby robić 2 naraz he he , ale tak serio to wcale się nie dziwie bo to jeden z najlepszych modeli w 48 jakie kiedykolwiek powstały . Znając Twoje dokonania to z pewnością powstaną 2 super modele , będę niecierpliwie czekać i z ciekawością obserwować postępy w pracy nad nimi. Życzę powodzenia w budowie . Pozdrawiam Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 A masz może jakieś rady na co uważać? Nie ukrywam, że często będę zaglądać do Twojej relacji (jak i reszty Avengerów z projektu) bo instrukcje AM i Italerki nie są jasne w 100% jak się je ogląda... podczas budowy pewnie się wyjaśni ale wolę się upewnić. A co do samej budowy to na razie będzie mały przestój bo muszę U-boota kończyć. pozdro EDIT: Znając Twoje dokonania to z pewnością powstaną 2 super modele , będę niecierpliwie czekać i z ciekawością obserwować postępy w pracy nad nimi. Miło, że tak uważasz Mam nadzieję, że wyjdą mi najlepiej i będą wolne od baboli. Chcę przemyśleć dokładnie każdy kro i z niczym się nie spieszyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emaks Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 No ciekawa relacja się zapowiada... Cały czas mam przed oczami Twojego korsarza! Powalił mnie na kolana! Myślę, że teraz też tak będzie! Pzdr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur D. Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 I co dalej...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted November 27, 2009 Author Share Posted November 27, 2009 Spoko spoko. Wszystko jest przemyślane Na razie priorytetem był U-995 (galeria wkrótce). Jak tylko uwolnię głowę od u-boota to się zajmę Avengerami. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 Witam To, że rozgrzebałem Zero nie znaczy, że ucierpią na tym Avengery, o nie! Z pudełkowym doszedłem do momentu kiedy wypadało by dorobić te pasy pilota i puścić wszystko surfacerem. Kokpit włożony na sucho: Teraz będę starał się podciągnąć model waloryzowany też do tego momentu. Jednak barwione blaszki skutecznie mi to uniemożliwiają i muszę powiedzieć, że jest to bardzo frustrujące!!! :[ pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jachud3 Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Ale śmigasz... pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek C Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Ładne zdjęcia , pamiętaj że aby prawidłowo złożyć obie połówki kadłuba niezbędne są drobne modyfikacje bocznych paneli kabiny pilota ... troszeczkę trzeba przyciąć jeden z nich . Pozdrawiam Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 Ten z kołem do trymowania? Ono tam średnio pasuje z fotelem i na razie nie jest pionowo... Ale śmigasz... Hehe, no przytrafiło mi się mieć trochę czasu chociaż plany miałem inne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jachud3 Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Hehe, no przytrafiło mi się mieć trochę czasu chociaż plany miałem inne... A u mnie odwrotnie Chyba powinienem dać ogłoszenie w "Giełdzie" - kupię czas wolny... pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 Czas wolny zdobywa się wykonując obowiązki szybko, efektywnie, metodą niemęczącą. Niestety trudno spełnić wszystkie warunki na raz. W ogóle najlepiej jakby obowiązki ktoś za nas robił pzdr i życzę wolnego czasu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek C Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Ten z kołem do trymowania? Ono tam średnio pasuje z fotelem i na razie nie jest pionowo... Dokładnie nie pamiętam ale wiem że jeden z bocznych paneli trzeba przyciąć żeby zmieściła się tablica przyrządów , na pewno sobie poradzisz . Pozdrawiam Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 A, o tablicę chodzi że może nie wejść. Nią się jeszcze nie zajmowałem - myślę nad patentem na jej pomalowanie. Dzięki za ostrzeżenie! pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 Witam. Dziś prace szły pełną parą nad modelem waloryzowanym. Poskładałem zasadniczą część kokpitu (brak na fotkach bo to to samo co w pudełkowym. Wkleiłem tylko przegrody z wyrzutnikiem flar, kółkiem ogonowym. Złożyłem główny trzon wieżyczki, wrzuciłem trochę blaszek na boki kadłuba. Najciekawszym wydarzeniem dzisiejszego dnia była wymiana lufy w wieżyczce. Blaszaną część rolowałem palcami na co raz to cieńszych długich i sztywnych przedmiotach: trzonku pilnika, wykałaczce, igle od strzykawki. W celu lepszego osadzenia lufy w zamku, wywierciłem otworek w odpowiednim miejscu, wkleiłem weń podłużny kawałek plastiku o średnicy środka lufy i na nim osadziłem lufę. Powinno trzymać się dobrze. Oczywiście to nie koniec blaszek na wieżyczce. Obecnie rozważam sens użycia blaszek na tablicach radiooperatora... Potwornie płaskie są... pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halsey Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Obecnie rozważam sens użycia blaszek na tablicach radiooperatora... Potwornie płaskie są... pozdrawiam Może więc metal primer, surfacer i farba pogrubią blachę i już nie będzie tego bibułkowatego efektu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 Ale one są barwione :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.