reiden Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Witam, po prawie 10 latach niemodelowania wziąłem się za model jak w temacie. Zestaw to HobbyCraft (ptfuj!) 1:48. Póki co wszystko zostało oszlifowane i zabrałem się za poprawki. Z racji tego, że w tym modelu do poprawienia jest chyba wszystko relacja będzie (mam nadzieję) długa i obszerna. Mam też nadzieję, że model i zakres przeróbek/poprawek mnie nie przerośnie... Z gotowców wykorzystam tylko fotel KM1 Pavli. Reszta to moja radosna, acz nie zawsze udana twórczość ;) Na pierwszy ogień poszedł kadłub. Trzeba go zwęzić i skorygować kształt. Skrzydła. Skrócone i pogrubione u nasady. Poszpachlowane, do wyszlifowania i korekcji kształtu w okolicach zęba. Poprawiona przednia część kadłuba. Póki co tylko wymiary komory podwozia Oraz sama komora, a raczej jej postać embrionalna do wypełnienia Ps. Fotorelację popełniam po raz pierwszy więc z góry dzięki za ewentualne sugestie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 To ja zasiadam w fotelu i zabieram sie do ogladania. Prosze o czeste i regularne aktualizacje Z jakiej dokumentacji korzystasz i jakie malowanie przewidujesz Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted December 15, 2006 Author Share Posted December 15, 2006 Dokumentacja to plany z 4+ plus masa różnych zdjęć (zbiory własne i internet), plus informacja "ze źródeł" tj. konsultacje z Markiem (marek_1101). Malowanie oczywiście jedyne słuszne ;) 28plm samolot po remoncie w Dreźnie. W grę wchodzą 2 egzemplarze: nb 050 ze względu na godła pułku w wydaniu 1 eskadry (minusem jest numer boczny - te z obwódkami wyglądają o niebo lepiej) lub nb 149. Wybór malowania zależał też będzie od możliwości wykonania kalek (muszę je wydrukować) i ich jakości. Updaty następować będą w miarę możliwości (ilość posiadanego wolnego czasu). Mam nadzieję, że w pół roku uwinę się z budową.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted January 3, 2007 Author Share Posted January 3, 2007 Witam, poniżej kolejna część relacji z moich zmagań z 23... Kadłub jak widać jest pocięty, dorobione są wszystkie wręgi i szablony konieczne do poprawienia kształtu kadłuba. Kolejnym etapem prac przy kadłubie będzie polepienie tego w całość i poprawienie jego kształtu. Na zdjęciach widać w których miejscach są błędy w odwzorowaniu kształtu kadłuba w zestawie i jakie są one duże. na tym zdjęciu widać, w których punktach są drobne hmmm niedociągnięcia w kształcie kadłuba Kolejna sprawa to skrzydła. Po ich pogrubieniu, wyszlifowaniu i wyszpachlowaniu okazało się, że się ciut odkształciły. Wygląda to tak, jakby MiG machał nimi jak nieprzymierzając jakieś jastrzębie ;) i jeszcze jedno ujęcie... Próbowałem je naprostować wklejając w unieruchomione na płaskiej powierzchni skrzydło dźwigar, ale g... to dało. Zalanie pustej przestrzeni w wyprostowanym skrzydle żywicą także nie pomogło. Pozostaje mi więc albo zrobienie skrzydełek od podstaw albo.... No właśnie, może ktoś z forumowiczów ma złom do 23 w 48? Skrzydełka wystarczą. Wiem czym spowodowane jest to odkształcenie i wiem też jak tego w przyszłości uniknąć. Niestety w moim zestawie komplet skrzydeł był tylko jeden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Witam To co mogę tobie poradzić jeśli nie dostaniesz nowych skrzydeł to np. naklejenie cienkich płytek plastikowych na górę klejem cyjanoakrylowym, bardzo dobrze pozalewanie wszelkich krawędzi i wyprofilowanie na nowo skrzydła i linii. Miałem podobny problem w swoim Sblimie o czym piszę na forum. Jestem właśnie po wykonaniu dokładnie takiej samej operacji . Zdjęcia skrzydła po takiej operacji przedstawię niedługo w swoim wątku. Z pozdrowieniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted January 4, 2007 Author Share Posted January 4, 2007 Właśnie w taki, opisany powyżej sposób poprawiane były skrzydła. Ich górna część jest zdecydowanie grubsza (ok 2mm plastiku) niż dolna (ok 1-0,5mm). Po naklejeniu płytek (widać to na zdjęciach w pierwszej części relacji) skrzydła odgięły się do góry. Nie jestem pewien, czy naklejanie kolejnej warstwy plastiku na górze skrzydła coś da stąd też poważnie zastanawiam się nad zrobieniem ich od nowa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Wszystko zależy o rodzaju kleju czy był to cyjanoakryl bo jeśli nie to tego typu sytuacja mogła się tobie zdarzyć. Ja po naklejeniu kolejnych warstw cienkich płytek wyrównałem skrzdło bez najmniejszych problemów i nie jestem zmuszony dorabiać nowego skrzydła . W moim przypadku grubość skrzydła była o wiele cieńsza niż twoje. Ja jeszcze odchudzałem połówkę skrzydła z grubości. Zobacz to w moim wątku o SBlimie tam jest pokazany fragment w jaki się ono pofalowało. Miłej pracy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Jak już tyle pracy wkładasz w ten zestaw, to może kup sobie cały nowy model z Italerki. Jakieś 44 zł przy tym zaangazowaniu które wkładasz w prace to pryszcz. A z czasem jakieś inne elementy Ci nie wyjdą i znów możesz mieć problem, a tak będziesz miał zawsze zapas. A jak szpachlówka to tylko cyjanoakryl , tak jak pisze Irek. Ta substancja na 100% nie spowoduje żadnych wypaczeń. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted January 7, 2007 Author Share Posted January 7, 2007 Witam, tym razem dużo pracy mało zdjęć. Sklejony kadłub po pierwszym szlifie. Całość będzie jeszcze poprawiana (w 2 miejscach należy wkleić małe kawałki plastiku), szpachlowana i szlifowana. Na zdjęciu widać też zaczątek wnęki podwozia głównego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 Witam, poniżej przedstawiam kolejny etap prac nad MiGiem. Jest to efekt kilku dni dłubania. Myślałem, że prace będą postępować w szybszym tempie, lecz ich pracochłonność oraz zajęcia niezwiązane z modelarstwem dość brutalnie to weryfikują. Na początek statecznik pionowy. Ten z zestawu był w zasadzie jednym wielkim błędem. Po kilku próbach jego poprawienia wyszło na to, że statecznik trzeba wystrugać praktycznie od nowa. Zdjęcie przedstawia statecznik, który ma już właściwy kształt i profil. Trzeba jeszcze dorobić zasobnik na spadochron, anteny, onitowanie, linie podziału blach, ster kierunku, tłumiki i inne duperele. W ramach przerwy w boju ze statecznikiem (ile można szlifować i frezować) postanowiłem wziąć się za kadłub. Poprawiłem kształt jego górnej części oraz kształt i profil centropłata. Całość zajęła jakieś 10 godzin szlifowania, docinania, klejenia i frezowania. Kształt centropłata wymaga jeszcze drobnych poprawek. Całość była dorabiana z ok 1-0,5mm marginesem bezpieczeństwa na szlifowanie. Na kadłubie zostały jeszcze do poprawienia dyfuzory wlotowe i garb pod statecznikiem pionowym. Potem już tylko to wyszlifować, wyszpachlować i można zacząć ryć linie podziału blach (w ramach relaksu ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Kolejny czarownik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Witam.Widzę dalszy postęp prac i gratuluję samozaparcia w poprawianiu kształtu kadłuba. Model jest bardzo trudny. Miałem okazję osobiście uczestniczyć w "rozkręcaniu,otwieraniu wszelkich luków" czego efekt można zobaczyć w specjalnym nr AeroPlanu. Gorąco polecam i powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 Który to numer? Ostatni to Aeroplan 5-6/2006. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 nie z zeszłego roku nr też chyba 5-6. Jakby co to zapraszam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 Ten mam. Niewiele tam jest o modelu 23 w 48 ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kusch Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Może się jeszcze przyda: http://rapidshare.com/files/13815364/mig-23_podwozie.rar.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted January 29, 2007 Author Share Posted January 29, 2007 Przyda się przyda. Od przybytku głowa nie boli. Dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted February 12, 2007 Author Share Posted February 12, 2007 Tym razem krótko. Zdjęcia zrobione przez satelitę szpiegowskiego: Tak poważnie to prace posuwają się naprzód. Niestety w ferworze dłubania, cięcia i szlifowania nie chce mi się najzwyczajniej w świecie sprzątać i rozkładać planu do robienia zdjęć. Zdjęcia powyżej robione są komórką (stąd też ich kiepska jakość). Od poprzedniej aktualizacji zostały zrobione skrzydła wraz z nowym mechanizmem ich obrotu i zmiany kąta skosu. Po zwężeniu kadłuba oryginalny trzeba było przerobić. Skrzydła powstały dzięki uprzejmości sokoła ( ). Dostarczył on skrzydełka z odzysku, które poprawiłem (zmiana wymiarów i grubości). Kolejna rzeczą, która została wykonana to ich mocowanie w kadłubie. W tym celu ostatecznie został docięty i doszlifowany centropłat, nawiercone zostały w nim mocowania węzłów obrotu, wytoczone same węzły i.... i szlag mnie trafił bo okazało się, że na planach 4+ jest błąd (a nawet dwa). Otóż w 4+ skrzydła wchodzą w centropłat a cały model ma za małą rozpiętość (ok 5 mm na skrzydło). Porównałem plany z 4+ z planami ruskimi i poprawiłem całość tak aby skrzydła pracowały prawidłowo (cały dzień szukania, mierzenia itd). Po zrobieniu tego nie mogłem oprzeć się pokusie i złożyłem całość aby nacieszyć oko... Ps. W najbliższym czasie uzupełnię relację o fotki skrzydeł... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 I co cisza? W palec się ciachnoleś? Jeszcze Cie trzyma po śledziku? Wstawiaj fotki bo nie wierze, że nic nie robiłeś przy modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted February 23, 2007 Author Share Posted February 23, 2007 O, to u wikingów mają internet? Fotki będą w weekend A z dłubaniem masz rację, cośtam jest wydłubane ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinfire Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Widzę, że nie tylko ja jestem "wnikacz" w szczegółki.... Tylko że ja jak zaczynam wnikać.... odechciewa się wszystkiego, do tego jeszcze bobasek w domu i... nici z roboty, chociaż ostatnio wszystko idzie ku dobremu i może ja co zdjełam będąc... w pracy na służbie, bo w domu nie ma mowy . Tak wogóle, to gratuluję tak owocnej pracy i samozaparcia, zazdroszcząc jednocześnie wolnego miejsca i czasu na klejonko! Pozdrawiam serdecznie autora tej prze-wspaniałej relacji życząc powodzenia w dalszych pracach!!! Marcin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 O, to u wikingów mają internet? Fotki będą w weekend A z dłubaniem masz rację, cośtam jest wydłubane ;) Maja maja i jestes pod ciaglym dozorem, chyba wysle jakiegos trola to pogoni Cie troche do roboty..........przy modelu oczywiscie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinfire Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Jak tam idą prace przy Dwudziestym Trzecim??? cóś ostatnio ucichło, czyżby tok prac zamieszał rodzinny, domowy spokój... p/s pozdrawiam serdecznie byłego technika 23 czyli marka... wczoraj lądowałem w Rędzikowie Mig'iem 23, dziś kolejny start i po krótkim... 20 minutowym locie lądowanko, maszynę tego typu prowadzi się po prostu jak "po maśle" ... mam na mysli oczywiście FS'a 2004 i profesjonalnie wykonany dodatek z Migiem 23 do tegoż symulatora, fajna sprawa... oczywiście Mig'iem 21 UM Tygrysim dysponuję również... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 ekhm, prace niestety uległy spowolnieniu przez przygotowania do pewnej hm uroczystości. Faktem jednak jest, że od poniedziałku przyśpieszą (pozbywam się Zjadacza czasu na tydzień ;> )i mam nadzieję podgonić zaległości. Aktualnie kończę ryć linie podziału blach na skrzydle i statecznikach poziomych. Pionowy niestety trzeba było lekko zmodyfikować. Więcej napiszę jak już wrzucę zdjęcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turecki Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Po poprawkach wygląda...zabójczo...rewela... czekam na dalsze zmagania Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.